Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зареждане на различни по големина акумулатори...


Recommended Posts

Здравейте,

 

Имам една питанка за зареждане на акумулатор, ако някой знае и е наясно - нека пусне малко светлина в стаята... 

 

Става дума за следното:

На джипката (дизел) съм с акумулатор Energizer Plus 95ah 830A стартов ток, марка Energyzer Plus:
http://www.energizerautomotivebatteries.com/products/car-batteries/energizer-plus/

 

Описание (превеждам важните неща от горния линк): 

1. Необслужваем;
2. Зареждащо напрежение - 14.4v;
 
На него пише '14, което предполагам, че означава "произведено 2014-та година". Този сърбин е имал 36 месеца гаранция - работи все още.
 
На другата кола (Форд'ка 1.2 бензин) купувах преди 2 години нов акумулатор:
Berga (POWER BLOCK серията с 4 години гаранция) 44ah 440A стартов ток:
1. Също необслужваем;
2. Зареждащо напрежение - 14.8v;
 
 
Когато взех джипката, преди две години, първата зима при отрицателни температури не палеше, защото подгревните свещи бяха заминали за морето... уволних ги и назначих нови... "и всичко е точно".
 
НО! При опитите да я запаля напълно изтощих акумулатора до степен, да не може да завърти повече от веднъж... След два-три дни, когато се стопли времето, успях да запаля джипката благодарение на Шкодата (откраднах малко ток от нейния електромер). Никога не го бях зареждал този акумулатор от тази случка...
 
Форд'ка-та се кара на 1-2-3км на ден разстояние - много къси разстояния. Акумулаторът пада в рамките на месец-два, до степен да не иска изобщо да завърти - само цъкат релетата... 
 
Преди Нова Година имаше "аванта" на импулсни зарядни в Кауфланд и си взех едно "порнографско", поради горните причини:
458027bb707b28842ff763f34b63a7a4.png
 
 
Характеристиките са:
При 12v можело да зарежда с 1А или с 4А;
- 4 режима на работа:
   - бавен 1А (спира на 13.6V);
   - бърз 4А (спира на 13.6v);
   - бавен зимен 1А (спира на 14.8V);
   - бърз зимен 4А (спира на 14.8V); 
 
Тая чикийка успя да зареди мнооого добре 44ah акумулатора на калинката за около 30-32 часа (включих го на около 11-тина волта) - след като се зареди на дисплея пишеше 14.8V и 100% и не мърдаше изобщо на никъде. Взех мултицета и мерих - 14.7-14.8v, веднага след като го откачих. И понеже знам, че акумулатор се мери 2 часа след зареждане, мерих го след 2 часа и видях 14.2V и се зарадвах много :)  Стартерът, вече месец, върти като обезумял и няма проблеми изобщо, макар и в студените дни сега, всеки път ме изненадва сутрин (миналата зима беше пълен кОшмар).
 
 
До тук добре, обаче... закачам акумулатора на джипката и зарядното се държи по тотално различен начин, и ме дразни... Меря напрежението на клемите около 12.79v  преди да го включа да се зарежда. Включвам го към зарядното, показва ми, че има да се зарежда, стои 30тина минути, пуска до 14.9V няколко импулса на 3-4 минути, изписва 13.3-13.6V, показва 100% и казва "готов съм". Няма значение на кой режим го пускам да се зарежда... Винаги стои максимум около 30-40 минути и "казва готово".
 
Спирам, минават два часа, замервам - 12.8V... Зарязах го около 12 часа пуснат на бърз зимен 4А (докато е закачен го меря 13.3V постоянно, след първите 2-3 часа от цикъла на зареждане). След 12 часа го откачих и след 2 часа престой го меря с мултицета - 12.9V. Стартера върти малко несигурно, няма много енергия, но върти и пали от второто завъртане на двигателя.
 
Питанката ми е - да го държа ли повече време, има ли смисъл, или скоро ще му викам поп? :( Или пък всичко е нормално?  
 
