Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Компресорът на климатика не тръгва!


tikinsun

Recommended Posts

Здравейте колеги. След като ми беше сменен лагер на шайбата на климатика от тогава компресорът не се включва при натискане на копчето за климатика. Според вас какъв е проблема дали са забравили да свържат нещо. Аз непременно ще ги навестя когато мога за да ми дадът обяснение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери трите бушона над акумулатора.Имах същият проблем .Копчето свети на климатика но не тръгва.Окислено гнездо на бушоните над акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета колега vlado_tonev , но проблема е , че не знам точно къде се намира компресора и съответно буксата. Има ли как да ми обясниш или да се разровя в интернет. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Serg71 ти също имаш право може и да са се окислили защото от миналото лято не съм го пускал , пуснах го сега като се затопли а то пък се случи точно след ремонта на лагера ще проверя и това дано да е нещо подобно иначе ще трябва да се разправям с тях. А дали фреона се източва при смяната на този лагер и те съответно да не са го възвърнали и за това да не се включва компресора или това се изключва като вариант ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вчера и аз си блъсках главата с не работещ климатик .Излезе бушона-здрав е но не прави хубав контакт..Днес си купих нови бушони 30 А и ги подмених .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже оправях на моята, компресора може да не тръгне от 1000причини. Виж дали е вързана буксата на магнитния съединител и дали стига напрежение там. Като застанеш пред моторния кош, компреесора е долу в ления ъгъл от към перките. Виж ремъка през какво минава и ще се ориентираш. Буксата е закачена за него. Напрежението там теябва да мериш при закачена букса иначе няма валидно напрежение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя не тръгва... гнездото над акумулатора съм го разлобявал и почистил. До буксата на компресора не стига напрежение. Подавал съм ток директно от акумулатора и съединителя работи, но не знам тогава дали трябва да духа студено, защото при мен не. Края на миналото лято спря да работи и сега започнах да го ровичкам. Преди това ми топеше редовно бушон от гнездото вътре в купето, бушона е под този за вентилатора.

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може системата ти да е празна, но преди да я напълиш е добре да се види от къде изпуска. Трябва на машина да закачиш да види има ли фреон или не.

Ако има фреон, климатика ти студи, обаче въздуха в купето е топъл, то може и клапата за студено/топло да е повредена и да меша въздуха със стопления от парното, но трябва да се изследва за да се разбере.

 

Предпазителите вътре в купето трябва да са 2бр. Един малък 7.5А и голям 25А. Първия захранва точно моторчето на лапата за топло/студено, захранва и пресостат-а (датчик налягане на фреона) и ходи до контролния модул за перките на външния радиатор.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ги проверя. Климатика не е обслужван от както я имам (2010 г) и се чудех как всяко лято прави хладилник. Колата не е с климатроник.

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж дали има налягане в системата. Ако нямаш при кой може да провериш буксата на FCM модула дали идват правилните напрежения. Намира се под акумулатора.

Ето как се демонтира

За да имаш достъп до конектора трябва да отвиеш 2та болта, дето го държат и да го обърнеш към теб. После е най-лесно с една игла да бъркаш по пиновете и да мериш на кой какво има. Мери се с мултицет, маса взимаш от клемата на акумулатора, с  другата сонда бодеш с иглата и гледаш какво става. Пиновете са номерирани, ето какво трябва да има на тях

0laJDZq.jpg

 

Хубаво е да видиш дали си с тоя конектор де, ако е друг тип и номерацията на пиновете е различна.

 

Но ако не ти се разглабя (става за 15мин по принцип) може просто да закараш при някъде да проверят налягането и количеството фреон в системата, за да не се луташ залудо.,,,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.