Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Сензор за дъжд


Борето

Recommended Posts

Здравейте Колеги,

Имам следния "личен" проблем със сензорите за дъжд...

Ми, не ме кефи! Тази екстра по-скоро ми пречи от колкото да ми помага.

Бих желал чистачките да се движат със скоростта, с която съм задал, а не "както прецени сензора".

Във връзка с това имам следното питане: Някой знае ли как да изключа сензора, тъй че чистачките да заработят на определени предефинирани интервали по класическия начин?

 

Все още не съм намерил материал описващ как става това, за това реших да пусна тази тема.

 

Много ще съм ви благодарен ако имате полезна информация по темата.

Благодаря предварително,
Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това става със специален кабел + софтуер, наречен VCDS - лаптоп, снабден с такъв софтуер и кабел, се закача за компютъра на колата и оттам в настройките се изключва сензора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не маже ли просто да се постави лоста на фиксиран интервал.Няма ли такива две позиции за бавно и бързо двежение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Iavka, благодаря за отговора, ще търся вариант!

@Srservice, няма опция за фиксиран интервал. Има опции за бавно и бързо движение, но при увеличаване на валежа или на скоростта, сензора възприема стъклото като мокро и автоматично увеличава скоростта на чистене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Всичко е като на нормална кола, само дето позицията на която ти задаваш интервала е заменена със сензора. И мен малко ме дразни изкуствения интелект и май ще му бия шута.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някакъв шанс този сензор да е на отделно бушонче? Или всички "очета" са на това бушонче?

 

п.с. - Мислех, че само аз не оценявам "интелигенцията" в колите, ама явно не съм сам. Има някой технологии, които още не са готови за внедряване на пътя според мен, а вече са в колите от години. Примери :

1. Авто чистачките - не фатално, но както е писал и колегата - дразни.
2. Авто фаровете - Чат пат мамата е**ваш на тия срещу теб и понякога когато настигаш някой.
3. "Умният" круиз контрол - Когато вали сняг го забрави, а когато е сухо понякога прави опити да те изкара през челното стъкло биейки спирачки.

 

Мисля, че има още 2-3 години до като тия системи се усъвършенстват достатъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото техниката става по-умна, толкова хората стават по- тъпи!

Не говоря за тук присъстващите, а в бъдеще време.

След години новоизлюпените шофьорчета няма да могат без разните "асистенти".

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След години новоизлюпените шофьорчета няма да могат без разните "асистенти".

 

Че то ВЕЧЕ е факт и то за елементарни неща. Има десетки шофьори и шофьорки, които могат да карат само автоматик...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За другите неща не знам, но чужда кола без парктроник не мога да паркирам като хората. Оставям поне 30 см аванс.

Иначе си мислех, че и аз съм тотално отвикнал да карам кола с ръчни скорости, но ми връчиха един Голф V и направо не ми се вярва колко безпроблемно и с кеф го подкарах. Само на палене се налага да внимавам, че там се дъня.

А в събота, понеже времето не знаеше какво му става, автоматичните фарове и чистачки ми скъсаха нервите. Чистачките непрекъснато се пускаха без нужда, а фаровете си седяха изключени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще разводним темата, но Ице, парктроника е абсолютно полезна екстра и тя не те прави по-тъп. Помага ти да бъдеш по-прецизен.

На мен понякога ми се налага да отворя вратата и да погледна къде е задния автомобил, ако трябва да го доближа до мм. Огледалата ме лъжат на близка дистанция. Говоря за други "асистенти", като "колата сама да паркира", тръгване по наклон,..и др. за които сега не се сещам.

Те те лишават от възможността за преценка, предвидливост, усет към автомобила...абе, да си разчовъркаш мозъка, да помислиш тази кола ще влезе ли тук или не и как?...Все неща, които са полезни, като цяло при кормуването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че то ВЕЧЕ е факт и то за елементарни неща. Има десетки шофьори и шофьорки, които могат да карат само автоматик...

