Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Японче от Плевен


desislav stanev

Recommended Posts

Силно съм озадачен - започнах да свалям главата и като развих една от гайките на изпускателния колектор(първата), която се разви заедно със шпилката и потече от нея антифриз (от дупката за шпилката). Днес нямам повече време, но утре ще продължа да размонтирам. Моля ви, кажете ми, че не е спукана глава :( ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 148
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • desislav stanev

    63

  • joro-120L

    29

  • Skoda 130LR/h

    15

  • skodko

    9

Най-много писали в темата

Крайните шпилки са така. Всичко е наред, когато я завиваш ще сложиш на резбата силикон или специално лепило за болтове, за да нямаш повече ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро,ама мойта майонеза е сладкааа,не върви с кисели краставички....абе работата е ясна,ще има препасване на клапанчета,почистване на нагарчета и др. такива  :rolleyes:

 

 

Щом Ванката казва, значи е така. Не ми се е случвало да тръгне шпилката, затова не мога да споделя опит.

Що не свали главата, заедно с колекторите? Развиваш само трите гайки на гърнето. Така и по-лесно ще я отлепиш.

Добре си решил и едно пасване на клапаните. Сещам се и нещо друго - на главата отгоре, където е вала с кобилиците има тапи. Провери ги. Възможно е, като вариант някоя да е изгнила и оттам да пропуска по малко антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес успях все пак да сваля главата и видях, че шпилките са проходни към кухините на охл.система и камък ми падна от сърцето. По гарнитурата на пръв поглед не виждам пробиви.Свещите са с перфектен бяло - кафяв цвят,но на първи цилиндър е черна. Колата работеше идеално на 4цил.,дори студена никога не е кълцала на 3цил., което ме навявя на мисълта, че може първи цилиндър да си е смуквал по малко антифриз от някъде...не знам :eusa_think:  Гарнитурата на 120л е с 74мм дупки за ризите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Щом Ванката казва, значи е така. Не ми се е случвало да тръгне шпилката, затова не мога да споделя опит.

Що не свали главата, заедно с колекторите? Развиваш само трите гайки на гърнето. Така и по-лесно ще я отлепиш.

Добре си решил и едно пасване на клапаните. Сещам се и нещо друго - на главата отгоре, където е вала с кобилиците има тапи. Провери ги. Възможно е, като вариант някоя да е изгнила и от там да пропуска по малко антифриз.

Свалям колекторите, защото знам, че така или иначе ще трябва при пасването и пробата на клапаните, а за тия тапи - ще ги видя, благодаря ти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи си изцяло ремонт на главата! Препасване на клапани чрез шлайфане и паста. Шлайфане на главата колкото да се изчисти нагар или криво ако има. И след това една водоструйка с препарат, за да се измие от стружките и мръсотията. Хубаво е и сегменти да смениш ама там ти си решаваш (ако ги сменяш има значение как се слагат тъй че питай ако решиш).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почисти с органична киселина ( разтвор на цвик , млечна киселина , лимонтузу) и издухай хубаво с компресор водните канали на главата , там се събират

 и може да ти са се посъбрали повечко гняс и минерални отлагания. Сега ти се е паднало. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи си изцяло ремонт на главата; Препасване на клапани чрез шлайфане и паста , шлайфане на главата колкото да се изчисти нагар или криво ако има . И след това една водоструйка със препарат за да се измие от стружките и мръсотията. Хубаво е и сегменти да смениш ама там ти си решаваш. (ако ги сменяш има значение как се слагат тъй че питай ако решиш)

Колата е на 57хил.км. Не знам дали има смисъл да сменям сегменти. Карана е с хубави масла, днес като я отворих-отвътре всичко свети, ризите нямат грам ръб, даже и нагар нямат най-отгоре. Ще сложа обаче 80гр. термостат, досега беше с фаворитов, защото козата си сака пръч както се оказа при мене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почисти с органична киселина ( разтвор на цвик , млечна киселина , лимонтузу) и издухай хубаво с компресор водните канали на главата , там се събират

 и може да ти са се посъбрали повечко гняс и минерални отлагания. Сега ти се е паднало. :)

Благодаря!Разтвора от трите неща заедно или едно от трите да е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалям колекторите,щото знам че така или иначе ще трябва при пасването и пробата на клапаните.....

 

 Казвам, кой е по-лесния начин. Сега, като си свалил колекторите е добре да смениш и гарнитурата. За пасване и проба на клапани не е нужно да се свалят колектори.

Първо пробвай клапаните, като налееш бензин в горивните камери. Изчакай 2-3 часа. Ако някъде пада нивото - пасване. Ако не, нищо повече не пипаш и качваш. Главата не е крива, сигурен съм. И там, където се съмняваше - не влиза антифриз в този цилиндър. Защо е черна свещта...... Трябвало е преди да свалиш главата да го забележиш това и да пробваш с друга свещ. Ако не се оправи-сегменти. А този двигател е на съвсем малко км., за да цапа свещи. Тогава и съответния цилиндър спира да работи, докато не смениш/почистиш/ свещта и така до следващото цапане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Де да го търся тоя цвик,бре хора,като немам баба на село :) С обезмаслител не става ли,меглио?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Де да го търся тоя цвик,бре хора,като немам баба на село :) С обезмаслител не става ли,меглио?