Тая чикийка /зарядното/ пък, не работи при ниски температури - направо изключва "забелвайки очите/дисплея", не показва нищо... и не мога да го оставя в гаража да се мъчи... Трябва да свалям акумулатора и да го нося вкъщи на топло да се зарежда.
 
Благодаря!
 
Поздрави.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Здравейте,

 

Имам една питанка за зареждане на акумулатор, ако някой знае и е наясно - нека пусне малко светлина в стаята...

 

Става дума за следното:

На джипката (дизел) съм с акумулатор Energizer Plus 95ah 830A стартов ток, марка Energyzer Plus:

http://www.energizerautomotivebatteries.com/products/car-batteries/energizer-plus/

 

Описание (превеждам важните неща от горния линк):

1. Необслужваем;

2. Зареждащо напрежение - 14.4v;

 

На него пише '14, което предполагам, че означава "произведено 2014-та година". Този сърбин е имал 36 месеца гаранция - работи все още.

 

На другата кола (Форд'ка 1.2 бензин) купувах преди 2 години нов акумулатор:

Berga (POWER BLOCK серията с 4 години гаранция) 44ah 440A стартов ток:

 

1. Също необслужваем;

2. Зареждащо напрежение - 14.8v;

 

 

Когато взех джипката, преди две години, първата зима при отрицателни температури не палеше, защото подгревните свещи бяха заминали за морето... уволних ги и назначих нови... "и всичко е точно".

 

НО! При опитите да я запаля напълно изтощих акумулатора до степен, да не може да завърти повече от веднъж... След два-три дни, когато се стопли времето, успях да запаля джипката благодарение на Шкодата (откраднах малко ток от нейния електромер). Никога не го бях зареждал този акумулатор от тази случка...

 

Форд'ка-та се кара на 1-2-3км на ден разстояние - много къси разстояния. Акумулаторът пада в рамките на месец-два, до степен да не иска изобщо да завърти - само цъкат релетата...

 

Преди Нова Година имаше "аванта" на импулсни зарядни в Кауфланд и си взех едно "порнографско", поради горните причини:

458027bb707b28842ff763f34b63a7a4.png

 

 

Характеристиките са:

При 12v можело да зарежда с 1А или с 4А;

- 4 режима на работа:

- бавен 1А (спира на 13.6V);

- бърз 4А (спира на 13.6v);

- бавен зимен 1А (спира на 14.8V);

- бърз зимен 4А (спира на 14.8V);

 

Тая чикийка успя да зареди мнооого добре 44ah акумулатора на калинката за около 30-32 часа (включих го на около 11-тина волта) - след като се зареди на дисплея пишеше 14.8V и 100% и не мърдаше изобщо на никъде. Взех мултицета и мерих - 14.7-14.8v, веднага след като го откачих. И понеже знам, че акумулатор се мери 2 часа след зареждане, мерих го след 2 часа и видях 14.2V и се зарадвах много :) Стартерът, вече месец, върти като обезумял и няма проблеми изобщо, макар и в студените дни сега, всеки път ме изненадва сутрин (миналата зима беше пълен кОшмар).

 

 

До тук добре, обаче... закачам акумулатора на джипката и зарядното се държи по тотално различен начин, и ме дразни... Меря напрежението на клемите около 12.79v преди да го включа да се зарежда. Включвам го към зарядното, показва ми, че има да се зарежда, стои 30тина минути, пуска до 14.9V няколко импулса на 3-4 минути, изписва 13.3-13.6V, показва 100% и казва "готов съм". Няма значение на кой режим го пускам да се зарежда... Винаги стои максимум около 30-40 минути и "казва готово".

 

Спирам, минават два часа, замервам - 12.8V... Зарязах го около 12 часа пуснат на бърз зимен 4А (докато е закачен го меря 13.3V постоянно, след първите 2-3 часа от цикъла на зареждане). След 12 часа го откачих и след 2 часа престой го меря с мултицета - 12.9V. Стартера върти малко несигурно, няма много енергия, но върти и пали от второто завъртане на двигателя.

 

Питанката ми е - да го държа ли повече време, има ли смисъл, или скоро ще му викам поп? :( Или пък всичко е нормално?

