Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавиа дизел или бензин


Еркаму

Recommended Posts

Здравейте,

В момента карам френска кола,бензин с газова уредба. Искам да я сменя със семейна Шкода октавиа комби, модел след 2011.

Преглеждам обявите от немския mobile.

Но не съм избистрил в главата си дали да си взема дизел или бензин.На година изминавам около 10 000 км.

Понеже паркомястото ми е подземно съм решил на новата кола да не слагам газова уредба...но в същото време не искам да давам много пари за гориво..Затова се бях ориентирал към дизел. Вчера попаднах на обява от mobile.de и немеца пише, че продава дизеловара октавиа, защото вече не им се налага да пътуват толкова много...Имайки предвид моите 10 000 км на година каква ще ме посъветвате...Ако взема дизел и не я карам много...какво става?

Другия ми въпрос бе за мощността на двигателя...105 или 140 конски сили?

Благодаря за съветите и коментарите.

Редактирано от Еркаму
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    7

  • superba

    5

  • shaft

    5

  • Еркаму

    5

Най-много писали в темата

Здрасти,

 

Като цяло мога да ти кажа, че и при 10 000км на година си заслужава да си вземеш дизел и да забравиш за проблемите. Търси 2.0тди 140 коня - ще ти хареса. Това е златната среда.

 

Какво става, ако не я караш много ли - не харчиш за гориво, не харчиш често за консумативи и т.н. :) друго не й става. Бензинов двигател в Шкода Октавия не мога да ти препоръчам аз. Дизелът е достатъчно здрав, за да си спечели славата. :)

 

Успех.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти!

Аз лично на кола след 2011г. не бих се занимавал с поставяне на газ. Така че въпроса с бензиновия мотор отпада. И в тоя ред на мисли, колегата shaft ти даде добър съвет и за конкретния мотор дори!

Аз карам старата Октавия, бензинова, но при мен обстоятелствата са други.

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимай дизел и си гледай икономията. Когато не я караш ще си стои в гаража и няма да плаче. :plate_skoda:

Аз от 8 години карам дизел и съм спокоен, въпреки че минавам 5к на година и много от моите познати ме упрекваха че ако не минавам километри, дизела е бил "безмисленна инвестиция". В случай че се кефиш понякога да прашиш по празни пътища (в смисъл да караш "диво") взимай 140 коня.

Инак 105 коня си е пак достатъчен за спокойно каране.

Моята е 1.6 / 105hp  и не се оплаквам. По магистралта се ускорява доста добре. А на баирите не реве че не и стига сила.

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно подкрепям по горните мнения и ще допълня само, че ще си предоставиш възможноста да се наслаждаваш на дизела, който с настоящите еко и ел.тенденции едва ли ще се предлага след 5-10години.

Съветът ми е вземи, автомобил на възможно най-малки години!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом търсиш кола след 2011 г., значи ще е или О2 фейслифт или О3. При О2 фейс единствените мотори, подлежащи на газифициране са 1.4 MPI (80 Hp) и 1.6 MPI (102 Hp), при О3 тези мотори вече ги няма. Всичко останало бензиново са турбо-моторите TSI, които по-скоро не стават за газифициране. Така че ако аз ще избирам м/у TSI и TDI, по-скоро бих избрал дизела. В твоя случай, тъй като няма да караш много, не може да се говори за някаква съществена разлика от икономия на гориво, така че търси по-нова и по-запазена кола, пък мотора какъвто дойде. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, така като те чета си тип "неделен шофьор" (без да искам да те обидя).

Аз дизел мразя (заради турбините). Тук момента е обаче, че бензинова без турбина също няма да намериш.

За 10 000 на година, постави си един бюджет и вземи НАЙ-запазеният с най-малко километри екземпляр, който намериш. Без значение дали е дизел или бензин. Нищо друго няма значение в твоя случай. Икономия при тоя пробег не знам каква може да се търси...В някакъв идеален случай е 300 лева на година в горивото, което каква икономия е - не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично мнение: Аз атмосферен бензин бих си взел ако е поне 6/8 цилиндъра. За под 2.0 турбото за мен е задължително. Дизел или бензин е въпрос на предпочитания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за съветите.Май си потвърждавам мнението за покупка на дизел.

Гледайки автомобилите в mobile.de виждам, че колите след 2011 са между 80 000 км и 250 000.

Например има кола дизел от 2011 на 85 000км

И друга кола дизел от 2013 на 200 000км

В този случай кой е по-добрия избор?

За дизела 200 000 км много ли са? Има ли разлика между кола дизел 1.6 и 2.0 с 200 000 км.

Казвали са ми, че когато двигателя е мощен (2.0)-200 000 км не са кой знае колко, защото мощния двигател имал много по дълъг живот от 1.6 дизела...

Та с други думи някакъв максимум в км за 1.6 и 2.0 може ли да ми поскажете.

Питам защото има около 2000 евро разлика в цената на кола , която е 100 000 и такава с 220 000 и не мога да прецебя дали си струва са пларя по високата цена...

