Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Размер на резервна гума-патерица


edisonov

Recommended Posts

Здравейте колеги

 

Имам следното питане:

Проблем ли ще е ако при нужда ползвам патерица с размер 125/70/16 или 581 мм при оригинален размер 195/65/15 или 635 мм. Разликата е 54 мм по-малко и ме притеснява да не стане някакъв проблем по окачването.

 

Благодаря предварително

 

Поздрави

Редактирано от edisonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е доста голяма разлика. На окачването нищо няма да му стане, но може да почнат да се шашкат системите за стабилност и ABS-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. Няма да рискувам и ще търся патерица която отговаря на оригиналния размер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не е задължително да търсиш патерица. Аз си купих джанта на старо + гума в моя размер (която ми остана тъй като спуках другата, пък после ги смених 2те директно). Ако нямаш, все може да се намери единична на старо...само като идея..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колегата сигурно е с АГУ :)

аз си взех 18 инчова патерица и определено има ефект. Само че са много редки и малко скъпи. Има едни сгъваеми, ама там цената отива на 400 лв :) Мисля, че имам координатите на един пич, който прави патерици по поръчка, от две нормални джанти - една патерица. Хората са доволни. Ако искаш мога да ги потърся пратя координатите му. 70 кинта искаше за 16 инчова патерица, за по-голяма не го питах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Гумата ми трябва както казва колегата заради това, че имам АГУ на мястото на резервната гума и стандартната ми заема доста място. Иначе 18-ките патерици вървят между 120 и 200 лв, а идеята ми за 16-ка беше за мога да я събера на гърба на седалката. Явно ще си търся 18-ките която ще стои на пода. Относно правените джанти за сега не мисля да пробвам, но все пак благодаря за инфото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"вързал" съм я със стандартната мрежа за пода.

теоритично има и още един начин, ако си с двоен под, се чудя дали има начин, резервната да се набута там?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"вързал" съм я със стандартната мрежа за пода.

теоритично има и още един начин, ако си с двоен под, се чудя дали има начин, резервната да се набута там?!

За съжаление не съм с двоен под и няма как да я сложа там. Само за информацията какви пари беше твоята патерица и от къде я купи?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съвсем случайно видях обявата в нета

150 лева от някакво ауди на части.

има няколко модела, като разликите са в ЕТ-то. Има едни с много изпъкнала джанта, които заемат повече място. Моята е сравнително прибрана.

Иначе виж в продавалника, излизат доста, даже и цената им е паднала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Какви са параметрите на оригиналните резервна гума и джанта (патерица), които се влагат в Октавия 2 фейслифт, че и аз нямам, а ми се ще да си взема? Предполагам стават и от някакви голфове и аудита, така че ме интересуват всички варианти, които биха ми свършили работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналната ми резервна е 195/65/15 като на този размер отговаря точно патерица с размер 125/70/18. До колкото знам О2 няма оригинално с патерица но може и да греша.

Иначе аз все още си водя стандартната резервна гума в багажника понеже не ми и се дават 150 лв за патерица която ще ми спести някакви си 7 сантиметра пространство с площ на гумата. Моята е комби и мястото в багажника има предостатъчно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не ми и се дават 150 лв за патерица 

Уха!!! Цената е разкошна. Ако наистина става дума за толкова пари, директно купувам една джанта и слагам на нея една от старите гуми, които махнах оня ден. Другият вариант е спрейче за помпене на гуми. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най евтиното което съм виждал е около 120 лв но винаги са продадени като звънна. Иначе спрейче добре ама ако по нашите хубави пътища не дай си боже някъде гръмнеш гума или я среже нещо оставаш на пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Спрей помага за дупки до 4мм, и то не винаги. Отделно ти трябва и компресор.

Втора ръка вървят по 60-100 лв. Няма значение от каква кола са.

О2 с патерица няма, а Шкодите с фабрична газ излизат с такъв ремонтен кит (нямат резервна гума).

По-добре си купи един комплект шило и пури за 5 лв, ще ти върши същата, че и по-добра работа. 

 

Когато гумата ти се търкаля в багажника и се налага често да я местиш/сваляш, теглото също има значение :) т.е. не е само до тези 7 см, които не са млако бтв

Патерицата лесно се фиксира (с мрежа примерно), докато по-голямата гума ще се търкаля из багажника, ако е празен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голф 5 е на същата база като Октавията и патерицата е 125/70/16  3.5J ET 25.5 та ми се струва,че няма да е проблем да се кара и Октавия с такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голф 5 е на същата база като Октавията и патерицата е 125/70/16  3.5J ET 25.5 та ми се струва,че няма да е проблем да се кара и Октавия с такава.

Сигурен ли си че е 125/70/16, а не е 125/70/18, щото разликата в диаметъра идва над 5 см., което е много?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ги да се продават с този размер за Голф 5 като и аз се чудих, защо е по малък от стандартния с който е и Голфа и Шкодата. Дори ми беше изпаднала една за 90 лв но докато се чудих заради размера я продадоха. Явно само за придвижване на късо разстояние не са сметнали ,че проблем да има разлика в размера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

масово голфовете са с такава патерица 16 цола, и щом така ги пускат, значи няма проблем да я караш така.

когато аз търсих обаче цената на 16-ка и 18-ка бяха много близки и предпочетох 18-ката (пък и тях като че ли ги имаше повече).

т.е. ако се наложи я слагаш отзад, където само ще се търкаля и най-много ЕСП-то да не сработи ако поднесе

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не стават недоразумения, точния размер на "патерицата" е 125/70/18 5х112 ЕТ25?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Тва с патериците явно няма да го бъде. Цените са в диапазона 150-200 лв., което за мен е неприемливо. Отиваме на план Б - стара гума + купуване на джанта за нея. Джанта 16-ка, 6,5J, офсет ЕТ42 и болтове 5х112 ще свърши ли работа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало. По принцип съм виждал единични бройки за резервни с гума и джанта като моята 195/65/15 за около 40 лв. Може да провериш как вървят и да не се занимаваш да сглобява гума и джантата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! По предварителни сметки и на мен толкова трябва да ми излезе окомплектоването (купуване на джанта, гума - без пари от стария ми комплект и монтаж на гумата). ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.