 

Тая чикийка /зарядното/ пък, не работи при ниски температури - направо изключва "забелвайки очите/дисплея", не показва нищо... и не мога да го оставя в гаража да се мъчи... Трябва да свалям акумулатора и да го нося вкъщи на топло да се зарежда.

 

Благодаря!

 

Поздрави.

Обикновенно зарядното трябва да е 1/10 от мощноста на акумулатора-в твоя случай зарежда малкия ,а за големия няма сила да го зареди напълно.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това за 1/10-та от мощността на акумулатора го знам, като "максимално до 1/10та", тоест може и с 1 ампер ток да си го зареждам "цяла седмица" и няма проблем, просто времето се е увеличило - даже така е по-добре...

 

Иначе, забравих да напиша, че на самото зарядно пише за акумулатори от 1.2ah до 120ah. Демек, 95ah си влиза точно в диапазона :)

 

Не е това, според мен, защото дори да го зарежда бавно - ще го оставя 2-3 дни да се зарежда вкъщи, но той почти не мърда... Вероятността, скоро да е за поп работата, се повишава... 

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-вероятно е акумулатора моят съвет е да се насочиш към акумулатор от доказан производител като johnsons control твоят стандартен ли ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следя темата с интерес. Имам CTEK Multi XS 7000, което за разлика на от на Венци кауфландското зарядно струва 300 кинта. Като изключим всички останали и много на брой различия между двете зарядни, общото между тях е автоматичността на зарядния процес и подобни стъпки, в които протича той. Играл съм си с моето по какъв ли не начин, но винаги, при изправен, но изтощен акумулатор, заряда приключва сравнително бързо. Примерно за 90Ач батерия времето за заряд е не повече от 8-10 часа. При мен максималния ток на заряд е 7А. Наясно съм, че не го държи постоянно на толкова. Освен това в процеса на заряд зарядното извършва редица тестове на акумулатора. Както и да го смятам няма начин толкова бързо да приключва със зареждането. Също така до сега не съм успявал с него да накарам черното "око" на акумулатор да стане зелено, освен ако акумулатора не е до около 60Ач. Не съм купува зарядното на случаен принцип. Не съм се водил и от цената, напротив, доста ме заболя като го плащах. Но марката е уж с доказано според потребителите в интернет и според магазина, от който го взех качество. Устройството има и Recondition режим, който следва да е още по-дълъг, но и той приключва доста бързо.

 

Когато зарядния процес приключи (според мнението на зарядното), колата пали добре. Но ако след това мина 200-300 км, на следващия ден стартера върти още по-добре. Което ме навежда на мисълта, че зарядното недозарежда и прекратява заряда по-рано от необходимото. Дали пък това не е свързано с някаква защита? Знам ли...

 

В гаража имам и едно зарядно, производство в ГДР. Пуска едни постоянни 4А ток. Май е време да почна да го използвам. Въпросът е, че ме е страх за електрониката на автомобила, а не ми се разкачат клемите.

 

Дали тези "интелигентни" зарядни наистина са добри? Дали не са разчетени да зареждат само слабо изтощени акумулатори? Обслужвам акумулаторите на няколко автомобила и добро зарядно винаги ми трябва под ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имам cetek 3.8 новия модел като го включа светне ли до 4та лампичка явно електрониката му засича че не разреден и заряда протича бързо за около 3-4 часа за 74ah акумулатор но ако е по разреден примерно миналата седмица беше и 12.35 v светнаха до 3 лампа и съответно заряда продължи към 10-12 часа 

п.п мое наблюдение е,че ако акумулатора започне да се зарежда много бързо е заминал

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На джипа акумулатора е пътник. Т.е. за смяна. При положение, че не държи на заряд и от генератора на колата.

 

Форд'ка-та се кара на 1-2-3км на ден разстояние - много къси разстояния. Акумулаторът пада в рамките на месец-два, до степен да не иска изобщо да завърти - само цъкат релетата...

 този също няма да кара дълго. Действай докато е в гаранция.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със същото зарядно от Кауфланд зареждах на служебните коли акумулаторите, върши работа и съм доволен. Накрая живота им свърши и се купиха нови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-вероятно е акумулатора моят съвет е да се насочиш към акумулатор от доказан производител като johnsons control твоят стандартен ли ?

