Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Всесезонни гуми.


Recommended Posts

След извънградско каране вече мога да кажа - МНОГО ШУМНИ. В това отношение не мога да ги препоръчам - след 120-130 все едно излита самолет. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 79
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    14

  • Октавий

    7

  • The Best Forman

    6

  • sauber

    6

преди 56 минути, niki написа:

След извънградско каране вече мога да кажа - МНОГО ШУМНИ. В това отношение не мога да ги препоръчам - след 120-130 все едно излита самолет. 

Ники, виж налягането дали им е ОК, може да са 2/10 повече отколкото им трябва, за да са по-тихи!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих на Октавията отпред две всесезонки Ханкук, които по разните тестове са все в челната тройка (не блестят с нищо, но пък и нямат слаби места) и след 1000 км душманско каране през късното лято / ранната есен мога да кажа, че отговориха на очакванията ми: сцеплението е малко по-лошо отколкото на летните гуми, но доста по-добро отколкото на зимните. Логично.

Това, което не очаквах, а явно трябваше, е износването – по надлъжните ръбове на блокчетата се вижда, че май им е в дошло в повече страничното натоварване. Не, че се оплаквам, само отбелязвам. Предполагам, че при спокойно каране не би имало такова видимо износване.  

 

102144.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, Октавий написа:

Сложих на Октавията отпред две всесезонки Ханкук, които по разните тестове са все в челната тройка (не блестят с нищо, но пък и нямат слаби места) и след 1000 км душманско каране през късното лято / ранната есен мога да кажа, че отговориха на очакванията ми: сцеплението е малко по-лошо отколкото на летните гуми, но доста по-добро отколкото на зимните. Логично.

Това, което не очаквах, а явно трябваше, е износването – по надлъжните ръбове на блокчетата се вижда, че май им е в дошло в повече страничното натоварване. Не, че се оплаквам, само отбелязвам. Предполагам, че при спокойно каране не би имало такова видимо износване.  

 

Изглеждат добре.

Какво налягане помпиш? може да ти е ниско налягането, щом си видял износване в краищата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, Levcho написа:

Изглеждат добре.

Какво налягане помпиш? може да ти е ниско налягането, щом си видял износване в краищата.

Добре повдигаш въпроса за налягането, защото и аз не съм сигурен, колко трябва да е.

Държа ги на 2.3, понеже четох, че за някакви Голфове е толкова.

Но пък си мисля, че ако причината е в ниското налягане, то износването би било по-равномерно в двата края на протектора, а не само по ръбовете на надлъжните канали.

Размерът е 225/45R17

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, Октавий написа:

Добре повдигаш въпроса за налягането, защото и аз не съм сигурен, колко трябва да е.

Държа ги на 2.3, понеже четох, че за някакви Голфове е толкова.

Но пък си мисля, че ако причината е в ниското налягане, то износването би било по-равномерно в двата края на протектора, а не само по ръбовете на надлъжните канали.

Размерът е 225/45R17

2.3 е нормално. Поне при Октавия 3 пише че трябва да е 2.2.

Еми най големия стрес е в най крайната точка. Може би след още пробег ще е видимо и към краищата.

Ако караш повечето с един или два пътника, 2.3 е нормата. Ако си натоварен, сложи 2.8 поне на задните две гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, Levcho написа:

2.3 е нормално. Поне при Октавия 3 пише че трябва да е 2.2.

Еми най големия стрес е в най крайната точка. Може би след още пробег ще е видимо и към краищата.

Ако караш повечето с един или два пътника, 2.3 е нормата. Ако си натоварен, сложи 2.8 поне на задните две гуми.

До колкото знам, задните трябва да са +0.2/+0.3 спрямо предните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пише си го на лепенката за налягането. На супърба, по спомен, дават 2.3 отзад, пълно натоварен 2.7, докато предните са 2.3 и 2.5 съответно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, PRR написа:

Пише си го на лепенката за налягането. На супърба, по спомен, дават 2.3 отзад, пълно натоварен 2.7, докато предните са 2.3 и 2.5 съответно.

При мен на лепенката не го пише, вероятно защото не е предвидено да бъдат монтирани такъв размер гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ко си с нестандартен размер гуми може и да не го пише (на капачката на резрвоара), но поне можеш да се ориентираш. Моите са 17ки, т.е. горе-долу дават идея. Е, супърба е малко по-тежък и можеш да свалиш налягането с 0.1-0.2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, Октавий написа:

До колкото знам, задните трябва да са +0.2/+0.3 спрямо предните.

 

С товар разликата предни и задни и по вечко.

https://i.imgur.com/lQc5L7il.jpg

 

lQc5L7il.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.12.2023 г. at 21:58, Levcho написа:

2.3 е нормално. Поне при Октавия 3 пише че трябва да е 2.2.

Еми най големия стрес е в най крайната точка. Може би след още пробег ще е видимо и към краищата.

Ако караш повечето с един или два пътника, 2.3 е нормата. Ако си натоварен, сложи 2.8 поне на задните две гуми.

На моята си пише на лепенката на капачката на резервоара 2.3 минимум за 16ки и 17ки.

 

ПС. гугнах, че ми стана интересно има ли и каква е разликата - дизелите ги дават с по-ниско налягане на един и същ размер гуми, спрямо бензините, а РС дори са на 2.5 минимум! Явно е до мощност на колата, не до тегло, дизелите са по-тежки от бензиновите, уж имат повече въртящ момент, но не се приемат за високи скорости и натоварвания… или пък, заради повишеното тегло имат нужда от повече сцепление и това трявба да се постигне с понижено налягане на гумите?!? Интересно какво всъщност е причината за тази разлика?

