Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 3, 1.6TDI гори масло


Sympatiko

Recommended Posts

Здравейте,

карам Октавия 3, 1.6TDI. Вече е на 18 000км до момента съм долял 1.5л. От сервиз на марката ми казаха, било нормално да гори 140гр на 1000км, което изгрежда смешно.

Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Октавия 2, на 1.9 TDI в книжката пише, че било нормално на 1000км - 1 литър да гори (реално на 10-12 000км - 200-500 грама ми е горяла моята). :) Ако не си го сменял маслото и си още с първото, както е дошла колата - смени си го, по-добре. Знам, че става въпрос за 1.6 TDI - колегата  Lachezar  може да каже повече - при него как е :)

 

Поздрави

 

ПП: С масло Shell ми дойде моята - за 11 000км бях долял към литър и нещо, както казваш ти :) Защото ми светна лампата за ниско ниво на маслото, налях моментално около литър, и купих 1 литър за резерва - веднага го смених това масло (не ме кефи). Става за смазване на разни други неща в бита, но в двигателя не бих сложил от него пак - мноооого е рядко.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с този двигател, макар и на Октавия 2. До момента - над 26 500 километра - не съм долял нито капка.
Иначе е вярно, че в книжката пише, че може да харчи масло. Това е от моята книжка:
 

Нормално е, двигателят да консумира определено количество масло. В зави-
симост от начина на шофиране на автомобила и от условията за експлоата-
цията му, консумацията на маслото може да достигне до 0,5 л/1000 км. През
първите 5000 километра консумацията на маслото може да е по-висока.
По тази причина трябва редовно, най-добре при всяко зареждане с гориво
или преди всяко по-дълго пътуване, да контролирате нивото на моторното
масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до преди време карах О2 със същия двигател. До 150 000км не е изгорила над 0.5л на 30 000км. А тази направо ме учуди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при мен за 16 000 км. съм долял 200-300 мл. и в момента съм почти на максимума. Карането ми е 50/50 градско и извънградско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблемът не в колата просто това са много километри колкото и да е качествено маслото си губи качествата,ако имате време и финансова възможност сменяйте го на 15000 км ако не доливайте

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление едва ли ще ти обърнат внимание и ще предприемат нещо щом гори по-малко от 0.5л/1000км, колкото е посочил производителя в книжката. Друг е въпроса, че посоченото "допустимо" количество е абсурдно много. Едва ако се доближава или е повече от посоченото може да очакваш реакция - най-вероятно отваряне на двигателя, което не е особено желателно.

 

Малко off: баща ми имаше проблем с горене на масло малко над 0,5/1000 при двигател 1.8тси 160к.с CDAA и решението беше смяна на двигателя. При него гореше постоянно от самото начало. Новия двигател доколкото разбрах е с други сегменти.

 

При теб как е. Ако е започнало да гори след определени километри - например след 10000, може и за смяна да плаче маслото. Ако не си го сменил до сега по-добре го направи. Аз не бих чакал 30000 или колкото ми покаже компютъра.

Каквото и да е, не може да си запази качествата толкова много км. Ако пък гори равномерно от началото, явно такъв двигател ти се е паднал - недостатък на серийното производство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи как я кара. Ако е основно магистрално и подържа 2500 оборота и нагоре е съвсем нормално да си гори такива количества. Особенно като мине 15000, то вече не е масло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите вече са много прави,маслото след толкова много километри отдавна е загубило качествата си. Ако не гори отначалото то е ясно, че причината е само в него. Много малко масла могат да изкарат безпроблемно такива километри ама надали в ЕТ имат от тях. Най-вероятно маслото, което слагат е най-обикновено група 3 получено с хидрокрекинг от минерална база. За да се мисли за пробег повече от 10000, трябва да е поне група 4 или група 5-естерна синтетика. Но надали в официален сервиз ще сложат нещо такова, освен ако не си в Америка, или сервиза е на Порше.

Редактирано от svetvet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и моите 5 цента.

 

1. 1.6TDI в О3 няма нищо общо с 1.6TDI в О2 освен името и конете. Концептуално нов мотор е това, по-пъргав, тих, чист и икономичен. 

2. Моята първа смяна на масло я направих на 22 000 км миналата седмица. За тези километри колата е изхарчила 300мл масло. От тези 22к км поне 14к са на магистрала със скорост не по-ниска от 150 км/ч (това са около 2700 оборота).

 

Може би има значение и как е разработен мотора, аз първите 2000км бях изключително внимателен, а докато не направи 10000км съм гледал да не подминавам 3000 оборота.

