Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнение за Октавия 1.4 FSI 2010 година


Skoda_

Recommended Posts

Здравейте,

 

Честита Нова Година и много безаварийни километри на всички съфорумци!

 

Реших да се обърна към Вас относно съвет за закупуване на Шкода Октавия от 2010та година с бензинов двигател 1.4 (122 коня) и автоматична ск.кутия.

Ще бъда изключително благодарен за съвет относно поддръжката на този автомобил, конкретно на мен ми попадна в полезрението екземпляр на 50.000 км за 9 хиляди евро. С оглед на пазара в момента, смея да твърдя, че цената е задоволителна, предвид ниския пробег.

 

Бих желал някой от Вас с точно тази модификация да сподели опит.

Колата ще се ползва за семеен автомобил, ускорения и изпълнения не ме вълнуват.

Конкретната бройка за която питам е седан.

 

В момента карам Субару Форестър от 2004та година, сравнително безпроблемен автомобил, но не е автоматик и вече ми идва малко голям, тъй като нямам нужда от комби. Субару като цяло са изключително капризни от към поддръжка автомобили и реших да се насоча към нещо не чак толкова взискателно и смятам, че Шкода Октавия може да задоволи очакванията ми за безпроблемен автомобил в следващите 3-4 години, живи и здрави.

 

Друг вариант е Суперб от 2009та на 90.000 км с мотор 1.8 FSI, пак автоматче и пак за тези пари, но мисълта, че е по дълъг от Субаруто ме отказва от раз по ред причини. Все пак, бих се радвал да прочета и за достойнствата на този модел, голяма ли е разликата при поддръжката на тези два автомобила?

 

Разход на гориво по каталог за 1.4 двигател го дават 6-7/100, предполагам суперба с 1.8 двигател ще е около 8-9 литра според зависи.

Как стои въпросът с газифицирането на тези автомобили?

 

Поздрави на групата, надявам се да получа скорошни отговори!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години!

От истинско 4х4 само на предно? Да няма после тема колко непроходими са Шкодите ;).

За 9000 € би трябвало да има доста екстри тази с 1.4. За 1.8 внимавай много. Има теми във форума, харчи масло и ремонтът е доста скъп. Ако е минал сервизна акция и е оправен е добре.

На FSI моторите не им се отразява добре газ. Разход 6-7/100 мисля, че е постижим на извънградско. Според мен дизеловите двигатели от тези години са по-сполучливи и надеждни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включването!

Субаруто го взех преди 3 години защото имах нужда от по голяма кола и за бюджетът който бях предвидил се вместих идеално, хареса ми на външен вид и автомобилът беше в перфектно за годините си състояние и все още е! Аз не карам по черни пътища, затова 4х4 ми беше просто един ненужен плюс в тази кола, нищо повече. Ако исках проходимост щях да си търся вероятно ланд круизер, не октавия.

 

Дизел не искам да купувам по ред причини, най малкото кола на тези км и години да искам няма да намеря, защото един дизел се купува нов да му направиш минимум 100 хил.км за 3-4 г, иначе няма рентабилност в инвестицията. Най-често се карат дори повече, изключенията са малко вероятни а и вече съм минал през перипетии със задръстени дюзи помпи и т.н

Със субаруто не съм имал генерални проблеми за 3 години почти всекидневна експлоатация и съм много доволен, но бройка от марката при тези години е огромен риск по ред причини, нямам намерение да ви занимавам със странични неща, а за по новите след 2014та в момента нямам предвидени средства, цифрите там са съвсем други.

 

За харчовете на масло при 1.8 прочетох, но как е в това отношение 1.4 ?!

Относно газта - гледам, че се предлагат и корейски коли Киа Хюндай от 2011-2012та само на газ течна фаза за тези пари на които мога да взема Октавията, разходът при тях е 9-10 газ в смесен режим. До какви скорости мога да разчитам на 6-7 разход на бензин при Октавията, питам защото карам предимно магистрала 130км/ч най-често.

 

Общо взето няма голям избор при модификацията която искам бензин автомат след 2010та седан с прилично място за багаж и пътници.

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се наистина да си сигурен за пробега на автомобила, защото тези 18 000, които се предвидил ми се виждат страшно много за кола на 7 години. Бърз преглед в сайтовете за коли поктазва, че най-скъпата Октавия 2010 г. е 14 400... ;)

Това с газифицирането на този тип мотори по-скоро го забрави, не че е абсолютно невъзможно, но газаджиите масово го определят като "силно непрепоръчително".  :nea:

 

До какви скорости мога да разчитам на 6-7 разход на бензин при Октавията...

90 км/ч.  :tongue_1: По-скоро се настрой за нещо като 8-8,5/100.

Успех в избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега километрите са реални, колко трябва да е цената, предвид фактът, че нова е била едни пари? 

Това което ме озадачава е за кои сайтове става въпрос и на какъв пробег са колите, както и какава е вероятността наистина да е такъв пробегът?