 

Ако зависи от мен - Докато съществуват автомобили с ръчни скорости, курса задължително се кара на такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, HHC е тотално подвеждащ асистент - поне в 1/3 от случаите колата си тръгва по наклона. Изобщо не му вярвам, а лошото е, че при автоматика не мож' си игра със съединителя и трябва или да държиш спирачката с левия крак, или да ползваш ръчна спирачка като първолак на гърбица.

Между другото сензорите за дъжд и светлина при различните марки са различни. При Рено Меган от 2006 са трагедия, Волво С60 2013 малко по-добре, при Октавия 2 е прилично, а при Тойота е направо супер (при тях можеш да регулираш чувствителността на сензора за дъжд от ключа, а на сензора за светлина през компютър).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, HHC е тотално подвеждащ асистент - поне в 1/3 от случаите колата си тръгва по наклона. Изобщо не му вярвам, а лошото е, че при автоматика не мож' си игра със съединителя и трябва или да държиш спирачката с левия крак, или да ползваш ръчна спирачка като първолак на гърбица.....

 

Какъв първолак? Ми тя ръчната е затова. Не да я дърпаш на паркинга на Метро да не ти отнесе вятъра колата.

Ама ти ше ги ползваш, щото знаеш и си карал обикновен допотопен автомобил. А този дето кара само с асистенти и на това се е учил, кво ще ползва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи. При Шкода автоматични чистачки означава, че на мястото на цикъл с интервали са сложили автоматичен цикъл, а копчето отгоре на лоста служи за настройка на чувствителността. В положения изключено, бавен или бърз цикъл няма нищо автоматично. Самото автоматично чистене зависи само от полето пред сензора. Ако има някакво разместване вътре в сензора и трябва да се сменя, ако има шупла на стъклото, ако чистачките мажат(достатъчно е една зима да си сваляте леда от предното стъкло с чистачки и с пръскане на зимната течност) или са някакъв афтърмаркет и не прилепват точно на стъклото при сензора... еми нормално е да работи неадекватно.

Решението е или да се оправят проблемите или да се изключи софтуерно сензора.

Автоматичните фарове - доскоро имаше тама, как едно яке на задното стъкло блокира сензора за светлина и т.н.

За радара, част от адаптивените круз и автоматично спиране - при Мерцедес слагат два и то с подгряване. Май и при Ауди от А6 имат и подгряване и пак са два. Не съм сигурен при новият Пасат дали не сложиха и там два вече или още са с един. Естествено, че там ще работи по-друг начин, ама и цената е друга. Иначе е смешно да се разчита само на адаптивен круз, който мери разстоянието пред колата. До определена скорост предлага пълно спиране, над определена започва да следи само движещи се обекти. Затова в тубата е пълно с катастрофи на Тесла Модел С при стеснения и временна маркировка. Просто трябва да се комбинира и с лейн асиста и когато например има завой, радара засича мантинелата или друго превозно средство, а лейн асиста вижда кривата на завоя, в комбинация със скорост да се взема адекватно решение. Но тук се появява нещо наречено автономно шофиране. А производителите играят на сигурно. Никой не желае публични процеси и обвинения, че колата му си прави каквото си иска. И решението на всички е едно, бе я по-добре да спре колата.

На който му е интересно:

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD_%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам нищо лошо в различните асистиращи системи, още по-малко пък в автоматика. Компютърът заменя функции, с които иначе човек се натоварва. Ако колата ми може да се паркира сама, изобщо няма да се замисля да ползвам тази възможност. Даже ако има как да изляза, да натисна копче и тя сама да се паркира, да се изгаси и да се заключи докато аз вече съм се отправил към крайната ми цел, ще съм много щастлив. Не смятам, че това  ще ме направи по-тъп, дори напротив - ще имам повече време и внимание за неща, които всъщност ме интересуват. Ежедневното пътуване до работа и обратно за мен е една от най-големите загуби на време. Да уточня обаче, че говоря за системи, които наистина подпомагат шофирането - круз контрол, асистент при потегляне, асистенти при паркиране, следене на пътното платно и тем подобни. Автоматични светлини и чистачки са си въпрос на вкус. Както колегата отбеляза - не му харесва как работят и предпочита да си ги контролира сам. При ръмеж съм виждал шофьори без пуснати чистачки, както и с постоянно пуснати - всеки преценява как се чувства сигурен. Нямам търпение да настъпи времето, когато конфигурациите на автомобилите няма да са 3+1 или 4+1, а за 4 или 5 пътника. Трафикът сигурно ще бъде доста по-организиран. Ето и кратко клипче за вижданията на Елън Мъск по въпроса с трафика: https://www.youtube.com/watch?v=u5V_VzRrSBI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

