Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Консумация 500 мА на Октавия 2 1.9 105к


Сотир

Recommended Posts

Здравейте, от около 6 месеца имам Шкода Октавия 2, закупих я от официален дилар на шкода в Италия с чисто нов акумулатор Ексайл(Еxile), до сега съм нямал проблем с него но от скоро ако колата не се кара 3-4 дни и акумулатора пада, измерих консумацията при изключени всички модули и установих, че постоянната консумация е малко над 500 мА, което според мене е много тъй като нормалната консумация, би трябвало да е 25-100 мА. Започнах да изваждам бушоните, но нямаше промяна в консумацията, не съм извадил единствено тези които са на гайка и взимат плюс директно от акумулатора, мисля че това са бушоните за Динамото, компа ... това са тези бушони който седят под капака и са закачени за предната кутия с бушони. Извадих радиото от буксата консумацията спадна с около 50 ма, с VCDS имам единствено грешка Alarm Horn (H15), с Делфи същата работа, с КТS отново открива само тази грешка, колата е елеганс и има модул конфорт, както и DLS, имате ли някаква идея защо и от къде черпи толкова ток. Четох в английски форум, че това била нормална консумация, в друг четох, че консумацията е твърде висока. Дайте някакви мнения и съвети. Благодаря за отговора предварително ! ;)

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич по този въпрос е писано 938473 пъти...

Имаш повишена консумация защото колата ти не "заспива". Таз консумация обикновенно е в рамките на 350 до 600ман мени се и се дърпа от компа или по точно от комфорт модула.Причината най вероятно е скъсан кабел датчик за врата или нещо което кара комфорт модула да не мине в заспало положение.Може и самия модул да е причината ама аз лично залагам на скъсани кабели или неработещи датчици за затворени врати и прочие...

Като заспи колата обикновенно дърпа около 10-20 милиампера...

Има доста теми пуснати тук ...а и в други форуми. 

Може да се открие и с ВАГ ком мисля...Би трябвало да покаже грешка на някоя врата или въобще ровиш в таз посока...Може и багажника някъде да е.А ако решиш сам да ровиш аз на твое място бих започнал с кабелите на шофьорската врата или най използваната като най вероятна.Кабелите прекъсват обикновенно на сгъвката или в маншона.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Открих проблема, намира се в електрониката на предните два заключващи механизма, когато изключа буксите им консумацията ми пада на 100-120 милиампера. ;) Дайте идея как да реша проблема, за момента обмислям разглабяне ако е възможно и опит за ремонт. Някой спречквал ли се е с такъв проблем и има ли алтернатива освен подмяна с нови заключващи механизма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Открих проблема, намира се в електрониката на предните два заключващи механизма, когато изключа буксите им консумацията ми пада на 100-120 милиампера. ;) Дайте идея как да реша проблема, за момента обмислям разглабяне ако е възможно и опит за ремонт. Някой спречквал ли се е с такъв проблем и има ли алтернатива освен подмяна с нови заключващи механизма.

Хм.. пак не се връзва нещо.Като махнеш буксите то е все едно и да прекъсне кабел. Там някъде ще е проблема ама....

Освен това 100 Ман пак е много...Трябва да е максимум 30...

Не съм ровил из конкретните заключващи механизни ама обикновенно принципа е че като заключват или отключват натискат там едни микроключета.И обикновенно тез ключета са проблема.Струва си да опиташ мисля...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли логика, ако микробутон се е прецакал на бордкомпа да ми отчита отворена врата, защото на мене не ми отчита ? ;/ гледам и предния плафон е сменяван, абе нещо работата пак се закучи. Откарах я на оригинален ВагКом, ама дръжки отчита само грешка на Круиз контрола, по централната електроника, кан гейт алей и др. не открива никакви грешки. Телефона явно е бил изкоренен от колата, та взех и него изключих и пак не пада, консумацията ми пада само като изкарах релето за акумулатора, което се намира под волана, пада с 200 мАмпера, бушона за плафоните, пада с още 200 и Радиото с още 50, това общо прави горе-доло колкото е и цялата излишна консумация. Та мисля си, че проблема най-вероятно е в конфорт модула или компа, не дава на колата да "заспи". Някакви идеи къде да продължа да търся. Мисля да пробвам с нов конфорт модул и ако не стане, вече не знам ... Какво ще кажете ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
Здравейте колеги,

Аз имам по домен проблем:

Ако не паля колата 2-ва максимум 3-ри дни и тока свършва даже нищо не светва по таблото......