Благодаря ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, ако не разбираш изобщо - по-добре да си водиш някой да я погледне, даже задължително :) Това, че е от Германия не значи, че е на 100% читава ;)

 

Аз бих платил повече за кола на по-малко километри, въпреки, че тези коли ги карат по милион и нещо хиляди километри преди да ги запродават в мобиле-тата.

 

Ресурс има - не мисли, че нямат ресурс - и двата мотора имат много ресурс. Преценяваш за себе си кое ти е по-изгодно на теб - разликата ще е видима при 85-100 000км и при кола над 200 000км.

 

И все пак, колегите по-горе са най-прави - харесваш нещо, което на теб да ти харесва - цена-състояние - и просто си я вземаш и караш, ако е твоята ;)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина казват, че по-слабите мотори са повече сдухани, но аз честно да си призная някак не си обяснявам това твърдение, но както и да е. Въпроса е толкова относителен, колкото кокошката и яйцето :ш

Но все пак личното ми мнение е за по-силния мотор, без да се влияя от горното "твърдение".

И накрая ще кажа, че колкото и да гледаш и да мислиш, всичко е на късмет и няма как напълно да си сигурен в километри, в сервизни книжки и увещания на тоя и оня.

Поздрави и късмет!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова истината е кола от Германия, току що излезла от гаранция 3-5година, подържана с техните масла, горива, TUV и т.н...

След това се намесват джамбазите, няма проследяване на историята и!

Наши коли на тези години, карани на кратки разстояния, обслужвани от наши специалисти, нашите горива, произведени за нашия пазар влизат в риск за ненадеждност!

Ако е възможно да си позволиш по мощния мотор, вземай него.

Успех! И да споделиш избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да ви споделя, че старите разбирания за супер яките коли от Германия отдавна не са същите.

Немците в последно време НЕ поддържат добре колите си, карат ги на макс и когато почне да сдава багажа я шитват веднага!

 

По - новите модели след 200 000км. по немските пътища са почти равносилно на торилници с безкрайно много скрити ремонти.

 

За мен поне митът за яката немска кола приключи преди няколко години.

В момента Ханс кара до дъно, сменя масло евентуално на 30000 км., което срива ресурса на колата, а интериора им е последна грижа.

Така че не се предоверявайте на немския произход.

Да не говорим и за факта, че е пълно с всякакви чужденци, които направо им стопяват лагерите.

Освен това търгашите са предимно сърби/хървати/поляци/шиптъри, които задълже въртят километражи ако колата е директен износ за Бг. ;)

 

Виж в Холандия, Австрия и Швейцария са малко по - други нещата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да вярваш на пробега описан в обявите е голяма грешка.

Колата се обявява на толкова километра, на колкото излглежда външно. При Шкода специално по външни показатели трудно може да направиш разлика м/у 80-100 че и 200 хиляди. Кола от 2013 спокойно може да е на 400 реални. 

За това задължително си вземи човек, който да я огледа, а след това я провери в ЕТ за реална сервизна история. Може да има, може и да няма, тогава ти остава единствено мнението на майстора.

 

Принципно положение: ресурса на първите по-сериозни консумативи е някъде около 200к километра.

Ако караш по 10 000 км на година, колко време ще я караш ...5 години ? ще направиш 50 000 км, което не са нищо за ресурса на мотор, който е на 200 хиляди (ако са истински 200 де). 

Искам да ти кажа, гледай за реални километри, до около 200 хиляди, и избери най-хубавата за бюджета.

Дизел или бензин - за 10 000 километра спестяване едва ли ще реализираш, за това вземи отново по-хубавата за парите си. Статистически ми се струва, че е по-вероятно да намериш по-читав бензин, по-малко са карани като цяло, ако говорим за коли нов внос. За това не се ограничавай в горивото.

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично карам между 10-15к на година.Сегашната е дизел но следващата с този пробег вероятно ще е бензин и пак Октавия като сравниш харектиристиките и направиш равносметката-разходи,консумативи затроховки и определено клона към бензина.

Колкото до километрите гледам новите са с до 5г гаранция ако някой тамън излезла от гаранция има как да се докажат и километрите.

Редактирано от Speedster
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да искам да влизам в спорове дизел/бензин , искам да кажа нещо , което повечето знаете предполагам - дизелите не са това , което бяха и с появата на все по-нови технологии стават все по капризни , а наща нафта не е от най-добрите .

Не че е задължително , но ако нещо се батиса по горивната система изваждането е брутално (това не им харесвам).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да вярваш на пробега описан в обявите е голяма грешка.

Колата се обявява на толкова километра, на колкото излглежда външно. При Шкода специално по външни показатели трудно може да направиш разлика м/у 80-100 че и 200 хиляди. Кола от 2013 спокойно може да е на 400 реални. 

За това задължително си вземи човек, който да я огледа, а след това я провери в ЕТ за реална сервизна история. Може да има, може и да няма, тогава ти остава единствено мнението на майстора.

 

Принципно положение: ресурса на първите по-сериозни консумативи е някъде около 200к километра.

