Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 1 L&K 1.8T


al3xxx

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Дойде време и аз да се "похваля" с моя скромен Шкода опит.

 

От преди 2 години бях горд собственик на Skoda Octavia 1 комби Elegance 1.9TDI 110ps ASV до началото на 2016г. имено тогава стана собственост на мой познат, който не е член на клуба за съжаление. Причината за продажбата беше - експресната покупка на следното чудо на природата:

post-15035-0-28054100-1476815564_thumb.jpgpost-15035-0-32546100-1476815589_thumb.jpgpost-15035-0-59376400-1476815603_thumb.jpgpost-15035-0-65184200-1476815617_thumb.jpgpost-15035-0-45794200-1476815629_thumb.jpg

 

Автомобилът закупих от обява във форума : http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/51396-02-octavia-18t-lk/

 

Няма да крия - не ми беше до покупка на друга Шкода посред зима, а и големия интерес поради ниската цена ми беше спънка, но явно беше писано аз да съм собственика - благодаря на продавача за търпението и отделеното време за 2-3 визити.

И така от Януари 2016г. съм горд собственик на O1 L&K 1.8T AGU. Много специални благодарности на:

Ники - sharpshooter_  - главния виновник да мина рязко от 1.9TDI  на 1.8Т :call_you:

 

Pepino - който взе нещата присърце, въпреки че не се познаваме лично все още и помогна ужасно много в онази студена вечер!

 

Bore - който помогна с документалната част по оформянето на сделката, тъй като имаше известни съмнения от моя страна.

 

Като изключим буксуващия съединител, външните забележки по боята  и напуканите предни седалки, всичко друго си беше прилично за годините.

 

И така от тогава - насам се опитвам да превърна грозното пате в лебед, но за това в следващи теми, че тази стана много дълга.

Още веднъж - благодарение на прекрасния форум и някои хора, аз съм горд собственик на този автомобил.

:plate_skoda:

Редактирано от al3xxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • al3xxx

    33

  • sharpshooter_

    4

  • SKODA 105 RS

    3

  • mammut

    2

Най-много писали в темата

Колата е супер много километри още да и навъртиш. Следващия път като замина за Шумен ти черпиш кафе  :fiu:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

Считай го за изпълнено. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега дълги безамарийни километри.Интелесно ми е как от икономичния дизел си се решил на 1.8Т 

и как ти се струва сега след тази промяна повечето кончета на бензина пред по големия въртяш момент на дизела 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшно доволен съм, а автомобилът е напълно заводски.

TDI-то ми беше доста баласено от предишния собственик и си беше силничък двигател, но тук скоростите са по-дълги, така че се компенсира, относно въртящия момент бях доста скептично настроен, но смея да твърдя, че разликата е малка на усет.

А и да не забравя, че "съм го палил 2 пъти" - толкова е безшумен, сравнени с TDI xaxa

Относно разхода на гориво - качествено Lpg и идват почти на кантар нещата.

 

Bondo, благодаря - така е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито!

За тази обява още ме е яд, че я изтървах.

 

Много безаварийни километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами благодаря, че си я изтървал хаха

Всичко добро!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата действително се оказа страхотно попадение особено с оглед на цената си и много се радвам, че попадна в правилни ръце!

Хайде Алекс, продължавай с темата, знам че имаш какво още да ни покажеш и да ни разкажеш  :tongue_1:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники,

Да - започвам лека полека.
Благодаря

Thunderbold благодаря и на теб!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така прибрахме се в Шумен точно на 208 000км, в сняг и с буксуващ съединител при подаване на рязка газ и се започна зверското обслужване:

post-15035-0-71934000-1477068937_thumb.jpg

post-15035-0-21569400-1477069573_thumb.jpg

post-15035-0-10323100-1477070918_thumb.jpg

post-15035-0-69860200-1477070916_thumb.jpg

 

1. Ангренажен комплект - Dayco

2. Водна помпа - Ruville

3. Масло в скоростна кутия - Castrol 75W90

4. Двигателно - Motul 8100 X-cess 5W40

5. Съединител комплект - LUK

6. Термостат и смяна на антифриз G12.