Ходих на един "майстор" вика готов си тръгвам и ко да разбера а помпата за чистачките не работи мигачите като се заключва и отключва колата не светят.... връщам се и му казвам проблемите той ми вика аааа помпичката изгоряла явно ама мигачите ще ги оправя ..... На другия ден ми звани готова е колата ела я вземи. Отивам аз всичко работи и викам а браво а той да ама имаш още одтечка :О . Почва да суче а у то модула там ко било , както и да е разбрах че е от комфорт модула не винаги заспивал ......  и ми вика отиди в Шкода отивам там 582лв..... и сега не знам какво да правя. Обаче ако от прочетеното по горе от другите постове смея да съдя за датчик за незатворени врати то би трябвало на максидота да ми свети че има отворена врата ма не свети. Дайте съвет какво да правя ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Шантава работа е тая консумация. Аз моята успях да я сваля до 100 мА и пак е много ама колата се кара всеки ден с Ехиле акумулатор и няма проблем, не съм се ровил скоро, ама мисля да пробвам да сменя едно реле на Terminal 15, което се намира под волана, защото от това което четох по ръководства и форуми отговаряло, като извадиш ключа да спре всички системин на конфорд модула след известно време. До тоя извод стигнах след като правих OutPut тестове с VCDS и само на тоя тест не успях да го завърша като тествах в Centr.Electronics, в смисъл теста тръгна но дава грешка, която не ми изкарваше, при ауто скана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте Колеги,

И аз да се включа по темата имам Октавиа 2 2007г. 2.0TDI имам същия проблем, когато колата не се кара 2-3 дена след това няма ток да запали.
Първончалоно си мислих, че проблемът е в акумулатора и ходих да го мерят, акумулатора си е префектен просто колата го смазва когато не се пали няколко дена.
Със зареждането всичко е наред и него го мериха.
След това реших да меря консумацията когато колата е в покой и всичко е изключено и така закачих се със амперметър и консумацията беше  1.78 А :D , след това започнах да свалям предпазителите наред да видя къде ще падне тази утечка.
Когато премахнах предпацителя на Навигацията+Радиото+CD-то (предпазителя е F8

  15 Blue Radio

) консумацията падна на 0.74 А.
Продължих нататък заключих колата, притиснах датчиака на предния капак, така че да не го отчита като отворен всичко по таблото загасна и консумациата падна на 0.06А оставих амперметъра закачен за около 20 минути и докато мерих консумацията през определени интервали от време се вдигаше на 0.74А за около 2 секунди, след което пак падаше на 0.06А.

Оставих колата така за 3 дена и пак не успях да запаля!

Някакви идеи какво може да е ? :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

фабрична ли е навигацията ? има ли допълнително монтирано нещо по колата например bluetooth или аларма

ето много полезна тема как правилно да измериш консумацията http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=447783

п.п акумулатора на колко години е и колко Ah e

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е фабрично, нищо не съм пипал по колата.
Само крушките на габаритите са светодиодни :P

 

 

Редактирано от NikiT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 всичко по таблото загасна и консумациата падна на 0.06А оставих амперметъра закачен за около 20 минути и докато мерих консумацията през определени интервали от време се вдигаше на 0.74А за около 2 секунди, след което пак падаше на 0.06А.

 

Оставих колата така за 3 дена и пак не успях да запаля!

 

Някакви идеи какво може да е ? :P

Значи пада консумацията на 0.06А(което е напълно нормално) и колата пак не пали?!А стига ве

Колега ти си я урочасал тая кола...Слушай сега какво трябва да направиш...

Намираш някое готино гадже и излизате двамата сред природата и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО правите секс В колата... Така ще я осветите и урочасването ще изчезне и ще почне отново да пали.Ако трябва ще повториш секса.Ние от форума ще помагаме.

П.П

С проститутка не се брои.Колежка също.

Редактирано от mishoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи пада консумацията на 0.06А(което е напълно нормално) и колата пак не пали?!А стига ве

Колега ти си я урочасал тая кола...Слушай сега какво трябва да направиш...

Намираш някое готино гадже и излизате двамата сред природата и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО правите секс В колата... Така ще я осветите и урочасването ще изчезне и ще почне отново да пали.Ако трябва ще повториш секса.Ние от форума ще помагаме.

П.П

С проститутка не се брои.Колежка също.

 

 

:running: отивам да взема кабели, че за това което си предложил ще трябва да запаля колата :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в темата която съм дал по нагоре пише как правилно да измериш утечка прочети го внимателно и отново я измери

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Открих няколко нередности докато се опитвах да измеря утечката.

1.Навигацията (CD-то и радиото не минават през ключа). Работят дори когато колата е заключена и ключа е извн колата.

2.Седалката ми е електрическа, когато се опитам да й променя позицията след няколко минути се връща в позижията в която си е била първоначално.

3.Функцията за прибиране на огледалата не работи.


Някакви идеи какви може да са причините за тези проблеми, очевидно за навигацията просто не е закачена през ключа, но за останалите нямам идея!


Благодаря предварително!
 

