Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Fabia 1,9 SDI - Не пали


Драганов

Recommended Posts

Колеги,от 3-4 дни шкодовката ми палеше трудно,ако е стояла 7-8 часа в покой.При запалване (от 3-4-я път) избълваше облак сивкав дим.След това си работеше съвсем нормално,пали си нормално,ако е топъл двигателя и пушека,който излиза от ауспуха е почти невидим.Вчера сутринта не пожела да запали (при минус 1-2 градуса,в гараж е,но вътре влиза студ от много дупки).Акумулатора падна и понеже беше за смяна купих нов,74Ач.

Днес го смених и въртях 7-8 опита - върти нормално,но нито за миг не запали.Нафтата е на минимум в резервоара,но не е светнала лампичката.

Някакви идеи,преди да я завлеча към сервиз?

От тази картинка,дали мога да подам нафта  по маркуч 2 за да елиминирам евентуално неработеща помпа и задръстване по маркучите?

http://skoda-fabia.5go.ru/html/4_7.htm

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това според мен се дължи на наличие на въздух в горивната система (от някъде се просмуква въздух, най-вероятно от гумени уплътнения или връзките със скоби). Пробвай да смениш някой от маркучите с прозрачен и ще видиш дали това е причината. 

Весели празници!  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

провери дали идва ток на клапана на помпата

Къде е достъпа до помпата?Под седалката ли?

 

Провери ли си подгревните свещи? 

Свещите на съм проверил,но "пружинката" на таблото свети и угасва при даване на контакт.

А и това "изхвърляне" на дим при палене (когато палеше) и нормалната работа след това ми прилича на "задавяне", Не знам дизела може ли да се задави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера след обяд шкодовката успя да изкиха 2-3 пъти и запали.Днес към обяд запали,все-едно нищо не и е било.Разходих я 60-70 км.,сипах и 20л. нафта и я прибрах в гаража.Така и не разбрах,какво и беше.Някой чувал ли е зимата да се налива 5% бензин в нафтата? Това са препоръчали на един познат,за да няма ядове в студа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога по никакъв повод не наливай бензин. Това му го е казал някой много заблуден кретен. Аз карам с нафта дето изобщо не се знае зимна ли е лятна ли е, в sdi всичко изгаря и на -15 пали на кибрит. Ако има проблем двигателя нафтата му пречи... на крива ракета и космоса й пречи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакви проблеми ако налееш 2-3-4 литра бензин на един резервоар, ако смяташ, че нафтата може да замръзне. 1.9 двигателите с роторна помпа нямат нищо против бензина или газта за лампи (или пък към малко масло, за допълнително мазане на помпата чат-пат). Нито ще се повреди колата, нито маркучите/тръбопроводите, нито уплътненията. Разбира се, ако колата си е ОК, няма нужда от тези допълнителни акробатики. Само казвам, че няма проблем да се приложат, ако има нужда :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://picbg.net/u/48572/60129/868630.png

 

За маслото и газта съм съгласен! Газта в същност е керосин, и двете с маслото са полезни за горивната система и са мазни, за разлика от бензина!

Давам извадка от ръководството на Мерцедес w140 който е достатъчно стар като вид двигател, и въпреки това изрично пише да не се добавя бензин. Същото го пише и на чист български в ръководството на фабията, но ми е в жабката и не мога да го снимам в момента.

Все пак ако непременно някой реши да налива бензин в нафтата, то поне да го комбинира и с двутактово масло.

Освен това, във въпросното ръководство на Мерцедес виждате, че има таблица и там за лятно дизелово гориво смесване с керосин е предвидено чак от -15°. До -15° аз не съм имал проблеми с паленето без да добавям каквото и да е в нафтата.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Да споделя развитието на темата:

След последния ми пост от м.Декември,колата изобщо повече не запали.През Януари смених 3 свещи,четвъртата нещо скърцаше и я оставих.

И четирите бяха прекъснали,тоест,колата си е палела без подгревни свещи.Резултат никакъв.Смених горивния филтър - същата работа.

Чисто новия ми акумулатор пегря от опити за палене-нищо,дори и "кихане" не се чуваше.

В разговор с колеги ми препоръчаха да срежа входящия маркуч на горивото,преди филтъра и да сложа гумена помпа с клапан.

Сложих я,напомпах и...чудо.Колата запали от раз.Само че от едно от маркученцата за излишна нафта при дюзите текна гориво като чешма.

Купих нов маркуч "gates" ,отрязах 10 см.,смених го и сега колата пали като нова.

Вероятно от там е поемала въздух и ми създаде толкова главоболия.

Утре ще я тествам на по-дълъг път.

Някой слагал ли е такава гумена помпа и дали ще има проблем,ако си стои на горивния маркуч?

Някои френски коли си имали такава гумена "круша" фабрично поставена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това според мен се дължи на наличие на въздух в горивната система (от някъде се просмуква въздух, най-вероятно от гумени уплътнения или връзките със скоби). Пробвай да смениш някой от маркучите с прозрачен и ще видиш дали това е причината. 

Весели празници!  :)

 

Е, те за т'ва говорех и аз... :walkman:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крушата не пречи. Принципно вместо да се мъчиш с месеци и да въртиш докато скапеш акумулатора, просто трябваше да отвиеш с най-обикновено гаечно ключе захранващата тръба към някоя от дюзите и да видиш хвърля ли нафта оттам. Тоя дизел е много здрав и много прост, но все пак без нафта не пали :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.