Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ремонт на редукторен стартер 1.3


maxrpm

Recommended Posts

Здравейте. На съседа му се прецака стартера на фелицията. От различни хора съм чувал различни мнения. Някой казват че се разглобява и ремонтира, други казват че е по - добре нов. По нета намирам само 3 стартера , редукторни на неясни километри и ми се иска да ремонтираме неговия. Мисля че е за четки. Възможно ли е да се сменят?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се ремонтираше фирмите като Мегапартс щяха да въртят голям оборот , само дето е малко по-труден ремонта , защото освен четки понякога заминава и колектора , да не говорим , че и роторите им могат да изгарят.

При добро желание от негова страна мога да го уредя с един почти нов .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специфична ел .машина , по чешки колектора и четките са  наопаки - от страната на редуктора.С малко повече тъпение и пиниз става. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Шалтера не се разглобява въобще. Капака задния го свалих, но има само лагер там. как се стига до четките и как се сменят? Статора ли се разглобява от корпуса? Ако да как се справяме с извития извод на +са ако не как става?

 

Гена кажи цена и марка?

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-139-0-74802900-1435554453_thumb.jpg

Ето я схемата на устройството - четките са отпред ... имаш да махнеш шалтера и два дълги болта и да внимаваш да не пръснеш редуктора .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От чертежа разбирам, че не е необходимо да се сваля капака (2) от статора, както правих вчера. Трябва да се развият двете гайки отзад, да се свали капака на редуктора, редуктора и ротора да се избие с отвертка и чук . Така ли?

 

Признавам си, че въобще не се сетих да погледна в книгите, но така се получава, когато си изключително глупав човек, като мен :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Разглобих го, ремонтирах всичко както трябва, има снимки, но преебах резбата на болтовете на включвателя на бендикса. Трябва ми включвател :(

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Та как стават нещата -

Стартера

 

Благодарение на гената го стоплих и така.

- Разглобяват се 4 те болта на капака на редуктора и той се вади.

- Вади се вала на редуктора с 2 та лагера.

- Сваля се гадния включвател, с него изпадат вилката, една гумичка, две пружини и нещо като нит. Нита седи в по - дебелата пружина и натиска вилката

- Развиват се 2та болта на задния капак на моторчето.

- Остта му се избива с дорник и чук в посока към задния капак

- Криви се клемата на плюса, така че задния капак да се повдигне и завърти на 180 градуса за да може да излезе ротора. Ротора излиза само назад

- С клещи се отварят пластинките на четкодържачите и се махат пружините на четките

- Четките за огромно съжаление се заваряват с точкова заварка при алтернаторджия. По 2 лв на четка

- Трябва да се обърне особено внимание на замасяването на двете минусови четки, те се замасяват от ръба на статора. замърсява се повърхността където контактуват с корпуса, омаслява се и не дават контакт.

 

Редуктора.

 

- Маха се зегерката под шапчицата с обикновени клещи

- Вади се пружината. (Не се продава в магазина) Аз съвсем случайно намерих пружина по кутиите, не знам от какво е, но пасна точно. По - надолу съм я снимал ако някой я познае да каже от какво е. Нещо шкодово е.

- Избива се малкия лагер на редуктора. Тук се внимава. защото без него предавката се разглобява и изпадат едни цилиндрични детайлчета. Те седят перпендикулярно на пружините ,по този начин

 

reduktor.jpg

 

Аз накрая прецаках резбата на включвателя. Трябва да се внимава. Много е плитка, около 2-3мм и е податлива на премазване!!

 

Иначе фото репортажа от приключението е следния

 

стари лагери на уж ремонтиран преди време стартер. Всички освен най - големия , стържат на умряло

 

IMG_20150629_132924.jpg

 Редуктора с избити лагери, със старата пружина за прибиране на зъбното колело. Зегерката седи в канала, който се вижда

 

IMG_20150629_132946.jpg

 

0190.jpg

Предния капак изглежда така. При сглобяването намерих за много по - удобно първо да набия лагера в капака , вместо на остта на ротора.

 

IMG_20150629_134204.jpg

 

Правилната пружина която отрязах за да пасне на дължина.

IMG_20150629_183236.jpg

 

Готовия продукт, след борбата с пружинките. Виждат се и заварките на проводника на четките.

IMG_20150629_190708.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Монтирахме стартера , върти като самолет, по - бързо от моя ,дори. Седнах аз да я запаля, и я задавих. Бях забравил колко кофти нещо е карбуратора и че можеш да го задавиш :D

 

Oще 2 снимчици за красота

 

- before

 

IMG_20150629_134145.jpg

 

- after

IMG_20150629_183550.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.