Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DSG


Илко Такев

Recommended Posts

Колеги,

 

Тези, които карат бензинова Октавия III с автоматична скоростна кутия DQ200, знаят, че в режим D и плавно подаване на газ, кутията е настроена така, че да превключва по-горна предавка доста рано - около 2000 об/мин. и дори по-малко. Въпросът ми е дали имате информация някой в България (сервиз или човек) да извършва оптимизация на софтуера на кутията с цел повишаване на тази граница от обороти.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично моята цел е колата да не се движи на прекалено ниски обороти, напр. с 50 км/ч на 5-та предавка оборотите са под 1500, а пък вече около 60км/ч превклюва на 6-та и пак падат ниско.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче, от инженерна гледна точка, дали е удачно? Смисъл, прекалено раното превключване води до товарене на двигателя, до чичо ВибрациЙ и разтропване на доста неща :) Дали не са "подпрели с колец" някакъв такъг бъг? :)

 

Една такава настройка би била интересна, но дали би била добра за работата на кутията. Прекаленото товарене на кутията с висока предавка, ниска скорост и ниски обороти - не е ок за кутията, съединители и още куп неща, според мен.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е добре да се повишат оборотите на превключване с около 300. Когато карам в ръчен режим, сменям на 2300-2500 об/мин и няма никакви вибрации или резонанси.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е добре да се повишат оборотите на превключване с около 300. Когато карам в ръчен режим, сменям на 2300-2500 об/мин и няма никакви вибрации или резонанси.

 

Тооо... е хубаво да се чете, преди да се пише, нали... ама това е друга тема. Аз прочетох, че искаш да намалиш оборотите и затова го писах това нещо по-горе. Да, за повишаването е доста по-добра идея :) Вероятно не би трябвало да е проблем, според мен би трябвало да удължиш живота на кутията по този начин, но трябва да намериш кой да я пипне. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата от по-горен пост предложи Маднес. Вече им бях писал, преди да публикувам темата, и ми отговориха, че първо трябва да прочетат файла и тогава да преценят дали нещо могат да направят. Затова и пуснах темата - ако някой вече е минал по този път, да даде съвет.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди карах Touareg с автоматични скорости, и там имаше адаптация на педала за газта.

Първо даваш на контакт, след това натискаш педала за газта до най-долу (да усетиш kickdown-а) и задържаш за 15 секунди.

Така автомата започваше да превключва при по-високи обороти и се адаптираше със времето към стилът на каране.

 

Нямам никаква идея, дали това би сработило за автоматите на Шкода, но не пречи да тестваш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично моята цел е колата да не се движи на прекалено ниски обороти, напр. с 50 км/ч на 5-та предавка оборотите са под 1500, а пък вече около 60км/ч превклюва на 6-та и пак падат ниско.

 

Ти със 7 степенното DSG ли си?

Фабията е с DQ200 и когато не се юрка превключва на 1300-1500 обр. Самата кутия е настроена да държи възможно най-ниските обороти на възможно най-високата предавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, 7-степенно е.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе,разбирам да караме V8 и да се кефим на високите обороти и звука,ама някакси,не мога да ти схвана идеята.Те инДжинерите са го изчислили на колко и как да превключва DSG-то.И как ще удължим живота на кутията като направим да вкл.на по високи обороти,както твърди колегата Shaft нямам си и идея.Мен си ме кефи да си включва на ниски обороти и да ги държи.Хем по тихо в колата хем по икономично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда ;) Но щеше да е много хубаво да можеш да си направиш персонализация - само не разбирам, защо всички трябва да са еднакви? ;) точно за това става дума тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда ;) Но щеше да е много хубаво да можеш да си направиш персонализация - само не разбирам, защо всички трябва да са еднакви? ;) точно за това става дума тук.

 

Винаги може да я бутне на S и ще сменя на 3000 обр  :D

Редактирано от Milen Dimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги може да я бутне на S и ще сменя на 3000 обр :D

Дааа, носи повече кеф, определено!!! Хахаха! И все пак, среден вариант би бил много як :) Аз разбирам, какво му се върти в главата. На Санта Фе-то автоматът понякога ме дразни малко с неадекватни обороти, с бавно реагиране при нужда от рязко тръгване, но знам къде да го излекувам, просто не ми се занимава, а и не искам да заминавам човека...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа, носи повече кеф, определено!!! Хахаха! И все пак, среден вариант би бил много як :) Аз разбирам, какво му се върти в главата. На Санта Фе-то автоматът понякога ме дразни малко с неадекватни обороти, с бавно реагиране при нужда от рязко тръгване, но знам къде да го излекувам, просто не ми се занимава, а и не искам да заминавам човека...

