Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ремонт на ГНП на 1.9 TDI, ALH


bakalovag

Recommended Posts

След няколко дневно четене в интерен от най-различни форуми в старната и чужбина и гледане на клипчета в YouTube ще се постарая да бъда максимално точен относно как се сменят "О" пръстени на ГНП. С предишната ми кола протече но само от капака и главата и сега с Окито пак протече ГНП-то. Отидох до един майстор в града но не ме удовлетвори цената, а и след като няколко пъти малкия човек се разболяваше с вируси от градината и хвърчаха и продължават да хвърчат луди пари за лекарства реших да запретна ръкави и да почвам.

 

Всичко започна тази пролет когато помпата протече от "О" пръстените на капака и главата на помпата.

След което в края на есента протекога и другите "о" пръстени /нали става студено и трябва все пак нещо да се счупи за да ми е гадно докато си го сменям сам.

 

Ето ремонтния комплект.

 

post-1-0-83767500-1460708461_thumb.jpg

 

Преди да ризвивате болтовете сложете парцали под помпата върху генератора защото като отворите капака и блока на помпата ще се олее всико с нафта.

 

post-1-0-38792200-1460708462_thumb.jpg

 

На капака на помпата левия болт от към предницата е със специфична глава тристен на 120градуса със заоблени краища. Развива се с камък на гидория 7мм, за което си купих най евтиния такъв и с помощта на клещи и чук набих камъка в главата на болта и го развих. След това отидох до железарията и си взех такъв само, че с глава вътрешен шестограм /лимбус или т.н. еврейска звезданямаше в магазина/. Другите болтове се развиват елементарно.

След като махна капака о го оставяя леко настрани махам и плока много внимателно и него го оставям на страни.

Идва момента на източването на нафтата от помпата, за да не изтече върху останалите агрегати.

 

post-1-0-89137300-1460708462_thumb.jpg

 

Аз я източих с един слаух 6мм. в шише от минерална вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След което се махнах тръбопроводите от помпата към дюзите. Гайките към помпата и на дюзите се развиват с ключ 17 г.

 

post-1-0-67065400-1460708665_thumb.jpg

 

След което развих щуцерите на тръбопроводите като използвах висок камък на гидория 14.

 

post-1-0-20917400-1460708666_thumb.jpg

 

След като отделих щуцерите извадих с пинсета медните зегерки които уплътняват всеки един щуцер.

 

post-1-0-72818500-1460708666_thumb.jpg post-1-0-24674500-1460708667_thumb.jpg

 

След което се развих четерите болта които са от външната страна на щуцерите като два от тях на кръст не се развиват до край. Докато развивах видях как се показа големия "О" пръстен и с една отвертка го изкарах като го скъсах и извадих с пинсета. Новия сложих като го прорях над металната част но повече информация има в това клипче. Не съм снимал това, че две ръже не стигат за всичко наведнъж.

 

https://www.youtube.com/watch?v=UWico_0RNJg

 

Преди да развия следващия болт стегнах добре четирите по горепосочените болтове и след което продължих нататък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другият пръстен с напътствия от Пепи /Pepino/ го смених, като развих ето този болт.....

 

post-1-0-69627500-1460708837_thumb.jpg

 

с ето този инструмент

 

post-1-0-97826800-1460708837_thumb.jpg post-1-0-21637600-1460708838_thumb.jpg

 

и това беше "О" пръстена.

 

post-1-0-47137100-1460708838_thumb.jpg

 

Ето и двата/стар и нов наложени за да се убедя че е със същия размер новия.

 

post-1-0-75536200-1460708838_thumb.jpg

 

Вече поставен на болта.

 

post-1-0-99510500-1460708838_thumb.jpg

 

След което сглобяването направих по обратния ред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук искам да споделя някои по важни моменти при сглобването:

1. Не стягайте прекомерно много защото превъртат резби.

2. Налейте в помпата нафта за да се обезвъждуши, че иначе няма обезвъздушаване.

 

post-1-0-38729900-1460708979_thumb.jpg

 

3. Като слагате главата на помпата трява лоста да съвпадне с отвора на колелцено на буталото в помпата.

 

post-1-0-91479100-1460708979_thumb.jpg

 

4. След като завиете гаиките на тръбопроводите от страната към помпата завийте и 3-те гайки на дюзите като едната оставете разхлабена. По този начин ще обезвъздушите. След като се обезвъздуши едната дюза повторете реда за обезвъздушаване с останалите 3 дюзи.

 

post-1-0-43191400-1460708980_thumb.jpg

 

Накрая като запалих сложих кабела и с VAG-COM направих центровката на горвото на празен ход при загряд двигател около2,8-3.2 мг. Наложи се да правя центровка на помпата от раздвижното колело което пак с помощта на Пепи всичко си дойде на мястото.

Отново едно голямо благодаря на Пепи за търпението което имаше за да ми обясни всичко и за помощта която ми оказа. Скоро ще се видим за ремапване на бялата Оки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.