Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Питанка относно супърб-3 2.0tdi 190 к.с.


Георги Г.

Recommended Posts

Здравейте!

Отскоро съм собственик на въпросният автомобил. Вчера късно вечерта след прибиране от работа(около 6 км) след като паркирах забелязах, че държи около 1000 об/мин тихи, вентилаторите бучаха яко и разход 1 л/ч. Реших да изчакам и след около 5 мин. разхода падна на 0.7 л/ч, съпроводено с лека промяна на шума от двигателя, но оборотите си останаха 1000. Иначе тихите са 750 и 0,5 - 0,6 л/ч.

Въпросът ми е някой знае ли защо прави така? Просто ми е любопитно. Беше хладно и климатика го бях изключил.

Досега не съм карал кола с дпф, но доколкото знам при регенерация разхода на място скача до 4-5 л/ч., така че се съмнявам да е това

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регенерация е, но от леките. И е много добре, че сте я изчакал да си свърши работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, за да съм сигурен в подобен случай на вашия проверявам температурата на газовете на ауспуха. С ръка, с крак лятото...! Ако е яко топло, значи е регенерация!

Понякога бързам и неизчаквам да свърши. Скоро не ми се включвала, започнах да се притеснявам...?! Различното е, че смених бензиностанцията и се старая да я карам в обороти, в смисъл да не падам 1500-1600!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регенерация е, но разхода не се качва толкова много. От 1 до 1,3 л/час и държи около 1000 оборота.
Лично аз преди не знаех и един два пъти съм я прекъсвал. Сега я изчаквам или връткам едно кварталче.
Много е гадно и тъпо на бензиностанция. Не знам къде са били мислите на немските инженери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, ясно. То заради това ако я прекъснеш 2 - 3 пъти не е проблем.

От 15 години карам опели и при тях вдига разхода на място значително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старата ми кола в началото много и се вживявах за регенерациите, после спрях, почна не почнала гасях не чака. За 3 години основно софийско на къси разстояния никога не ми е светла лампата да ходя да чистя филтъра.

Така че радвай се на парахода и не се вживявай на филтъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гледам да не гася двигателя ако колата е в регенерация. В градски условия, като видя че оборотите са около 1000 на някой светофар, започвам да карам с 1 предавка надолу от обичайното ми шофиране като по този начин държа оборотите в диапазона 2000-2500. С този начин на каране регенерацията успява да приключи сравнително бързо (за около 2-3 минути) независимо дали шофирам по обикновен градски път на 2ра-3та предавка или на някой "по-скоростен" булевард с 3та-4та предавка. Честно казано, когато колата е в движение (независимо градско или извънградско) нямам идея как да разбера, че колата е в регенерация, затова я усещам само в града при спиране на светофар.

 

Освен това е добре да се знае, че когато оборотите са 1000 при спряло положение, това не винаги означава регенерация. При студено палене зимата (пък и не само) в началото колата също си държи понякога такива обороти докато загрее двигателя. Също така лятото при много загряла от слънцето кола, ако надуеш климатика да духа на студено, нормално оборотите се вдигат докато успее да се нормализира температурната разлика.

 

И все пак ако някой път човек бърза и не може да си позволи да "угоди" на регенерацията, изчаквайки я да си приключи с включен двигател, не мисля че ще е толкова фатално (особено ако се случва по изключение). При такива случаи перката продължава да си работи, което предполагам означава че регенерацията си продължава работата, вероятно хабейки акумулатора. Не съм сигурен какво точно се случва в такъв момент, но и на мен в началото като взех колата ми се случи един-два пъти и ми беше малко странно, защо това нещо не се изключва. :) После разбрах, че е заради регенерацията...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

регенерацията приключва като изгасиш двигателя. За да има регенерация трябват изгорели газове с определена температура, а като спре двигателят спират и газовете. Това което шуми е вентилатор който издухва саждите които изгорелите газове са успели да отделят от ДПФа и продължава 10тина секунди. За акумулатора няма проблем, достатъчно як е заради стартстопа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.