Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как се държи 4х4 системата на О3


Guest

Recommended Posts

Усетили сте някакви специфики зимата с 4х4 системата. Чета за xdrive http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 2&t=388232 и виждам,че да караш 4х4 на бмв изисква свикване. Как се държат Шкодите зимата ? Като цяло какви са ви впечатленията от системата, кога си заслужава, как се държи ... 

 

Поздрави!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз усещам с лека скорост кога се пуска задното, получава се едно леко залюляване... Имам на Йетито, което е с халдекс 4, оффроуд бутон и бутон за спиране на системата против буксуване и като е в тези режими до 30км/ч е постоянно 4х4 50 на 50 преден заден мост и на лед, сняг, кал, мокра трева и тн си го пускам винаги. Помага и при потегляне и спускане на наклони. Иначе като превърти предните пуска задните и ако зацепят предните спира задните и пак като загубят сцепление предните, пуска задните и така в някакво процентно съотношение си ги преценява, спрямо наклон, ъгъл на завиване, скорост и тн... Общо взето халдекса не е за екстремни преживявания. Без оффроуд асистента е много слабо, клати се цялата кола, върти предните колела много. Това са наблюденията ми извън пътя. Разликата между халдекс 4 и халдекс 5 не я знам точно, доколкото съм чувал 5та версия е по-опростена откъм поддръжка, а като функция и принцип на действие били еднакви.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря b3lq7a, полезно инфо.

А тази генерация има ли полезно действие при шосейни ситуации (махаме тук тръгване от място) - примерно при мокър път стабилна ли е, помага ли, при завои има ли подобрение/влошаване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам и О2ка без и определено Йетито седи в завой като кола 4х4. Усеща се, че нещо отзад се върти и леко да тръгне предницата в завой, стига да не връщаш газта(при 4х4 само с газ се изправяш) колата влиза в пътя! С по-висока скорост не мога да усетя кога пуска и кога спира задния мост. Само един път усетих презавиване и то умишлено на 3та с газ додолу във високи обороти и рязко чукване на волана, разбира се бързо се включи ЕСПто и колата се изправи за 2-3сек. В повечето случай тръгва да недозавива и след това се изправя, но всичко става много бързо. Ще се радвам да чуя и други наблюдения върху халдекс 4 и 5. Сега потърсих в гугъл за разликата между двете версии, и открих, че 5та версия е единствено без някаква помпа и била 14кг по-лека. Разлика в действието и време за реакция няма между двете системи! Поздрави.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халдекса винаги праща въртящ момент към задния мост, мисля че минимума беше 5%. Случвало ми се е на магистрала да вляза в снежна буряс натруман сняг и нямаше никакви ядове да си поддържам 120-130км.

За мен си заслужава да имаш 4х4. Плоблема на 4х4, е че ти дава сигурност и самочувствие при тръгваме, но спира като обикновенна кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 4то поколение нагоре са 4% на задния и по-точно по 2% на задните колела! Води се постоянно 4х4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко отклонение, но по темата от клипчето е все пак.

Дано колегата от БМВ форума не чете, но извинявай гумите са му ДОТ09 и 100% са изпилени на макс, дигнал е крак от газта определено. Какво повече има да се каже по въпроса. Снощи на -4С и приличен снеговалеж  се прибирах и реших да отскоча до НИМ да се позабавлявам малко. По пътя я понастъпах да видя как се държи колата на паветата в тези условия. Макар да я имам вече 6 години не съм я тествал никога толкова (винаги жената е с мен, а от скоро имам дъщеричка).