Редактирано от NikiT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно по точките:

1.Какво като не минават през ключа?! Не виждам проблем?! И така става.Включена е само паметта нонстоп ама тя гълта много малко(макс10милиампера)

2.Това със седалката по някаква причина се стреми да си върне старото положение ама това няма връзка с утечката сигурен съм

3.Може просто да е изключена трябва да се провери..Пак няма връзка с утечката

 

Пак се връщаме на основния въпрос.Колко е утечката?!Мери пак!!! Ако всичко е нормално е макс 50ман...Ако е 60...абе не съм срещал ама това е съвсем малка утечка и би трябвало да пали колата..Даже е спорно дали е утечка.Като закачиш уреда да мериш трябва да изчакаш малко да видиш дали утечката се променя с времето и да пробваш просто да разкачиш радиото и колко намаля..Абе проста работа малко хамалогия е и става.

п.п

Абе ти пробва ли с момичето?! Досега двама от форума са пробвали и стана.Ама от дискретност няма да казвам кои са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измерих утечката  около 2 А е когато колата е в покой, свалих предпазителя на радиото и когато колата е покой утечката е 0.06А, оставих я така за 3 дена без предпазител на радиото  и пак не искаше да запали.

Нещо не се връзва, няма как 60 mA консумация да изтощава акумулатора за 3 дена и така ето какво направих:

1. Намерих мултицет, който мери и записва стойностите от измерванията, като записва и максималната отчетена стойност по време на измерването.И  така ето какви са резултатите за около 3 часа измерване:

 

След като закачих амперметъра затворих вратите заключих колата консумацията падна до 60 mA, но след около 30 мин реших да проверя уреда и максималната отчетена стойност беше 0.9А, което ще рече, че нещо консумира 0.9А, но не е постоянно и  как да разбера какво е ? :)

 

След около 2 часа реших да проверя отново уреда и тогава регистрираната максимална стойност беше 0.913 А, а моментната варираше от 0.2 до към 0.8 и така в продължение на 3-4 мин. след което пак падна на 60 mA.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръгнал си по правилният път. Разкачваш всеки ден различни бушони и така ще разбереш.

Не съм чел от начало но колата винаги ли го е правила, втори- трети собственик ли си?

Малко насоки - бушона за подгряване на стъкла-огледала, някои датчик да не включва и да отчита че колата е отворена, дневните светлини - добавен е модул или са настроени с вага, изключи алармата и т.н.

Това с радиото е малко притеснително. Като начало го прехвърли на друг бушон за да угасва с вадене на ключа. Вярно ще губиш инфо.

Според мен, ако не си първи собственик някоя жичка/ел техник/ се е учила на колата.

Редактирано от stanis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

След като закачих амперметъра затворих вратите заключих колата консумацията падна до 60 mA, но след около 30 мин реших да проверя уреда и максималната отчетена стойност беше 0.9А, което ще рече, че нещо консумира 0.9А, но не е постоянно и  как да разбера какво е ? :)

 

 

Ами това е основния ти факт.Имаш утечка която се мени във времето.

Това е възможно (според мен ) само от комфорт модула.Изключвам радиото изключвам всякакви други работи защото утечката при тях е винаги постоянна

Прочети повече за комфорт модула.Той управлява врати прозорци и други работи и дърпа ток СПОРЕД ситуацията в момента.Абе колата ти не заспива.

Втория въпрос е защо не заспива модула. Писано е много пъти.90% проблема е скъсани кабели(най често на вратите)или някое от микроключетата на вратите и не може да отчете че всичко е затворено примерно.Как се хваща?! Ами на късмет.А пък при мен го хванахме като закачихме ВАГ ком и така като е закачен отваряхме затваряхме удряхме бутахме вратите и то се показа.Беше един кабел който от време на време прекъсваше на сгъвката на вратата.

Все пак диагнозата ми е поставена по нета и не е 100 процента точна :crazy:

П.П

Виждам че не искаш да приложиш номера със секса и предпочиташ да се мъчиш.Интересно.Онзи ден моя приятелка софиянка ми се оплака че казала на приятеля си(уж на майтап) или ме опъни или иди да изхвърлиш боклука.И онзи досадно измърморил добре бе дай този боклук.Та понякога си мисля и че зарад това намалява населението..ама кво зная аз.

Редактирано от mishoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията колеги, ще продължа да търся тази утечка.
 

Ако причината е в скъсан кабел на вратите тогава  няма ли да се вижда на дисплея, че има отворена врата ?

Когато отворя някоя врата това се отчита на дисплея, а когато я затворя това също се отчита!
 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравеейте отново,

 

Ходих при електротехник, според него проблемът е в контактния ключ.

 

Според него не би трябвало да може да се регулира седалката и да се пуска радиото след като ключа е изваден от контакта на колата.

 

Ще опитам да тазкача контактния ключ!  :)


 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.