Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Насоки и мнения при използването на DSG


valterb1983

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

До няколко седмици ще бъда горд собственик на Октавия  комби 2,0 DSG - Edition.Предвид това,че никога преди не съм карал автоматик,ще бъда благодарен за всякакви мнения и насоки относно правилната употреба на DGS-то.

Притеснява ме малко и факта,че колата пристига точно зимата.

Карам основно извънградско и често ми се налага да минавам проходи,а както знаете почистването на нашите пътища зимата не е най-доброто,което може да се желае.

Основно ме интересува при изкачване и слизане как е най-удачно да се кара колата.Редно ли е да се използва ръчният режим ?

Мисля,че темата ще бъде полезна за всички нови позлватели на DSG.

 

Поздрави на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой сподели и реален разход на този мотор ще бъда благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя малко за разхода това е на 17 септември Октавия 3 хечбек мотора е 2.0 TDI DSG 150 к.с. маршрута Добрич - София - Варна снимано е на Метрото във Варна на паркинга...

 

image-6840_56050A16.jpg

 

Продължавам с разхода 2.0 TDI DSG Добрич - София - Добрич събота 3 октомври колата вече е на 9300 километра... 

 

image-456E_56113D65.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

До няколко седмици ще бъда горд собственик на Октавия  комби 2,0 DSG - Edition.Предвид това,че никога преди не съм карал автоматик,ще бъда благодарен за всякакви мнения и насоки относно правилната употреба на DGS-то.

Притеснява ме малко и факта,че колата пристига точно зимата.

Карам основно извънградско и често ми се налага да минавам проходи,а както знаете почистването на нашите пътища зимата не е най-доброто,което може да се желае.

Основно ме интересува при изкачване и слизане как е най-удачно да се кара колата.Редно ли е да се използва ръчният режим ?

Мисля,че темата ще бъде полезна за всички нови позлватели на DSG.

 

Поздрави на всички

Карай смело! Само не мести лоста докато колата е в движение!

За ръчния режим - даже си пише в упътването, че по баири и други наклони можеш съвсем спокойно да си задаваш предавките ти, ако не си доволен от зададените настройки. Честно казано, рядко ще ти се случва това, защото кутията в 95% от случаите е много адекватна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Относно карането в зимни условия погледни тук: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/49270-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%B7%D0%B8%D0%BC%D0%BD%D0%B8-%D0%B2%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F/

 

За DSG-то. През повечето време си караш на автомат, то и за това си го поръчал. Полека лека му свикваш. Не е трудно :) После в случаите където не ти харесва предавката избрана от кутията минаваш в ръчен и си избираш ти. Аз лично спускам наклон само на ръчен. Така ми е по-удобно. Когато се налага продължително каране със скорост около момента на превключване на предавка (изкачване със завои зад друга кола), пак минавам на ръчен за да избегна постоянното превключване примерно 4-та - 5-та. При движение в т. нар. Stop&Go(задръстване) трафик пак в ръчен за да не ми върти 1-ва-2-ра-3-та стотици пъти. И други такива неща. Ама всичко си идва с времето и шофирането. Предполагам всеки ги усеща нещата по различен начин.

 

пп Твоята идва с 6DSG и не знам дали функционира като 7DSG с каквато съм аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Относно карането в зимни условия погледни тук: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/49270-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%B7%D0%B8%D0%BC%D0%BD%D0%B8-%D0%B2%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F/

 

За DSG-то. През повечето време си караш на автомат, то и за това си го поръчал. Полека лека му свикваш. Не е трудно :) После в случаите където не ти харесва предавката избрана от кутията минаваш в ръчен и си избираш ти. Аз лично спускам наклон само на ръчен. Така ми е по-удобно. Когато се налага продължително каране със скорост около момента на превключване на предавка (изкачване със завои зад друга кола), пак минавам на ръчен за да избегна постоянното превключване примерно 4-та - 5-та. При движение в т. нар. Stop&Go(задръстване) трафик пак в ръчен за да не ми върти 1-ва-2-ра-3-та стотици пъти. И други такива неща. Ама всичко си идва с времето и шофирането. Предполагам всеки ги усеща нещата по различен начин.

 

пп Твоята идва с 6DSG и не знам дали функционира като 7DSG с каквато съм аз.

