Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проверени употребявани автомобили: Skoda Superb 1.8 TSI 7DSG


n_a_nikolaev

Recommended Posts

Здравейте,

Предстои ми закупуване на автомобил и съм се насочил към Skoda.
Тъй като нямам намерение да купувам автомобил от съмнителна автокъща, в събота(31.03.2018) прескочих до Еуратек - София за разгледам какво предлагат.
Харесах си Skoda Superb 1.8 TSI 7DSG и имам няколко въпроса към по компетентните лица тук във форума.
 

  1. Тъй като искам бензинов мотор, добър избор ли е 1.8 TSI?
  2. Сервизната книжка на автомобила е водена до 2015 година(50 000км) и на мой въпрос към консултант "Защо това е така и до последно ли е обслужвана в Еуратек?", консултанта провери нещо в системите им и ми отговори, че колата е сервизирана до последно в Еуратек, като нещото което най-много ме разтревожи е, че последните две смени на масло са ставали през 25/26 000 км и интервал около 16 месеца. Тук въпросът ми е, дали това е дало отражение върху работата на двигателя и неговият lifespan. ПС. Маслото е Shell 5W30.
  3. Какви други "слаби" страни има този модел, за които трябва да гледам.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако процедурата не е извършена гаранционно или от предишния собственик, си приготви 5-6 хил. за ремонт на двигателя. Има много теми и мнения за този двигател и какъв му е най-големия минус - харчи масло (фабричен дефект). А тази смяна на масло на 30 000км няма да я коментирам. Помисли си и прочети другите теми ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки предлаган автомобил се проверява подробно, никой търговец не би се набутал с автомобил в неизвестно състояние.

Но проверката не означава, че всички открити проблеми са отстранени!

Поискай чек-листа от проверката за да се ориентираш в подробностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите.
Вече 2-3 часа чета във форума разни теми за TSI двигателите и техният проблем с маслото и май се отказах. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нещото което най-много ме разтревожи е, че последните две смени на масло са ставали през 25/26 000 км и интервал около 16 месеца. 

 

Колега, разбирачите категорично препоръчват да се бяга далече от кола експлоатирана в Long Life режим за смяна на маслото, а тук става въпрос точно за това.

Освен това споделям още нещо без да се счита мнението ми за категорично. 2016 година харесахме една Шкода Рапид също в Еуратек и почти стигнахме до покупка. Все пак се обърнах към хора навътре с нещата и удивително от тях получих примерно следния отговор: "Щом колата е на свободна продажба в Еуратек или въобще при официалния дилър значи преди това не е била "одобрена" за свои хора." Тоест добрите автомобили практически не стигат до продажба по обява. Това не касае продажбата от частно лице, както се случва често тук във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо толкова Ви притеснява, че LL масло се употребява по предназначение (25-30К километра)? Ако се взима масло от “кварталния гараж”, намирам основания за притеснение, но ако автомобила си е поддържан както и с каквото трябва, не виждам причина за опасения и страхове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и на мен това ми е интересно. При последното посещение в Еуратек за смяна на маслото ми казаха да дойда пак като светне на дисплея - т.е. след 25000 км. (аз по-малко правя за 2 години по принцип) или 2 години. Аз изрично попитах не трябва ли всяка година да го сменям. Казаха ми като имам излишни пари да си го сменям всяка година. Те така или иначе щели да ми сложат Long Life масло, защото колата не можела да се кара с друго. И сега се чудя - дали в Германия си сменят маслата всяка година ако не навъртат километрите...

И друго - питах няма ли да ми сменят антифриз и отговора беше че не се сменял...

Редактирано от Steven K
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо толкова Ви притеснява, че LL масло се употребява по предназначение (25-30К километра)? Ако се взима масло от “кварталния гараж”, намирам основания за притеснение, но ако автомобила си е поддържан както и с каквото трябва, не виждам причина за опасения и страхове.

Напишете в Google : "long life oil change" и вижте какви снимки ще излязат като резултат. Мисля че не е нужна дискусия по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да добавя, че мотора може и да не харчи масло и да е ок, но DSG7 не е за препоръчване. Принципно и 1.8 TSI се води проблемен и DSG7 е доста капризна, а тук те са в комбинация.