По Борис, много стабилна дори с много газ и светкаше ЕСП-то понякога, но за мен повече от доволно, едно Х5 и Г класа доста се чудиха, че ги задминавам толкова уверено. Горе на НИМ имаше няколко БМВ-та и Аудита и др., но ми се стори поне на мен, че най- много се засилвах като се врътках. 3-4 врътки и спирания за да видя как се държи колата в снега и съм много доволен. Това е само с предно и нови Конт ТС850 205/55/16. После по България пак я позасилих и от околовръстното слизаха няколко аудита предполагам всичките бяха куатро и само един посмя да позасили като мен, но и той не смееше много да настъпва, а Шкодичката си беше все така стабилна, а на булеварда имаше бая сняг. Мое мнение гумите са на 1во място.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Някой информирал ли се е за XDS система(работи като част от EDL-а, става eLSD на предния диф, Йетито има EDS - при включен оффроуд режим пуска блокаж на предния, не съм сигурен дали и на задния не работи, до скорост 30км/ч, XDS работи без ограничение в скоростта) и нейната активация през ВАГКОМ? Мисля, че това ще реши проблема със слабото представяне на халдекс 4ри и 5!

2рата е XDS+ е с eLSD и на задния диф за по-нови 4х4!

 

пс. Събирам информация от нета, мога да направя една тема при интерес. Тази функция работи и на коли само с предно... рс мк2 фл и насам са с нея заводско.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще е добре да пуснеш - аз търсих когато гледах vRS 230 vs 220 модификациите - не си намерих отговор на всички върпоси (не че е  болка, но е добре човек да знае :) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влизаш в абс-а, в лонг кодинг на 17-ти байт активираш 3-ти бит, после има и настройка, пак в абс-а влизаш на адапрация, на 36-ти канал си избираш една от трите опции average, low или high. Това е за Йетито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за описанието, със сигурност ще стане значи(и аз това намерих по нета за начин на пускане). Дали може и XDS+ да подкарам? Или е само за халдекс 5 тази функция? Ако можеш да обясниш правилно и принципа на действие, пак съм ги разбрал уж, ама с личен превод от английски и руски и не знам дали е правилно?

Иначе се опитвам да си го представя като предния диф на импреза СТИ(карал съм такава, модел 2003та, няма кола с такава стойка в завой)... Много контролируема предница в завой, ама надали електрониката ще е като механичния диф...! И най-важното не разбрах - чрез спирачките ли ги държи еднакво да се въртят или с подаване на въртящ момент на всяко колело? Като информация разбрах, че вече няма да се пуска ЕСПто така агресивно и няма да ти се отнема газта в завоя при занасяне - вярно ли е това? Поздрави

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перфектен ден да занимая Pepino с този XDS. Не видяхме XDS+ опция, пуснахме XDS на strong, но на сняг колата върви в права линия дори и да завиваш, сякаш като да даваш газ на равно. Не се пуска тракшън-а колкото и газ да даваш, преди постоянно мигаше дори и на сухо с повече газ. Вече с изключен тракшън, можеш до някаква степен да я пързаляш с газ, при голям наклон, силно заклатушкване или повече от 3/4 оборот на волана обаче ЕСПто те връща, но по-леко отпреди. Усеща се че се влачи със задницата в завой. Не отнема съвсем газта, но пак малко я връща от време на време(смешно ми стана като заби муцуна, после изведнъж си върна оборотите, а аз съм с една и съща газ). Пуснахме го на LOW и най-ми хареса. Влачи си задницата, тръгва си на една страна с газ откъм задния мост. Приятна за каране. Страшен старт има, по-леко тръгва от с без XDS, върти ги заедно двете предни постоянно. Ще видя и на сухо, но ми хареса!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

 Здравейте от 6 месеца имам Октавия Скаут 2012 година интересувам от доста неща по нея и ще се радвам ако има хора които да ми помогнат Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Здравейте от 6 месеца имам Октавия Скаут 2012 година интересувам от доста неща по нея и ще се радвам ако има хора които да ми помогнат Благодаря.

Привет колега, 

Започни с една тема в раздел - http://skodaclub.bg/forum/index.php?/forum/176-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B5-%D1%81%D0%B2%D0%BE%D1%8F-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB/. Там ще пишем за твоята кола, каквото има нужда да ти се дообясни, питай на воля. В търсачката на форума лесно ще намираш нужната информация. Поздрави и чудесен избор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.