Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Тези дни реших да си сменя въздушния филтър и филтъра на купето. Вижте как изглежда въздушният филтър след 12 000 км (на живо е по-злe, отколкото изглежда на снимките). Филтърът на купето може би също беше толкова мръсен, но е с активен въглен (черен е) и мръсотията не личи толкова много.

 

P.S. Тъй като прикачването на снимки при мен пак не работи, публикувам препратки към снимките:

http://ilkotakev.snimka.bg/automobiles/skoda-octavia.824582.34502489

http://ilkotakev.snimka.bg/automobiles/skoda-octavia.824582.34502490

http://ilkotakev.snimka.bg/automobiles/skoda-octavia.824582.34502491

http://ilkotakev.snimka.bg/automobiles/skoda-octavia.824582.34502492

Редактирано от Илко Такев
Публикувано

Хубава работа си свършил! И аз се каня да действам ама май само се каня :)  Кажи, моля те, от къде и по колко излизат консумативите. 

Поздрави!

Публикувано (Редактирано)

Филтрите ги купих от Еуратек. През ноември имаха 20% намаление, така че двата ми струваха по 28 лв. всеки - немски са. Иначе цената им там е по 35 лв. без намалението. Потърсих и на MANN, но все още в Пловдив не съм намерил - при тях цената в интернет е около 25 лв. за брой. За Golf VII са същите филтри, но цената в представителството на VW в Пловдив (HAAS) e над 50 лв. за всеки филтър.

Ако решиш да сменяш въздушния, ми се обади да ти обясня, че кутията е направена малко тъпо.

Редактирано от Илко Такев
Публикувано

Илко колати ти, не е ли гаранционна?

Публикувано (Редактирано)

Да, гаранционна е.

Редактирано от Илко Такев
Публикувано (Редактирано)

Илко колати ти, не е ли гаранционна?

 

И да искат няма да разберат, дали нещо е пипано по колата. Стига да не даваш с пирона навсякъде и да одереш всичко. Пък и се видя в една друга тема, че не е нужно да се ходи в ЕТ задължително, за да има гаранция колата.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Публикувано (Редактирано)

И да искат няма да разберат, дали нещо е пипано по колата. Стига да не даваш с пирона навсякъде и да одереш всичко. Пък и се видя в една друга тема, че не е нужно да се ходи в ЕТ задължително, за да има гаранция колата.

 

Поздрави

 

:doubleup:

 

Към Miro_gsx: Съмнява ме, че някой механик ще внимава повече от мен да не повреди нещо :). Но дори и да разберат, не значи, че колата ми вече не е гаранционна. Това го обсъждахме в една друга тема.

Редактирано от Илко Такев
Публикувано

Аз моите въздушни филтри на кола с турбо, поради тази причина ги сменям на 7000-8000км. 

То почва да се усеща че се спъва и колата и разход може да се качи.

Това което го пишат в книжката за смяна на десетки хиляди километри (30000+),

не е за българска среда. 

Публикувано

Моя на 12-14 000км го сменям, изглежда точно така. След 2000-2500км изглежда пак така... И това го дишаме.

 

Иначе прашинка няма на капака на филтъра, т.е. не пропуска нищо към турбото.

 

Поздрави

Публикувано

На 10 000км или на 1 година  се сменят ЗАДЪЛЖИТЕЛНО -   Въздушен филтър,Купе филтър,Маслен филтър,Масло.  Първо масло на нова кола може да се смени дори на 8000км още.

 

На 2 години или 20-30 000км спирачна течност и антифриз.   Антифризът може и на 3г.,но не по-късно.

 

На 45 000-60 000 или 4 години- всякакви ремъци.

 

На 75-90 000 или 5-6 години- масло скоростна кутия ,  свещи и кабели.

 

На 110-130 000 или 7-8 години- горивен филтър,когато е в двигателя. 

 

Тази схема е класика за атмосферните бензинови двигатели.  Турбото може би изисква и нещо допълнително,с което аз не съм наясно.

 

Писал съм го това и друг път,но съвременните глупости да си сменяш маслото на 30 000км или 2 години,и да чакаш да светне нещо на дисплея,че да обслужиш колата, не са сериозни просто.

 

Гаранцията не може да падне,защото си се грижил за колата си. Въпросът е да ползваш качествени продукти,но аз съм далеко от мисълта,че някой от нас тук, би рискувал с боклуци и ментета. 

Публикувано

Илко, извинявам се ако съм те обидил с въпроса. :sorry: Изобщо не се съмнявам в техническите ти умения и способности(доста точни отговори и мнения си давал в много теми които съм прочел). Не знаех, че когато автомобила е в гаранция мога да сменявам консумативи,без знанието на ЕТ.