 

За тази имам 100% гаранция, че не е превъртана, но това не значи, че трябва точно нея да взема. Регистрирах се в този форум, за да почерпя от Вашият опит с марката

и да направя информиран избор.

Относно газта, доколкото виждам сам караш 1.6 на газ.

Аз ще проуча наистина тези Кии и Хюндаи с течна фаза, притеснява ме само, че не навсякъде искат да ги пипат.

 

Ако имате някакви препоръки за кола до 7 години седан бензин автомат след 2010-та и на 50хил.км за под 18 хил.лв и да е сходна с октавията като параметри можете да споделите.

От това което прегледах днес в мобиле.бг ми излязоха като възможности разни американски изпълнения, пасатите 170 коня ми харесват, но нямам идея как стои поддръжката им,

има VW Jetta 1.4 TSI на тези км но нямам представа каква е разликата в двигателя и парите й са 13 хил.лв., доста се е обезценил този модел и вероятно има защо. Освен да пиша и във VW форум...

 

Други варианти са опелите 2009 - Инсигния за около 16-17хил.лв и Вектра за около 10-11хил.лв, които харчат свирепо и не са особено сполучливи. Дизелите са по-добри, но съм решил колата да е бензин.

 

Има 2 октавии на 15 и 17 хил.лв в мобиле.бг , но с по-големите двигатели и нямам никаква гаранция за километрите. А според мен има значение дали колата е на 50 или на 150 хил.км, защото колата ще я карам живот и здраве не повече от 60-70 хил.км с мисълта, че няма да пипам нищо по двигател и кутия преди да потърся следващата по-нова, евентуално.

 

Хюндаите и Киите течна фаза са 1-2 г по нови но и там не се знае колко са карани, не им зная поддръжката, качествата и общо взето всичко ми е под съмнение на БГ пазарите, а от Шкода София не виждам подходяща кола за мен.

 

Тази модификация 1.4 FSI изглежда доста рядка след като никой не се е включил цял ден за съвет от пректически опит и тук в този форум не откривам инфо за двигателя кутията и колата като цяло...

Редактирано от Skoda_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

колегата кара на газ както си видял обаче 1,6 BSE стария конвенционален мотор 8 клапана без директно впръскване и тем подобни. До колкото знам го има до към 2011 г и е чудесен за нашите условия - непретенциозен, става за газ, но пък и е сравнително слабичък само 102 коня. Аз лично също карам такъв само че 2009 г и то на комби и ми е напълно достатъчен. Обаче има еднамалко подробност - не съм виждал досега този мотор  при Октавия 2 в комбинация с автоматик, камо ли DSG. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рядка, сигурно не е чак толкова. Просто не е толкова популярен тук. Гледа се като на малък двигател за т’ва купе...не знам защо. Да, не е като 1.8 или 2.0, но за придвижване от т. А до т. Б си е ОК. 122 коня не са малко. Хюндай и Кия ги внасят от Корея с фабрични уредби, дори има и такива които са само на газ (нямат бензинов резервоар изобщо). Изглеждат добре, запазени и сравнително нови, с доста глезотийки. Имам познат с такава кола, която я има от 3 години и няма грижи за сега. Но само т’ва мога да споделя. Относно газифицирането - не е невъзможно, но наистина се оказва не най-лесната задача. Разхода в брошурите е непостижим според мен. Слагай 1.5-2.0 литра отгоре и смятай така ако имаш идея да изчисляваш експлоатационни разходи. Иначе, колата е чудесна като пространство за пътуващите. За проблемите на 1.8 и 2.0 от тези години с двигателя...мен т’ва ме отказа от полупката на бензинов автомобил. За 1.4 не съм търсил, но не ми е и попадало в полезрението дори случайно. Но е добре да се провери, за да няма изненади.

Щом обаче смяташ, че ще ти е “тамън” - покарай я, за да придобиеш представа за поведението ѝ и ще разбереш, тя ли е или не. Ако наистина е на тези километри - предполагам, че си заслужава. Предвид “малкия” двигател, може би има шанс да се попазариш, тъй като 1.4 наистина не е търсен тук и пазар за него реално почти няма. Тези двигатели се взимат в нови служебни коли и в комбинация с базово оборудване - ето ти една идеална покупка.

От изброените опели, ФВ и т.н. - Октавия е може би най-рационалния избор. Аз лично доста различни марки и модели гледах в продължение на 2-3 години и...отново паркирах Октавия в гаража. Щом не си претенциозен на коне и нютони, вероятно т’ва е твоята кола. Успех с покупката и да споделиш снимки и впечатления, ако се решиш на тази покупка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен 122 коня са напълно достатъчни във всяко едно отношение за спокойно шофиране.

Гледам данни, че тази октавия е 1165 кг при 1300 и нещо за сегашната ми кола със същите коне.

