Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Garde


Vento

Recommended Posts

След цял ден съзерцаване, чак сега разбрах, защо надписа Skoda ми се различава от този на жълтата, която гледах за позициониране. При него буквите са по-разредени (което не ми харесва, неестествено е), разстоянието между S-k-o-d-a е по-голямо, докато аз изкопирах уж официално лого (където са по-сгъстени). Иначе височината ми е същата или минимално по-малка. Затова не можах да ги наглася да ми съвпаднат точно като при него. Освен това имам и кръглата емблема на Шкода, която се колебая дали да сложа отляво на Skoda. Може утре да пробвам.

А според собственика на жълтата, тя е на оригинална боя. Не споменава обаче дали е излязла от завода с тези надписи или някой след това ги е слагал (както установихме вече - от поточната слизат и със, и без надпис). 

Поне GARDE-то според мен заспа! Жоре, тоя 1см наляво не може да го прецениш от снимките, ъгълът на снимане много променя. Наживо е добре мисля.

Имам един приятел, който от над 20г. живее и работи постоянно в Чехия, може би ще го помоля да се оглежда за дефицитни части, ако нещо излезе там. Което също ме съмнява, много години са минали, всичко е разпродадено или унищожено. Не пречи да пробваме.

Забелязах, че и решетката е различна - на Гардето е с 2 сребристи лайсни в средата, другите са с 1. И по това трябва да се помисли. Най-голяма драма обаче ми е оригинална предна броня и спойлер под нея! Не знам дали ми харесват лайсните на вратите (по-скоро да), както и никелираните на праговете (май не...). Но както споменах, има много време, докато стигна до този финишинг и детайлинг.

Колкото до КАТ, последен дерт са ми какво искат за мигачите! Като се научат да различават Рапид от Гарде и си оправят първата регистрация (Гарде - 1993г., по рама '84г.?! Да бе - да!), може и аз да се съобразя с жълтите им мигачи. Освен това има една "фатка" - червеното фолио се прави на тънки лентички и стъклото пак изглежда червено, но през прорезите си свети оранжева светлина при мигач. Същото може да се направи и за задна скорост, за да изглежда червено, а да свети бяло. Поне с фолиата нямам грижи, доста години съм лепил по колите, преди да стане отскоро модерно всеки да го прави. Горе-долу този ефект се получава:

audi-90-1.6-td-01.jpgdsc01435-9175729952080033820.JPGVW_Scirocco_Scala_CH.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 258
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Vento

    113

  • maxrpm

    32

  • joro-120L

    31

  • SKODA 105 RS

    27

Най-много писали в темата

Верно са по-разредени буквите. При теб е по-добре. Не слагай емблемата. Отсега ти казвам, че няма да стои. А и не й е там мястото.

Но, нищо не пречи да пробваш и сам да се убедиш.За Гардето бих го сложил една идея по-наляво. Може и само 5мм. да мръдне. Да не е непосредствено до скосеното на спойлера.

Решетката на Гардето не е нищо особено. Просто твоята в момента е грешната. Изпълнение от първите Шкоди 76-80та г. С хром метална емблема. След това са с хромирани пластмасови детайли. Иначе си е чиста от Шкода 120. Ето я: ....и тук чудесно се вижда, че допълнителната лайстна ще хване до удебеленото ребро.

 



CASTI2015571496d7cd0f5.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам 3 решетки сега, тази на колата е с метална емблема и никел лайсната в средата е захваната с винтчета и метална мисля. Другата е с пластмасова емблема, а третата - зеленясалата вече я знаете. Сега търся като тази на твоята снимка (която е продадена за съжаление!), ако е с надписа Garde - още по-добре!

Отново благодаря на всички, които ми пращат инфо и линкове за части, които са ми нужни и закупувам по проекта! :hi:

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венто, виж твоята снимка на жълтото Гарде. Там надписа Гарде е ПЕРФЕКТНО позициониран. Точно това искам и исках да ти обясня. Обаче сега го загледах по-детайлно. Ей така го направи. Ама 1/1

И с това приключвам въпроса с тъпите надписи ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес уж други неща върша, а все покрай Шкодилака се въртя. С всяко минаване правя нещо дребно - ами влече ме и това си е!
Отдавна се каня да източа бозата от охладителната система (адашът ме предупреди изрично!), че не е с антифриз и ако застудее да не спука нещо . Изкарах маркуча от водната помпа (най-лесен ми беше, че само той е с оригинална напрегната скоба, другите са с винтови) и изтече доста вода, но според мен само от блока, защото е не повече от 5-6л и от маркуча не течеше. Знам, че цялата система е 11-12л. Защо ли от радиатора и тръбите не изтече, после ще отворя кранчето за обезвъздушаване отпред при радиатора... Не че ми пука за този мотор, в склада имам 3-4 такива, каквото и да стане за един ден пак ще пали и върви, но все пак - имам план напролет да си я покарам в този вид.

