Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Приятели , карам си днес фабияната 1,9сди,спирам за да си напълня вода и изненада, колата е на втора скорост, но немога да я изключа при работещ двигател , гася изключвам, паля и освен втора друга скорост не мога да включа, поглеждам щангите всичко изглежда нормално, то и кой знае какво не се и вижда, филтъра и акумулатора пречат . Отказах се от пътуването и криво ляво минах 10км на втора. Някой да има идеи ??? Предварително благодаря !!!

Публикувано

Масло има ли в скоростите? То трудно се вижда, но поне има ли следи от теч?

Публикувано

Няма теч от скоростната кутия, всичко си беше нормално до спирането,беше на втора скорост, а когато реших да потегля не мога да я изключа от втората скорост.Не иска да включи друга скорост и така я прибрах.Провали ми деня.

Публикувано

Колеги, никой ли не се е зблъсвал с подобен проблем, гадно е караш си и спираш примерно но ОМВ да си вземеш кафе, тръгнал си на почивка и хоп изненада,увисваш като прани гащи, без дори да си имал проблем със скоростите преди това !!!

Публикувано

Аз за пръв път чувам такова нещо. Не може да не си имал преди това проблем. Това не става изведнъж. Иначе звучи като атентат. Може да си имал симптоми но да не си ги усетил. Тая кутия с какво мсло е, колко е, кога е сменявано, сменявано ли е изобщо. Това да ти блокира кутията при нормална употреба не е като да ти се спука гумата. Даже на жигулите не се случва такова нещо...

Публикувано (Редактирано)

Колата я карам от пет години, скоростната кутия не тече маслото е сменено преди две години лично от мен и купено от фирмения магазин на шкода -Варна.До този момент съм нямал никакви симптоми или проблеми, скоростите се превключваха с два пръста.През седмицата съм на работа,имам само едни събота и неделя почивка.След като я прибрах на втора от едни 10км не съм я поглежда.Исках идеи за да съм подготвен за съботата !Само да допълня проверих жилата, изглеждат здрави ,натегнати са,но механизма не мърда,запира някъде.

Редактирано от kimikom
Публикувано

А при изгасен двигател всички скорости ли включват?

Публикувано

Имаше тема някъде за някаква втулка , но нямам идея за Фабия ли беше или за Октавия. Странно ми е , че влиза само втора , което ме навежда на мисълта , че или има нещо по жилата разкачено или нещо вътре в скоростите , което е по-лошия вариант.

Публикувано

Преди много години ми се случи същото на едно Рено - влизаше само втора. Оказа се, че е блокирал лагера, в следствие на което целия комплект на съединителя се беше "заварил".

Публикувано

При изгасен двигател може да се изключи втората,но другите скорости не влизат, влиза само втора,паля двигателя натискам съединителя и се опитвам да включа на първа но тя не влиза отпускам съединителя и тя започва да стърже,опитваи другите същата работа,втора се включва съвсем леко включвам втора отпускам съединителя и колата потегля.

Публикувано

Прегледай добре щангите или жилата - не знам със какво е. Ако имаш възможност проследи действието им и се опитай да включиш директно с вилките които влизат в скоростната кутия. Това на загасен двигател.

Огледай скоростната кутия за разхлабени или изпаднали болтове!

 

Нали има масло в скоростната кутия?

Публикувано (Редактирано)

Кутията има масло,тогава мястото не беше подходящо за експерименти но бях накарал сина ми да се опитва да включва предавките на изгасен двигател,аз гледах жилата и двете жила реагират при опитите но вилките които са над скор.кутия не мърдат освен тази която включва втора.На ръка не съм опитвал да включвам вилките.Аз с ремонти които могат да се извършат без канал пред блока отдавна се занимавам, но до сегасъм бил на вълна Голф, по Фабията нищо не съм пипал вече пет години, преди да я купя е била поддържана в Шкода - Варна.

