Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Гайка на предна главина - развиване и затягане


Peter_CLX

Recommended Posts

Към знаещите колеги два кратки въпроса:

 

- Разхлабване/затягане на централната гайка на предната главина (12-стенната) има ли значение дали се прави при стъпило на земята колело или вдигнато във въздуха (на крик/стойка)?

Съображението на някои е, че това е от значение за дълготрайността на лагера на главината, а в сервизното ръководство не видях да е указано експлицитно как се прави, даден е само моментът на затягане, който е 50Nm + 45º (14” колело).

 

- Фабия 1 изисква ли реглаж на предница след развиване на трите болта на шарнира към носача?

 

Благодаря предварително и поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалянето на шарнир не изисква реглаж (или поне аз до ден днешен не съм правил) , а стягането на централната гайка е според зависи - имаш здрав гайковърт - стягаш на подемник , нямаш - стягаш на земята .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шарнира има известен луфт в трите болта и някъде бях гледал че се бележи положението за да се монтира по същия начин. Ако си перфекционист добре е да минеш реглаж според мен.

 

За централната гайка подкрепям колегата, но ти трябва мнооого як гайковерт. Иначе най добре е стъпил на земята с човек в колата на спирачките и на скорост. Трябват и добри камъни и удължител/тръба/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шарнира има известен луфт в трите болта и някъде бях гледал че се бележи положението за да се монтира по същия начин. Ако си перфекционист добре е да минеш реглаж според мен.

 

За централната гайка подкрепям колегата, но ти трябва мнооого як гайковерт. Иначе най добре е стъпил на земята с човек в колата на спирачките и на скорост. Трябват и добри камъни и удължител/тръба/.

 

 

Гайковерт някакъв имам, но колко е здрав е отделен въпрос... електрически е, ей този:

 

http://www.praktiker.bg/bg/Corded-drill-driver/%D0%A3%D0%94%D0%90%D0%A0%D0%95%D0%9D-%D0%93%D0%90%D0%99%D0%9A%D0%9E%D0%92%D0%95%D0%A0%D0%A2-MICHELIN-M-EW-1050/p/477938

 

С гайковерта обаче ме притесняват две неща: първо, на практика контролирано затягане с посочения момент е невъзможно - стяга колкото може, пък дали е достатъчно или не, или прекалено много, никой не знае. Второто е, че различни части по веригата (полуос, лагер-главина най-вече) понасят натоварване от вибрациите на гайковерта. Отделно, че вложката 36 за тази гайка и адаптерите не са ударни, така и не можах да намеря усилена вложка с този размер и профил.

 

ПС. В конкретния случай повод за тези питанки е смяна на скъсан маншон и оглед на карето.

Редактирано от Peter_CLX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се да успееш с този гайковерт, но нищо не пречи да пробваш. Не се притеснявай от вибрациите, колата издържа много по големи удари при движение. За успокоение прави го когато гумата е стъпила. Гайковерта е само за развиване, за затягане аз предпочитам на ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагера се стяга на момент и градуси какъв гайковерт. Ако е махната джантата слагаш отверка във вентилационните отвори на диска да се законтри във спирачния супорт и стягаш. Ако не на земята пак на момент и градуси ако искате да ви изкарат повече лагерите. А иначе шарнира ако се развие от трите болта се разбутва сходимостта не само. Малко е но мръдва. Изкарай го от оста излиза лесно.

А 50nm е много малко никакви сериозни усилия не ви трябват.

Редактирано от radionov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шарнира има известен луфт в трите болта и някъде бях гледал че се бележи положението за да се монтира по същия начин. Ако си перфекционист добре е да минеш реглаж според мен.

 

За централната гайка подкрепям колегата, но ти трябва мнооого як гайковерт. Иначе най добре е стъпил на земята с човек в колата на спирачките и на скорост. Трябват и добри камъни и удължител/тръба/.

Най-добре с динамометричен ключ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.