И гърнето аз не съм го удрял, то само си падна... едва беше захванато, спести ми усилието да го махам!

036403208-big.jpg036403209-big.jpg036403211-big.jpg

 

Забелязах, че заден десен амортисьор е тоталка - натиснах калника и не спира да се клати. Другите три са добре, веднага изправят и спират. Ще търся някакви задни, а за предните - мисля да ги сменя с тези спортни KONI с регулиране на твърдостта, които ми останаха от Ладата, която повече няма да правя вероятно.

036403230-big.jpg036403231-big.jpg

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да източиш напълно , наведи се/легни по задник  под колата преди скоростната кутия  , вземи един ключ 13 и  ще ги видиш двете шестограмни

пробки една до друга на двете тръби на големия кръг . Пробката  за обезвъздушаване в багажника ти трябва когато си заредил системата , оттам трябва да

метне силна струя вода/ антириз на работещ двигател . Кръга на парното се източва едно на ръка.

 

Предстои ти много важна мисия за изчистване от котлен камък на охладителната система , приготви си 13 литра специалзиран препарат за тази си работа

или разтвор на млечна или лимонена  киселина ( лимонтузу) 20 - 30 пакетчета на 13 литра вода. С този разтвор караш два три дни или 100 - 150 км. Не е

еднократна работа , с няколко манипулации излиза много голяма част от мизерията . Точиш , хвърляш , зареждаш нов разтвор . Трябва да блесне!

 

Казаците са я карали незнайно с какво , а задномоторна Шкода се кара ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с поне 30 - 35 градусов качествен антифриз.Котления камък е

големия душманин на таз кола. Успех :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да източиш напълно , наведи се/легни по задник  под колата преди скоростната кутия  , вземи един ключ 13 и  ще ги видиш двете шестограмни

пробки една до друга на двете тръби на големия кръг .....

 

....и ще ги скъса. Задължително с камък шестостен. Аз там не пипам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....и ще ги скъса. Задължително с камък шестостен. Аз там не пипам.

Aaaa , Жоро - да упоменем още - не се стягат душмански ( ако са стегнати вече - само с камък )  защото имат вградено конусно гумено уплътнение и

просто се притягат на ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, всичко зависи от това как са експлоатирани преди... аз на Рапида не съм имал проблем, дано и ти имаш тоз късмет :) Но дори и да нямаш с няколко промивки, както каза Киро ще я изчистиш навсякъде. Обаче нали се сещаш, че основната мизерия се натрупва във водната риза, така че най-доброто почистване се получава при ревизия на ДВГ като се извадят ризите да се изгребе цялата мизерия, събрана около тях. За ладовите амортисьори надявам се също знаеш, че трябва да им се смени втулката на ухото с шкодовата, защото там болта е М12, а не М10 като на ладите. При тази операция най-добре смени и гумените конусни тампончета с нови - струват по 50 ст ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДО-ВЛЯ-КОХ-МЕ СЕЕЕ... понатоварена е колата, утре ще я разтоваря, че се уморих много.

Тази вечер ходих да си прибера останалите МНОГО части, който ще оглеждам подробно по-нататък. Някои от тях са доста редки и ценни, други са тунинговани с цел състезания и т.н. Имаме приличен преден капак, няколко варианта брони, оригинален теглич, амортисьори, карбуратори, барабани и накладки на килограм, обезшумяващи вати, филтърни кутии, резервоар, джанти, праг, щанги, носачи, спортни предни амортисьори Monroe, задни някакви, разни ламарини под колата и какво ли още не - наистина цял бус части се събраха от предишния път и днес. Отделно си поръчвам и други от обяви, които ми харесат, за да мога да си избера най-добрите като състояние за реставрацията.

Krankenstein - тези червените амортисьори всъщност са за стар SAAB 900 от края на 70-те до края на 80-те, но ги бях взел за Ладата - казаха ми, че пасвали съвсем точно, та ще ги гледам като стигна до тях... Monroe-то, което взех сега - също изглежда много добро! Казаха, че са го слагали само за състезания.

Като започна да събирам оригиналния мотор, всичко по него и охладителната ще се промие основно.

Огромно благодаря на Казакови за всичко - те си го знаят де!

036413145-big.jpg036413146-big.jpg036413147-big.jpg

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взехме момата, прибрахме и чеиза... сега ни чака много работа, но времето е пред мен. Днес се обади Казакът - намерил още части, но се разбрахме някой ден като се видим на пистата да ги донесе. Това е около половината "чеиз", другата половина е натъпкана в купето и багажника на колата, че мястото взе да ми свършва.