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

18.000 са много километри за масло. колкото и да каественно маслото, се губи нормалния вискозитет и може да се получават подобни неща.

Не знам по коя логика Shell е написал във уеб сайта че се сменя от 15 до 30 хиляди и сервизните километри на бордовия екран ги пише че са 30 хиляди.

Не съм чувал от никой майстор да препоръчва да се кара по вече от 10-12К със също масло.

И доколкото помня турбото в дизеловите двигатели ползват двигателното масло с цел охлаждане. И там се губело малко, но не чак толкова.

 

Аз лично карах 4 години Тойота Корола (2009 год) с Д4Д двигател и ми гореше 1 литър на 5000 км. Това е недопустимо според мен,

поради това смених Тойота'та със Шкода. Дано да не си имам подобен яд и със Шкода'та.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години ми се наложи да сменям масло на Ауди в Германия. Беше на 12 000км. В сервиза ми казаха, че вискозитета се губи м/у 40 и 50 хиляди. Проблема на бил в многото километри, а в консумативите които се сменят покрай него. Карах с немското масло 30 000км и при източването му беше перфектно. 

Както и да е.

Карането ми е 70% извънградско на магистрала съм с 140км/ч. Старата я върнах на 190 000км и съм долял 3 пъти по 0.5л, при това след, като беше минала 100 000км.

 

Благодаря Ви за отговорите и мненията. Продължавам да следя маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте,

 

ето как е при мен на О3 от подписа ми, която основно се кара в София и бързичко :) на магистрала:

 

първо доливане 0,5 л - 10 000 км (светна сигнализацията);

 

второ доливане 0,5 л - 18 000 км (светна сигнализацията);

 

трето доливане 0,5 л - 24 000 км (светна сигнализацията).

 

И както виждате, всеки път ме изненадва със сигнализацията. След първото доливане имах едно наум да проверя след нови 10к, но ме изпревари на 8к. Същата работа и при третия път, когато ме изненада след нови 6к. Кара се с оригиналния Castrol Edge Professional longlife III 5W-30. Надявам се следващото доливане да съвпадне със смяната на 30к.

Редактирано от s1000rr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

И аз със същия мотор доливах два пъти:

13 000 - 0,4l

18 000 - 0,6l

От сервиза казаха, че е нормално - сипва се минимум 0,5l след това се мери с щеката и се долива, така че да е по средата. Маслото, което се долива е VW 507 00.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Аз мислех,че ще мина метър, но точно на 15027 км светна лампата. Долях 0.5 л. и ще чакам да видя до 30 000 кога пак ще светне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе вие сте мазохисти май....

Как може да карате 30 000 с едно масло

Така са всички аз гледах Октавия в Германия, която нямаше една забележка по купето на 120 хил км и в сервизната книжка имаше точно 3 печата за смяна на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сестра ми е със Скаут 2007 2,0 140 к.с. и го сменя на 2 години, защото не навърта километрите. Ако не правиш много километри годишно е по-изгодно да е на интервал 30 000 колата. Сега на 03 като ми казаха, малко се стреснах, но все пак нали има 5 годишна гаранция на колата. И аз се изумих - ангренаж на 210 000 или 5 години, масло на 30 000 или 2 години. Ама като го предписва производителя, що да се набутва да ги дава тези дълги интервали ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Ама като го предписва производителя, що да се набутва да ги дава тези дълги интервали ? 

 

Да ти дам един hint? Примерно... да си купиш пак, като тази си "замине". То и на моята е 150 000км по книжка за ангренажа и 30 000 за маслото, или две години, но са ми казвали/показвали как изглеждат ролките на 110 000км и как се разпадат при свалянето им :) Ама все тая е - трябва да има покупко-продажби на коли, части, всичко :) Тя 5 години е сметната да ги издържи, споко - това си влиза в началната цена ;) Моята е на 5 години и половина в момента и биалетките й са за смяна. До 5-тата година нямаше никакви грижи.

 

Поздрави

 

ПП: А и отгоре на всичко гаранциите са 100-150 000км... :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нас в фирмата служебния ни ФВ крафтер с мотор 2.0 164 коня е на 38 хил км в момента маслото е на минимума и смяната предстой на 40 хил сега. Мен ме е просто жал да го карам, а като знам че се кара с 160 на магистралата от всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно колко е гаранцията за мобилност(километри)  на една нова Шкода според тези предписания за обслужване? 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Да споделя и аз: за 8500 км при случайна проверка на щеката, без сигнализация от колата долях - 0.8л . О3 , 1.4 tsi. Километрите са навъртяни за три месеца, незнам дали има значение. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.