Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Придърпване между 1900-2000 оборота


velizarsv

Recommended Posts

Привет, колеги.

 

Става дума за Октавия 2.0 AQY 2001г. Поставих и ГИ преди 2-3 седмици - Диджитроник МП48 с ОБД комуникация при Мишо Газ сервиз.

 

След поставянето на газовата се появи едно придърпване от време на време, конкретно между 1900-2000 оборота, на бензин не го прави или поне не за сега. Придърпването не е всеки път, в момента на 1-2ра почти никога го няма, на 3-4та най често се случва когато ускорявам с натисната докрай газ, и пак не винаги, ако галя педала на газта го няма, рядко на 5та също го прави. Без значение от загрял или студен двигател според мен. Не че е някакво супер забиване на муцуната и приклащане, но точно в тези обороти е дразнещо и не знам на къде да се насоча в момента.

 

Първо предлоложих, че след газификацията си плаче за нови свещи, тъй като на старите им бях навъртял само аз 20хил.км, преди това кой знае. Заведох я при мой близък майстор, смених свещи заедно с маслото и филтри, че си бяха за смяна, казах му да погледне и кабелите, ако прецени да ги сменим заедно със свещите. Но по неговите думи е гледал за искрене от кабелите, не е видял такова, прегледал е лулите вскичко е било наред, както и самата облицовка на кабелите си е мека, без напуквания или следи от износване и каза че за него няма смисъл да се харча за кабели и ги спестихме. Сложих свещи Бош за Газ/Метан, но дори и старите ми на NGK, майстора ми каза че според него е имало още живот в тях. Е работата на празен ход и в ниските на колата стана по-стабилна, въпреки че и преди нямах големи оплаквания, но за жалост придърпването не изчезна. Свещи явно не са с гаранция и моя чпвек по своя преценка изключи кабелите като възможност, остава само бобина да е от токовите възможности май.. А бобината няма ли да прави същото и на бензин ако беше?

Две седмици по-късно, минах през Мишо за донастройки, тъй като той каза след 1000км да дойда да я донастрои, с надеждата че придърпването е от богата смез в ниските и може да се дави колата от много гориво когато достигне тези обороти. Но Мишо беше скептичен че е до това и изглежда е прав. Направихме прецизни настройки в движение, аз карах той гледаше компа до мен, колата върви чудесно по всички показатели с газовата, но за жалост това придърпване, конкретно между 1900-2000 оборота си остана дори и след настройката.

Другото ми предположение е за първа ламбда сонда, която е преди катализатора, тъй като нали газовата комуникира с нея също през ОБД, възможно ли е да си заминава ламбдата и дава грешни данни понякога, което да прави такива номера? Другото е втората ламбда след катализатора, която така или иначе ми дава грешни данни, поради липсата на катализатор може ли да влияе по някакъв начин на работата на газ?

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Явно не е често срещан проблем това, но все пак някой има ли мнение заслужава ли си да сменя и кабелите? Дали да пробвам с кабели Тесла за 50тина лв или не си струва? Моя майстор твърди че няма смисъл ако слагам нови кабели да са Беру и според него е излишен разход, казва че си е нещо друго защото не е видял никъде искрене от кабелите и признаци на износване.. може ли видимо да са добре кабелите а проблема да е от тях? Той казва че на бензин не го прави понеже работата на горивото е по стабилна и да не се вживявам толкова да си карам така, но просто си е дразнещо на новата ми газова да придърпва, въпреки че не е някакво непоносимо придърпване.

 

От газовата също не би следвало да е проблема, след като направихме прецизни настройки, и на празен ход и на високи си работи добре колата.. Карах я на 4000 оборота няма проблеми, карам и на 1500 пак си върви добре, конкретно точно преди да достигне 2000 оборота и прави това придърпване понякога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом го има на газ,а на бензин го няма на-вероятно не проблема в кабели,свещи,бобина според мен е в газовата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом го има на газ,а на бензин го няма на-вероятно не проблема в кабели,свещи,бобина според мен е в газовата

Хм освен да опитам друг сервиз за настройки, но някак си не ми се вярва след настройките в движение от Мишо и иначе плавната работа на колата при други обороти. Пък и на гаранционна газова да ходя в друг сервиз е малко тъпо..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом го има на газ,а на бензин го няма на-вероятно не проблема в кабели,свещи,бобина според мен е в газовата

Явно не си карал бензин/газ.

Кабели са според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нека смени кабелите те са консуматив,но според мен проблемът няма да изчезне

п.п според мен е бедна смес какъв е размера на газовите дюзи

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Явно не си карал бензин/газ.

Кабели са според мен.

Ами може би ще прежала едни 50лв за кабели Тесла просто да изключа и този проблем..