Редактирано от kimikom
Публикувано

Накарай някой да движи бавно скоростния лост напред и назад. Хвани съответната вилка с ръка и опитай да се бориш с движението. После да се движи лоста наляво надясно и пак бориш вилката с ръка! Само с гледане няма да разбереш. Най вероятно си скъсал жило. Тогава в едната посока работи - на бутане. А на дърпане не работи.

Публикувано

Ако е скъсано жилото, пружините защо са натегнати,не трябвали това което е скъсано пружината му да се е охлабила? Просто питам.

Публикувано

Провери жилата (двете) и дали всичко под акумулатора и стойката му е ок. Дали сводобно може да местиш щифта. 
При мен се случи да не мога да включвам задна предавка. Оказа се камъче, което беше влезнало под щифта за смяната на скоростите (под акумулатора).

  • 4 седмици по-късно...
Публикувано

Причината се оказа паднала зегерка на оста на която е на детайла на който е закрепен онзи бял правоъгълен пластмасов водач/зависи от модела на скоростната кутия/, измества се оста,от там се вади белия пластмасов водач от канала по който се движи ,заклинва и освен на втора скорост на друга не може да се включи, ако му знаете начина на работа добре, иначе ако сте сами както бях аз на пътя, изглежда нормално но ако нямате помощник,и сте в кръстовище както бях аз е сериозен проблем.На ръка се раздвижва и лъже, но като се включва от скоростния лост не става.Надявам се да съм бил полезен колеги !

  • 3 седмици по-късно...
Публикувано

Въпрос- от около месец започна да влиза трудно задна, а от днес и първа, всички другите влизат с докосване.

Махнах кутията на акумулатора и въздушния филтър. Почистих добре селектора на скоростите, огледах жилата и пътя им- всичко изглежда перфектно, здраво.

Смазах механизма, както и вътре при скоростния лост.

Единственото подобрение е, че първа може да бъде включена ако натисна лоста надолу (все едно ще включвам задна). Иначе почти не влиза.

Някакви идеи какво може да е? Получава се и на запалена кола, и на изгасен двигател.

Публикувано

Съединителя сменян ли е ?

Обикновенно това са симптоми на износен съединител.

Публикувано

Тампони двигател и скоростна кутия? Да няма изместване на двигателя спрямо купето? Да си я закачал отдолу?

Публикувано

Съединителя сменян ли е ?

Обикновенно това са симптоми на износен съединител.

 

По принцип си прав. Най-вече се проявява на първа и задна, когато колата е на място.

Но, проблема го има и при изгасен двигател. Привод на скоростите или нещо вътре в кутията.

Публикувано

Съединителя сменян ли е ?

Обикновенно това са симптоми на износен съединител.

Не е и зимата го палнах цели 3 пъти. Към нов съединител отиват нещата, само да взема Аудито от бояджията и влизаме са смяна на съединител.

Публикувано

Иначе има алтернативен източник на проблема- има една гайка със шайба върху 'петлето' на селектора на скоростите- ако се разхлаби, въпросното лостче получава аксиален луфт и първа и задна, които са в една равнина, почват да влизат трудно. При мен го проверих, но не е от него. Остава съединителя, няколко светила се произнесоха. Подсказка за това е и поведението на колата с пуснат климатик- много мудно потегля, след 3-4 секунди се получава като ритник след края на турбо лаг :D , което значело, че при изправен двигател и компресор на климатика, причината е съединител-пътник.

Публикувано (Редактирано)

Иво, не е от феродовия диск, а от притискателния. При непълно отделяне на феродовия диск може да се получи този проблем.

Помисли си добре и ако сменяш съединител, сменяй и притискателя к-т

 

п.п. а това че си го палил три пъти нищо не означава

Редактирано от joro-120L
Публикувано

Всичко ще сменя комплект, даже и маслото на кутията :doubleup:

Публикувано

Провери и привода на съединителя. От него също може да има не пълно отделяне на феродовия диск.

 

Успех :)

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.