Редактирано от b3lq7a
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, Levcho написа:

 

С товар разликата предни и задни и по вечко.

https://i.imgur.com/lQc5L7il.jpg

 

lQc5L7il.jpg

 

Леле, като видя 2 бара за 225/40/18 и ми става лошо за джанти и гуми по нашите пътища ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ги напомпаш на 3, без да има съответното тегло, сцеплението ти "цепи мрака". 
Мен по-странно ми е защо 18ката я дават с по-ниско налягане от 17ката, ама ... има инженери, които това им е работата и това са сметнали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че такъв размер гуми за Октавия 1 се монтират заводски (като опция?) на 1.8Т и 2.0i - трябва да се разтърся да видя за тях какво налягане дават, защото в голяма степен би било съотносимо към моя случай, макар че пак няма да е 100% сигурно, вероятно е прав колегата, че има значение теглото, бензин/дизел и т.н.

А това за региона, за който е предназначен автомобила... че има разлики в оборудването - има, но пък да стигнат чак до налягането?

Излизам извън темата, но съм виждал Фиат и Алфа Ромео, на които предписват зимните гуми да са с налягане +0.2 над това за летните (отделно от стойностите за натоварен автомобил). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, gemballa написа:

 

Леле, като видя 2 бара за 225/40/18 и ми става лошо за джанти и гуми по нашите пътища ?

... но гумаджиите потриват доволно ръце:)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Октавий написа:

Мисля, че такъв размер гуми за Октавия 1 се монтират заводски (като опция?) на 1.8Т и 2.0i - трябва да се разтърся да видя за тях какво налягане дават, защото в голяма степен би било съотносимо към моя случай, макар че пак няма да е 100% сигурно, вероятно е прав колегата, че има значение теглото, бензин/дизел и т.н.

А това за региона, за който е предназначен автомобила... че има разлики в оборудването - има, но пък да стигнат чак до налягането?

Излизам извън темата, но съм виждал Фиат и Алфа Ромео, на които предписват зимните гуми да са с налягане +0.2 над това за летните (отделно от стойностите за натоварен автомобил). 

 

Това за зимните гуми да се карат с по високо налягане е разумно, тъй като изпъква средната част на гумата и по заснежени пътища сцеплението е по добро. За това вметнах, че регионите може да оказват влияние на предписанието на производителя, наред с оборудване на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно  е добре зимната гума да е по-тясна за да може по-добре да се "забива" в снега. Доколко вдигането на налягането помага в тази посока не знам. В крайна сметка целта е целия протектор да "легне" равномерно на пътя за да осигури максимално сцепление. При пренапомпване средата ще "изпъква", т.е. на асфалт сцеплението ще е далеч от оптималното. 

Но, мислейки си за условията на ползване и кога трябва да се замерва налягането, зимата температурите са доста по-ниски, съответно топлинното разширение при каране (налягането се мери на студена гума!) ще е по-малко, т.е. и гумата ще се "издуе" по-малко и тези 0.2 атмосфери отгоре може би са за компенсация. Естествено, това са си мои интерпретации :) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук не визираме пренапомпване, все пак 0,2 бара в повече не е нещо драматично. Топлинното разширение лятото ми е оказвало такава девиация в големите жеги и продължително шофиране. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, gemballa написа:

Това за зимните гуми да се карат с по високо налягане е разумно, тъй като изпъква средната част на гумата и по заснежени пътища сцеплението е по добро.

 

Точно обратно е. При по-меки гуми се повишава сцеплението.

п.п. спускане на гумите под предписаното налягане в допустими граници, може да повиши проходимостта и да се излезе от ситуация, закъсване.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че препоръката за +0,2 през зимата не е свързана със сцеплението, а с това да компенсира спадането на налягането вследствие очаквано понижение на температурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Но, мислейки си за условията на ползване и кога трябва да се замерва налягането, зимата температурите са доста по-ниски, съответно топлинното разширение при каране (налягането се мери на студена гума!) ще е по-малко, т.е. и гумата ще се "издуе" по-малко и тези 0.2 атмосфери отгоре може би са за компенсация. Естествено, това са си мои интерпретации :) 

Пепи, аз мисля, че тези 0.2 не са в повече, а реалната норма за налягане. Лятото дават толеранс, заради загряването на гумата при пътуване и от там, повишаване на вътр. налягане. Почти е като написаното от теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

 

Точно обратно е. При по-меки гуми се повишава сцеплението.

п.п. спускане на гумите под предписаното налягане в допустими граници, може да повиши проходимостта и да се излезе от ситуация, закъсване.

Жоре, звиси. Ако е много по ниско средата на гумата престава да контактува, с необходимото налягане, с пътя и сцеплението пак пада. Освен това стабилността много страда, защото гумата почва да се усуква, поради прекаленото "смачкване". 

Но, както правилно си отбелязал, в мек сняг/кал спадането на налягането води до по-голяма "стъпка", т.е. разпределение на теглото върху по-голяма площ, съответно възможност да преминеш. Но това е контра продуктивно при отъпкан сняг, защото грайфера още по-трудно "зацепва". Не случайно военните машини имат реглаж на налягането в гумите от купето ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.