Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос относно криви гуми


Recommended Posts

Преди няколко дена сложих зимните гуми и забелязах че колата след 80 км тресе леко, много леко се усеща, ама все пак го има. Ходих да ги балансират и човека вика деформирани са и ги балансира с доста тежести и вика ако имаш късмет може да кара но след това карах пак и си е така. Гумите са Мишелин алпин на 4 год и с супер грайфер и ме е много жал ама май ще ги хвърлям.Някой да има някаква идея как да съм сигурен че са криви външно не личи по нищо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Гумите са Мишелин алпин на 4 год и с супер грайфер и ме е много жал ама май ще ги хвърлям....

Зимна гума на 4 години си е пътник и без да е изкривена. Не ги жали чак толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да тресе и от лош баланс! Отиваш в друг сервиз, казваш че тресе и чакаш техният отговор! Възможно е ако гумите не са съхранявани правилно да тресе, но като покараш няколко дни/ седмица ще се оправят. Покарай известно време така и отиди в друг сервиз за проверка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мои впечатления от сорта,то ако гумата е крива ще се види с просто око като се завърти на стенда за баланс.Иначе си е напълно нормално на тези години и особено ако е бил натоварен автомобила и срещнал препядствие по пътя да се изкриви гумата .Характерните симптоми на изкривена гума което си е скъсване , вътрешно на пластовете,си е точно това тресене и вибрации които се чувстват и във волана.Следващата фаза дано, не се стигне до там, е гръмнала гума,което не го препоръчвам на никой разбира се.Лично мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да тресе и от лош баланс! Отиваш в друг сервиз, казваш че тресе и чакаш техният отговор! Възможно е ако гумите не са съхранявани правилно да тресе, но като покараш няколко дни/ седмица ще се оправят. Покарай известно време така и отиди в друг сервиз за проверка.

 

Аз вече ги карам 2 седмици и първия път не ги бяха балансирали добре в тоя сервиз, та отидох втори път и шефа им се скара и ги прави друго момче но и той каза че е направил всичко възможно. Сервиза е реномиран  с няколко подемника и големи халета, не вярвам да ме лъжат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ти давам съвет! Нищо не губиш, даже ще получиш още едно мнение. Това за годините не е фактор, има гуми втора употреба на по 10 години и са ок, има и чисто нови криви! Ако има крива гума и тя е отпред, тогава размени предни и задни и виж дали ще спре да тресе на волана! Ако пак тресе, не е от гуми а баланс, освен ако не си голям карък и имаш няколко криви гуми  ;)

Когато тресенето идва от задна гума, ще усетиш вибрация в купето и седалката, но не и на волана!

 

успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти ли си ги карал през тия 4 години? Може да е шибната в някоя дупка и да са скъсали конци. Имах случай така с един Клебер, външно си изглеждаше перфектен, обаче биеше яко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ти давам съвет! Нищо не губиш, даже ще получиш още едно мнение. Това за годините не е фактор, има гуми втора употреба на по 10 години и са ок, има и чисто нови криви! Ако има крива гума и тя е отпред, тогава размени предни и задни и виж дали ще спре да тресе на волана! Ако пак тресе, не е от гуми а баланс, освен ако не си голям карък и имаш няколко криви гуми  ;)

Когато тресенето идва от задна гума, ще усетиш вибрация в купето и седалката, но не и на волана!

 

успех

Абсолютно вярно, на втората ми кола зимните гуми Мишлен Алпин са 2007 и почти не искаха баланс. Даже като усещане за пътно поведение са ми по-добре от Контитата от 2012, които са на моята Октавия. Възрастта не е показател.

 

А и в най-реномирания сервиз могат да ти направят калпав баланс. Моята кола от завода в Чехия дойде с калпаво балансирани гуми, бях решил, че са ми криви дисковете. След баланс в малко сервизче до Сточна гара всичко се оправи.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно вярно, на втората ми кола зимните гуми Мишлен Алпин са 2007 и почти не искаха баланс. Даже като усещане за пътно поведение са ми по-добре от Контитата от 2012, които са на моята Октавия. Възрастта не е показател.

