Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разлика между gross price и net price


Еркаму

Recommended Posts

Здравейте,

Ннякои обяеви в мобиле.де има две цени:

Gross price и net price...

Ако от България се закупи кола от Германия коя цена се плаща?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като бг купувач в Германия - коя цена ше платя? Има лу начин да я купя на цената без ддс?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Net" цена означава чистата цена, базовата цена - нетната цена, която струва дадена кола, без начислените ДДС и другите такси. Това е "чистата цена" на колата. 

Автомобили, които са използвани от фирми в Германия или другаде в ЕС, обикновено трябва да им се начисли и ДДС при продажбата - тоест, в цената трябва да има и ДДС за плащане, ако се купуват от частно лице, като за Германия ДДС-то е 19%.

Автомобили, които са се използвали от частни лица и се продават от частно лице - нямат ДДС в цената си. Не е нужно да се плаща, начислява и т.н., когато продажбата е "човек-човек", а не "фирма-човек" или "фирма-фирма".

 

Накратко, колите, на които пише по две цени - вероятно са били фирмени или продажбата ще бъде от фирма, занимаваща се с търговия на автомобили и ще трябва да се заплати ДДС-то - тоест, там се гледа крайната и най-висока цена, защото фирмата от която се купува ще трябва да плати ДДС за това нещо. Обикновено такива оферти са изгодни за фирми, тоест - ако в Германия фирма продава дадена кола, а от България друга фирма иска да я купи - тогава ДДС-то може да се избегне и да се купи на по-ниската цена. Пазарлъка става от нетната цена в този случай - ако колата струва 10 000 евро, и пише, че това е нетната цена - пазарлъкът с продавача става от тази цена, разбира се, след което се начислява и ДДС и такси, каквито има (не ги знам).

 

ДДС е данък, само за крайния потребител - тоест, частно лице - при фирмите най-често той се приспада и е много готино да си купиш Ламборгини, "товарно" с категория N1, данъкът да ти е 7лв, и да ти приспаднат малко ДДС-нце и т.н... След което го продаваш на бай Гошо и си вземаш паричките обратно. Хитро, нали...

 

При услугите пък е следното:

Аз работя предимно с чужденци и не им начислявам ДДС във фактурата. Ако фирмата е извън ЕС и има валиден VAT/ДДС номер - тогава също не се начислява никакво ДДС :) Ако е в ЕС и има валиден VAT/ДДС номер - не се начислява ДДС и не се заплаща ДДС в страната от която идват фактурите (в моя случай - аз в България не плащам ДДС, когато работя с чужди фирми от ЕС и извън ЕС с валиден VAT/ДДС номер - Англия, Германия или с фирми от Дубай, например).

 

Често дилърите в mobile.de описват някои превозни средства като "EXPORT"/"ЗА ИЗНОС" и настояват това описание да бъде част от договора за покупко-продажба, за да могат законно да заобиколят изискването да се гарантират условията за безопасност, техническа изправност на МПС-то и неговата ползваемост (преди да се пусне МПС-то отново на пътя), наложени на дилърите от правителството и т.н... С това отговорността след продажбата на колата към купувача е анулирана напълно. Тоест, те не трябва да се занимават с излишни бумащини.  Това нещо съвсем не значи, че купувачът НЕ МОЖЕ да регистрира колата отново в Германия, но тук хитринката е следната - ИМА ГОЛЯМА ВЕРОЯТНОСТ КОЛАТА ДА ИМА СКРИТ ДЕФЕКТ!!! - и чрез маркирането й като "износ" дилърът успява да се отърве от отговорност. Гадно. :)

 

Когато се купува кола от Германия трябва да се следят тези неща, много стриктно, за да няма главоболия после. Всякакво сляпо доверие на документите за историята на инспекциите и добрата репутация на дилърите не са идеални гаранции за купувачи, които не говорят немски език, особено ако възнамерявате да запазите колата няколко години и да я карате спокойно, въпреки че съществуват законово гарантирани стандарти, които обхващат продажбите на дилъри за първата година след покупката.

 

И тук веднага мога да дам един пример с познат, който отиде в Германия и започна да се занимава с покупко-продажби на коли: Продава някаква кола, която вероятно е имала проблем в скоростната кутия и той вероятно го е знаел. Идва "чичо Дойч" и си купува колата от нашия човек за 1000 евро. След 1 седмица "чичо Дойч" се връща и му казва на нашия човек "скоростната кутия умря, брат" - нашия му казва "ок, няма проблем, връщам ти парите" - и тук идва кулминацията - чичо Дойч казва "Ооо... не, браточка! Аз съм си купил от теб КОЛА, която трябва да работи, пък тя не работи! Ще ми я ремонтираш сега!" - така на нашия човек ремонта му излиза над 1200 евро. И какво стана накрая - нашият човек е дал над 200 евро на човека, за да му купи колата. Нали Ганьо е много хитър и винаги си пати от главата и лафовете тип "Пари да ми дават, няма да я взема!" - и така той дава пари на другите, за да му вземат колата. "Хитро".

 

Ето това, никога, никога, никога, ама НИКОГА няма да стане в България, дори и това с превъртането на километражите УМРЯ и потъна някъде - затова всичките боклуци, които са размазани и са "УНИКАТ!!! UNIKAT!!! KATO NOVA!!! NOVA!!! ПЕРФЕКТНА!!! НА РЕАЛНИ КИЛОМЕТРИ!!! (може и да е на реални, но е била размазана) КАЧВАШ СЕ И КАРАШ (...при майстора, да я дооправи, вероятно...)" - ще ги карат тук и ще ги купува Българският народ! :)  Защото в България е "ПРЕСТИЖНО" да караш на някой немски чичо Дойч, който се е спер-мил по нея вътре и е на 1 500 000км, пък може и да я върнат на 123 456км, 123 654км, 147 852км и т.н., все реални (реално написани с num pad-a) - отколкото да си купиш НОВА кола, която струва колкото тази по-горе описаната премиум кочина. ;)

 

И още един факт - в чужбина хората не си купуват премиум коли, за да ги гледат и обичат - там си ги купуват, за да вършат работа и да им е удобно - премиум кола, на 123 456км НЯМА, освен, ако не са я откраднали или не е челосана преди да направи 1 500 000км. :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да я купиш без ДДС, но трябва да я регнеш на фирма в БГ.

И то пак е галимация, защото като я плащаш, ще я платиш с ДДС, после като я регнеш у нас, ще си размените едни документи с дойчовеца и тогава той може да ти върне разликата на ДДС-то. Това последното е заради некоректни бг автоджамбази, които са набутали с ДДС не малко дойчовци и е необходимо да се изговори с продавача :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно. Това е добра възможност. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали купуваш коли, круши или маратонки ако имаш фирма регистрирана по ДДС и взимаш стоката от друга фирма я плащаш без ддс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При търговия в ЕС се гледа директивата за Intra comunity reverse charge (двеста и нещо си от 2007ма мисля беше). Както е казал Shaft, между фирми не се начислява ДДС. Фирма-физическо лице обаче се начислява ДДС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.