Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Помощ при закупуване на Scout


nebemore

Recommended Posts

Здравейте,

 

в търсене съм на семеен автомобил и след проучване на много марки един от фаворитите ми е Skoda Octavia Scout. Имам нужда от съвети и отговори на някои въпроси. За по-систематично номерирам отделните блокове (1 и 2 са информации, за да може отговорите ви да са по-конкретни спрямо това, което търся ).

 

  1. Пробег и навици на шофиране : На година правя около 13 000км. Колата възнамерявам да я карам предимно извънградско (в момента колата ми е VW Polo 6N 1.4 бензин, която ще остане за градско).

    Често излизам по черни пътища (диви места из България и Гърция), но рядко е нещо екстремно – навсякъде съм стигал и с Полото + по-високи гуми. Живея на високо и колата трябва да е добра на сняг (от информацията досега Scout-a е такава).

     

  2. Бюджет: около 8 000 €. За тези пари в момента мога да взема Scout 2006-2008 година. Възнамерявам да ида до Германия за покупката, за да имам все пак някаква гаранция за пробега на колата (ще търся от частни лица или автокъщи с 5-звезден рейтинг). За тези пари колата най-вероятно ще е на около 150 000км. Гледам само коли с TÜV.

     

  3. Двигател: Изборът е между 2.0 TDI (дизел) и 2.0 FSI (бензин). Нямам опит с дизели и ако двата двигателя бяха перфектни бих избрал бензина, защото друго не знам, но тъй като всички си имат специфика – моля за мнения, кой е по-удачен / успешен / безпроблемен, най- вече имайки предвид евентуалния пробег на колата. За какво трябва да внимавам и в двата случая? Кой би имал по-голяма стойност при продажба? При харченето е ясно, че дизелът печели. Интересуват ме динамика, мощност и поддръжка.

     

  4. Поддръжка: Как са цените на поддъжка спрямо същия клас автобомили на VW или Ауди примерно? Частите на Scout същите ли са кати при Octavia, или са по-скъпи?

     

  5. Clearance: Какви варианти има колата да се вдигне още малко?

     

  6. Детайли, които да гледам при избор на Scout на старо? Има ли нещо хронично, което да проверя при огледа?

     

  7. Testdrive: бих искал да пробвам и двата двигателя. Ако някой от форума има време и желание да ми даде едно кръгче (в София или около) и да разкаже малко за автомобила (дори и със заплащане от моя страна) да ми драсне съобщение.

 

 

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

правилно си се ориентирал към Германия, в момента на БГ пазара се предлагат все "съмнителни" екземпляри от Скаут 1, за когото говориш и ти. Аз също бих направил като теб.

 

Относно двигателите - чел съм из форумите само за 1.8 FSI, но той се монтира на Скаут ФЛ. Казват че имало проблем с глава, бутала и т.н., колко е така нз. До сега не съм срещал мнения за 2.0 FSI. Относно 2.0 ТДИ много голеги имат, казват че е железен мотор.

 

Относно поддръжката - знам че е като на обикновенна октавия, така че няма какво да се плашиш.

 

Относно точка 5 - и на мен ми е интересно дали може, ще се радвам някой по-запознат колега да сподели.

 

За тест драйва - бих ти съдействал с най-голямо удоволствие, но аз съм DSG и съм с новия двигател, комън рейл, така че надали ще бъде обективно.

 

Впечатленията ми за колата за близо 6 месеца са страхотни - няма да сгрешиш с избора!

 

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще ходиш до Германия при познат ли отиваш или самоорганизиран и отчиташ ли следните фактори:

1. Разходи за, хотел, хостел, квартира и пр.

2. С какво ще се придвижваш?

3. Говориш за 5 звезни автокъщи, а те никак не са евтини и точно обратното - цените им, като правило са необосновано надути. :blush:

Ако ще капарираш оттук колата нали сам разбираш, че може доста неприятно да бъдеш изненадан.

