Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнение за Октавия 1


jco.0l

Recommended Posts

Здравейте! Насочил съм се към Октавия 1 98-00г 1.9 110 коня който е. Интересува ме как мога да разбера дали автомобилът "става" тъй като ми е направил добро впечатление. Кое ще ми препоръчате да гледам, защото доста от колите в автокъщите са зле .. Скъпа ли е подръжката и какъв е разходат на автомобила. 
Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 102
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Skoda20VT

    17

  • jco.0l

    15

  • bakalovag

    8

  • zdravko zankov

    7

Най-много писали в темата

Здравей :) Според мен си се насочил в 9.9-ката от 10-ката :) Аз съм с Ок. 1/99г. 90к.с. (AGR) е кода на мотора ми. Супер е колата. Единственото, което ми липсва са 20-те к.с. разлика, макар че и така си е много добре. Просто при изпреварване малко ми липсва тяга.

 

Откъм поддръжка - баланса цена/качество може да се намери на много добри цени. Частите е лесно да си ги набавиш, не са много скъпи. А са и дооста корави. Смяна на масло, примерно ми е м/у 60 и 80лв. без труда, в зависимост от маслото. Ангренаж излиза около 400лв. с труда и комплекта ремъци и ролки.

 

В зависимост от това коя те кефи повече - съвсем първата Ок или facelift-овата, избери си ти. Отваряй си очите обаче за австрийския внос, че моята е от там и имаше доста ръждици. на първо време подмених от-до по ходова част, но то така или иначе са си консумативи нещата там. С двигателя обаче май имам късмет, щото макар и карана доста, маслото го пипа в приемлива граница - литър на 10000 км. Погледни дали турбото е ок. Аз се застраховах и миналата година го дадох за рециклиране (без да ми е правило проблеми) и излезе 350лв. Доколкото знам от старото турбо само кожуха е останал, всичко друго - ново и то с оригинални части, което е ок :)

 

Гледай EGR клапана да е ок, дебитомера също. Ако имаш възможност - вземи твой човек с лаптопец и VAG COM, че да замерите преставянето на колата :) Турбото на 110к.с. е с променлива геометрия на лопатките, така че ще трябва да си по-внимателен с обслужването и да не го оставяш със старо масло че после нещата стават по-скъпи (както и при всяка друга кола, ако не се поддържа реодвно де..) Ако усещаш стабилно изтегляне от 1700-1800 оборота до към 2500-3000 значи е ок турбинката. Разбира се, и да си се чува нормално, да няма виене, като пуснеш газта. 110-коньовите 'пълнят', дет'се вика, километража доста уверено.

 

Електрониката е сравнително стабилна, макар че понякога дават фира, я реле на чистачки, я комфорт модул, абе нормални неща, хаха.

 

Малко е ниска като цяло колата, така че колкото по-нова спрямо предпочитанията ти намериш, ще е +. Има варианти за повдигане - втулки или усилени пружини, но най-осезаемо разликата се вижда с 4х4 вариант. Но там си е малко повечко за обслужване. Но пък 4х4 си е 4х4 :)

 

Откъм интериор - обърни внимание на амортисьорчетата на капака на багажника (ако е комби със сигурност) на духалките за парното, че много често са счупени, а бързо свършват по моргите, ел. механизмите на прозорците също ги тествай - стабилно ли вдигат и свалят стъклата, шумове излишни дали има при тях, че не са евтини някои от възможните повреди там. Ако имаш възможност - избери L&K изпълнението, че  фаровете са кристални заводско и ако ще слагаш биксенон лупи ще ти е много добре.

 

ХУбавото е, че много от частите са взаимозаменяеми с Голф 4, Бора, Сеат Леон/Толето и т.н., моите седалки, примерно си ги смених с голфовски и съм много доволен.

 

Ами това се сещам засега, все пак и късмета си е важен, така че ти го пожелавам и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен лично октавия 1 е един клас по-ниско изпълнение от голф 4 но няма да влизам в полемика. Моята е 1,9 ALH 90 к.с. facelift ambiente и както се знае с променливата геометрия на турбината и мога да споделя, че като цяло е доста издържлив автомобил. До сега от както съм я купил се наложи да правя предница, смяна на накладки, смяна на датчик за температурата на антифриза, ремонт на машинките на вратите и сменне на микретата, подмяна на духалките, че се бяха начипили, профилактика на ГНП защото протече. От коледа насам ме изкара извън нерви с постоянното влизане в авариен режим от момента на паленето още и се наложи Pepino да презапоява компа и сега е ОК.Да вметна , че ако е хечбек им тракат вратите на багажниците и искат много нагласяне и реглаж. Общо взето това е. Колегата от горния пост е бил достатъчно лаконичен и обстоятелствен и всичко е на късмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми защо не си купи голф а си купи шкода няма нищо общо шкодата със голфа като а-л тесна и малка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що дизел и трудно изпреварване докато при същата цена за 100 км. може бензин без такива драми? Доказано е че при колите над 10 години бензин е по добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми защо не си купи голф а си купи шкода няма нищо общо шкодата със голфа като а-л тесна и малка

