Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 1 (фейслифт, 2002 г.) - странен проблем в електричество/електроника


silmarillion

Recommended Posts

Здравейте,

 

От малко повече от година имам изключително странен проблем с електричеството/електрониката на моята Octavia 1 (фейслифт, 2002 г.) и искрено се надявам на вашата помощ, защото нито майстори - нито в официалния сервиз на Шкода не можаха да ми помогнат.

 

В какво се изразява проблемът?

 

Без никаква видима причина и без никаква ясна периодика при изключване на двигателя и точно преди изваждане на ключа от стартера, показателите на дневния километраж, часовник и текущите данни от бордния компютър (без основен километраж) се нулират. В началото в този момент се чуваше прещракване от заключващите механизми на вратите, по-късно този звук изчезна. Отидох на добър електричар, който ми е оправял други подобни проблеми. Той реши, че всичко идва от клемореда в кутийката при акумулатора. Оправи го, но малко по-късно проблемът се появи отново. Този път отидох в Еуратек. Оставих колата и след два дни ми се обадиха, че са диагностицирали проблема в някаква част от стартера. Смениха тази част, но месец по-късно проблемът отново се появи. Този път беше предшестван от странно включване на звуковата сигнализация за повреда по време на движение, без която и да е от лампите на таблото да свети. Отново закарах колата в Еуратек. На следващия ден ми се обадиха да отида да си я взема, имало нагорели два бушона. Опитах се да обясня, че надали проблемът е в бушоните и за пореден път в сервиза отстраняват последствията, а не откриват причините. Казаха, че това което виждат е това, което оправят и следващата възможна стъпка е смяна на цялото табло. Момчето в прав текст ми заяви, че за да нямам проблеми е най-добре да си купя нова Шкода. Изключително непрофесионално от моя гледна точка!

 

Предварително благодаря за всички мнения и препоръки. Нямам идея колко сериозен е проблема, но бих искал да минимизирам рисковете на пътя и веднъж завинаги да отстраня тази странна повреда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само предполагам ;

 

Минусовия кабел на акумулатора дали  е  стегнат  добре от  двата  края 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно е да е наистина таблото. Има писано за оплаквания поради студена спойка някъде по таблото, заради която отказват уреди, нулират се данни. Но не мога да кажа категорично, че е то...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Колега! 

Не знам от къде си, но попитай Наско - 0884/980422, мисля че е от Стара Загора или региона. 

Много е в час с Таблата и е коректен! 

Може да му Го изпратиш по Куриер. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е таблото, според вас, трябва ли да се притеснявам? В смисъл, възможно ли е да стане по-голям проблем, защото принципно не ми пречи това нулиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърси във форума, има сервиз /нямам спомен за името/ с добри специалисти по тоците и електроника  в София , Люлин /след тунела/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като електронен инженер и човек който непрекъснато отстранява проблеми по електронни устройства мога само да кажа че най вероятно се касае за съвсем дребен проблем който обаче е изключително труден за откриване.

Така както го описваш прилича на лош контакт или лоша спойка...На 90% съм убеден.Откриването на такъв дефект изисква висок интелект и аналитични способности които много малко хора имат.Еле пък хора на заплата.Такъв проблем в Еуратек или подобен сервиз няма да отстранят или ще отстранят със смяна на цял модул(табло в случая).

Оттук нататък имаш два варианта

1. Караш така.С течение на времето лошата спойка или контакт има свойството да става все по лоша и най накрая ще я "хванат" техниците. А в редки случаи може и да се оправи от само себе си.И това се е случвало.

2.Намираш наистина умен електричар по колите.И му казваш всички симтоми признаци кой какво е правил ровил и прочие.И на базата на това той вече си изгражда предположение в кой блок да рови. Отстранява се такъв проблем просто не им се занимава щото заплащането е малко.В смисъл ще кажат на човека абе тука само една бърза спойка и се оправи.Ама ровил 4 дена докато я открие..Така че заплащането в този случай е специфично.

 

Аз бих препоръчал да започнеш с първи вариант.Просто ще разполагаш с несигурна кола и ще си нащрек.Ама дефекта ще се прояви и ще го хванеш без да даваш излишни пари.Ако има възможност и за временна смяна на съмнителни модули и това е вариант.

П.П

Аз не бих вярвал на смяна на табло.Защото се е случвало нетърпелив клиент да изсипе маса пари за цял модул и накрая се оказа че проблема не е там :crazy:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време имах проблем с една студена спойка в реле.Къде ли не ходих - греда. Проблема го реши един спец по електроника - Мишо/може да е колегата писал преди мен/.Тогава работеше в Горубляне. Сега ако не се лъжа е в Герман.Потърси във белия  форум за координати.    

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

При моята Шкода Октавия 2003 има подобен проблем, макар и леко по-различен.

Понеже се говори за токове, пиша всичко което съм установил по моята.

Купих я с не отчитане за отворена предна дясна и задна лява врати... От този форум разбрах, че проблема е в микро ключетата в съответните врати.

При дръпната ръчна понякога индикацията на таблото изгасва, след това светва пак (червената удивителна).

Имам китайска навигация Prestigio (от 7-8 години) включвам захранването през запалката и понякога изгаря бушончето 20А на запалката. Същата навигация съм ползвал 5 години и на Reno 19 през запалката, но горене на бушон не е имало.

И от около 4-5 месеца от време на време при завъртане ключа на контакт прещракват механизмите на вратите. Не всеки път. Някога го прави при всяко завъртане на контакт, друг път може да е през 4-5 завъртания на ключа.

Написах го всичко това понеже е свързано с токовете. Дали има някаква връзка едното с другото НЕ знам, а лошото е че не познавам добър електричар.... и карам с едно на ум... наясно съм, че това прещракване е проблем, дразни ме, но не знам какво да предприема за да го реша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бравичките при контакт,може да издават такъв шум,ако някъде има лоша връзка или студена спойка на някоя бравичка.

Свали барчето,за да може да стигнеш до бутона за ръчната.Там нещо се размества и затова не работи адекватно.

Разглоби гнездото на запалката и виж да не окъсява някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какви проблеми при пътуване  биха създали тези дефекти.какво могат да причинят на автомоблиа .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.