Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Темпомат с Front Assist(Adaptive Cruise control)


egzoti4en

Recommended Posts

Здравейте,

 

Има ли някои с активен темпомат на Fabia-та си и тази екстра премахва ли функцията за ограничаване на скоростта. Видеото което намерих за тази екстра е : https://www.youtube.com/watch?v=iKiqMO6XMKc

На лосчето не виждам начин как да се зададе ограничител на скороста.

 

И другия ми въпрос е доволни ли сте от тази екстра като цяло.

 

Благодаря преварително за информацията

Редактирано от egzoti4en
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натискаш бутона отстрани SET?  Така се задава при нормалният темпомат. Натискаш SET и  темпомата се активира и запомня скоростта при която си натиснал SET.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Има ли някои с активен темпомат на Fabia-та си и тази екстра премахва ли функцията за ограничаване на скоростта. Видеото което намерих за тази екстра е :

На лосчето не виждам начин как да се зададе ограничител на скороста.

 

И другия ми въпрос е доволни ли сте от тази екстра като цяло.

 

Благодаря преварително за информацията

При обикновения темпомат в долната част на лоста има бутон с които се превключва към функцията за ограничане на скоростта. Няма как да работят и двете заедно, а няма и логика да го правят. На клипчето с адаптивния този бутон го няма. Редактирано от tribaleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Само за информация Фабията пристигна адаптивния темпомат е уникално нещо, но за съжаление няма ограничител на скоростта това е само при обикновенния темпомат. Мисля че темата е за ключ дано на някои му е полезно, но аз бих препоръчал адаптивния темпомат винаги за сметка на лимитатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък никога не съм ползвал този ограничител на скоростта. Може би хора с много тежък десен крак би бил нещо като дисциплиниращ фактор. Но доколкото познавам такива хора, те не биха го включили никога. Аз лично винаги знам (+/- до 10кмч) с каква скорост се движа.

 

Не знаех че Фабия предлага адаптивен темпомат. Страхотно. Ако колата предлага и автоматично паркиране и (както знаем има) автоматични спирачки, то това си се явява полуавтономен автомобил :) Яко! Честито колега, да те радва много километри колата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само информативно: за 400 евро се продава всичко нужно от бутоните на конзолата, през модулите, до сензорите. Та...случват се нещата при желание

... Ако колата предлага и автоматично паркиране ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък никога не съм ползвал този ограничител на скоростта. Може би хора с много тежък десен крак би бил нещо като дисциплиниращ фактор.  

Аз пък основно ползвам ограничителя, когато има повечко движение на магистралата. Така си натискам газта, колата достига желаната скорост и си карам без притеснения за камери и т.н. Когато видя, че настигам по-бавен от мен в лентата за изпреварване просто отнемам газта отдалеч и си коригирам скоростта според ситуацията. След като изпреваря пак мога да си натисна и да си поддържам скоростта. Така почти не ми се налага да ползвам спирачка. Ако ползвам темпомата трябва да си играя непрекъснато включи/спри. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаптивния темпомат е една от най-благите екстри в колата.Аз лично по европейските магистрали го ползвам постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаптивния темпомат е една от най-благите екстри в колата.Аз лично по европейските магистрали го ползвам постоянно.

Дори по околовръснато на София върши доста добра работа. Определено екстрата си струва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък основно ползвам ограничителя, когато има повечко движение на магистралата. Така си натискам газта, колата достига желаната скорост и си карам без притеснения за камери и т.н. Когато видя, че настигам по-бавен от мен в лентата за изпреварване просто отнемам газта отдалеч и си коригирам скоростта според ситуацията. След като изпреваря пак мога да си натисна и да си поддържам скоростта. Така почти не ми се налага да ползвам спирачка. Ако ползвам темпомата трябва да си играя непрекъснато включи/спри. 

Toва трябва да го пробвам! Аз си представях че ако дадеш повече газ с ограничител само ти пищи и забива муцуна. Трябвало е да пробвам.