миризливпор, що ме караш да съм буквален. При всяка техника е така, не само при автомобилите. Да, няма да станеш по-умен, ако можеш да паркираш. Ако има чалъм и някой да те нахрани, а ти през това време да си вършиш нещата, които те интересуват. Пределно ми е ясно, че няма да се разберем. Започнах по-отдалеко в горния си пост/заубер леко ме коригира/, но е ясно, че вече има хора с промити мозъци.

 

п.п. и за да не си мислите, че съм някой закостенял дъртак и не разбирам младото поколение/20-30годишните/, ще ви кажа, че в къщи си го имам едно такова - дъщерята :)

Ще кара шофьорски курс. Иска да си вземе кола автоматик, асистенти и камери отпред и отзад и др. такива...

 Не й говоря на въпреки, както във форума...Даже я подкрепям в тези нейни желания :)

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Ако колата ми може да се паркира сама, изобщо няма да се замисля да ползвам тази възможност. Даже ако има как да изляза, да натисна копче и тя сама да се паркира, да се изгаси и да се заключи докато аз вече съм се отправил към крайната ми цел, ще съм много щастлив."

 

Колега, твоите мечти, отдавна са реалност, поне при БМВ, Мерцедес, Ауди и още няколко.

При това, точно както го описваш.

Само дето, човек така е устроен, че веднага се включва синдромът на "Включената ютия" - знаеш, че автомобилът може, ама сам не си/му вярваш.

По-дяволите, тъпият ми Съби, също се паркира сам /отчасти, защото иска ти да го включиш на "Р" и да го изключиш/, ама тази екстра, съм я ползвал веднъж, за проба, щото все се чудех какво ще забърше, докато се паркира, а в този режим, волана и газта са си само негови...

Нямам нищо против новите системи и асистенти, стига да има един "Мастер" бутон, с който проклетия "Плейстейшън на колела", моментално да се превръща в тъп, аналогов Автомобил !!!

 

 

П.С. Нямам идея, какво работиш и колко печелиш, но вече откровено ти завиждам, щом времето за едно паркиране, е толкова ценно за теб! Респект!!!

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа по темата с автоматичните чистачки.

Наистина ми е много глупав този сензор още повече, когато съм го оставил на автомат и съм заключил колата.

През това време си е валяло дъжд, нищо не се вижда през предното стъкло..

Влизам в колата, запалвам двигателя и въпреки че има много вода и капки по стъклото, чистачките макар и на автомат не тръгват. Следователно трябва да превключа лоста, за да видя пътя и да потегля.

 

Това е всеки път и ме вбесява. Независимо на каква чувствителност съм задал малкото лостче!

Редактирано от Voyslav Filipov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже не е уточнено за кой модел става на въпрос, ще подметна, че при О3 се променя функцията от медията и има вариант в който, да са в аналогов а не автоматичен режим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има чалъм и някой да те нахрани, а ти през това време да си вършиш нещата, които те интересуват. Пределно ми е ясно, че няма да се разберем. Започнах по-отдалеко в горния си пост/заубер леко ме коригира/, но е ясно, че вече има хора с промити мозъци.

 

Не знам дали съм с промит мозък, но определено не сравнявам шофиране с хранене. Освен когато е за кеф, шофирането за мен е несвойствена дейност - придвижване от едно място до друго, защото се налага. Затова всяко удобство, което ми предоставя даден автомобил е добре дошло.

