Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Температурата "играе"


vladkant

Recommended Posts

Здравейте, от няколко дни имам проблем с показателя на температурата. На загрял двигател стрелката пада на 50 градуса, след известно време скача до 70, после се връща на 50. Играе известно време и после се връща на 90 и не мърда. Прави го и на градско и на дълго, на пуснат климат, парно, прави го и на спряно парно и климатроник. Двете перки си работят нормално.

Дали е кабелче на някой датчик или проблема е в таблото. Не ми се вярва да е термостат, защото нямаше да сменя рязко температурата както в случая.

Автомобила е октавия 1.9 tdi 101 или 105 (не съм сигурен) помпа-дюза, 4х4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се вижда като термостат- прекалено рязко променя температурата, не е ли по скоро електрически проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

101кс ти е мотора.

Бих сменил термостата за начало.

По-тънко ще минеш.

После остава таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как го подкарахте, термостат, табло....Я вземи смени двигателя за всеки случай :)

 

Аз пък залагам на датчика за температура, този който е за таблото (те са отделени с този за вентилатора).

 

Да не пропуснеш после да кажеш кой е познал.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах " подобен" проблем , но при мен си вдигаше до 90 гр. , а после се покачваше много рязко и много рязко " спадаше " при промяна в оборотите на двигателя .Оказа се " лош" контакт на буксата на термодатчика .Но при Вас държи по ниска температура , така че мисля ( доколкото разбирам ) че по вероятно е термостат , а може и комбиниран дефект .

Успех Колега ! И да кажете как сте се справил , може да е полезно и на друг !

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се ще кажа какъв е бил проблема :)

Като за начало ще почна с термостат, ще проверя и жичките, имат навика да се късат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , мислех да пусна една тема в " Продава " , или по скоро " Подарява " , но разполагам с един термостат .Работил е няколко стотин километра , наложи се повторна смяна защото протече пластмасовия фланец и го смених повторно .Та ако мислите че ще Ви свърши работа , Ваш е .

В София съм .Пишете ми на ЛС да се разбетем .

Прикачам снимки да го видите .

Поздрави !

post-17026-0-39704700-1494837036_thumb.jpg

post-17026-0-33257500-1494837067_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , мислех да пусна една тема в " Продава " , или по скоро " Подарява " , но разполагам с един термостат .Работил е няколко стотин километра , наложи се повторна смяна защото протече пластмасовия фланец и го смених повторно .Та ако мислите че ще Ви свърши работа , Ваш е .

В София съм .Пишете ми на ЛС да се разбетем .

Прикачам снимки да го видите .

Поздрави !

Благодарско, писах на ЛС :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не започвай с термостата.

Най-вероятно съгласно описанието  е термодатчика. 

Първо провери състоянието на буксата на термодатчика  дали има добър контакт.

Следващо - смяна на термодатчика.Струва около 20 лв. и се сменя лесно с малка загуба на антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега вдигнах капака и се поогледах, виждам само един датчик който се намира на радиатора долу ниско- само този ли е или има и други, ако има къде се намират.

Shomata, термостата така или иначе е за смяна :) но ще е поетапно за да разбера къде е бил проблема и да споделя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е датчик, във ваг - ком ще излезе грешка. Така, че да се направи една диагностика няма да е излишно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една диагностика ще е добре.

Моя датчик е горе на мотора, вдясно, под вакумпомпата, зад тройника с подгревните за антифриза свещи./1.9 тди,110 к.с.,98 г./

Датчика на радиатора по всяка вероятност е за вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То диагностика, ама ще трябва да е в момента когато стрелката подскача. А това е трудно :/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, провери буксата на датчика за стрелката на таблото -малко контактен спрей. Аз залагам на таблото, имах тоя проблем със същите симптоми. Отворих таблото отвих болчетата за уреда за температурата- почистих с фина шкурка там където контактуват с платката. Завинтих вичко и след това нямах никакви ядове.

 

П.С. Това стана след препоръки и много разбирачи, набутах се с термостат, датчик= замалко и радиатор!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко инфо....

Днес ходих до Пловдив, тръгнах към 8-9 сутринта и през целият път стрелката висеше на 90- 85 градуса. След два часа пълен покой на автомобила, тръгнах обратно за София- стрелката не мръдна от 50 градуса :(

Малко преди Ихтиман спрях и отворих капака. От това което ми каза Shomata- за местоположението на датчика, разместих малко кабелите на буксата пред тандемпомпата, когато влезнах в колата стрелката тъкмо падаше към 50 градуса.