7. 4бр. свещи NGK

8. Почистване на дросел

9. Тампони и лагери на предните амортисьори - Sachs

10. Тампони на заден мост - LF

Въпреки, че предишния собственик ме посъветва да не обслужвам цялостно, защото го е правил скоро. На мен "скоро" не ми вдъхна вяра и хвърлих в действителност нови части, с изключение на "изядения" съединител:

 

post-15035-0-36421000-1477069318_thumb.jpgpost-15035-0-61712700-1477069316_thumb.jpgpost-15035-0-43052400-1477069313_thumb.jpgpost-15035-0-27536500-1477069315_thumb.jpg

 

 

Общо взето дадох четири цифрена сума, но бях напълно спокоен и доволен от себе си и сигурен в автомобила. :running:

 

 

 

Редактирано от al3xxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изкарахме зимата по-кротко, но дойде пролетта и нямаше как - започнах дразнещите дефекти.

Първо крушките на ксенона бяха свършили - светваха бяла светлина и постепенно преминаваха към жълта блещукаща светлина, която грам не се виждаше...

Фаровете бяха доста захабени външно:

 

post-15035-0-69866500-1477070154_thumb.jpg

 

post-15035-0-75397700-1477070503_thumb.jpg

 

Много се двоумих и четох за читави D2S крушки и накрая се спрях на Osram 4300K уж оригинални. Като цяло съм доволен - дават ми 7 години гаранция. Заедно с тях смених всички останали крушки във фара - Philips с някакъв xenon ефект, за да не светят жълта светлина дългите.

 

Фаровете занесох за малко външно освежаване.

 

post-15035-0-05692900-1477070352_thumb.jpg

 

И старата октавийка стана лъскава почти като нова хаха

 

post-15035-0-58715700-1477070777_thumb.jpg

 

 

 

Редактирано от al3xxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се двоумях и за аудиосистемата - дали да сложа оригинална MFD Шкода или да минавам на вариант 2-Din някакъв вид плейър. Говорих с колеги с О1 и общо взето ниските честоти в колата куцат и MFD не беше вариант

 

post-15035-0-23091900-1477071695_thumb.jpg

 

Бях за кратко със сравнително добър модел на JVC, но 1 дин не ми допадна като визия:

 

post-15035-0-08327400-1477071742_thumb.jpg

 

И преминах на Alpine 2din, много сполучлив модел, допадна ми като визия, звука е страхотен - особено високи честоти, а ниските ги решихме със стъпало и малка бас каса, на която нямам снимки.

 

post-15035-0-64999500-1477071892_thumb.jpg

 

 

Следващия мащабен проблем бяха износените предни седалки...

 

post-15035-0-84432100-1477072137_thumb.jpgpost-15035-0-70196100-1477072138_thumb.jpgpost-15035-0-35278500-1477072139_thumb.jpg

 

Обиколих почти всички автотапицери в Шумен, но поради "много трудния цвят" ме отчаяха напълно и свърших една лудория за кратко. Реших да експериментирам и имаше една РСка, за която знаех, че се продава на части:

 

post-15035-0-85209700-1477072217_thumb.jpgpost-15035-0-74735000-1477072215_thumb.jpg

 

Въпреки черните елементи на L&K (табло, волан и малко по корите на вратите) признавам, че не беше добра идея и за мой късмет склоних мой познат тапицер да се заеме със седалките ми.

В действителност същия цвят кожа като оригиналния беше труден за намиране, но той ми предложи много разумен вариант - да направи седалките в два нюанса и да мисля, че не се получи зле а и идеята беше да постигнем здравина.