Ако караш по 10 000 км на година, колко време ще я караш ...5 години ? ще направиш 50 000 км, което не са нищо за ресурса на мотор, който е на 200 хиляди (ако са истински 200 де). 

Искам да ти кажа, гледай за реални километри, до около 200 хиляди, и избери най-хубавата за бюджета.

Дизел или бензин - за 10 000 километра спестяване едва ли ще реализираш, за това вземи отново по-хубавата за парите си. Статистически ми се струва, че е по-вероятно да намериш по-читав бензин, по-малко са карани като цяло, ако говорим за коли нов внос. За това не се ограничавай в горивото.

Как се проверява в ЕТ за сервизна история?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Носиш рамата на автомобила или ако е регистрирана - по регистрационен номер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен ЕТ, можеш и в АудиПорше или Фолксваген с номера под предното стъкло, в талона, в коша.

По телефон може да ти откажат.

По свестните обяви показват номера, така наречения VIN.

Обикновено на колите до 4-5 години е възможно да си направиш заключения с проверката. По нататък, ако не е обслужвана в оторизирани сервизи е сложна история, само по външен вид и проверка с човек специалист.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ше се търси история на кола от чужбинско, задължително 1-2 посещения да има видни, за да си направиш сметка, кога е била за обслужване, по колко са минавани на година и съответно - на колко км е вероятно в момента. Аз гледах една кола, която по проверка в ЕТ беше на ~137 хил. Обаче имаше записани грешки на над 200 хил. К’во правят? На тази даже в обявата го имаше написано. Вкарват колата (след като са завъртяли показанията) за смяна на накладки (примерно) в ЕТ и ако приемчика запише показанията на километража, вероятно така се случват нещата, а не разгледа историята на колата по VIN - готово! И звънвам аз в ЕТ, казвам рег номер и ми съобщават, че на 137...колата е била в сервиза за еди-к’во-си.

Отделно - колегата по-горе е прав за “немските” джамбази! Мазало е. Аз също гледах от къде ли не... Имаше разни Супърби на по 450-600 хил за 3-4 години. Перфектни! Наистина. За по 8-9.000€. Тук дойдат ли - на 95.000 да ги сложат - няма да разбереш ако се гледа само състоянието външно. Та за т’ва си трябва сервизна история :)

А дизел или бенз...Аз съм привърженик на икономичните двигатели - демек, дизела. Но бая си обикалям и за т’ва нямам желание да изсипвам доста пари на бнзиностанцията. Но ако ще въртиш по 10.000...може да е по-добре бензин. Аз бих взел тази, която има повече глезотийки. Хубаво е да се качиш и в единия и в другия двигатели и да ги усетиш. Разгледай по обявите, тествай и ще разбереш коя искаш!

Успех!

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз звъннах по телефона в Еуратек и по номера на рамата + рег.Н ми казаха всичко за колата.
Може да се провери и в гаранционния фонд. http://eisoukr.guaranteefund.org/vehicleevents?l=bg
Там излиза дали е участвала в ПТП.
Ако имаш познат застраховател може да се провери и какви ремонти са правени по нея.
Най-добре е да се закачи на компа.
Софтуера има индикации когато е манипулиран.
А и автоизмамниците радко смогват да оправят показанията на всички агрегати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако км са манипулирани 5 за 6 може да се разбере, но ако е пипано както си трябва не може.

- наистина има различни модули, които записват километрите, или ако са се появили някакви грешки на какви км са станали

- друг признак е ако имобилайзера дава грешка, може да е от неправилно маниуплирани км

има признаци за това.

 

Проверката в ЕТ задължително да е за сервизна история, не само за километри, защото тоя номер със смяна "на чистачки" е факт. ЕТ имат две бази, една тяхна (нашенска) и официалната на Шкода.

В тая официалната може да бъркат и други сервизи, които са си платили за достъп до там. Моята кола също фигурира с два записа. Преди да я купя проверих, след като я купих минах през ЕТ за нещо съвсем тривиално и ... готово. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Носиш рамата на автомобила или ако е регистрирана - по регистрационен номер.

Здравейте, отново...

Явно доста ме надценявате... Аз пак не разбрах какво е "ЕТ"?

Някой интернет сайт? Или...

Ако искам да проверя историята ще кажа на продавача:Слушай пич... Трябва ми рег номер на колата или номера на рамата, зд да направя проверка в ЕТ каквото и да значи това)... Има ли по дискретенначин да направя проверката? Повечето коли, които се продават са с с скрити номера... Номер на рама не знам къде се вижда...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ET = ЕураТек - официалния вносител на Шкода за БГ.

Номера на рамата или VIN номер се намира на предния джам, долу в ляво - пред водача! Или в книжката на колата - ако има сервизна книжка. Има и стикер с означения за окомплектовката на автомобила в багажника на пода, под "кечето" - залепен за ламарината. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блсгодаря, колега.

Тази проверка в ЕТ... Във всички клонове ли става или в определен. Плаща ли се нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.