 

Energizer по принцип не са ми известни кои са, какви са и т.н. Наследство ми е... Обаче нещата им са читави, като гледам така. Скъсах го от въртене първата зима, за да подгрее цилиндрите и да запаля... и копИлето оцеля толкова много време, без да го зареждам изобщо. Доволен съм, пак бих си взел от същата марка и с подходящата поддръжка - вероятно ще изкара доста години. Оригиналният са го сменили на 7 години, ако този е 2014-та... Евала! :) Мисля, че аз съм виновен да умре толкова скоро.

Ако ме питаш, дали е гелов, или там новите ала-бала глупости - обикновен киселинен е, според мен, защото като го носех се "пличкаше" вътре. Няма "очи", "крака", "ръце" показващи колко е зелен "отвътре", и си тежи стабилно... За мен това е най-доброто (значи, че плочите са яки), ама може и да греша. 

 

 

...

Когато зарядния процес приключи (според мнението на зарядното), колата пали добре. Но ако след това мина 200-300 км, на следващия ден стартера върти още по-добре. Което ме навежда на мисълта, че зарядното недозарежда и прекратява заряда по-рано от необходимото. Дали пък това не е свързано с някаква защита? Знам ли...

 

В гаража имам и едно зарядно, производство в ГДР. Пуска едни постоянни 4А ток. Май е време да почна да го използвам. Въпросът е, че ме е страх за електрониката на автомобила, а не ми се разкачат клемите.

 

Дали тези "интелигентни" зарядни наистина са добри? Дали не са разчетени да зареждат само слабо изтощени акумулатори? Обслужвам акумулаторите на няколко автомобила и добро зарядно винаги ми трябва под ръка.

 

При мен, изтощения на форда го зареди доста добре, а аз мислех, че няма да се справи напълно. Отделно, и аз имам едно пернишко, което е от СОЦ-а, държи 2А... С него зареждах акумулатора на Шкодата - доста добре се справи тогава. Сега, това пернишкото, го закачих на умрял акумулатор - 11 волта показваше - държах го над 48 часа на 2 ампера ток - 41ah беше старият акумулатор (на форда) - тц, след 2 часа показваше около 12 волта. След три дни престой вкъщи на топло - около 11 волта и направо отива за вторични. Не съм го пробвал с импулсното, ама и за науката не ми се занимава...

 

 

 

На джипа акумулатора е пътник. Т.е. за смяна. При положение, че не държи на заряд и от генератора на колата.

 

...този също няма да кара дълго. Действай докато е в гаранция.

 

Тайно, точно теб те очаквах да пишеш :D Благодаря! Иначе... карам през ден-два джипа и замервам 12.6-12.7v преди да го запаля - това е след двудневен престой на място в гараж. Значи, към момента ме спасява фактът, че е гаражна колата :) Ако го оставя вънка за една нощ - на сутринта, вероятно няма да мога да го отключа. Ясно, разбрах. :)

 

 

Аз го взех това Кауфландското, защото баджанакът ми каза, че при тях имат една служебна, която се кара доста рядко и непрекъснато е закачена на точно това зарядно - да я поддържа жива с месеци. 

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, значи 12.8V е напълно нормална стойност за един зареден акумулатор. Затова и зарядното изключва.

Въпросът е колко е пада под товар. Или, като завъртиш стартера. Това може да се провери с товарна вилка, за да си на 100% сигурен.

Може да има проблем в стартера. Знае ли се.

 

п.п. говоря за джипа.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз подкрепям мнението на колегата joro -  както и да се зарежда една батерия, не държи ли ток под товар, значи е "чао-чао". Аз нямам зарядно, последно с уреда си мерих при стартиране колкоко пада напрежението и имаше някаква граница 8 или 9 волта по спомен. Ако пада под това, значи няма да изкара дълго. Моя падаше около границата и купувах нова батерия.