Здравей,

 

А възможно ли е от D при изкачване да мина на ръчен режим без да е спряла колата?Доколкото разбрах от колегата,който е писал по-горе,не е препоръчително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

А възможно ли е от D при изкачване да мина на ръчен режим без да е спряла колата?Доколкото разбрах от колегата,който е писал по-горе,не е препоръчително.

Абсолютно, няма никакъв проблем. Лостът е електронен, не механичен. Както можеш да минеш от D на S, така може и от ръчен на автоматичен режим и обратно.

Все още не съм пробвал в движение на включа R или P ;), но според мен нищо няма да се случи.

390_7-ступенчатая_КПП_0АМ.pdf

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе пич не ги слушай тия бе...Нищо не си сбъркал правилно си я поръчал автомат ще се преродиш ти казвам..

Аз от 6 години карам с автоматична и за пръв път чувам такива работи...Може да я засилиш с 150 от D и да я изключиш от скорост на N и после пак да я включиш.Всичко си е нормално.

Баир маир никакви проблеми...Толкоз съм задобрял че мога да превключа предавка нагоре или надолу само с газ спирачка...Примерно като се спускаш и като чукнеш 2 пъти леко спирачка и тя автоматично слиза надолу...Кеф ти казвам..Никога няма помислиш да я буташ ръчно...Съществува обаче нещо много по важно и що не ти го казват колегите не знам :sorry: Като караш почти винаги лявата ръка си е на волана а дясната ако не превключва(или ръчка нещо) то почива върху скоростния лост...

А пък най големия кеф на автоматика знайш ли къв е?

Примерно до теб на предната седалка има готина мацка с къса пола и дясната ти ръка вместо да ръчка скорости си седи върху нейното коляно.Без да се маха и така естетвено и нормално изглежда :fiu:(сякаш колата върви по икономично) може и по нагоре от коляното да е :banger_2: От Варна до София може да караш така. Ако се наложи може да коригираш автоматика само с леки побутвания газ спирачка и той ще смени предавките...Кеф ти казвам брат

Слушай мене и далеч ще стигнеш.

Тия дет карат с ръчка сигурно возят Искра Фидосова(или мъже) и то при такъв случай е оправдано(даже препоръчително) ръката да е върху скоростния лост и да е заета с нещо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ах, майко, шъ умръ тук :)

Велика работа си - покланям се доземи!

Почвам да тъ слушам и дано далеч стигна.

Ще взимам автомат, барем някоя хубава жена намеря покрай него...

Не се сдържам, честно!

 

Колега, тая Октавия не я ли заръча 4х4 щом джиткаш из проходи зимно време? Не видях да си описал задвижването, заради това питам. А относно автомата - лесно и бързо ще му свикнеш, не умувай толкова ;)

Един съвет имам към теб само, щом хич не си сядал да караш автомат! Събуй си левия крак, сложи го на седалката и седни върху него... Нямаш идея, как чудно можеш да се залепиш на стъклото /и останалите в колата/ ако по навик натиснеш юнашки, въображаемия съединител, което ще се яви спирачката в твоя случай, когато тръгнеш да спираш :) Малко да му свикнеш трябва, че до сега си ползвал левия крак и то не малко, но изведнъж става излишен...и стават сакатлъци. Т'ва с кракът под задника разбира се е в случай, че наистина се залепиш на стъклото... Аз лично покарах час-два градско така, когато за първи път седнах в кола с автоматик. Отдавна беше...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега наистина мислех си да поръчам 4x4,но просто нямаше такава модификация предвидена за производство в близките няколко месеца.Вече 2 месеца чакам за тази,която съм поръчал,дори вчера от ЕТ ми обявиха,че ще има допълнително забавяне(без да ми уточнят колко време ще бъде),което доста ме издразни.Трябваше миналата седмица да бъде произведена,а всъщност още не е.

Това разбира се не ми е единствената кола,така че ако ако се налага няма да я използвам в най-лошото време.

До сега с предно предаване и хубави гуми не съм закъсвал никъде,въпроса ми беше дали DSG - то би създало проблеми в тежки зимни условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво значи тежки зимни условия за теб, но по принцип, не е препоръчително да се движат коли в такива, ако все пак се налага, надали ще имаш проблем до първата пряспа :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото кофти на автомата през зимата, според мен, е че е малко тегаво да излезеш на лашкане ако закъсаш. 

