Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Велосипеден въпрос


Peter_CLX

Recommended Posts

Поздрави и въпрос към колоездачите във форума:

 

Обмислям покупката на велосипед за градско каране, абсолютно аматьорско, любителско. Съответно за ултра-ниския бюджет, в който трябва да се вместя - до около 300лв, в краен случай малко над това, ми се предлагат два практически аналогични варианта, като единият е с желязна рамка, а другият е с алуминиева. Дилемата ми е струва ли си инвестицията в по-скъпата алуминиева рамка - освен по-ниското й тегло (което за мен не е чак толкова приоритетно), какви други предимства има?

 

Става дума за ново колело от магазина, резервиран съм към употребявано такова, дори и да е по-добре оборудвано. Ако трябва да съм по-конкретен:

1. Drag (Hoop) Hacker 26" - желязо, 289 лв

2. Drag ZX-1 - алуминий, 359 лв (oversized чело, позволяващо ъпгрейд в кормилото, въпреки че не обмислям подобрения по принцип)

 

Разбира се, отворен съм и за подсказки за други варианти за "твърдо" колело в посочения ценови диапазон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • zloQQ

    18

  • winrg

    16

  • Цецо75

    8

  • Peter_CLX

    4

А сигурен ли си че желязната е по тежка? Колелата с железни рамки често са по леки, защото са лишени от дискове, амортесьори и прочие. Което за градско е даже по добре. Едва ли ще е с шосейни гуми, те са скъпи, но ако има възможност, това облекчава много градското каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят съвет е да си купите градско колело, щом ще е за града. Има си багажник, калници и всичко по предназначението си.

За посочената сума не е възможно да си купите ново леко колело.

Продават се втора употреба внос от чужбина много свестни градски колела.

За нови нашите марки са Драг, Макском, Лидер... При колелата, колкото е по леко, толкова е по-скъпо. Под 10кг вече всеки килограм надолу е около 1000лв...

Разгледай, вдигни колелото, завърти каплите и ще усетиш разликите.

Нещо такова ти препоръчвам:

 

https://www.google.bg/search?q=драг+градски+велосипед&oq=драг+градски&aqs=chrome.1.69i57j0.24815j0j4&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=hYa3qE-vbN4QXM:

 

https://www.google.bg/search?q=макском+градски+велосипед&client=tablet-android-samsung&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj6y_yO7-rTAhWM2SwKHTrZC68Q_AUICSgB&biw=768&bih=1024#imgrc=k_irY0dIHrhgaM:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само ,че има с железни рамки по-леки  от алуминиевите , но и има възможност  за ремонт по нея, докато алуминиевата  е по- дебела ,от там по- тежка  и заварки на алуминий са скъпи. 

Защо мислиш ,че в магазин ще намериш добър велосипед  за 300 лв ? Намери човек който ги разбира нещата , ако ти нямаш достатъчно познания.

Както  са писали преди мен , не е нужно да има амортисьори, дебели гуми  с големи грайфери, за спирачките няма да пиша, всеки с има собствено мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

       Купи Hoop, достатъчо добър велосипед за градско каране ще бъде, както искаш, няма да навлизам в подробности, защото знам само това, което си написал, а то е малко.

       За да изпиташ удоволствие от карането на велосипед, най-важно е да го купиш подходящ за твоята височина и той да ти "пасне"! Уверявам те много е приятно да се придвижваш с велосипед, но както споменах да  е с поднодящ размер и след това да го донастроят по структутата на тялото ти. Това, което пиша го разбират запалените колоездачи, не го пренебрегвай и задължително го изпълни. Неподходящ по размер и настройка велосипед бързо ще те откаже и разочарова. Бих помогнал и с друго, ако има нужда.

Редактирано от sdi-diesel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм добри отзиви за ZX1, a и като гледам двете са с почти еднакъв монтаж, така че би следвало то да е малко по-леко. Освен това, аз лично бих се възползвал от възможността да си сложа по-дълго кормило, защото съм карал такива с късички и според мен е доста неприятно управлението, дори и за градско каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тези, на които си се спрял, аз също мисля, че Hoop-a ще ти лепне като плесница на кмет! Шосейките са задължителни, за да ти е по-леко въртенето. Ако имаш желание - драсни ми лично съобщение, щом си избрал драг, да ти кажа как да ползваш отстъпката, която имам в магазините им. Истинския градски велосипед също е опция, но май са по-скъпи.

Между другото, карането в града не винаги изисква градски велосипед. Хубаво е да знаеш, как точно искаш да се придвижваш с колелото. Аз лично, не се виждам с 28-29" с кошница. Не за друго, но не съм свикнал да спирам пред бордюри или подобни препятствия, а и явно ми е достатъчно комфортно с мекица дори в града, без да заключвам вилката и шока.

Успех в избора и да се похвалиш!

 

...и след това да го донастроят по структутата на тялото ти...