Другото което намерих е:

Model year 2009 Skoda Octavia is a redesigned model of the second generation Octavia which now comes with interior and exterior upgrades plus a new engine that is said to provide enhanced performance combined with improved fuel economy. Even though Skoda is already accepting orders for the redesigned Octavia, the Czech car manufacturer confirmed that the 2009 model is due to launch in January 2009 on most markets around the world. And because we were talking about an engine upgrade, you should probably know the new Octavia line-up also includes a new gasoline engine developing 122 horsepower that is regarded as one of the most advanced in its segment.

 

Първите добри думи за този двигател!

Изглежда сам си отговорих на повечето въпроси.

 

Друго питане - вярно ли е че вътре в купето е много шумно поради липса на някакви гумени уплътнения  и ако ДА - има ли решение на този проблем?

Поне за автоматичната кутия ДСГ 7 степени някой да напише нещо окуражително?!?

Редактирано от Skoda_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично бих вземал този двигател, имайки предвид, че го дават като един от най-приятните за Голф 6 и е 1/1. 122 коня не са малко, въобще даже. Ако километрите са реални, би било чудесно. Аз лично не бих го газифицирал. Повече би ме притеснила скоростната кутия, но за малкото километри и ако не е теглено ремарке, предложението не е лошо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са непоправими тези проблеми! Те са база за преговори на цената при покупката. Карай колата, чуй веригата, пробвай скоростната кутия. Щом е на малко километри, може да го няма още проблема. А и може да се поинтересуваш за последващата смяна като цена и дали пък няма възможност за съдействие от вносителя. Щото...човек ако не пита - отговора винаги е “не”.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здраво са се изхвърлили в статията. Понеже съм със същата кутия поразпитах Пепино. Съединители комплект са 800 лева. Проверих и тук-там по сайтове, толкова са. Маховика е "много як и изкарва по много". Аз съм си доволен от кутията. Връща предавки по-често от DSG 6, но не е нещо страшно, просто иска малко свикване. При положение, че двигателя на въпросната кола е 122 коня ще е по-добре (моята след увеличаването на конете и въртящия момент от Пепино връща предавка по-рядко).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам нищо няма да открия и вероятно като почнат проблемите ще си блъскам главата,

така че опцията за тази кола отпада тотално предвид прочетеното за тези двигатели.

Цената надали ще я намалят, а и да намалят, колко ще е ремонта на този двигател,

като четох цените и се хванах за главата, да налея една торба пари в тенекии и после да наливам още няма да стане.

 

Евентуално за по-новите да кажете нещо? Изчистени ли са проблемите или и там има подводни камъни?

Изглежда VW са изключително некоректни към клиентите си, аз имах познат с Туаран и де що имаше нещо по колата му се строши и то в гаранция,

и двигател, и кутия и какво ли не. И имаше големи разправии. Хем беше с ръчна кутия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявах се при шкодите да има малко повече светлина ама явно няма да е шкода колата.

Поздрави на всички и благодаря за обективните съвети!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен щом търсиш разход 6-7 се спри на дизел 2.0 tdi 140 кс дали октавия,джета,пасат,супърб е твой избор двигателите нямат особени проблеми и автоматика е сравнително безпроблемен иначе,ако търсиш нещо евтино за поддръжка и за газ избора е силно ограничен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За този модел има ли информация? 150 коня последната генерация с дсг кутия?

И тук седаните са кът, а и повечето коли са над 200 х.км, което само по себе си говори много, а си държат цени.

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11513677515408719&slink=5pdes6

Редактирано от Skoda_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За този модел има ли информация? 150 коня последната генерация с дсг кутия?

И тук седаните са кът, а и повечето коли са над 200 х.км, което само по себе си говори много, а си държат цени.

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11513677515408719&slink=5pdes6

Колега, това е Окавия 3, информация има доста в раздел "Октавия 3". 

Като цяло е много сполучлив автомобил, мотора 2.0 TDI в 3-ката е здрав, икономичен и върви прилично. DSG-то трябва да е 6-степенно, за което се зане, че е здраво от тези години. Най-много да иска смяна на масло и съединители, но това си е консуматив.

Притеснителното (поне за мен) в тази обява е съмнително ниската цена на автомобила въпреки някои забележки. 

Редактирано от tankov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това е Окавия 3, информация има доста в раздел "Октавия 3". 

Като цяло е много сполучлив автомобил, мотора 2.0 TDI в 3-ката е здрав, икономичен и върви прилично. DSG-то трябва да е 6-степенно, за което се зане, че е здраво от тези години. Най-много да иска смяна на масло и съединители, но това си е консуматив.

Притеснителното (поне за мен) в тази обява е съмнително ниската цена на автомобила въпреки някои забележки. 

Според мен притеснителни неща няма - дизелите ги спукват от каране и в това нещо ще има още да се влага, не е само да се вземе...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какво ще кажеш за тази https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=238010443&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=FULL_SERVICE_HISTORY&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20700&makeModelVariant1.modelId=14&maxPrice=8000&pageNumber=3&scopeId=C&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&fnai=next двг 2.0T е рено концепция от 2000 година изпитано здрав може да се кара и на газ автоматика е хидротрансформатор японски

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.