Снимките ми са веднага след шиенето и кожата не е опъната все още, но мисля, че се добива представа:

 

post-15035-0-24868000-1477072401_thumb.jpgpost-15035-0-48134600-1477072408_thumb.jpg

 

Задните все още не съм ги разбутал, защото нямат захабено, но съм им хвърлил око и на тях, за да няма разлика в салона.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко преди да дойде горещото лято реших да правя профилактика на климатична система и излезе скрит проблем - спукано радиаторче на климатика и се наложи доста разглобяване, но покрай разглобяването поне изчистих и ревизирах всичко къде що има под таблото :cleaning:

 

post-15035-0-58599700-1477072764_thumb.jpg

 

Дунапренчетата на кутията на парното се бяха износили и се бяха разхвърчали - тапицирахме с нови, почистихме и смазахме вентилатора. Ефектът беше осезаем.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така автомобилът вече започна да ми харесва истински - трябваше само здраво каране и започнах да се замислям за вариант за газов инжекцион - обиколих всички марки няколко пъти, накрая се спрях на варианта:

Компютър BRC Sequent 24

Инжектори Hana

Изпарител BRC Genius 1200mbar - мисля, че е грешка, тъй като обмислям за в бъдеще малко софтуерни промени по автомобила и ще дойде малък предполагам.

 

post-15035-0-25082300-1477073778_thumb.jpg

 

Монтажът се извърши както трябва - първо направихме качествена шумоизолация на пода на автомобила и най-вече мястото, където ще бъде бутилката - на мястото на резервната гума.

Материалите взех от тук: http://www.isoline.bg

Ето и снимков материал от започването. След това изолирах целия под включително и под бутилката - стана много сполучливо.

 

post-15035-0-31074000-1477073653_thumb.jpg

 

 

Монтирахме инжекциона и трябваше само да карам и да се радвам и...

Един много "бърз" шофьор на Корса реши да ми вземе предимство на светофара... Благодарение на износените ми задни гуми и някакъв незнаен рефлекс успях да поднеса колата и да избегна част от удара - плъзна се около мен и минах с малко щети сравнително, но ядовете си останаха...

 

post-15035-0-88010000-1477073796_thumb.jpg

 

За мое щастие, автомобилът нямаше усукване и не се наложи ремонт на B-колоната, но прагът си беше за хвърляне...

 

post-15035-0-95087900-1477074146_thumb.jpg

 

Благодарение на каското и това, че автомобилът наистина ми харесва, се хвърлих в нещо много голямо - смяна на врати, смяна на двата прага, защото не ми харесваше смачкания ръб от крикът за смяна на гума... и така като се замислих трябваше да боядисвам едната страна на автомобила - реших да доплатя и да боядисам целия автомобил.

... И се започна ...

 

post-15035-0-49813000-1477074274_thumb.jpgpost-15035-0-74942600-1477074281_thumb.jpgpost-15035-0-37560900-1477074289_thumb.jpgpost-15035-0-94469700-1477074294_thumb.jpg

 

И така докато я докараме до това състояние:

 

post-15035-0-00968600-1477074411_thumb.jpgpost-15035-0-18824400-1477074405_thumb.jpg

 

В момента половината ми кола е в гаража, останалата част е в багажника хаха, но остава още малко.

Към днешна дата автомобилът е в това състояние, така че краят му се вижда:

 

post-15035-0-60192100-1477074958_thumb.jpgpost-15035-0-46029900-1477074930_thumb.jpgpost-15035-0-43552900-1477074937_thumb.jpgpost-15035-0-55241600-1477074943_thumb.jpgpost-15035-0-79634000-1477074951_thumb.jpg

 

Следва продължение...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, респект за това, което си направил и продължаваш да правиш с колата! Наистина се възхищавам на хора като теб. Винаги съм харесвал колите, които карам и съм ги поддържал и пазил ревностно, но вашето е на съвсем друго ниво!

Ще следя темата с интерес! 

Поздравления, наистина!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви,

Началото на идната седмица очаквам да я прибера от бояджийно и като я събера - ще продължа темата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки автомобил малко или много "говори" за собственика си ....

Като гледам развитието ...... този автомобил, ще стане шедьовър!

А собственика - ........... колега, ей такива пичове като теб - тип "скрита лимонка", много ме радвате!!!

Към останалите - не бъдете скромни, похвалете се, тук му е мястото!

Добре, че го има този форум и клуба, че да се събираме и да споделяме такива радости!

:hello:  :hello:  :hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, колега!

Надявам се да се получи интересно и съм напълно съгласен с теб за форума - супер е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адмирации за положените усилия и вложените средства.

Успех с проекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.