Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Термостат?


gemballa

Recommended Posts

Другите коли що държат градуси бе Ице? Що?

 

Тая турбина на водната помпа да не е с променлива геометрия? При спускане да свива перките и да намаля циркулацията на антифриза :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 90
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Моджо

    16

  • gemballa

    12

  • The Best Forman

    9

  • srservice

    8

Най-много писали в темата

Не знам, аз друг такъв случай не съм имал, пък бая коли съм карал последните години, повечето бензинови. Именно по мое настояване отидоха да сменят термостата, защото от всички, дето я карат само на мен ми направи впечатление как играе стрелката на температурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ел.управляема втулка която регулира дебита с цел например, преохлаждане при липса на произвеждане на топлина при спускане без газ.Друг е въпроса къде стои датчика за температурата и как се променя тази температура при намалена циркулация там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ел.управляема втулка която регулира дебита с цел например, преохлаждане при липса на произвеждане на топлина при спускане без газ.Друг е въпроса къде стои датчика за температурата и как се променя тази температура при намалена циркулация там.

Т’ва в интересно! Аз лично, нямах представа, че има такива помпи. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т’ва в интересно! Аз лично, нямах представа, че има такива помпи. Благодаря!

 

Аз също и все още не вярвам. Но не мисля, че е и невъзможно след поредицата от нововъведения.

Кому е нужно това усложнение в една проста, да не казвам тъпа охл. с-ма. Състояща се от водна помпа, радиатор и термостат.

Пак питам - коли без управляващи компове и т.н. как държат градуси при една проста и директна верига датчик - уред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С термостат който има "термопатрон" , "калибриран" в температурен диапазон и "леко" променящ функционалността си с времето което при съвременните автомобили води до неспособност ЕКУ да контролира максимално удачно процесите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре , на твоя въпрос може да отговори човек въоръжен с лазерен термометър и търпение ... това с четенето на живи данни е мижи да те лажем ... и на мен вчера ми направи впечатление , че тъкмо беше достигнала 90 гр. , при потегляне на светофар върна едно деление , ама аз съм сигурен , че не е термостат , а това с регулируемата водна помпа не ми се вярва да е "истина"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма недостатъци в съществуващите до момента охл. с-ми, за да бъдат отстранявани по някакъв начин. Не виждам логика да се пипа там.

Ако това го смятате за някакво усъвършенстване - здраве му кажи. Нямам претенции към създателите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре , на твоя въпрос може да отговори човек въоръжен с лазерен термометър и търпение ... това с четенето на живи данни е мижи да те лажем ... и на мен вчера ми направи впечатление , че тъкмо беше достигнала 90 гр. , при потегляне на светофар върна едно деление , ама аз съм сигурен , че не е термостат , а това с регулируемата водна помпа не ми се вярва да е "истина"

 

Гена, едно деление не е проблем. Тук мърда с 20 градуса.

Отговора на моят въпрос е, че всичко, ако е наред по уредбата, уреда не мърда! Най-много едно деление.

Иди го търси сега от къде е.....компове мопове, у-ние. Може и да е грешна информация, а антифриза да си е 90 винаги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моита специално на дълъг път никога не е мърдала , в града докато стигне 90 в тия студове и трябват километри , тръгнеш ли да спускаш на студен мотор , си слизаш на студен мотор и въпреки това парното си грее (другото не ме касае).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес специално гледах при спускане на скорост, без да пипам педала на газта температура вътре 23 градуса, външна 5. От връх Шипка до долу 13 километра ли бяха... Еми температурата не мръдна от 90 градуса явно КПД- то на моята е ниско :(

Редактирано от digitalundgrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами съмнявам се да мръдне повече от 5-10 градуса дори и при екстремни минусови температури. За съжаление едва ли тази зима ще ми се отдаде нова възможност с -10 градуса външна температура и спускане по инерция 10-15км, но за догодина при първа такава ще снимам клип и тогава пак ще коментираме ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Малко развитие по темата. Зех си едно ELM327 и сутринта направих кратък тест.

Колата беше работила и карана около 1.5 км, така че не е баш теста как си трябва, но резултат е следния.

Темп. според Torque - 52 градуса. Според стрелката - малко над първата чертичка - превеждам си го като 15 градуса.

Тръгване - в рамките на 2 километра темп според Torque - 76 градуса, според стрелката 90. Демек качи се на 90 и не мръдна повече. Работната темп според торка в рамките на 35 км беше 85-86 градуса. Връщането на стрелката не успях да го предизвикам, че беше позагряла колата, а и е топло.

Трябва да седнем с жената , аз да карам пък тя да записва и да направим една графика. В общи линии ми се потвърдиха подозренията, че алгоритъма управляващ стрелката е много измислен и при по ниски темп. на охл. течност показва глупости.

Засега това е от мен :)

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами може и така да е, но тогава деленията нямат логика. От първа чертичка до 90 са 8 деления те тогава на какво отговарят, ами тия след 90 вече са с друга стъпка по тая логика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами може и така да е, но тогава деленията нямат логика. От първа чертичка до 90 са 8 деления те тогава на какво отговарят, ами тия след 90 вече са с друга стъпка по тая логика.

 

Започваме от 50 градуса 55 60 65 70 75 80 85 90 95 100 105 110 115 120 червена зона 130

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави сте, колеги. Ся като се загледах наистина е така. Тъпо е поред мен, ма така са го измислили.

В този случай връщането на стрелката де факто идва да покаже темп 75-80 гр. което си е напълно нормално при спускане без газ. Толкова може да грее само с нагентяване на въздух.

Мисля темата за приключена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми фабия 1 е от нула , респ.  аз па не съм карал кола която да почва от 50. А не е като да не съм карал коли :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаете ли колко щеше да хубав живота ако карахте я Фабия 2 , я Рапид (преди ФЛ) ... няма стрелка за теюпература , няма проблем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми фабия 1 е от нула , респ.  аз па не съм карал кола която да почва от 50. А не е като да не съм карал коли :))

 

Тука си в някаква заблуда от 50 започва. Даже мерено с ЕЛМ и ВАГКОМ е 55 но то е защото датчика е на главата и там е най-висока температурата, надолу към ризите е по-ниска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.