Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

колко пари давате за поддръжка на колите си


Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

мога да се хвана на бас с който и да било че не дал повече пари от мен за поддръжка на своята кола. 

 

Ето и малко статистика:

Взех си кола 1.9 SDI 64 к.с. 2001, преди 2 години (2014г.) изминал съм 10 000км. Когато взех колата нямаше никакви забележки. Много пазя колата и сменям неща само ако се налагат, а не ей така заради прищевки.

За този период съм сменил следното (части + труд):

1.Съединител - 380лв.

2.гуми - 320лв

3.Електрическа част , акумулатор, свещи - 330лв

4Спирачна система - 100лв

5.Воден радиатор, антифризи - 240лв

6.Окачване - 180лв

7.Ролки ремъци филтри, водна помпа - 500лв.

и куп други по-дребни неща - 200лв.

Или общо 2250лв. 

Ха честито на победителите, дали не съм прецакан а?

А уж казват че 1,9 SDI са доста добри и сполучливи. Нз всеки сам си преценя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

мога да се хвана на бас с който и да било че не дал повече пари от мен за поддръжка на своята кола. 

 

Или общо 2250лв. 

Ха честито на победителите, дали не съм прецакан а?

А уж казват че 1,9 SDI са доста добри и сполучливи. Нз всеки сам си преценя.

Колега, този бас е изгубен още преди да си се хванал, а гледам че си описал всичко което си сменял. Разходите варират от кола до кола.

Аз на моята ремонт съм пратил единствено на един лагер на главина и на радиатор за климатик - общо двете към 650лв.

Ангренаж 1300лв, ксенон D1S 300лв, масла/филтри смяна 5х300=1500, гуми летни/зимни 1100+950=2150лв, 

Това е за 60000км и 2 години на прима-виста каквото се сещам.

 

Извода е, че колата си е разход особено ако не ти изкарва пари.

П.П. Имам приятел с БМВ Х6 и като му кажа колко давам за моята кола, направо му идва да си купи Шкода. При него цените са х3 :)

Редактирано от Impress_me
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 100х км и 9год и половина по о2ката съм дал пари за - 2 пъти накладки предни и веднъж задни, сега при следваща или максимум последваща смяна - и нови 4 ри диска. Тампони на предните носачи - 2 пъти, и веднъж биалетки. Отзад само 2 носача веднъж. Агренажен комплект без водна помпа(смених го на 85х км заради възраст 7год) и 11 смени на масло. Гуми 2 пъти летни и 2 пъти зимни. Това е за 9год! Ако една кола е износена - на 500х км няма как да е нова - има си много разходи, ако искаш да е в приличен вид и технически здрава. Поне сега нещата, които си сменил ще имат много живот.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мица я продадох на почти 175к малко след като станаха 10г. откакто я имах. За това време съм дал 5710лв за консумативи и 21340лв за гориво. В консумативите влизат и втория комплект джанти 17ки, както и практически нови зимни гуми (на 2500км и под един сезон). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен графиката изглежда така (за грубо 6 години - 96.650км):

Гориво: 15 450лв

Смяна на масло и филтри: 1 120лв

Разни поправки: 8 120лв (тук влизат около 5-6 000лв за ремонти по каско - тоест, не съм ги давал изобщо, но съм ги писал и е грешно, но не ми се занимава да ги отсея)

Гуми (включително и смяна зимни-летни и т.н.): 1 500лв

Разни допълнения (визуален тунинг и т.н.): 1 875лв

 

Тотал: 28 065 лв - купих колата за 28 790лв (гола като пушка) - с лизинга е станала и доста повече... :) За всяка година не съм писал каското и ГО-то, прегледите, "минетките", "таксите"/"данъците" и т.н. - там минимум още 8 000лв :)

 

Излиза, че за 5-6 години могат да се съберат над 35 000лв съвсем спокойно, ако живеем в стерилна среда или вакуум И НЕ КАРАМЕ КОЛА :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 6 години и 102 000 км. на дизела съм сменил веднъж тампони на носачите отпред, 2 пъти шарнири, 4 смени биалетки, 3 смени на тампони стаб. щанга. Един път предни накладки+дискове, веднъж задни накладки+спирачни цилиндри. 2 пъти комплект ангренаж, дебитомер, машинка ел. стъкло, задна броня+боя, нов лип предна броня..... един маховик, два пъти съединител, помпа съединител 1 път. гуми 3 чифта. Един преден лагер, вътрешни и външни кормилни накрайници един път, маншони вътрешни карета по 2 пъти всеки+едно каре,3 акумулатора. Не ми се смята, а и може да пропускам нещо, но само за тази година съм дал близо 1000 лв. за ремонти и обслужване. :)

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласно заглавието - даваме толкова, колкото имаме, можем или искаме. Има хора, които само карат, наливат гориво и НЕ подържат. Има и такива, които са маниаци и там сумите са страшни.