Още един съвет: Попрочети къде са силно популярни тези автомобили защото може да се окаже, че не Германия е твоята държава. Преди много години трябваше да купя бус Мерцедес с определени параметри,  оказа се, че немските такива са на фантастични цени и ми го намери мой познат в Холандия. Нямаш си на представа с колко мъка се разделих преди 5 години с буса след почти 12 години експлоатация. Толкова здрав и безпроблемен автомобил никога не съм имал. Единственият проблем на тези бусове е ръждата, но и за нея имаше лек.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минах по твоя път, колега, и то съвсем скоро. Scout, Yeti и Octavia бяха целите ми. Гледах само чужди сайтове и си бях предвидил пари за разходки до Белгия, Франция, Германия и околностите. Доста вдигат цената! Освен т'ва и самите цени не са особено ниски. Колите с по-ниски цени са абсолютни коптори, дори по-зле от тукашните предложения. Попаднах и на опит за измама - доста са добри! Особено внимавай с частните лица. Има и по хубавите автокъщи измамници - не се заблуждавай. Гледай и тук пазара. Изскачат коли, които са добри. Факт е, че или ще са на много километри, или ще са ударени, или и двете! Има леко ударени на сравнително малко километри и ако попаднеш на такава, пазарене му е майката. Аз така направих и съм много доволен. Така че - гледай и тук какво се предлага.
По въпросните ти...
Колкото и да караш, дизела винаги е по-тънка лайсна. Цените на втора употреба (особено скаути) са почти идентични. Аз бих взел дизеловия. На Скаут монтират най-безпроблемия двигател! Няма грижа с главите и дюзите. Като цяло, наистина е железен! ФСИ е лаком доста и разход под 10-11 на дали ще видиш в града. Освен т'ва е лаком и на масло. Харесва си го и си го яде... За поддръжка - като Октавия е, ама не точно. Не забравяй двойното задвижване!
Успех с намирането на подходящия Скаут!
И да се похвалиш :)

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FSI  мотора е пълно наказание. Обрал е само лошите страни на TSI(TFSI). Ако купиш такъв приготви се да е доживотно твой, на пазара трета ръка това е непродаваемо.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

 

1/ За черни пътища, където сте стигали с Поло до този момент, ако се качите в Scout  ще ви се сторят като добре асфалтиран градски път :) Щом живеете на високо, с този автомобил ще се преродите зимно време. Колата от сняг не се плаши :) Изключително проходима е, стига да няма 1 метър сняг   :blush:  . Карам я със зимни гуми 205/55/17  и от 2012г до сега не ми се е случвало да закъсам (обичам зимние спортове и често ходя в планините).

 

2/ ...

 

3/ За бензина нямам представа. Карам 2.0 TDI 140 hp 2008г. 

Изключително здрав мотор, но "спънат". Когато я взех (2012) очаквах да е малко по-пъргава, усещах я като 90hp. Направих "ремап" при Сами и нещата си дойдоха на място. Все пак е 4х4.

 

4/ Частите са същите , защото все пак е "Октавия Scout" с пренебрежимо малки разлки заради 4х4.

 

5/ Няма причина да се вдига повече от това, просто не е необходимо.

 

6/ Моята кола е на 155ххх 2008г. Карам я от 2012г (втори собственик) около 60к съм й направил и съм сменил - съединител, амортесьори от по-сериозните работи. Сега ми е време за дискове. Ако може това да ви е полезно.

 

7/ ...

 

Успех с търсенето   :doubleup:

Редактирано от chant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@K0K0: По принцип живях едно време в Германия, та ще гледам да преспя при приятел/познат, в краен случай хостел или airbnb. 

 

Полети има в момента на добри цени, та търся в поносим радиус от тези градове. За транспорт - или влак или приятел с кола. 

 

По данни на познати от 500 до 1000€ отгоре трябва да си приготвя за документи, номера, бензин до БГ, ядене и тука еко такса и ГО. 

 

И все пак като сметна пак идвам на същите пари (а и по-малко), като повечето оферти тук, но значително с по-малък пробег. Естествено едно си мисля, пък друго мож да стане. Ако излезе нещо читаво и тук - няма да се занимавам. Не ми е фикс идея. 

 

Тва къдет викаш за Холандия трябва да го проверя, защото намерих 2-3 скаута точно покрай холандската граница. Предимството в Германия ми е, че говоря езика, та мога и с частниците да преговарям. За автокъщите си прав - ще внимавам в картинката.

 

 

 

@zloQQ: Колега, вече почти се убедих за дизел след всичко проветено за fsi мотора. 

 

А за измамата - то доколкото разбрах, вече и там масово автокъщите ги въртят някакви като нашите джамбази и работата е далеч от сигурна (както по-рано). Обмислям дори ако ми хареса нещо от частник, да я проверя и в някой сервиз наоколо, защото за съжаление имам познати там, но никой не разбира от коли. А пък аз както споменах, си нямам бъкел от дизели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша ти пак защото съм пропуснал някои дребни неща в първото мнение.

Чудесно е, че си живял в Германия и значи отпадат доста от притесненията ми. Това за Холандия касаеше буса, а за конкретната Шкода въобще не знам.

