Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Електричарски въпрос за Opel


allroad

Recommended Posts

Привет, колеги, надявам се някой да е по-наясно от мен. Монтирах LED светлини за мъгла / дневни на Opel Zafira. Обаче по препоръка на представител на Osram, а и по схемата в самия комплект, трябва да свържа един от кабелите към постоянен плюс на клема 15, която е към ключа за запалване. Питането ми е следното - моят автомобил не е с ключ, а с бутон. Да разглобявам ли предната конзола, на която се намира бутона, за да достигна жаковете? Т.е. там ще намеря ли този постоянен плюс?

 

https://www.osram.com/am/ecat/LEDriving%20FOG-LED%20fog%20lights-Cars-Automotive%20Lighting/com/en/GPS01_1074552/PP_EUROPE_Europe_eCat/ZMP_1072187/

 

В инструкцията за монтаж, страницата е 6-та.

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти трябва бутона въобще ... сваляш бушонното табло и намираш къде излиза плюса през контакт , закачаш се към него (ако няма отзад ред със свободни пинове) и си готов.

"Таксаджийския' метод е да разровиш под капака по инсталацията и да се вържеш там , но рискуваш от влага да зеленясат кабелите.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, колега. Мина ми през ума за това, но таблото с бушоните е отзад, в багажника. И за да прекарам кабела до там... Много кори трябва да сваля. Явно ще се наложи.

Отново благодарности, ще пиша когато намеря време да разглобя половината пластмаси по купето...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си, че бушонното табло, което ти трябва е в багажника? При мен, на Vectra C, има три места с бушони - в двигателния отсег, от лявата страна на таблото и едно в багажника. Не ми се вярва на част от инсталацията ти да са й дърпали кабели чак до багажника заради бушон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, Zafira B е моята. Сменях няколко пъти крушките на стоп светлините и сваляйки двете капачета на корите, за да стигна до тях, съм виждал вляво таблото с бушоните. Досега не ми се е налагало да сменям някой изгорял, но винаги съм знаел, че са там. Иначе ме замисли, Мишел. В двигателния отсек не виждам къде има място за кутия с такива размери. Утре или в понеделник ще чекна със сигурност. Ако са там, по-удобно едва ли мога да си го представя!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш кутия с предпазители в моторния отсег :) Намира се между акумулатора и левия калник, с черен капак е. Там ще е по-лесно да свържеш кабелите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://logrus.snimka.bg/automobiles/kuplung-kasetofon.939545.38322588- виж последната снимка, ясно е обяснено как да стигнеш до таблото под жабката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш кутия с предпазители в моторния отсег :) Намира се между акумулатора и левия калник, с черен капак е. Там ще е по-лесно да свържеш кабелите.

Да, там си е  :blush:

Бушонът, който отговаря за стартера, е зает, естествено. Утре мой колега ще донесе в офиса мултицет, за да проверим дали тече ток по два свободни куплунга, дали е постоянен и дали е над 12V постоянни. Въпросът е, че те отговарят за някакъв дизелов филтър и за вентилатор на климатичната система. За да са празни, дали са окабелени до самото табло, за да ги използвам?

Благодаря на всички включили се!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днешното развитие - на таблото с бушоните има няколко свободни куплунга. Напрежението е над 12 V. Включих кабела, дадох на контакт и дневните светлини светят без прекъсване. Дотук добре, обаче... гася двигателя, LED-овете не изгасват. На практика захранването към тях не прекъсва и според електрониката им няма причина да ги гаси. По мнение на колегата ми, с когото експериментирахме, трябва да намеря кабелите на стартера в двигателния отсек и там да се вържа към плюса. Така ще избегна разглобяването на таблото, за да стигна до ключа на запалването. Висящо кабелче около двигателя - грозотия, а и беля мога да си докарам. А пък таблото ще е по-голямата играчка... Един филм...Чудо е с тези допълнителни аксесоари!

Ще помисля още малко в коя посока да поемам. Реших да си споделя  :nea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери къде имаш 12V през контакт (например на запалката). А кабелите няма да ти висят, ако си поиграеш да ги привържеш към някой от оригиналните снопове - в случая тези към фаровете.

Редактирано от Logrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери къде имаш 12V през контакт (например на запалката). А кабелите няма да ти висят, ако си поиграеш да ги привържеш към някой от оригиналните снопове - в случая тези към фаровете.

Чекнах, това беше първото, което се сетих. Има постоянно захранване запалката, т.е. не се влияе от запален/изгасен двигател, което означава, че не ми върши работа. Малко неща изгасват при изключен двигател като захранване, затова Osram са си казали, че трябва да е веднага след ключа. Дори това, което си мисля да направя за стартера, пак не съм сигурен дали ще стане. Защото захранването към него по време на движение сигурно има перманентно (а то ми е потребно), но не знам дали спира след изключване на двигателя. Ако запалването беше с ключ от волана, до сега да съм си решил проблема. Но понеже е с бутон, който е на централния панел, трябва да разглобявам... Луда работа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.