За две години с Фелиция-та (около 60000 км.) съм дал около 2200лв. (без да включвам горивото, данъци и т.н.). Само дето с нея ме беше ударила сачмата ;-) И още щях да дам, ама не било писано

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Темата е "Колко давате за поддръжка на колите си?"

 

За 2015, Skoda 120, 6500 км

 

Винетка, ГО, ГТП, данък - 278

Авточасти и труд, консумативи, масло - 148

Газ и бензин - 400

 

Общо - 826

 

Средно за 100 км - 12,70 лв.

 

Имало е години с по-големи разходи.

Евтин автомобил, но много личен труд за поддръжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е човек да знае за какво колко плаща, какво му струва някаква издръжка, тя е част от неговия бюджет. На мен такава сметка ми е леко излишна. Общо взето знам за какво и колко плащам, правя си сметки, но толкоз.

Издръжката на кола като експлоатационни разходи /включено всичко/ може да се сравни с тази на 1 член от семейството. Като и това също е разтегливо  и може да варира, понеже влияят много субективни фактори. Така често може нещата се се окажат и несъизмерими с числа.

Не водя такива сметки. Знам как, но за подобна цел трябва да имам счетоводство с 1 отчетник да им води пробезите, тези на горива, гуми, акумулатори и тем подобни. Имам си друга работа.

Наясно съм с експлоатация на транспорта и не ми тежи обслужването и ремонтите на 3 леки коли, на 1 от които наливам и в резервоара. Трябва вече едно по едно, обаче да прехвърлям към каращите, шото няма да съм вечен нито пък ще мога да правя това като Йода във фантастичните филми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Или общо 2250лв. 

Ха честито на победителите, дали не съм прецакан а?

А уж казват че 1,9 SDI са доста добри и сполучливи. Нз всеки сам си преценя.

 

Не мисля, че трябва да се чувстваш прецакан. Като гледам списъка повечето неща, които си сменил са консумативи. Не може от една 15 годишна кола на незнайни километри да се очаква да е като чисто нова. След като си ги сменил вече би трябвало да ти служи вярно и безпроблемно колата. Замисли се, че ако си купиш нова тази сума ще я дадеш още първата година само за каско, данък и разни други такива разходи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то кой си купува чистак бърсак нова кола на днешно време,..... малко останаха такива

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, масово се купуват чисто нови или върнати от лизинг автомобили. Хората в България имат пари! Хората с "възможности" се увеличават постоянно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм със стара кола от 2 години, 1.8 бензин 125к.с. но за това време съм минал 40 000км.

1.Съединител - 380лв.  - не съм сменял

2.гуми - 320лв  - 1300лв., но съм взел обратно от продажба на старите 700лв., значи  съм дал 600лв.

3.Електрическа част , акумулатор, свещи - 330лв - сменил съм свещи, кабели - 140лв.

4Спирачна система - 100лв - сменил съм задни дискове и накладки, единия апарат и спирачна течност - 150лв.

5.Воден радиатор, антифризи - 240лв - сменил съм радиатор и антифриз няколко пъти - 160лв.

6.Окачване - 180лв - сменил съм тампони на заден мост, вътрешни кормилни накрайници - 230 лв.

7.Ролки ремъци филтри, водна помпа - 500лв. - същите части  - 400лв.

и куп други по-дребни неща - 200лв. - решетки за бронята, резонатор, въздуховоди и няколко маркуча -  320лв. със сигурност забравям нещо,  300лв. ми струва компресор на климатика, смяната му, изсушителя и зареждането, допълнително съм дал 900лв. за газов инжекцион, смяната на масло не знам дали се брои тук, ако се брои ми е 4 пъти по 90лв.

Или общо 2250лв. общо не ми се смята колко е, защото съм сигурен че е повече отколкото съм дал за самата кола.

Ха честито на победителите, дали не съм прецакан а?

А уж казват че 1,9 SDI са доста добри и сполучливи. Нз всеки сам си преценя.

 

Не виждам как си прецакан, като всеки автомобил си иска поддръжка, аз се считам за късметлия само с тези разходи, защото виждам хората около мен колко повече дават и колко повече им се чупят колите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.