Сега най-важното, което се досетих. Наближава летният сезон и силно ще намаляват предлаганите за продажба добри автомобили. Точно обратното - ще се опитват да пробутат позалежалите "кошери". Давам ти още месец, максимум 45 дни. Юли и август не е особено желателно макар, че чудеса всякакви се случват. Бил съм около месец плътно сред автоджамбази и съм запомнил някои основни правила.

Много важно е щом си се насочил към конкретен модел автомобил да се запознаеш максимално добре с предимствата и недостатъците му. Не си жали свободното време. Опитните автотърговци много добре знаеха какво точно да гледат на определен модел автомобил и неговите недостатъци. Също така знаеха кои са най-характерните вторични белези по които опитният им нюх, като на куче-следотърсач определяше реалните километри. Те самите подчертаваха, че на автомобил от висок клас, като например Ауди А6, БМВ 5 серия или Мерцедес Е, но говорим за 1992-2002 година производство спокойно могат да му бъдат скрити 100 хил. километра пробег заради качествените материали и трудното им износване. :angry:

Ако се сетя още нещо ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@K0K0: То е в мой интерес е да стане по-бързо, а що се отнася до слабите места на Скоут 2006-2008, пишете каквото се сетите, за да знам какво да гледам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Раздатката,ако не й е сменяно маслото ,както официалните дилъри твърдят,е мноооого слабо място.Обаче колкото и да я гледаш няма нищо да разбереш.Тя се скапва изведнъж със гръм и трясък.Ето за това ти казах да се ослушваш за виене(което може да е от много неща,започвайки от лагери на колелата,трансмисия и завършвайки на неподходящо подбрани гуми).После ,като купиш Скаута мога да ти обясня ,какво точно и кога да го сменяш.Иначе мисля слабите места са й ,както на всяка О2 ,като плюсовете са много повече от минусите.Да не казвам ,че минусите са пренебрежимо малко на брой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго слабо място е Халдекса. Ако не се сменя филтъра заедно с маслото, чупи помпата.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или просто спира да работи помпата,което е по-лекия вариант.За това всичките масла на диференциал,раздатка,скорости(не само за DSG трансмисии),както и на Халдекса+филтъра на всеки 60000к км. се заменят,за да се избегнат проблеми със двойното задвижване.Не знам даже дали за Халдекса и филтъра при 02 преди ФЛ.интервала не беше 30 к км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ммм, освен това с виенето, другото едва ли ще мога да проверя по някакъв начин там на място. Ще разчитам основно на TÜV-сертификата и на това, как върви и изглежда автомобила.

 

Вече имам набелязани 10-ина конкретни коли и проучвам, каквото мога от тука за всяка от тях, преди да тръгна. Въпроси:

 

1. На Scout (2006-2008) VIN номера пише ли го долу вдясно на предното стъкло, че някои от продавачите не са и чували, та да им обясня?

 

2. На 100% ли в този модел двигателите са с BMM код? Има ли нужда да питам търговците изрично и за номер на мотор?

 

3. Тука за проверка по VIN номер къде трябва да отида - в Шкода сервиз или в някой офис? Онлайн/по телефона правят ли още справки или вече не?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Он-лайн или справки по телефона много рядко някой ще ти направи. Най-сигурно е на място и то с копие от документ на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. На Scout (2006-2008) VIN номера пише ли го долу вдясно на предното стъкло, че някои от продавачите не са и чували, та да им обясня?

В големия талон (Fahrzeugbrief) се нарича Fahrzeug-Identifizierungsnummer - така би трябвало да те разберат за какво ги питаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги, 
 
мисията мина успешно и взех по мое мнение добра кола, пък времето ще покаже. По пътя от Дортмунд до София се държа много добре, даде приличен разход и най-важното ни прибра живи и здрави. Благодаря на всички ви за мненията/съветите/коментарите и се надявам и в бъдеще в рамките на форума да поддържаме същия добър и полезен тон на комуникация. Cheers!

 

снимка: https://www.dropbox.com/s/hebly7mooj7mht2/car_forum.jpg?dl=0 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честито,много безаварийни километри дай малко повече инфо успя ли да отговори на критериите,които беше поставил ? bmm ли е ?

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега! Трябва да измислим да направим среща на собствениците на скаути, станахме доста във форума :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честито,много безаварийни километри дай малко повече инфо успя ли да отговори на критериите,които беше поставил ? bmm ли е ?

Ако е печица,според мен няма какво друго да е ,освен "BMM". Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата изглежда много свежа, а цвета е супер. Честито и със здраве да я караш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.