Публикувано (Редактирано)

Защо да не можеш - просто няма да имаш сервизна книжка, което е супер глупаво нещо за мен. Обаче история в компютърна база данни е много полезно от друга страна. Малко се обезсмисля едното (сервизната книжка), но хората не разбират и не знаят - затова се хващат за "има ли сервизна книжка - значи всичко е ясно" - пък тук ясно се показва, че не всичко е ясно :)

 

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Публикувано (Редактирано)

Илко, извинявам се ако съм те обидил с въпроса. :sorry: Изобщо не се съмнявам в техническите ти умения и способности(доста точни отговори и мнения си давал в много теми които съм прочел). Не знаех, че когато автомобила е в гаранция мога да сменявам консумативи,без знанието на ЕТ.

 

Нищо подобно, не си ме обидил. Аз се извинявам, ако отговорът ми е прозвучал така.

Все пак автомобилът е мой (не е лизингов) и аз решавам кога, какво и къде да правя. Може би не си чел темата, където надълго коментирахме гаранционните условия. Прикрепвам още веднъж валидните към момента гаранционни условия на Еуратек, в които никъде не се споменава, че трябва да поддържаш автомобила си в техен сервиз:

Gar_usl_15.04.2014_Final_2p_copy.pdf

Редактирано от Илко Такев
Публикувано (Редактирано)

По мое мнение, ако нямате човек в ЕТ който да ви удари едно рамо при възникване на рекламационни претенции, по-добре е задължителните сервизни инспекции и смени на консумативи да стават в ЕТ, които да си попълват и сервизната книжка. Допълнителни инспекции и смяна на консумативи мисля всеки може да си прави сам или в друг сервиз, по негово усмотрение, но препоръчително с влагане на оригинални резервни части. Да не вземем само да въведем в заблуждение някой колега, че като вземе колата може да не се мерне 4 години в сервиз на ЕТ и на 4-тата година като му гръмне нещо да отиде и да иска ново без пари. 

 

п.п. Пак се почна с коментари не по темата. Царе сме на това. Извинявам се.

Редактирано от fhman
Публикувано

Илко,радвам се че не си го приел лично. :) Към всичките ми автомобили до този момент съм бил безмилостен експлоататор(сменявал съм въздушен филтър само при покупката на автомобила)с което, не се гордея.Решил съм с О3 това да се промени. :rolleyes:  Като се сменява въздушен филтър толкова често защо не го смените с K&N,който филтър подлежи на профилактика(миене).

Публикувано

Абе спортните филтри не са толкова добри колкото стандартните, пропускат повече боклуци. А иначе филтрите са си консумативи и никой няма да те спре да си ги смениш!!! Не сменяш полуоска или глава на двигателя!!

Публикувано

Но при гаранционен автомобил-само оригинални консумативи.

Ако искаш може и всеки месец да го сменяш.

Публикувано (Редактирано)

Аз и в другите теми бях писал относно гаранцията - хубаво е от гледна точка на счупване в последния момент, а също така и дори след гаранцията, ако е скоро след изтичането й - може да се иска подмяна безплатно и работи схемата. Например, моторчето на преден десен прозорец - където тръгва самичко надолу - решава се за 5лв с ново колелце вътре в моторчето, но Еуратек щяха да ми го сменят безплатно, ако бях обслужвал поне колата при тях, а там цената е 500лв на такова моторче...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Публикувано

Абе спортните филтри не са толкова добри колкото стандартните, пропускат повече боклуци.

:PDT_Armataz_07:

Публикувано

В много други форуми е обсъждано качеството на т.нар. "оригинални части".

Колеги, сами помислете, че това не са космически кораби и откъде ще идва издръжката на лъскавите шоурумове, високите заплати на костюмарчетата и служебните автомобили.

Просто това са си обикновени части, но с поставен печат. Нямат нищо общо с долнопробните ментета на необичайно ниска цена, но си имат аналози на реномирани фирми, като МАНН, Хенгст или Мале-Кнехт, които не им отстъпват и са по-евтини. Всъщност точно тези фирми произвеждат оригиналните филтри, а да не говорим, че напоследък VAG групата масово работи с произведени в Китай филтри UFI. :lol:

В дадения случай въпросните филтри могат да се поръчат по МАНН от Чехия и идват за 2 работни дни. Цената е с 10 % по-ниска от промоционалната, на която ги е взел Илко.

Публикувано (Редактирано)

Ясно е, че е така. Автомобилопроизводителите не правят повечето части сами, а използват подизпълнители - напр. за люкове, фарове, джанти, консумативи като филтри, накладки, дискове и много други. Но все пак се предполага, че има някакъв контрол на качеството, след като носят и логото на автомобилната марка. Дори на филтъра, който смених, а и на новия, който сложих, освен логото на VW, е поставено логото на MANN със съответния номер.

А от кой сайт в Чехия могат да се поръчват филтрите?

Редактирано от Илко Такев
Публикувано

Имаш л.с. :)

Публикувано (Редактирано)

И аз искам. Благодаря!

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Публикувано

   Каква е тая завера, пуснете линка към сайта, за да можем всички да пазаруваме.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.