Ако има скапана комбинация от мотор и трансмисия от тези години при Шкода, то това е точно тази. Ако нямаш 100% гаранция, че колата е гледана до последно - не ти препоръчвам да се занимаваш  с тази кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава какво масло да слагаме?

 

Лонг Лайф. Просто го третирай като нормално (10-15к). На тия коли едва ли смяната на маслото ще те събори.

 

Относно проблемите на 1.8TSI - уж някъде 2012 точно ги пооправят, но не съм сигурен :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А този вариант, 1.8 TSI DSG7, ако сега го сглобяват, очакват ли се проблеми някакви? :) (че вече съм го капарирал и поръчал)

Редактирано от Amareto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, има снимки (от преди доста години), които обаче, поне според мен, доказват немарливото отношение на собственика! Моята кола по книжка е със смени на масло през 25-30 LL. Като отвих пробката си изтече съвсем нормално масло (колкото трябва като количество), гледах през отвора за наливане с камера колкото можах по-навътре и всичко беше чисто и без наслагвания и прочее. Т’ва - за 170К.

Предвид т’ва, което съм виждал при двигатели по над милион и половина, карани с такива интервали - лично аз не съм видял никога такива неща като снимките из нет-а. Говоря за автомобили и камиони. Като камионите сменят масло на ~80К. Според мен, немарливите собственици, неподходящото масло, не навременната му смяна или изобщо липсата на смяна, както и условията в които се експлоатира автомобила или режима на експлоатация са причината за така изглеждащите двигатели. Ако маслото е читаво - не виждам защо да не се справи. Не говоря изобщо да се спестят пари от една смяна, а принципно, че маслата си покриват изискванията и навсякъде, автомобилите си се карат с LL масла и интервали според компютъра, който събира данни за режима и начина на експлоатация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А този вариант, 1.8 TSI DSG7, ако сега го сглобяват, очакват ли се проблеми някакви? :) (че вече съм го капарирал и поръчал)

Към момента проблемите, за който става въпрос по-нагоре в темата са отстранени. И мотора и кутията са модифицирани, така че да няма същите проблеми, като при първите поколения. Като конфигурация би трябвало да е много приятен и комфортен автомобил, но при първите модели има някой фабрични дефекти / недомислици, които на определени километри започват да създават скъпо струващи емоции на собствениците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към момента проблемите, за който става въпрос по-нагоре в темата са отстранени. И мотора и кутията са модифицирани, така че да няма същите проблеми, като при първите поколения. Като конфигурация би трябвало да е много приятен и комфортен автомобил, но при първите модели има някой фабрични дефекти / недомислици, които на определени километри започват да създават скъпо струващи емоции на собствениците.

 

Супер. Мерси за успокоението :) Не мисля да щадя от консумативи (btw) :) (но натам ще проучвам и питам пак)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А този вариант, 1.8 TSI DSG7, ако сега го сглобяват, очакват ли се проблеми някакви? :) (че вече съм го капарирал и поръчал)

Новите коли издържат 5 години без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя ред на мисли, някой виждал ли е TSI мотор на повече от 200к? Сериозно питам, не е заяждане. Аз познавам само хора които ги имат от нови, никой не е стигнал до там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аудито, което наскоро разкарах, беше на 189К. Обслужвано винаги (включае и от мен) на 100 % по заводски указания и в представителство. Мотора 3.0 TFSI, проблем никакъв с нищо по него и кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не аз питам за 1.8 от първото поколение. 3 ката тя е друга вселена...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен си е тотално същата технология. Колкото повече ровя по моторите на ВАГ, толкова повече прилики откривам. Някой двигатели са мотамо, разликата е в цилиндри и обем.

Например от старите кошници, 1.8 125, 1.8Т 150 и 2.8 193 са тотално еднакви (изключае при втория турбината). Имам подозрения и за 2.7 би турбото, че е същата купчина желязо, но не съм го виждал толкова отворен за да мога да го твърдя.

Ако си мислиш, че развиват коренно различна технология през определена кубатура - лъжеш се. Може и да има някой промени, но основата е тотално еднаква. Ерго предполага се и проблемите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.