 

 

 

 

 

 

 

Хахахахаха това с възраста че не е показател беше голям виц............ :D Твойте мишелинки бас ловя че отдавна вече са пластмаса..........и ако попаднеш на малко по хлъзгава настилка бедно ти е въображението каква беля можеш да направиш,вземи ги хвърли тия пластмаси на боклука и си купи макър и втора употреба гуми,но да не са по стари от 3 години..........Има едно нещо което се нарича ,,Дот,, на гумата,това е годината в която са произведени.Аз така в бързането си по миналата година си купих 4 от същите гуми с по 6мм грайфер,но на 8 години(което се сетих да го погледна след като ги бях купил),на сухо добре.......но само да завали малко повече дъжд и колата почваше да носи,а зимата се носеше като шейна............Една гума без значение да ли е карана или съхранявана кара 4 години макс,после вече е пластмаса.

Редактирано от Бойко Борисов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние не говорехме ли за криви гуми? Не за пластмасови, метални, каучукови или кашкавалени?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно за криви ,,ГУМИ,, говорим,а не за криви пластмаси :D

Редактирано от Бойко Борисов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе или Стиви верно се е върнал... или е някакво дежа вю, баси :)

 

Мислех си също, но за близнак :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено е трудно да се каже по дот колко е живота на една зимна гума. Има значение както времето от производство до първо каране, така и начина на съхранение лятно време, колко е карана на топло, на колко атм е седяла и тн обективни и субективни причини. Като цяло според мен повече от 5-6год на ДОТ е неразумно да се кара, колкото и да е пазена и правилно съхранявана!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде бях чел от голям производител че ги дават до 4 години макс,а и гумите които сами минали през ръцете съм се убедил че над тия години не стават за нищо.И на мен ми предстои закупуването на две гуми,има добри втора употреба на по 2 години,но пак никой не ти дава никаква гаранция за тях.Пак може да тресе,или да има други неприятни аномалии и гумаджията само да са оправдава ,,Ами това не са нови гуми.......,,   Естествено 800лв за 4 мишелин няма да дам,но има за 100лв бройката доста добри гуми,даже вече съм си намерил такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отскоро членувам във форума но ми прави впечатление че много офтопик вкарвате колеги в темите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите не съм ги карал аз през последните 4 год, на предния собственик са и са карани в София, където купих и колата. На другата кола която е кара баща ми гумите му са на 10 год вече зимните и са балансирани почти без тежести и няма никакви проблеми. Тук момчето хвана първите 2 гуми вика не са добре сложи яко тежести и вика тия ще са отзад, ама после като хвана да прави и предните вика мале и тия са зле, спадна им въздуха върте ги 2/3 пъти и вика абе и тия са криви направи ги с яко тежести и тях и вика бе виж как е. Ама като цяло си мислих че може би имат скъсани нижки и не е добре да се кара с тях. Карам в Германия и ме е страх да не стане некоя беля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз все си мисля, че не са ти направили баланса както трябва. "Криви гуми" това е много странно, особенно за автомобилни? Да не би джантите да са криви?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз все си мисля, че не са ти направили баланса както трябва. "Криви гуми" това е много странно, особенно за автомобилни? Да не би джантите да са криви?

И аз това го питах да не са джантите вика не гумите са. Реномиран сервиз са не вервам да ме лъжат ама знае ли човек. Във всеки случай джантите са оригиналните 15ки алуминиеви на Ок2 и с тях карах малко с други летни гуми и нямаше проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже 17ките ми опираха във веждите, взех на сестра ми 16ките за о2ката ми, на нейния суперб сложих 17ките. Карал съм около 2х км - 2 морета и малко софииско градско. Много ми тресеше с 90 до 160км/ч и аз правих опит за баланс и тн, но не стана. На извънградско съм карал с над 160 през 2/3ти от км, с над тази скорост нямаше силно тресене! Преди 2х км нямах проблем с тампони предни носачи. Днес бях за масла с нея в Трансексперт и Евгени ми каза, че са за правене тампоните. Та въпроса ми е може ли от криви гуми, да съм развалил тампоните, защото в дупки не съм влизал?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та въпроса ми е може ли от криви гуми, да съм развалил тампоните, защото в дупки не съм влизал?

Според мен не, от криви гуми според мен се разбиват лагерите на главините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата се оправи, оказаха се гумите, купих нови Фулда Монтеро и вчера ги монтираха, като преди това провериха джантите и се балансираха с значително по малко тежести от старите гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.