Би ли споделил малко повече за т'ва донастройване по структурата на тялото. На мен би ми било интересно ако нямаш против...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, да... размера е важен! Има в нета много информация за подходящия за нас размер на рамката. При профи колоездачите почти всеки един детайл е подбран според колоездача, но за любители е добре поне рамката да е по размер, височината на седалката ще си нагласиш сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Би ли споделил малко повече за т'ва донастройване по структурата на тялото. На мен би ми било интересно ако нямаш против...

       Да, разбира се. В най-общи линии, без детайли, защото може да не е интересно, колкото на мен.

И така, след като се подбере подходящ по размер велосипед, той се донастройва според колоездача, като целта е позицията на му да е така разпределена върху опорите на велосипеда, че да не се претоварват нито седалището, нито ръцете, нито краката. В следствие на неправилна или лоша позиция се натрупва и се получава  болка и  изтръпване на ръцете, седалището и неприятни в коленете. Тази донастройка се постига единствено ако компонентите на велосипеда позволяват, за ръцете това е лапата на кормилото и то самото, а за седалището седалката, нейната ширина и подходящ наклон и позиция, както според височината на колоездача, така и според дължината на бедрото му.

     Като обобщение, 20-40км. колоездене за стартиращ колоездач са, е, някакво "каране",но  ако колелото е настроено добре са нищо.

 Интересно има ли и други ентусиасти Шкода-велосипедисти? :)  :)  :)   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм аматьор шосеен, но със затихващи функции...! Трудно вече карам с групата. Тази зима си ударих яка почивка и сега съм много зле.

И байк карам, но повече шосейно.

Редактирано от stocher
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата модела, които съм посочил горе са без никакви амортисьори, дискови спирачки и други утежняващи екстри. Остава разликата в рамките. Която, доколкото разбирам от коментарите, вероятно няма да е чак толкова осезаема по отношение на масата.

 

@stocher

В началото и аз си мислех за градско колело, с разните багажници, калници и др. подобни, но за съжаление те обикновено са доста над бюджета ми.

 

@zloQQ

Благодаря за предложеното съдействие колега, когато направя избора си може да ти пиша на лично.

 

Всъщност, днес видях на живо hoop hacker-a, от който се оказа че имат размер на рамката като за моя ръст 172/ 85кг (да, трябва да смъквам килограми), а zx1 щели да го имат до няколко дни. Тогава ще мога да правя сравнения.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

       Да, разбира се. В най-общи линии, без детайли, защото може да не е интересно, колкото на мен.

И така, след като се подбере подходящ по размер велосипед, той се донастройва според колоездача, като целта е позицията на му да е така разпределена върху опорите на велосипеда, че да не се претоварват нито седалището, нито ръцете, нито краката. В следствие на неправилна или лоша позиция се натрупва и се получава  болка и  изтръпване на ръцете, седалището и неприятни в коленете. Тази донастройка се постига единствено ако компонентите на велосипеда позволяват, за ръцете това е лапата на кормилото и то самото, а за седалището седалката, нейната ширина и подходящ наклон и позиция, както според височината на колоездача, така и според дължината на бедрото му.

     Като обобщение, 20-40км. колоездене за стартиращ колоездач са, е, някакво "каране",но  ако колелото е настроено добре са нищо.

 Интересно има ли и други ентусиасти Шкода-велосипедисти? :)  :)  :)   

Благодаря за отговора! Значи е хубаво, при покупка да се обърне внимание на компонентите и те да са такива, че да позволяват донастройката.

Аз преди седмица се сдобих с една, така да се каже, антика. На офертата пишеше - пробег - 5 км. с оригинални гуми, заводска боя, непокътнат хром пакет, налични оригинални аксесоари, хахахах! Само трябва да прескоча до Варна да си го взема...

@Peter_CLX - Пуснал съм ти ЛС за отстъпката. Карай двете колела и ще видиш кое е твоето. След т'ва - кеф му е майката!

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! Значи е хубаво, при покупка да се обърне внимание на компонентите и те да са такива, че да позволяват донастройката.

Аз преди седмица се сдобих с една, така да се каже, антика. На офертата пишеше - пробег - 5 км. с оригинални гуми, заводска боя, непокътнат хром пакет, налични оригинални аксесоари, хахахах! Само трябва да прескоча до Варна да си го взема...

@Peter_CLX - Пуснал съм ти ЛС за отстъпката. Карай двете колела и ще видиш кое е твоето. След т'ва - кеф му е майката!

 

Това ме заинтересува, чакам снимки !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това ще ти свърши перфектна работа. По добро е и от двата драга.

 

https://www.shockblaze.com/bg/bikes/R1-26-2016-Bg/BK16FE6232.html

Е, то ако е за 400 лева близо, по-добър ще е, много ясно.

За тези пари Драг имат zx-4 и един модел Arizona, който е в много готин сив цвят. Но човека има бюджет...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ми трябваше колело, за да ходя на работа с него и да го оставям за цял ден заключено пред офиса и аз бих си взел възможно най-евтиното колело.