Имах голф 4 и го продадох защото ми се роди дете. И още съжалявам за голфа, но взех октавията защото за тези пари неможах да намеря читаво голфче комби! Но да не спамя темата на колегата повече ако има нещо да пита дори и на лични и ще му отговоря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По добре вземи човек който кара същия мотор или пообиколи и чуй или карай няколко коли с такъв мотор и ще почнеш да долавяш коя кола става и коя не. И общо взето си е на късмет.Дизел или бензин е вече друга тема, за над 10г кола сие на на късмет. Аз съм с 1.9 тди ALH комби и голф 4 1.6 101кс бензин не мой мис е упре. Верно динамиката на бензина сие друго. Но пък дизела има няколко скъпи части и консумативи. Всеки сам си решава. Колега избери кола ако има колега от твоя край да дойде и той да огледа(ти да огледаш негова да добиеш представа от двигателя и автомобила му)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и един приятел си взехме колите почти по едно и също време и почти на едни пари. Той си взе Г4 дизел (110 к.с.), а аз ок1 бензин. И като оставим на страни двигателите, правихме почти еднакви неща - рейки, дискове, накладки, тампони по предницата, гуми. Аз купувах ламбда, той прави ослужване на ГНП. На практика, поддръжката зависи от това колко се кара дадена кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мразя миризма на нафта но признавам 1.9 TDI за доказал се двигател! Все пак е избутал една камара поколения

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста добре, тъй като ми трябва кола защото доста пътувам (500-700 км седмично) бензин газ ли е по добре или 1.9 ТДИ мисля че подръжката на бензина е горе доло като на дизела като пари. Този автомобил доста ме е грабнал но се колебая точно за МОТОРА ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста написано за моторите и във vw-форума. И аз като взимах търсих доста време бензин 1.8/125кс или 2.0/115кс но не намерих за парите които имах(че после и газов инжекцион) щеше да се оскъпи и като направих една сметка разликата в цена на 100км нее голяма и взех дизел.И вече въпроса е на каква кола ще попаднеш и колко ще дадеш за поддръжка.То всички искаме запзени като нови да са пък и за малко пари аам нестава все с нещо компромис ще се направи(при мен беше лака на боята, пребоядисвана предница- но пъм мотора си е мн добре за 30000 км само тампони на стабилизиращара щанга и на носаите задните тампони още като я взех ,шайба на алтернатора ремъци ролки масла)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензинов двигател трудно се намира, с дизели е бъкано. Относно дизел нищо не мога да кажа но за бензин трябва да знаеш 1.6 слаб 2.0 гори масло, 1.8 Т гори повече но за сметка на това има по малко дертове с него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До разбраното от тука явно ще съм на дизел, все пак октавия 1.8т е околно 3500-4000 в добро състояние , а и да ви кажа ми е писнало от тези бензини свещи кабели бубини бля бля .. Мисля че дизела ще ме задоволи на тов етап. Ако някой знае още нещо нека да каже . Благодаря на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам си попроччел статии за покупка на дизелов автомобил.палене възможно леко пропушване но леко със самото палене после трябва почти да не се вижда дим( при по запазените мотори) подаване на газ и задържане на около 2000-2500об и гледане дали пуши. Пуши ли синьо бягай от такава кола!!! При палене ослушване за тракане хлопане от към махивик както и при гасене .Равномерни обороти на празен ход, в движение как се държи в ниските и във високите, като позагрее да я поизпънеш над 3000об и да покараш така няколко км(да видиш дали няма да влезе в аварин режим нещо).оглеждай се за всякакви течове особено на нафта от ГНП-то.омасляване около егр-клапана(в началото на смикателния колекто) е нещо нормално.Не мисля че читава октавия дизел ще ти стъпи под 4000лв но нее невъзможно . за цени на части поглед в някой онлайн магазини.ангренажа има по 4ролки и водна помпа ремък(300-400лв зависи от къде и какви марки вземеш) пистовия си е отделно(ако решиш дя го сменяш при обслужването) на него има един оптегач с едно амортисьорче което също нее евтино.То мн неща има за гледане но при огледите едва ли ще се сетиш за всичко.И никога не слушай продавачите какво ти говорят(особено от автокъща) ама даже и не се замисляй като ти говорят че някой така лесно омайват.А човек като тръгне за кола и като се надъха и се поддава на емоцията и не о ръща внимание на много очебийни неща.Абе ЖЕНА И КОЛА НА КЪСМЕТ ! Като набележиш някой дай линкове да ги видим,пък ако са по далечен град от теб ако има някой колега от форума може да мине да направи един предварителен оглед(ако си харесаш някоя варненска пиши,ще мина да я видя)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, какъв бюджет си определил за покупка на кола? Питам, защото от дизел за 3-4 хиляди лева може да очакваш какво ли не. Тогава е безсмислено да се дават съвети - затваряш очите и купуваш, после правиш. Ако това е бюджета - може би е по-добре да потърсиш 1,8, който после да газираш.

