Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дизел или бензин?


rado87

Recommended Posts

Здравейте, наумил съм си да купувам октавия 1 комби и колебанията са ми между 1.9 тди 110 и 1.8 турбо с газ.Моля дайте съвети за двете коли коя е за предпочитане.Карането ще е 50 на 50 градско и извънградско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че ще прозвучи тривиално, но избери възможно най-свежата! И двата мотора са се доказали с издръжливостта си, така че не мисля, че има грешен отговор в зададения от теб въпрос. Малко вероятно, но ако все пак намериш два еднакво запазени екземпляра, остава единствено ти сам да прецениш, кое ти доставя по-голямо удоволствие - 1.8Т или 1.9 TDI ;) Успех в търсенето!

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Все едно да питаш "блондинка или брюнетка?"... Недей да задаваш този въпрос във форума, ще стане дебел скандал сега - всеки път става мерене на...кой има по-голяма.

 

Два факта:

1. Дизел:

Негативи:

- иска да се кара много, за да има смисъл;

- може да се наложи смяна на актуатора на турбината или самата тя да се смени (на повечето се налага);

 

Позитиви:

- доста здраво;

- поччти не харчи - "газовото пасти да яде" :)

 

2. Бензин:

Негативи:

- Харчи яко на къси разстояния;

- може да се наложи смяна на актуатора на турбината или самата тя да се смени (на повечето се налага);

 

Позитиви:

- Върви много;

- Върви много;

- Върви много;

... лично аз...други позитиви не срещам в бензина.

 

Всичко си зависи от тебе, но сега ще стане мазало тука :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен постоянно ме питат "защо не си взе дизел?", а аз се чудя, защо не си взех 1.8 Т. 

 

-Ако ти обичаш спортното каране, връщаш предавки и натискаш педала на газта до края в средата на завоите и се усмихваш когато чуваш звука на двигаеля, вземи си 1.8Т - без значение дали ще е на газ, безнин, метанол...

- Ако обичаш голямата мощност, ниския разход на гориво, ще теглиш ремарке и искаш да спечелиш уважението на околните, вземи дизела...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тишината?

iSiktir, на мен дизела ми харесва как работи и ме кефи да работи мазно винаги. Моята си е много тиха - Димончо ми завидя веднъж на тишината, а според мен неговата оценка е най-точната!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за дизела ако е за ежедневно каране. Иначе и аз бих си взел една 2.0 фси ама не и да се седя с нея всеки ден в задръстванията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Октавия 1 с времето се доказа че 1.9тdi , но 90 коня е безотказен мотор. Доколкото знам 110коня е мотора от VW bora и е с по - големи дюзи. Дали има други изменения не знам. Чичо ми го кара, но той кара доста пенсионерската, няма как да сподели впечатления. 1.8Т се знае че чупи турбина. С всеки втори, с който се заговоря за 1.8Т, всеки казва "мдааам, и аз съм я сменял/ ремонтирал"

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен постоянно ме питат "защо не си взе дизел?", а аз се чудя, защо не си взех 1.8 Т. 

Аз пък умишлено търсех 2.0л/115кс.

Прост и лесен за обслужване мотор.Голям въртящ момент с равна крива-от 2400об/м до 4000об/м.

Е,този двигател си има и един сериозен недостатък-разхода на масло.

Това нещо го знаех когато си търсех автомобил.Но 1.8/125 и 1.8Т/150 са доста по-скъпи за поддръжка мотори,лично мое мнение с което не ангажирам никой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се аз защо не си взех 1.8 Т, обаче бях забравил покрай турбо манията която лъха отвсякъде. Не го взех заради данъка, тъй като съм от Плевен, а там за кола над 14 г. и 150 к.с. цифрата е над 200 лева. Което да кажам, че е ОК, само,че защо пък за същите параметри, за кола в София се плаща 169 или нещо такова? (това е според онлайн данъчен калкулатор). Аз не съм от хората които набиват пари в бездънни ями и черни дупки, за това 2.0 бе моят избор.

 

Апропо, всеки амортизиран мотор харчи масло. Един колега с Пасат (нов внос) взе доста скъпо масло за неговия 1.9 ПД, което в последствие замина през турбината в ауспуха. (после 1000 лв. за турбо + работа+ масла-филтри............) Инак, дизела е евтин и харчи малко докато не се строши, после гълта една пачка с пари.

И понеже съм живял в Германия, та там средно се кара по 30-40 х. км. на година. Закупувайки 15 годишен автомобил от западна Европа, аз не очаквах да получа бомбон, а по-скоро опаковка от бомбон :fiu:

Затова, при купуване на кола втора употреба, се ходи на оглед, прави се тест драйв, води се на преглед в доверен сервиз за да няма после висене по сервизи и хилядарките за круиз да отидат в колата.

 

 

 

1.9 - 90 к.с. е най-евтиният мотор от към данъци

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И 1.9 пд 101кс е с евтин данък, върви и харчи много прилично!

Дилемата май не е дизел/бензин, а дизел/газ??

Ако караш много газта ще ти се връзва по-добре, ако не караш чак толкова много по-добре дизел или атмосферен бензин.

Какъв е бюджета? Запазени коли има, но си имат и цена!

Турбината си е екстра голяма и при дизела и при бензина - едно рециклиране не е толкова скъпо , ако не си сигурен в състоянието й. След това при правилна експлоатация и ако не пренадува, няма да ти се налага да мислиш за нея повече и дали скъпото масло ще отиде в аспуха. Все пак е консуматив и иска обслужване. Естествено е всички мотори без нея да са по-евтини за обслужване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно предложение и от мен Шкода Октавия 1.8 20v.125 кс.поне турбото няма да ти се скапва защото няма и за газ е един не лош мотор .Това е ако не държиш на нещо по нова година .Това го пиша без да съм специалист ако се решиш попитаи по разбиращи хора да не те подведа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бюджета е около 6000 лева и дилемата е само меджу тези два двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам пожелавам ти успех и да качиш снимки като купиш колата . Независимо коя купиш Шкодата е прекрасен автомобил . :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е само между тези два двигателя, ако попаднеш на читав екземляр, ще останеш доволен! Търси, тествай, гледай и успех, понеже е нужна и голяма доза късмет. Аз мисля, че е много важен предния собственик(ци) - ако намериш кола от познат е добре, но ако не е, гледай поне колко хора са минали през нея - колкото по-малко е техният брой, толкова шанса колата да е читава е по-голям!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.