Ако ще се кара предимно за кеф събота и неделя по парковете, бих се замислил и за нещо по-добро. Зависи колко често и на какви разстояния ще се кара.

За 10-15-20 км каране по парковете събота и неделя мисля, че е все едно какво е колелото.

Ако ще се върши някаква работа с него, тогава багажник и калници ще са доста по-полезни от амортисьори и дискови спирачки.

 

:plate_offtopic: Може да си спретнем една вело сбирка някой път, а защо не и да покараме я на Витоша, я някъде другаде. :plate_offtopic:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, днес видях на живо hoop hacker-a, от който се оказа че имат размер на рамката като за моя ръст 172/ 85кг (да, трябва да смъквам килограми), а zx1 щели да го имат до няколко дни. Тогава ще мога да правя сравнения.

 

  

Допускам, че нямаш представа какво може "да ти направи" едно "колело". Ако наистина си решил да сваляш килограми, уверявам те, това е сигурно с велосипеда. Резултатите са бързи, трябва обаче да положиш усилия и за хранителен режим и велосипед не се кара гладен !!! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен на ново колело трябва да се тестват реглажите и евентуално прогони преди да се тръгне на където и да е. Само едно недобре затегнато движение може да създаде куп неприятности, а при асемблирането им едва ли се доглежда всичко. Освен, че дълго след това колелото не би създало какъвто и да е проблем. Особено внимание трябва да се обърне на педалите.

Преди години купих един стар Драг, сравнитално запазен - движенията си му бяха разхлопани, единия педал разпаднат, другия блокирал за това, че е "яхнат" още от магазина. С Лидер е същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на времето имах същата дилема. Казаха ми, че Хуп и Драг са едно и също. Хуп били Драг за износ. Вземах си Хуп с алуминиева рамка. Х1 пише на нея и шеста година си го джиткам. Точно беше купено колелото с цел любителско каране , градско. Доволен съм от колелцето. На бая сбирки е ходило

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, днес видях на живо hoop hacker-a, от който се оказа че имат размер на рамката като за моя ръст 172/ 85кг (да, трябва да смъквам килограми), а zx1 щели да го имат до няколко дни. Тогава ще мога да правя сравнения.

 

Видях и двата модела - почти един и същ велосипед във варианти със стоманена и алуминиева рамка, като дори и на тегло не усетих разлика между двата (алуминиевата рамка е вероятно по-дебелостенна).

 

През уикенда ми показаха и едно колело от същия клас - Sprint Active 26, на почти същата цена:

 

http://maxcombike.com/bg/bikes/sprint/%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8/458-Sprint-ACTIVE-26_

 

То за момента леко ме държи на една ръка разстояние от крайното ми решение в полза на hacker-a, виждам че общо взето и Спринт се ползват с нелошо име... въпреки че не намерих никакви коментари за точно този модел, включително и в mtb форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

 

 

 

Аз преди седмица се сдобих с една, така да се каже, антика. На офертата пишеше - пробег - 5 км. с оригинални гуми, заводска боя, непокътнат хром пакет, налични оригинални аксесоари, хахахах! Само трябва да прескоча до Варна да си го взема...

 

Това ме заинтересува, чакам снимки !

Червената "бройка" е новия член :) Зеления "чопър" е от тавана, поизмит и смазан за проба. Ще ми трябват гуми за него, че са се напукали, както и нова спирачка и звънец. Вероятно и хрома ще трябва да възстановя, за да си е "класик" :) Честно казано, голяма душевна "чикииииика" са тези спомени, извадени от кошницата на тавана!

post-5-0-51255600-1499515730_thumb.jpg. post-5-0-23844900-1499515751_thumb.jpg

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 "чикииииика"

 

ти па, тури едно и-кратко! Сега е модерно. ;)  Сашо макса ме утепА окончателно оня ден с термина "байра". Ако може да го произнесе....

 

......ще ми дадеш да карам Карлото настрани по байра и ще ме следваш с 120ката, или как? :)

 

Сгъваемо Балканче. Така им казвахме преди 40г. Това червеното ми беше детска мечта. /Чопъра е по-късен/

Баща ми обеща да ми купи колело, ама друг път. Даже щяхме да ходим до Ловеч от там да вземем. Дочаках по-добри времена и се метнах на чисто нов голям Балкан. Може и да е било за добро, щото там с по-малко въртене на педалите се постигат нещата.

Та, целта на поста ми е, че много се радвам за велосипедите, още повече, че са много запазени. Трудно се намират такива. Честито.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз исках балканче като малък ама пусто, като при теб е било. Ще вземем такова, ама...друг път :)

Червеното само като го видях в продавалника и веднага го прибрах. Наистина, в такова състояние почти не се намират. Има разни други, които за съжаление стават само за скрап и им искат 100+ лева... А за "Й" по-горе...така го написах, че нали форума поправя "мръсните" думи, хахах :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.