 

"Ако колата ми може да се паркира сама, изобщо няма да се замисля да ползвам тази възможност. Даже ако има как да изляза, да натисна копче и тя сама да се паркира, да се изгаси и да се заключи докато аз вече съм се отправил към крайната ми цел, ще съм много щастлив."

 

Колега, твоите мечти, отдавна са реалност, поне при БМВ, Мерцедес, Ауди и още няколко.

При това, точно както го описваш.

Само дето, човек така е устроен, че веднага се включва синдромът на "Включената ютия" - знаеш, че автомобилът може, ама сам не си/му вярваш.

По-дяволите, тъпият ми Съби, също се паркира сам /отчасти, защото иска ти да го включиш на "Р" и да го изключиш/, ама тази екстра, съм я ползвал веднъж, за проба, щото все се чудех какво ще забърше, докато се паркира, а в този режим, волана и газта са си само негови...

Нямам нищо против новите системи и асистенти, стига да има един "Мастер" бутон, с който проклетия "Плейстейшън на колела", моментално да се превръща в тъп, аналогов Автомобил !!!

 

 

П.С. Нямам идея, какво работиш и колко печелиш, но вече откровено ти завиждам, щом времето за едно паркиране, е толкова ценно за теб! Респект!!!

 

При Тесла също са реалност. Имах предвид, че не мога да си позволя такава, но ако можех, със сигурност бих ползвал такива екстри и функции. Съгласен съм с теб, че човек винаги има едно на ум, когато остави нещо в ръцете на компютъра. На твое място сигурно щях по-често да го оставям да се "самопаркира" :) За жалост едва ли ще можеш да пратиш сметката на Шкода ако все пак забърше нещо ... По повод на бутона - например БМВ 7-ма серия може да се паркира сама като се натисне нещо на дисплея на ключа й - би трябвало да можеш да я възпреш ако видиш, че отива в стената :)

 

П.С. Не печеля достатъчно, щом дори нямах пари за автоматик в Октавията, но не винаги времето е пари :) Всяка минута повече прекарана с децата ми не може да се сравни с минута, прекарана в паркиране или пътуване :) А бих могъл и да умирам от глад, или пък да ми се пикае :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука от къде се почна и до къде се стигна......,не е истина! :banger_2:

Иначе,относно сензора,при О3 и С3 може да се изключи автоматичното миене при дъжд от менюто "настpойки" на мултимедията!

При О2 и С2 съм забравил как беше,ама не ме дразнеше.

Иначе аз с удоволствие си ползвам асистентите за подпомагане на водаче,най-много две или три да съм ги изключил,щото в града става малко лудница. :sorry:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mirizlivpor Нито при Тесла, нито при БМВ има самопаркиране с водач извън колата. Имат функция да излязат/влязат в дадено място, тоест напред/назад с някакви финни корекции. Което ми е много чудно, как даваш 100К + за кола, а не можеш да си отвориш вратите в гаража. Това да спреш пред паркинг, да си биеш камшика и колата сама да си търси място вътре, съществува само на реклами клипчета все още. А клипчета на съществуващи модели, със самопаркиране без водач са реализирани с лъжене на колата, че вътре още има водач или са нагласени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, колега, това все още не го могат - https://youtu.be/q3BGkOKVMUU?t=29

За сметка на това сами си отварят гаража и доста добре се наместват вътре. Исках само да изкажа мнение, че много от новите асистиращи системи са полезни и бих ги ползвал. Благодаря за личното внимание иначе. Надявам се колегата Боре да не се чувства пренебрегнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и аз бих ползвал разни глезотийки! Тоя живот мисля с радости да го пълня :) Даже съм се замислил догодина да си набавя "асистент за паркиране" - ей така, за кеф! А сензора за дъжд наистина понякога е леко неадекватен, но сравнително добре работи при мен - О2. Оказа се, че и "помощника при потегляне по наклон" ми е включен. И мамка му - блага джаджа е за тези, които изпитват затруднения. На мен 2-3 пъти ми гасна колата, защото потеглям винаги със съвсем малко "газ", а спирачката държи 2 секунди след отпускане. Иначе на светпфарите си играя с тоя асистент :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.