 

Ами аз нямам проблем с моето ДСГ, ама то си знае че искам обороти и сменя около 2000 обр :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди карах Touareg с автоматични скорости, и там имаше адаптация на педала за газта.

Първо даваш на контакт, след това натискаш педала за газта до най-долу (да усетиш kickdown-а) и задържаш за 15 секунди.

Така автомата започваше да превключва при по-високи обороти и се адаптираше със времето към стилът на каране.

 

Нямам никаква идея, дали това би сработило за автоматите на Шкода, но не пречи да тестваш :)

Опитах и при Шкодата няма ефект :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Илко, при низходящо включване от 3та на 2ра, има ли придърпване от рязкото зацепване на съединителя,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Илко, при низходящо включване от 3та на 2ра, има ли придърпване от рязкото зацепване на съединителя,

 

Нямам. Засега кутията ми работи много плавно. Единствения недостатък, който аз отчитам (разбира се това е ЛИЧНО МОЕ МНЕНИЕ, явно различаващо се от мнението на други собственици на автомобили с DQ200), са оборотите, на които е настроена да превключва на по-висока предавка при плавно подаване на газ. И затова търся съвет :).

Между другото, преди няколко месеца ми се обадиха от Еуратек, защото имало нов софтуер за скоростната кутия. Обновиха го, като разликата със заводските настройки е, че сега е намалена скоростта на зацепване на съединителите при спокоен стил на шофиране.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Илко,

това което съм забелязал при DSG-та, е че се адаптират към стила ти на шофиране. 

Жана ми и майка ми карат DQ200 на бензин и дизел 4х4. Когато карам аз някоя от колите, в началото сменят на много ниски обороти около 1500, но след като покарам колата известно време кутията започва да задържа предавката до по-високи обороти, не съм обръщал внимание на колко са. Но следващият път когато карам Фабията ще ги следя. 

От миналата седмица загледах Супърба /DQ250/ сменя на 1900-2000 обр. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Илко,

това което съм забелязал при DSG-та, е че се адаптират към стила ти на шофиране. 

Жана ми и майка ми карат DQ200 на бензин и дизел 4х4. Когато карам аз някоя от колите, в началото сменят на много ниски обороти около 1500, но след като покарам колата известно време кутията започва да задържа предавката до по-високи обороти, не съм обръщал внимание на колко са. Но следващият път когато карам Фабията ще ги следя. 

От миналата седмица загледах Супърба /DQ250/ сменя на 1900-2000 обр. 

 

Знам, че не е DSG, но на Santa Fe-то кутията почна да сменя на около 1900-2000об./мин. откакто застудя и най-вече, когато е студена кутията. Иначе сменя горе-долу на 1600-1700 - това е на дизел.

Отделно се адаптира - когато карам по-бурно на D-то, почва да сменя на по-високи обороти и някак по-нервно почва да действа роботът, отделно на следващия ден при излизане от гаража ще ми счупи главата в подглавника... докато не почна да пулсирам на педала - газ, отпускане, газ, отпускане, за да сменя по-рано предавките - тогава почва да става мудна отново и сменя на по-ниски обороти, а на моменти ме дразни, защото придърпва лекичко, от прекалено ниски обороти. Понякога си се форсира сама - преди да смени предавката, но това е супер-супер рядък случай. 

За щастие имам си и ръчен режим, и при желание за повече кеф си ръчкам там (иска свикване, обаче, в началото не можех да го използвам пълноценно, докато не усетя как работи, защото не винаги иска да сменя, когато ми е кеф на мен - тоест, излиза, че е полу-ръчен).

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен Атанас Радев от Варна е твоя човек. https://www.facebook.com/RadeffsGarage/    Или   

http://www.performance99.com/

Редактирано от skodko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодко,

 

Писах на фирмата, която подсказа. Отговориха ми, че засега за DQ200 не предлагат, но до 15-20 дни ще имат оборудване за всички скортостни кутии на VAG.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.