Меренето го правих аматьорската, но сигурно е по-добре да се направи както трябва с товарна вилка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Меренето го правих аматьорската, но сигурно е по-добре да се направи както трябва с товарна вилка.

 

Ами това си имал под ръка.

Да, по-добре е с товарна вилка. Или, правилното е с товарна вилка, защото се елиминира стартера и ел. уредбата, като вариант. Иначе е подвеждащо.

Мери се директно на клемите на акумулатора. Във всеки магазин за акумулатори или ел. авто сервиз ще свършат работа.

Не казвам, че Венци трябва да го замери. Пиша по принцип. Той си знае колата и може да прецени дали да се съмнява в стартера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че акумулатора си заминава то е ясно!

Ама въпроса е че колкото по сложно и скъпо е едно зарядно толкоз повече ядове с него.Щото почва да мисли вместо тебе.

Според мен там е разковничето.Че зарядното си прави тестове и е "отчело" че тоз акумулатор не става.Съответно не тръгва да зарежда.Или спира.

По принцип е така.

Ама в доста случаи се налага да го съживиш да изкара колкото може.И тогаз на помощ идва най обикновенно зарядно.

С годините съм се убедил че най доброто зарядно е траф грец и мощен резистор.

Пълни със сила около 2-3 Ампера.Резистора автоматично ограничава тока и пълни всичко наред.Варира само времето.Струва левчета и е безотказно.

Незаменимо в случаи на "тръгнал" акумулатор или заряд на студено или при аварийни условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-вероятно е акумулатора моят съвет е да се насочиш към акумулатор от доказан производител като johnsons control твоят стандартен ли ?

 

Така както си го написал, някой няма да те разбере:) Понеже съм запознат с дейността им (или по-скоро бившата такава), акумулатор Johnson Controls няма да се намери, те са само разработчик. Но от там са ми казвали - VARTA и end of story...

Иначе си абсолютно прав. Преди четири години взех Октавията с акумулатор Delco. Бил е на поне 1 година. За четири години е видял толкова студени стартове и каране на къси разстояния (километър два в ниски обороти), че не е истина. Ами продадох си я със безупречно палещ стартер и акумулатора не е давал заченки на проблем никога. Никога не съм го и разкачал от кола. Случвало се е да ме няма 10 дена в България, тук да е минус 10 и т.н. Качвам се, върти като нов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

искам да добавя нещо по темата - става въпрос за въпросния джип - при него ако волтажа падане под 9 - 9,5 волта при палене, компа не подава ток и няма впръскване, common rail-a заспива. Аз понеже го гледах тоя филм в няколко серии, та да кажа, че замерването под товар, както каза Жоро, е много важно в случая. И така като чета на акумулатора май ще му викаш поп скоро, но стартер и генератор също са заподозрени :)

Редактирано от __smirnoff__
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не намерих време да направя замерването, но със "стоплянето" на времето - всичко отшумя... и сега пали доста по-добре... Трябва да му направя проверка, определено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... със "стоплянето" на времето - всичко отшумя... и сега пали доста по-добре... Трябва да му направя проверка, определено.

 

 

 

Може и следващата зима. Типично за акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Минаха няколко дни, времето се стопли и аз позабравих за акумулатора. Днес беше малко по-студено и реших, че след два-три дни почивка на колата в гаража е хубаво да я запаля, да поработи малко, защото нямам излизания и няма да я карам скоро.

 

Взех мултицета и почнах да си играя:

 

Давам три пъти на контакт в началото, преди да запаля - тоест 3 пъти подгрявах. Температурата вън беше -10 градуса, вътре в гаража +2 градуса (прекрасна разлика, просто)! Не е нужно толкова подгрявания, знам, но си "играех"...

 

Общо взето, като спирам на пауза видеото, най-ниското измерено напрежение с този китайски мултицет и времето му за реакция, по време на паленето е 9.29v, което ми се струва напълно нормално. Ама тя запали доста по-добре сега (в Събота я карах на дълъг път и се е "събудила" от съня, явно).

 

След това алтернатора държи 14.40v грубо. Не се влияе изобщо от пускане на консуматори - пусках на макс климатроника и т.н. 

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.