Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Температура на маслото 1,6 TDI


Izolini

Recommended Posts

Колеги, някой заглеждал ли се е в температурата на маслото? При напълно загряла кола при мен при движение в града е 101-102 градуса, на извънградско при скорост до 120 отива на 104-106 градуса и при по-висока скорост отива над 110.

Нормални ли са тези температури?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи от околната температура, но като цяло са нормални. На мен зимата при изкачване на витоша е стигало до 115 градуса при минусови външни температури. Лятото е горе долу същото. Над 120 градуса още не съм виждал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм. При около 15 градуса външна температура и над 30 км поддържане на скорост 160-180, на моменти до 200 стигна 116 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не виждам за кво се притесняваш, мойта е стигала до температури до над 130 градуса. Говорил съм с една камара специалисти и май никой не е наясно точно колко градуса е нормалното за всеки двигател, защото то си е индивидулно. Последните, с които коментирах преди време бяха Пепи Вангелов приемчика в Еуратек и Евгени от Трансексперт.  Тия двамата ми казаха, че всичко си е съвсем нормално и няма място за притеснение. От тогава теглих една майна на всичко и сега съм по-добре. Съветвам те и ти да го направиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами няма нужда да разговаряте с когото и било защото мистър гугъл ще намери на момента т.н.MDS на дв.масло което ползувате и там ще откриете някои интересни параметри между които и този за което става въпрос.Това е относно дв.масло а за самия двигател което също не е без значение то ще се разбере като му дойде времето.Както бах се изразил в една друга тема искат някой колеги да карат 1.6 Д като бегачка ама...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

що взеха да ги слагат тези термометри за масло в колите. Само да шашкат хората :)

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами няма нужда да разговаряте с когото и било защото мистър гугъл ще намери на момента т.н.MDS на дв.масло което ползувате и там ще откриете някои интересни параметри между които и този за което става въпрос.Това е относно дв.масло а за самия двигател което също не е без значение то ще се разбере като му дойде времето.Както бах се изразил в една друга тема искат някой колеги да карат 1.6 Д като бегачка ама...

Би ли пояснил, какво имаш предвид?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В една друга тема имаше мнения, че дизел не трябва да се кара над 2500 оборота. Съгласен съм, че оборотите са свързани с температурата на маслото, освен това има ограничения на скоростта които трябва да се спазват. Но не ми се влиза пак в онзи филм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм. При около 15 градуса външна температура и над 30 км поддържане на скорост 160-180, на моменти до 200 стигна 116 градуса.

 

При тоя режим на каране, температурата е нормална. Проблема по-скоро е, че вероятно самото ти масло не е правено за такава употреба. Смазочните му качества се влошават при тия температури. И по - бързо се скапва образно казано. Ако по принцип така си караш имаш два варианта. (1) да минеш на по "рейсингово" масло - обаче то пък не е подходящо за стандартно (особенно градско каране).  (2) Да сменяш маслото по-често. То ти вероятно и да не искаш, ще ти се наложи, щото ако така я шпориш, тя нормално почва да го яде.

 

Е поне е сигурно, че няма да страдаш от зацапване на геометрията :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новичка е още. А и вероятно това са инцидентни гонения.

 

Тя и мойта уж не го ядеше, ама за едни 4000км магистрално каране, взе та глътна едно кило :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, въпрос за първа сигурна сума: :)

 

Има ли Октавия 1.6 TDI радиатор за охл. на маслото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам, затова питам.

Ице в Шкода/някои модели/ елиминираха толкова важен уред - термометъра за охл. течност и вместо него бучнАха една ламБа.

Ама температурата на маслото е много важна да я гледаш! Колко автомобила имат такъв уред? И колко такива, много по-натоварени двигатели са без такъв?

Карай и си свиркай и се радвай на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен наскоро ми направи впечатление, че при постоянна скорост 140 маслото беше в диапазона 117-120* и също търсих информация по случая.

Мотора е CAYC, ръчни скорости с масло Castrol 5w30.

Бих искал да попитам къде се намира този радиатор за охлаждане и подлежи ли на профилактика, направо се сменя или просто да не мисля за това?

Редактирано от damyl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

При шофиране със 140км/ч продължително време температурата достига до 105-6 градуса. Със 100км/ч си стои на 100-2 градуса. При 160км/ч е стигала до 110-2 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.