Докато с ръчни скорости и малко сръчност можеш да заклатиш колата и да преодолееш пряспата, то за автомата не е много препоръчителна таза бърза смяна D - N - R >> R - N - D. Също така продължителното буксуване също не е ок за автоматика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с продължителното буксуване не го разбирам,какво ще му стане?

Иначе да,малко по различно се държи ръчния режим в такива ситуации,но може да се играе с ESP-то и става работата,не е драматична разликата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 години по-късно...

Здравейте, зимата при минусови температури, трабва ли да се подгрява DSG 7, ако да какъв е начина за щадящо подгряване на скоростната кутия? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се подгрява. Както не се подгряват и двигателите. Палиш и тръгваш. Желателно е да не изцедиш оборотите докато не вдигне 90 градуса. Но тия неща ги пише в книжката на колата. В днешно време я има и като PDF, за тия, които не харесват хартията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е написал Пепи - няма специален "алгоритъм" за подгряване. Единственото, което аз правя, е при влизане в колата първо паля, после слагам колан, подреждам цигари, телефон и т.н., които 10-15 секунди използвам поне малко да си развърти маслото в кутията и двигателя. Само това за 90 градуса не го спазвам, а чакам само да отлепи стрелката. То иначе вечер, когато си тръгвам от работа и колата е седяла цял ден на -10 до дома изобщо не успява да доближи 90

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако са много ниски температурите, се препоръчва превключване на всички позиции на лоста на място и потегляне едва след това.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 13.10.2023 г. at 15:58, joro_kem написа:

ако са много ниски температурите, се препоръчва превключване на всички позиции на лоста на място и потегляне едва след това.

Това не го разбрах и не го знаех. Как тъй? Да превключим към всяка позиция и после да изчакаме ли?

 

На 12.10.2023 г. at 22:38, maria_rg написа:

Здравейте, зимата при минусови температури, трабва ли да се подгрява DSG 7, ако да какъв е начина за щадящо подгряване на скоростната кутия? 

 

Аз ще ти препоръчам да си поддържаш акумулатора на добро ниво. Знае се че през зимата е по голям проблем със захранването.

Когато енергията е на ниско ниво, всички електронни клапани работят по лениво и това влияе и механиката.

Бях гледал доста детайлно видео свързано с енергията на акумулатора и работата на ДСГ'то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, как трябва да се поддържа акомулатора? Аз на колата с ръчка го оприпалвам зимата на место и държа на около 2000 оборота, но на автоматика как може да се прави нямам идея? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имате гараж и колата не се кара дълго време (повече от две-три седмици) , вземате едно умно зарядно , включвате го на режим поддръжка и го включвате да поддържа заряда на акумулатора.

Ако нямате гараж , следете съобщенията от Старт-Стоп системата .. ако изпише , че не може да се активира заради ниско ниво на заряда си помислете за нов (аз поне така направих миналата зима).

Иначе няма проблеми колата да работи , докато кутията е в положение Р или N.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, Levcho написа:

Това не го разбрах и не го знаех. Как тъй? Да превключим към всяка позиция и после да изчакаме ли?

Идеята е да се поразбърка маслото на място, преди да потеглиш на ход. Валидно е за кутии с "мокри" съединители.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е и да има време да вдигне налягането на маслото в мехатроника. А това си важи и за сухите съединители

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, joro_kem написа:

Идеята е да се поразбърка маслото на място, преди да потеглиш на ход. Валидно е за кутии с "мокри" съединители.

То и при така наречените сухи кутии има масло, така че требва да са позатопли и да се поразбърка, да, прав си.

Сега се сетих за една статия където пишеше че когато кутията е в решим N или P помпата която разбърква маслото не била в действие.

Така че, ще послушаме мастор Жоро. :)

 

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 13.10.2023 г. at 15:58, joro_kem написа:

ако са много ниски температурите, се препоръчва превключване на всички позиции на лоста на място и потегляне едва след това.

Ако имате условия заредете със зарядно. Ако нямате условия, на място недейте да тормозите колата, надали ще се зареди за 15-20 минути. Дори може хич да не се зареди, някои автомобили имали автоматична система за зареждане, ако не види високи обороти, не зарежда акумулатора, а храни само веригата на устройствата които работят на момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.