По принцип, когато избираш кола, трябва да гледаш за всичко. И съответно всяко нещо, което си видял като недостатък, да изтъкваш при опитите за сваляне на цената ;)
У нас повечето коли са малко или много маскирани, така че ще имаш нужда и от късмет.

Хубаво е колата да има два ключа. Е, ако е хубава, ще се примириш и с един, но задължително трябва да си направиш втори - може да се намери китайски за около 30 лева, но после ще трябва да ти го нарежат и обучат. На място изпробвай всички ключалки.

Погледни спирачните дискове, виж състоянието и това как са износени гумите.

Не забравяй да видиш имаш ли резервна гума и инструменти.

Стартирай мотора студен и по-важно при дизелите - топъл. Добре е чуеш как пали студен дизелов мотор в по-топъл ден. При всички случаи трябва да пали от четвърт, както се казва.
Когато харесаш дизелова кола до степен, че си готов да я купиш, загрейте добре мотора и виж как ускорява след 1700-1800 оборота. Не се притеснявай да я настъпиш малко повече. Аз направих това след покупката и се оказа, че турбото ми блокира. Вероятно има нужда от сваляне и чистене, което пак са си едни пари.
Демпферният маховик ако е започнал да се разбива, се чува най-добре отвън, при натиснат педал на съединителя. Звукът е звънтящ. При плавно отпускане на педала, в един момент може да усетиш леки (или не леки) вибрации. 
Скоростите трябва да влизат съвсем безпроблемно.
Ослушай се за предните лагери - на гладък път направи няколко плавни завоя, така че да пренесеш тежестта на колата към едната страна за по-дълго време - например на някое кръгово или широк обратен завой.
Моята кола се оказа и с крив заден мост. Познат ми обясни, че не е странно, често се случвало при претоварване или удар, защото моста е от ламарина, въпреки, че май не съм срещал тук някой да се оплаква от това. 
Ако си набелязал някоя конкретна машина - покажи я, има доста компетентни колеги тук и дори по снимка могат да видят нещо странно...
Късмет!
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес направих кротък преход до Карлово и обратно. Спазвах всички ограничения, мога да се похваля с разход 6.7 / 100.

 

Преди това ходих до София и обратно като пак карах 140 магистрала, 80 Цариградско, и още 100 км в Пловдив пак със спазване на ЗДвП - 10.3/100

 

Извод : 1.8Т може да бъде икономичен двигател но не трябва да се чува " ссст "

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се чува ссст,нема смисъл. Тва е най-големия кеф на тоя мотор! Аз я имам от една година и на магистралата под 150 не падам и разхода е 11,5-12 газ,но кеф цена няма.Иначе и аз съм го карал кротко със 100 на автомобилен път и разхода е 9 газ,ама все едно съм спрял на пътя.

Поздрави

Редактирано от Trezeguet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ви е мнението за 1.8 125 защото като почетох тук в форума най вече май ще е такава та по въпроса 1.8 съм чувал че горяли масло и межди двата разпределителни вала имало някаква шайба която не била много читава...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8 не е от масларките това,което визираш е обтегача на веригата на разпределителните валове той не е проблемен просто вече ресурса му е свършил и често се налага замяна нов оригинален струва 1125 лв мой познат го сменя скоро

аз бих се спрял на 1.9 TDI

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се търси, най-икономичния вариант, 1.9  ТДИ - 90 коня ще да е.  Макар, че аз не съм много вещ по дизелите...

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8 не е от масларките това,

Да бе,верно,не като 2.0,но и 1.8 пипа доволно.

А оптегача...

Мани,мани...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе,верно,не като 2.0,но и 1.8 пипа доволно.

А оптегача...

Мани,мани...

За 30000 км не съм доливал.Сменям на масло на 13 хил. първия път и на 14 хил. втория.Не съм доливал.От двте туби по 5 литра ми остана по 2 пъти по 0,5 = 1 литър което държа в багажника "за всеки случай" но започнах да го ползвам за смазване на болтове....Моята е на 260000 км.За съжаление това няма как да ти го докажа и можеш спокойно да не ми вярваш.

 

Относно "сссст": Когато трябва да поставям рекорди в "икономията" мога да карам без да го чувам.Когато искам да си правя кефа си и давам до толкова до колкото да ми прави кеф.Не си пиля гумите по светофарите, не вкарвам прекъсвачи, нямам чип но това не пречи да си карам колата "по спортно".И пак нямам разход на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.