Става , Деси. И той е силен. Киснеш най много час , миеш и издухваш. :)Не е с трите едновременно .

Аз промивах с лимонтузу водната система , ама понакисвах 7 - 8 пъти - 15 - 20 пакетчта на 12 литра вода.

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен излишно си я отворил, ама то свършило вече. Антифриза прави бял нагар, не черен. Както Жоро каза, трябваше да я изкараш на дълго и щеше да изчезне. Но щом вече си я отворил прави я от-до да не се занимаваш после. Ако искаш може и да я дадеш да й сложат гумички на клапаните и да забравиш за разхода на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Ако искаш може и да я дадеш да й сложат гумички на клапаните и да забравиш за разхода на масло.

И да ти се натягат клапаните на 1000 км и след това да се вдълбаят във леглата, и да хвърлиш главата. Може да им сложиш гумички, но трябва или да караш със добавка олово или да си купиш омаслител за клапани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз колата я карам много малко, за да ми е проблем разхода на масло и да слагам гумички. Шкодко, не е напразно разглобяването, само дано да е проблема от гарнитурата, че може и под ризите да е или микро пукнатина някъде....но факт е,че има антифриз при маслото....Ше стискате палци.. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Ще стискате палци.. :)

 

Ама аз знам, че нищо ти няма на колата. Даже и клапаните ще държат. И сега да не я налюскаш с цвик. После ще ти мирише поне месец на френско сирене. Това е двигател на 57 000 км. к'ви клапани, криви глави, сегменти.

И като качваш главата да изчистиш идеално и блока ако има остатъци от старата гарнитура. Някои мажат гарнитурите с грес. Тази не се маже. Също така добре подсуши отворите на болтовете в блока от попаднал антифриз, защото при стягането може да се спука. Предварително "разкарай" болтовете по резбите, за да вървят по-леко. Капни им малко масло. Така ще си по прецизен в стягането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета,ше ме светнете ли от къде да източа блока от антифриза,че не виждам пробка....сигурно съм вече недоскифф B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробката се намира в дясно на блока след бенз. помпа, над датчика за маслото. Общо взето е на криво място при не свален двигател. Като я развиеш, ако не тече добре, бръкни с тел, за да пробиеш утайките.

И да допълня за развитата шпилка на колекторите - мажиш я там с каквото ти каза Ванката, но развиваш й гайката и предварително трябва да си я навиеш и добре стегнеш на главата и след това слагаш колектора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее,Жорка,да си жив и здрав...както обядвах и скочих да я търся,като ми отговори...и гледам там,дзверя се,ама немаа,докато не опипах с пръсти..е таМ Е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мислих, че имаш лаптоп до колата. :)  Подкрепям идеята да си промиеш блока. Събират се доста утайки покрай ризите щото циркулацията е намалена там, влошава се охлаждането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,момента е подходящ!Жоро,с какво да го накисна,дай ми препоръка?Мисля си за лимонтузу,меглио,ама да питам и теб..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам. Никога не съм промивал охл. с-ма. Сега блока ти е отворен. Разчопли утайките по дъното на блока с някоя отвертка, наливай вода и пробката да тече, докато се избистри. Те са по-скоро като кал и като ги разръчкаш водата ги отмива.  С механично почистване е достатъчно. Запуши с парцали масл. магистрали, за да не напълниш картера с вода. Сипвай внимателно.

п.п. Шпилката на главата се навива с гайка и контрагайка. Нали знаеш как става. Не се пробвай с клещи.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички дупки са вече запушени с парцалчета,прътовете на повдигачите съм ги номерирал,за да ги върна по местата им...въобще - заигравам се,не бързам,а и финансово съм в момента недобре а ще ми трябват доста неща - гарнитури за генерацията,за гърнето ,  за термостата,термостат,температурен силикон за шпилката и др.,и още Бог знае какво.......п.п.Ризите надстърчат с около 0,1,което е по-малко от предписаното,но все пак това са сплескани веднъж ризи,а 0,125 - 0,155 сигурно е за новопоставени?!

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички дупки са вече запушени с парцалчета,прътовете на повдигачите съм ги номерирал,за да ги върна по местата им...въобще - заигравам се,не бързам,а и финансово съм в момента недобре а ще ми трябват доста неща - гарнитури за генерацията,за гърнето ,  за термостата,термостат,температурен силикон за шпилката и др.,и още Бог знае какво......

 

Друго няма да ти трябва. Защо сменяш термостат?

Ризите са добре. При теб липсват симптоми за пропаднала риза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата стария отваря на 88С,искам да сложа 80С,че антифриза в главата сигурно завира и може би заради това сега сменям гарнитура.Иначе с пробката на блока голям зор видях,докато протече,зад нея беше сухо на барут,смятайте за ква мизерия става въпрос...сега блока кисне в лимонтузу,че като почне да прави майонеза,да е с по-добър вкус ;)п.п.Подарявам фаворитов термостат валер на три месеца работа,работи пърфект

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.