 

нека смени кабелите те са консуматив,но според мен проблемът няма да изчезне

п.п според мен е бедна смес какъв е размера на газовите дюзи

Това е рейката на 99%, изглежда по същия начин и знам чe e Valtek с гаранция.

http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/produkt/inzhektori-29/inzhektorna-reiika-valtek-32-3-ohm-4tzil-635.html

Редактирано от velizarsv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам същата кола и същият проблем от бубината пробвал съм кабели тесла не са добри намери си бреми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам същата кола и същият проблем от бубината пробвал съм кабели тесла не са добри намери си бреми

Мерси Vladogr! Нищо чудно да е бобина, ако и ти имаш такъв проблем. Моя майстор му казах да сложи други кабели, той ми се кълне, че са ми ок и проблема ако е в кабели няма да е само в тези обороти, а като цяло ще тресе и ще гасне в ниските, да не се лъжа да сменям кабелите.. Ти на газ ли караш? На бензин имаш ли го проблема? Реши ли го с нова бобина или си караш така? Как разбра че е именно бобина? Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първо смених кабелите  имаше пробит но не се реши проблема с новата бобина беру вече всичко е бетон повечето като видят че има газ почват да говорят глупости с които не съм съгласен затова се оправям сам имам газов инжекцион фобос аз съм си го поставил и почти всичко съм разучил за колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първо смених кабелите  имаше пробит но не се реши проблема с новата бобина беру вече всичко е бетон повечето като видят че има газ почват да говорят глупости с които не съм съгласен затова се оправям сам имам газов инжекцион фобос аз съм си го поставил и почти всичко съм разучил за колата

 

Благодаря, а да разбирам ли че при теб също на бензин не е правило този проблем? Може ли някакъв модел, номер на бобината която си сложил?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! Аз имам същият проблем, но колата придърпва и на газ и на бензин. При мен дава malfunction в 3-ти цилиндър. Диагностикът ми каза, че може да е свещ, кабел или бобина. Решил съм първо да сменя кабелите, а ако не се оправи ще сменям подред. Понякога не го прави въобще, друг път почти веднага след тръгване. Сбъркана работа. Колата е също с двигател AQY 2,0.

Редактирано от krasys
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! Аз имам същият проблем, но колата придърпва и на газ и на бензин. При мен дава malfunction в 3-ти цилиндър. Диагностикът ми каза, че може да е свещ, кабел или бобина. Решил съм първо да сменя кабелите, а ако не се оправи ще сменям подред. Понякога не го прави въобще, друг път почти веднага след тръгване. Сбъркана работа. Колата е също с двигател AQY 2,0.

Здрасти, бих ти препоръчал да започнеш от свещите, ако не са сменяни скоро. Покрай тях може да се огледат и кабелите за искрене, ако се види че има такова направо ги сменяй заедно. Бобина е последното от трите попринцип което се сменя, но е доста вероятно да е от нея също, моя майстор ми каза, че тези бобини правели точно тези проблеми - колата започва да работи на 2-3 цилиндъра и дава грешки по цилиндрите. Затова и аз още се колебая дали при мен проблема е в нея, тъй като на бензин не го прави. При теб на какви обороти придърпва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наистина започни от свещите тези двг похарчват масло,което прави нагар по тях и заминават

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато е за свещи прекъсва и на бензин и на газ а от бобина основно на газ бобините са еднакви за всички модели 1.6 1.4 2.0 взел съм нова беру 150лв защото вт употреба може де е същата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са на почти година. При обслужването ги смених. При мен също придърпва в този диапазон на оборотите. Ще започна с кабелите. Харесал съм едни немски, с tuv. После ще дойде ред и на бобината. Майсторът ми иска да му остава колата за два-три дни, за да може по метода на изключването да разбере какво и е. Каза, че грешката е една и съща и при трите възможни повреди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега видях газаджията казва,че придръпва от богата смес аз си мисля че по-скоро е бедна на мой познат бяха сложили една идея по-малки дюзи и колата придръпваше опитваха да я настройват 4-5 пъти и все придръпваше смениха дюзите и колата вече си върви майсторите му бяха казали,че била бедна сместа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега видях газаджията казва,че придръпва от богата смес аз си мисля че по-скоро е бедна на мой познат бяха сложили една идея по-малки дюзи и колата придръпваше опитваха да я настройват 4-5 пъти и все придръпваше смениха дюзите и колата вече си върви майсторите му бяха казали,че била бедна сместа

Четох и аз нещо подобно в друг форум, но не би ли следвало да е бедна и на по-ниски, по-високи обороти в този случай сместа, защо винаги и само на 2000 да се случва ако са малки дюзите? На 1500 оборота си върви на 3та без грижи, на 4000 на 5-та също не прави проблеми никакви.

Някой знае ли какъв следва да бъде размера на дюзите за газ на този двг?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля,че дюзите за този мотор трябва да са 2.0 или 2.2 но зависи от налягането на изпарителя и самата рейка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vladogr, май ще се окажеш прав за бобината! Не ми се даваха 120-140лв за нова бобина Беру само за теста, и днес намерих в една морга оригинална бобина на старо за 30лв, колкото за теста, с уговорката да им я върна др седмица, ако не е от нея. Свалихме моята бобина и беше спукана на две места, то и тази дето я купих за 30лв има една мъничка цепка на бакелита, но моята е спукана по цялата дължина почти отдолу. За първо каране няма придърпване за сега никакво, ще пиша пак до седмица да видим дали ще се задържат така нещата. :)

 

А и моя майстор каза че ми е богата сместа на газ в ниските с гаранция, понеже има едно малко забавяне след рязко натискане на педала на газта докато се помести оборотомера като форсираш на място, на бензин го няма това, та едва ли ще да е от дюзи. Само не знам защо я е оставил по-богата на ниските Мишо след втората настройка, да не съм го заблудил аз че е бедна заради придърпването, а може и да е умишлено за да върви по стабилно..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май избързах с поста.. :( придърпва си 1 към 1, само не знам дали изключих вариянта бубина с тази сега..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май избързах с поста.. :( придърпва си 1 към 1, само не знам дали изключих вариянта бубина с тази сега..

Не си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.