Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Garde


Vento

Recommended Posts

  • Отговори 258
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Vento

    113

  • maxrpm

    32

  • joro-120L

    31

  • SKODA 105 RS

    27

Най-много писали в темата

Ми продай ми го де...

Нееее , това е иглата с която живот и здраве ще шия. :D Шегичка де , и аз спретвам един бърз 781 мотор , ама не бързам , хубавите работи 

стават бавно. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бартер за 59 дистрибуторни капачки, 62 палеца и 2 чукчета не те ли заинтригува  :crazy:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бартер за 59 дистрибуторни капачки, 62 палеца и 2 чукчета не те ли заинтригува  :crazy:

Трудно за каквото и да било ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грамотно напрвен 781 мотор отказва всичko чугунено. За палците , капачките и около тях отдавна не съм на чeшко и смятам да скоча още повече. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Ако все още изпитваш недостиг на решетки... ;)

http://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,628.4580.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро рамките около фаровете биха ме заинтригували, но доколкото разбрах е неясно на кого е колата... Ако има контакт бих питал и за други части...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравей, колега! Какво става с проекта? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Здравейте, ами за момента сме в застой - колата е измита и прибрана в гаража. Искам да приключа останалите 2-3, които съм захванал и да се отдам изцяло на нея. Занимавам се и с още сто неща, освен колите и времето изобщо не стига.

А и още търся подходящите майстори - тенекеджия и бояджия, които да си разбират от работата, да я правят със сърце и да не са зверски скъпари.

Ако можете да препоръчате около Пловдив или Пазарджик ще съм много благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Получих вдъхновение да се захвана вече с колата, а и вече ми пречи там, където е прибрана.
Един познат ми каза, че може да сглоби двигателя, защото аз нямам опит с такъв тип (с ризи и долен разпределителен вал). Тия дни мисля да му го закарам да почва като може.

Приемам всякакви съвети и тънкости по сглобяването на оригиналния мотор, както и още издирвам човек, който да стегне в заводски вид купето.

Чета книжката "Аз ремонтирам Шкода" за обща информация, но се иска опит, не само теория.

Имам желание да вдигна леко степента на сгъстяване (до към 10-10,5:1 - чета, че е 9,5:1 оригинално), за да върви малко повече, както и да намеря спортни валове и карбуратор.
И купувам всякакви нови и употребявани части, които биха ми влезли в употреба за нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Браво колега, радвам се, че си решил да подновиш работата по колата. По отношение на сглобяването на мотора, ако имаш "зелената книга", там са описани повечето тънкости при ремонт. Най-важно е да се изчистят перфектно леглата на ризите и да се подберат правилно подложните пръстени, така че ризите да надстърчат над блока 1 десета по спомен, защото ако са много високо или много ниско, ще има проблеми с гарнитурата в последствие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Нямам зелената книга, чета една на източногерманеца Хорст Илинг, преведена на български. Не съм стигнал до момента с подлагането под ризите, но един механик ми каза, че 5 десети трябвало да надстърчат ризите над блока, кое е вярното - не знам (дано го пише по-нататък в книгата). Двигателят още е сглобен, като го отворя може да премеря колко надвишават челото.

Помагайте с намирането на спортен вал, че не съм фен на копирите, пък и нямам засега откъде да изкопирам...

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попрочетох вече книжката, описано е точно, ясно и подробно до последната бурмичка по колата как се сваля, ремонтира, настройва и проверява... БЕЗ обаче да се споменава никъде блока на двигателя... само за главата има инфо. Явно са счели, че това не е в компетенциите на собственик на Шкода сам да пипа, а трябва сервиз или не искат да издават дребни тънкости.

Та въпросът ми към запознатите е колко точно трябва да надстърчат ризите, че чувам разни стойности - може ли да дадете достоверен технически източник, както и клипче как се монтират правилно (ако има такова, че не видях в тубата)? Освен това разбрах, че пръстени има 0,10 и 0,14мм - вероятно се подбират според ризите или греша? Има ли ги още по магазините? След набиване на ризите, челосват ли се да са идеално равни и да се докара необходимото надстърчане?

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Попаднах на интересен чешки сайт, в който има почти всичко необходимо за старите Шкоди и повечето цени са поносими. https://www.autopotreby-liska.cz/

И на словашки подобен, но по-беден - https://www.motoren.sk/skoda-k288

Интересен за тунинговане на OHV-двигатели - http://ohvracing.cz/

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и един български за части - https://skoda-chasti.shop/index.php?route=product/category&path=64

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последният линк е един от последните магазини за части, останали в София. Горе долу са им читави нещата, но и доста неща има, които ги взимат от Ауто Кели, там е другото място, където се намират разни неща за задномоторки. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам 2 конкретни въпроса:

1. До колко мм мога да разстържа старите ризи на оригиналния мотор (четох до 76мм без да изтъняват много) и бутала от какъв точно мотор пасват - писано е Рено, Ситроен, Пежо, Фиат... може ли по-конкретно, че така е трудно да ги намеря. Искам да повиша малко кубатурата.

2. Доста хора явно имат оригинални спортни разпределителни валове, а други копири - някой ще услужи ли да си направя и аз копир или да ми продаде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагаш колянов вал от Фабия и става 1398 ссм. ? (не съм много сигурен обаче колко е plug & play)

А за разпределителния, най-добре си поръчай от чехия :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много не е плъг енд плей - след Форман коляновите валове нямат легло за лагера на опашката.

Това е на първо четене .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърде хубаво щеше да е, за да е истина да стане лесно 1,4.

Да се върнем на питането някой знае ли конкретни бутала, които пасват точно и са около 76мм или колкото там не изтъняват ризите прекалено?

Откъде мога да си поръчам разпределителен в Чехия и колко струва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

https://www.researchgate.net/publication/276431952_Tuning_the_Engine_Skoda_781_for_Sport_Competitions

 

друга интересна статийка, не е за 742, но принципите са същите.

Никъде не намирам вал за моя мотор... :(

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че се запознах с който успях, съжалявам, че се наложи по-раничко да си тръгнем.
Другия път ще се запознаем с всички останали!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай тук за валове : http://shop.tym-motorsport.cz/cz/kontakt.html 

Преди имаха доста интересни неща в онлайн магазина, но сега нещо не ги откривам.

 

Също така и тук може да пуснеш запитване : http://www.vackykrejbich.cz/kontakt

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.