 

@ZloQQ - това е интересна информация. Предполагам, че ще инвалидира гаранцията обаче, което засега би ме спряло. Аз например взех прекофигурирана кола и много исках да сложа камера за заден ход. Но от ЕТ отказват да правят промени по колата. Също бих и добавил и преден парктроник. Жокер - кара я жена ми :) След годинки може да се престраша за гаранцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би трябвало да има проблем с гаранцията - на Ситигоу-то съм монтирал Parrot кар кит и заден парктроник и нямам проблем с гаранцията. Изрично питах дали е необходимо да бъдат монтирани в ЕТ, отговориха ми - не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи какъв парткроник. Аз искам да визуализира на дисплея зоните както го прави задния в момента. Ако сложа китайче да пиука сигурно ще се навият. За камерата за заден ход категорично отказаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи какъв парткроник. Аз искам да визуализира на дисплея зоните както го прави задния в момента. Ако сложа китайче да пиука сигурно ще се навият. За камерата за заден ход категорично отказаха.

Ако могат да ти сложат заводската е изключително добра. Като качество може би не съвсем но в съчетание с парктрониците от пред и отзад и това че го показва на таблото е перфектно. Мислех че никога няма да я ползвам а се оказа че я ползвам повече от жената .... просто си е удобство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

``И другия ми въпрос е доволни ли сте от тази екстра като цяло``

 

Добра е.``Front Assist``за магистрала и извън градско

 

 

 

p.s

 

Опасявам се , как работи срещу мотористи,колоездачи,стопаджии,пешеходци/емигранти/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един въпрос относно ограничителя на скоростта - налага ли се да държиш натиснат педала на газта когато е активиран? Ако натиснеш  педала твърде много (но все пак не докрай) какво се случва? 

Още не съм изилизал извън града и не съм имал шанс да го пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един въпрос относно ограничителя на скоростта - налага ли се да държиш натиснат педала на газта когато е активиран? 

Да

 

Ако натиснеш  педала твърде много (но все пак не докрай) какво се случва? 

Нищо, поддържа скоростта. Ако натиснеш съвсем до край, т.е. задействаш "kick-off"-а ограничителя се изключва, колата изпищява и ускорява. След това трябва скоростта отново да падне до зададената за да се включи ограничителя отново.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия дни го пробвах този ограничител. Голяма щуротия е :D Едва ли ще го ползвам пак. Темпомата е къде-къде по полезна глезотия. Но аз нямам, но пък не ми и липсва. С моята кола, едва ли бих могъл да поддържам 150- 160 км/ч достатъчно дълго по нашите "магистрали", че да ми се умори кракът на педала за газта :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз съм висок 189см и (предполагам дължината на кракът е причината) на дълъг път много ми се схваща кракът на педала. За мен темпоматът, особено съчетан с автоматик, е благословия. Ако беше адаптивен - направо щях да викам УРА!

Не знам защо споменаваш скорост 150-160км/ч за темпомат. И на 100, и на 120, и на 140 темпоматът върши страхотна работа. 

Заради изброените фактори на мен ограничителят на скоростта не ми се струва полезен. Аз радко се увличам и забравям с колко карам. Трябва ми някой да натиска педала на газта :)

Подлакътникът е другата екстра, която за мен беше решаваща за комфорт на дълъг път. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , на мен също ми се схваща крака , но благодарение на регулирането по височина и на двете ми Фабии направо се родих , а ограничителя го пробвах на два пъти и се оказа най-безмисленото нещо в колата и ако има начин бих го махнал въобще от списъка с екстри .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както виждаш съм споменал нашите "магистрали" :) Тук или си най бързият или си креташ между тировете в дясната лента. Аз лично предпочитам да съм с бързите, така гледам предимно напред, по рядко в огледалата, и внимавам само за непукисти, които влизат в ляво с 80 км/ч :D Но всеки си има стил и начин на каране. За в нормалните страни темпомата може да се ползва по пълноценно. Франция съм я прекосявал по диагонал с кола, изпревариха ме три коли, аз изпреварих един камион за 2000 км. Но всички карат с максимално разрешената скорост, която е 110 км/ч :)

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е точно така. Аз имам темпомат и на магистрала го държа на 148 км/ч. Газ ползвам само за доускорение над тези километри (имам включено предупреждение за достигане на 200 км/ч). Ако някой изскочи и се наложи да намаля после темпомата си ускорява сам до предварително зададената скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.