036415669-big.jpg036415670-big.jpg036415671-big.jpg

 

Завчера в събота (малко избързах) си поръчах  от Мегапартс маска между фаровете (4та поред - да има), тоя път с двойната хромирана лайсна, както и задни амортисьори (не знаех, че Казакът ще ми даде 3 чифта), някаква броня (май предна), километраж и филтърна кутия (макар да взех и тях с чеиза)... на смешни цени, всичко до 5-6лв. Много я плюят тази фирма, някои цени са им смехотворно високи (по-скъпо от ново в магазина!), но специално за 120-ката накупих доста неща от тях на цени под 10лв. Частите са в добро състояние, обаждат ми се, разбираме се и на другия ден са при мен. Засега съм доволен от тях!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Само да те предупредя, че задните амотрисьори от 105/120 може и да не станат на оригиналното сухо окачване на  Гардето, поне на Рапида със сигурност не стават - оригиналните му са по-дълги, макар че там и носачите са малко по-широки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, тази предна престилка става ли за Garde?

2207708.jpg?lm=-621699899892207708_0.jpg?lm=-62169989989

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такава ти трябва. Този Рапид в момента също се продава, ако търсиш донори. http://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,7474.0.html

Редактирано от skodko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такава ти трябва. Този Рапид в момента също се продава, ако търсиш донори. http://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,7474.0.html

Разкажи малко за него, къде е, става ли за каране ?

 

Edit: Да, отговорих си сам на въпроса. Интересно е че има стикер на skodaowner.org от време оно...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току-що си взех от Еконт поредната пратка от Мегапартс - решетка с двете никелирани лайсни и оригинална филтърна кутия (макар да имам). Сега ги чакам да ми издирят и други чаркалъци, които си поръчах - но ми се обадиха, че не са намерили и продължават да търсят. Надявам се събота или неделя да не е много студено и да успея да наснимам и опиша всичко налично, че излизат още интересни оферти, а вече ме притеснява да купувам неща, които имам по 2-3 пъти.

Този човек с престилката от горната снимка има много нови и оригинални части, може би ще се наложи да отскоча до София да си харесам наживо, но да се махне малко този сняг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро ще взема още една, ако ти трябва ще ти я дам. Не съм я отворил дори да я видя, трябва да е като тази на снимката на Жоро по-напред в темата, иначе май е боядисано, аз неправилно се изразих...  Ще я снимам тия дни като се сетя:

CASTI2015571496d7f37d4.jpg

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ти пратих такава. Лайсната и емблемата са PVC ;) Сивото е боя за печка. Недей взема 4- та маска, тази кола ако я удариш така че да спукаш маската, е поправимо. Ако я удариш така че да оживееш и да ти трябва нова маска, колата ще е "bye bye , baby , bye bye" Aз защо мислиш че вече я държа само да и се кефя лятото ... ;) Хубава е, бърза е, голямо удоволствие е да се кара лятото, но е мноооого мека.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вземам много части, за да си избера най-добрите като състояние, после другите ще се продават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

12516757_1081253275238937_1672580494_o74

Разрови се в Класиккар форума. Темата за снимки и се свържи с колегата, снимал колата. Дано се продава на части. Това ти е шанса за брони.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече говорихме, спазарена е. Мерси все пак!

Иначе бих я взел цялата, предложих и пари за брони и фарове, но... както казах някакъв карък има около моята кола. Но съм спокоен, не гоня срокове и рано или късно ще си намеря всичко, което искам. Скоро ще посетя София, там съм набелязал доста чаркалък, та ще ходя с по-голям пикап сигурно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ви казвам, че или аз, или тази кола сме каръци! НЕ може да намирам редки части и веднага някой да ги купи под носа ми...

Снощи, поредната безсънна нощ в ровене по западни сайтове за части, попадам на уникално запазени оригинални предна и задна брони на смешна цена. Дори помислих, че са чисто нови. Не ми е проблем да си ги прибера от Германия, тази сутрин звъня на продавача - вика ми "обещал съм ги вече". Предлагам му двойно на исканата от него сума и си получава ДНЕС парите, а аз броните - ами не, щял да изчака 2-3 дни дали другият купувач ще ги вземе... Луди хора, а аз - изнервен! :angry:  :crazy: Оказа се, че аз имам някакви оригинални брони в купчините с части, но тези така или иначе ще ги взема, ако се вредя естествено. Изпуска ли се такова съкровище!

036476793-big.jpg036476794-big.jpg

 

Важното е, че аз имам търпение и нерви да не спирам да търся всичко, което би подобрило колата. Тези дни май ще ходя да пазарувам наедро с баничарката...

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи процедираме така. Като намериш нови брони, даваш ми телефона, аз звънкам, вземам ги ти ги пращам с Еконта ...

 

Мен ми трябва facelifta с 4 фара (каски, решетки, основи. В краен случай само основи и решетки) Ако ги мернеш някъде за 20-60лв звънкай, мойте от жълтата ги продадох на Борко от Асеновград и сега нещо ми е домиляло ;)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.