Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Скърцане по ходовата част


Asen6511

Recommended Posts

Здравейте колеги, колата е шкода фабия 1.9 sdi седан 2005г. От скоро се появи едно отвратително скърцане някъде по ходовата част и не мога да разбера от къде е. Струва ми се, че от предницата се чува. В началото скърцаше само на легнали полицаи при повдигането и падането на колата и по рядко скърцаше, а сега при всеки легнал полицай скърца, та даже и почна при неравности по пътя да се чува. Много е дразнещо, такаче дори да не е нещо сериозно бих искал да знам какво е и колко ще излезе ремонта. И още 2 въпроса имам. Съединителя отделя много високо и понякога боксува, питането ми е към колегите със същите коли, дали и при тях отделя най горе и дали е за смяна? Колата е само на 40 000км. И последното което искам да питам е за ангренажа. Доста често свири при превключване на скоростите за кратко (1-2 секунди), дали и той е за смяна или ролката? Това е, но най вече искам да знам за скърцането, благодаря предварително. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-често скърцат тампоните на стабилизиращата щанга ... залегни напръскай с нещо смазащо или мини през хубава голяма локва и ако изчезне карай спокойно дорде не почнат да тропат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумените тампони - скърцат ми откакто колата съм я купил чисто нова. Никога не е било тихо от тази гледна точка. Пръскане със силиконов спрей или с някаква смазка, както казва Гената, друго не го оправя... Дори да смениш всички тампони - не е ясно кога почват да скърцат пак. Само с пръскане/смазване се оправя. Наскоро си я чул, защото при студено е просто 1:1 като със ръждясала стара пружина за легло :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как от както е чисто нова, Шафте? Не е нормално сякаш... сега и моите ги чух. Скърцат си в неравности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, бях се уплашил да не са амортисьорите. А къде точно се намират тези тампони, щото погледнах преди малко и има една кора под мотора, дали ще трябва да я махам?

Редактирано от Asen6511
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално на Фабия като се закъсат тампоните на носачите и започват да скърцат точно както го е описал shaft - ръждясали пружини на стар диван.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаам... От чистак бърсак новичка. Да съм й бил направил първите 5 000км и почна да "цвъцка" по неравностите... Първоначално си мислех, че пружините се чуват, но ме светнаха във форума, че не е от тях, а е от "всичкото гумено тампон", което съществува по окачването отпред /между другото при мен и отзад се чуват всички/. На носачи, на щанга, на всичко, където може да се види. Прах и сухота, а студа направо е страшен катализатор.

 

Минавам една автомивка и почва да стъпва лекичко, без да скърца даже :) 

 

Иначе се виждат и без да се сваля кората. Носачите, където са - кората покрива само двигателя и картера, може би и щангата и т.н.

 

Аз съм я пръскал със силиконов спрей на мотип за 8-9лв. Качих я на естакада, дори не трябва крик или нещо да се сваля - където се вижда гумен тампон във метален елемент на окачването - всичко се пръска обилно. Ефектът при мене беше за месец-два и след това пак почваме отначало.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другарю Шафт,

 

скърцането при Октавия 2 е от предните тампони на носачите. Не , че са износени, просто челата им скърцат в допира си до леглата им при минаване на неравности. Работят на усукване/ въртене. Виж 3-та и 4-та снимка отдолу-нагоре в темата , която ти пращам и ще разбереш!

 

http://www.drive2.ru/l/5085943/

 

За Фабията не знам дали е с такова окачване , но предполагам , че и там може проблема да се крие в нещо подобно.

 

Сори, че е на руски !  :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се обадя и тука :)

Скърцането при фабия е от тамп. на стаб.щангата.При октавията няма как тези тампони да скърцат,защото са вулканизирани в щангата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

При мен имаше ужасно скърцане, точно както го описваш. При тръгване, при спиране, при спящи полицаи, при истински полицаи ...  :)

Когато подмених всичко, което беше за смяна, включително тампоните на стабилизиращата щанга-настъпи блажена тишинаааа! От вчера обаче чух някакво поскръцване при много бааавно спиране. Пак май на гума ми скърца ама няма да пипам нищо докато не стане топло, защото според мен е от студа.

P.S.: При Октавията ми такива скърцания, чукания и т.н. няма освен ако наистина нещо не е разбито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен скърцаха, че даже и тропаше от едната страна.

 

След като ги смениха в ЕТ изчезна скърцането, както и тропането ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.