Понеже бях сам не мога да съм на 100 % сигурен че стрелката е мръднала когато съм разбутал буксата.

На пръв поглед всички букси и жички са здрави, ще трябва да разкачам букса по букса и да пръскам с WD или както е писал колегата Niko 76- с контактен спрей.

Надявам се най късно другата седмица да съм решил проблема че ме изнервя :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Имам същата Шкода 1,9 TDI 4x4 101 hp, 2004 със същият проблем. Температурата на таблото постоянно се променяше, без значение студена топла и т.н. След доста четене стигнах до извода,  че проблемите може да са два или стабилизатора на напрежение, който се намира в таблото или датчика за температурата. След свалянето на таблото и внимателно преглеждане установих, че всичко е добре (няма студени спойки, стабилизатора има радиатор и т.н.). След което си сложих следният четец: https://www.aliexpress.com/item/2013-Latest-Version-V1-5-Super-mini-elm-327-Bluetooth-OBDii-OBD2-Wireless-Mini-elm327-Works/640630805.html?spm=2114.13010608.0.0.I71h4S

на VAG-COM и с помоща на приложение на телефона установих, че температурата подавана на компютъра от другият температурен датчик е коректна (повишава се и се поддържа в реални граници по време на шофиране). След което беше ясно, че датчикът е за смяна. След смяната нямам никакви проблеми вече два месеца.

Ще се радвам ако съм помогнал!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извади буксата и я напръскай с контактспрей.Вади се лесно - на щипка е.

Ако няма резултат - смени датчика.

При мен подобен проблем се реши със смяна на датчика .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След неколкократни опити да намеря въпросният датчик- преди малко успях :)

Намира се под тандемпомпата където са маркучите за парното в някаква пластмаса.

Лошото е, че жичките и буксата са пристегнати със свинска опашка....което ме навежда на мисълта че може и да не е датчик а жичките на буксата...

За да не разстягам излишно темата, тази събота и неделя ще сменя датчика и ще разгледам буксата.

Благодарности на ohboli19 за предоставеният датчик :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не издържах до събота.... и днес смених датчика, за сега температурата те скача, нито пада рязко. Днес я карах малко и се държа нормално, утре ще обикалям повече и се надявам че този проблем е решен.

За съжаление както си е писано по законите на Мърфи, разбрах защо имаше свинска опашка на датчика- куплунга не се задържа, самата щипка не може да закопчае и се принудих и аз да я закопчая със свинска опашка :( предполагам че е счупена.

Благодаря за съдействието на всички отзовали се, и още веднъж благодаря на ohboli за предоставения датчик :)

За събота ми се освоби ден за смяна на термостат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имах подобен проблем . среката не отлеояше и в един момент вече като е позагрял двигателя си отиваше където трябва.понякое време докато карам пак падаше на 50гр. смених датчиака и се оправи,също се оправи и проблема който имах когато завъртя ключа и запаля без да чакам подгрев мотора се изфорсирваше със самото палене-сега го няма тва изфорсирвае. при вас преди смяната имало лие подобен проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля, и при мен имаше изфорсиране на двигателя при палене. Не го правеше всеки път, а само от време на време. Понякога дори си играеше и с оборотите когато е на мяст, варираше между 1000-1100 оборота. За сега не мога да кажа дали е спряла да ги прави тези неща, защото след смяната на датчика съм я карал малко. След малко ще си сменям и термостата и към края на седмицата ще пиша дали е имало проблеми с оборотите и изфорсиране при пален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом се е оправила стрелката на температурата след смяна на датчика, защо сменяш термостата? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених термостата защото и той беше за смяна. Независимо от времето, когато я закрепа на постоянна скорост- температурата падаше до към 70. Вчера след като го свалих се оказа че гумата се е разкашкала и термостата седи отворен.

Още един признак- при температура 90 градуса, пускам климатроника и температурата също падаше до към 70-80 градуса.

Още една причина :)

Колата я взех преди 3 години и по охладителната система нищо не съм пипал, а още при първият преглед ми казаха че термостата е за смяна.

И да дам малко инфо относно източването на антифриза: на долния маркуч има кранче което се върти на 90 градуса и се издърпва.

Ако имате кора под двигателя, ползвайте маркуч за да не махате кората. Ако нямате кора просто сложете един лиген :)

Благодаря за съдействието на всички колеги :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.