Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Всесезонни гуми.


Recommended Posts

Най-после си харесах всесезонни гуми - Kleber QUADRAXER 3. Като показатели (главно ниво на шум) се доближават до летни гуми - 69 dB. Нямах си работа да ровя за сравнителни тестове и статии на различни специализирани издания , където бяха на челните места след Мишлен и Гудиър , но на влажна настилка давали склонност към приплъзване и аквапланинг. И сега идва въпроса - до колко може да се вярва на тези тестове при положение , че не смятам да ги натоварвам до лимита?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 79
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    14

  • Октавий

    7

  • The Best Forman

    6

  • sauber

    6

Определно са сред добрите всесезонни тази годнина са препоръката на https://www.tyrereviews.com/Article/2023-24-Tyre-Reviews-All-Season-Tyre-Test.htm

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, skodafen написа:

Определно са сред добрите всесезонни тази годнина са препоръката на https://www.tyrereviews.com/Article/2023-24-Tyre-Reviews-All-Season-Tyre-Test.htm

Ще ги видя .. тази година имаше атрактивни предложения на Ханкук и Кумо , но определено Клебер ми сред фаворитите за бюджетна гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, с твоето каране и със сликове ще си добре ... на сняг :D 

Сега сериозно - за града и разумно каране на мокро не смятам, че ще имаш проблем. Но, ако уцелиш да завали обилен сняг, просто изчакай снегорина и карай след него ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, PRR написа:

Гена, с твоето каране и със сликове ще си добре ... на сняг :D 

Сега сериозно - за града и разумно каране на мокро не смятам, че ще имаш проблем. Но, ако уцелиш да завали обилен сняг, просто изчакай снегорина и карай след него ;) 

Според тестовете (пак казвам ако може сляпо да им се вярва) потегляне , спиране и контрол на сняг са в челната тройка , та може и да потегля , а и имам навика да си возя в багажника вериги зимата ;) .. повече ме притеснява склонността за приплъзване на влажна настилка и другото , което още ме спира да се "преобуя" е издръжливостта , защото целогодишно ще са изложени на атмосферни влияния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, с изключение на последните, вече сменени, зимни гуми, повече от 4 сезона много рядко съм карал гуми. Те трудно изкарват повече от 60к км, а 4 сезона по 15к са си толкова. Та не виждам причина да се притесняваш. Да, не са 17ки ще изкарат 50к вместо 60к, но това надали е проблем. 

Та, колкото и да съм противник на гумите за мъгла, специално в твоя случай са подходящ избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, The Best Forman написа:

Според тестовете (пак казвам ако може сляпо да им се вярва) потегляне , спиране и контрол на сняг са в челната тройка , та може и да потегля , а и имам навика да си возя в багажника вериги зимата ;) .. повече ме притеснява склонността за приплъзване на влажна настилка и другото , което още ме спира да се "преобуя" е издръжливостта , защото целогодишно ще са изложени на атмосферни влияния.

Че те моите са зимни и пак имат навик на мокро да приплъзват - иска си внимаване. Да беше някой друг, да ти кажа да свалиш крака от газта, ама в твоя случай това означава съвсем да спреш ?

Колко години смяташ да ги ползваш, че те притеснява атмосферното влияние? Предполагам, че са измислени и  две-три години ще си изкарат спокойно и слагаш нови. Или и ти ще ставаш от тея дето гуми купуват само кога на старите им излезнат теловете? Тогава ще ти подаря няколко парчета картон че да си ги покриваш лятото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, PRR написа:

Гена, с изключение на последните, вече сменени, зимни гуми, повече от 4 сезона много рядко съм карал гуми. Те трудно изкарват повече от 60к км, а 4 сезона по 15к са си толкова. Та не виждам причина да се притесняваш. Да, не са 17ки ще изкарат 50к вместо 60к, но това надали е проблем. 

Та, колкото и да съм противник на гумите за мъгла, специално в твоя случай са подходящ избор.

Последните години повече от 5 000 на година не минавам , а преди бяха по 7 000 . Летните корейци вече имат следи от разпад , а са 5 години , зимните (по-стари) са като нови. 

преди 31 минути, Logrus написа:

...
Колко години смяташ да ги ползваш, че те притеснява атмосферното влияние? Предполагам, че са измислени и  две-три години ще си изкарат спокойно и слагаш нови. Или и ти ще ставаш от тея дето гуми купуват само кога на старите им излезнат теловете? Тогава ще ти подаря няколко парчета картон че да си ги покриваш лятото.

Колко да ги карам - поне 5 гидини (ако карат толкоз) , инак не са рентабилни :)

Днес попаднах на един от епизодите на Александър Блок по АМС и обясняваше , че три години е оптимум , а според немската асоциация на гумопроизводителите , можело и пет .. знам ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишлен казват 10.... Аз съм карал един зимен Бриджстоун 10г...последните години и през лятото...накрая почна да се напуква протектора...но бяха адекватни ставаха за каране...според мен минимума е 5г. ако няма някакви дефекти по гумата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам защо трябва да се говори за години, а не за километри. Евгени минава 15 хиляди за три години, аз съм ги минал за 6 месеца.

Зимният Мишлен на колата на майка ми е първият купен преди 15 години, летните са само 2 години по-млади. Ама колата е на фрапантните 75 хиляди километра. Колко гуми да смени за тези километри?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, много зависита има. Как се карат, как се съхраняват, колко са качествени и т.н.

Аз в момента за първи път в живота си карам гума четвърти сезон и то зимна. Ама да чукна на дърво, супер прилично се държи на студеното и лигаво време към момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Izolini написа:

Не виждам защо трябва да се говори за години, а не за километри.

Защото гумата старее - не става дума само за износването от навъртените километри, а за качествата на материала след няколко години. Аз поне не си падам да карам с пластмасови гуми, па ако ще да са с 3см. грайфер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Logrus написа:

..., па ако ще да са с 3см. грайфер.

Ей с това съм карал

spacer.png

Е, нЕма такава трагедия! За дълбока кал и много дълбок сняг става, но в останалото време е ужас. Не спира, не тръгва, не завива, шумна е, но пък харчи много ... Май има и други екстри, ама да не продължавам ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих си тази година всесезонни (на първо време ще ги ползвам като зимни, защото има още сезон или два в летните) Hankook Kinergy 4s2 235/55/17. Засега на сухо и мокро се държат много прилично, а по отношение на износването би трябвало да държат прилично защото са с тредуер 400 или над 400. Снега не ме притеснява толкова, колата е 4х4, аз не карам ски и не живая на северния склон на Витоша. Още отзиви, по-нататък. 

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4х4-то помага за тръгване, но не помага при спиране, имай го предвид! И да споделиш впечатления де, най-вече на сняг. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PS: Днес смених оригиналните всесезонки (Bridgestone Dueler, 195/80/15) със зимните гуми (Bridgestone Blizzak 205/70/15). Ами ... разликата е, че няма прилика. На мокро всесезонката върти гуми на всяко мокро петно, зимната държи и иска доста газ за да превърти. Да, една идея по-широка е зимната, но разликата е толкова голяма, че тоя 1см (5%) няма как да е основната причина за това драстично различно поведение. Просто тоя Dueler е тотална щета и много съм му се наточил да си заминава. Живи - здрави на пролет :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наясно съм, но все пак са нови незизпечени гуми, които показват доста прилични резултати на тестовете. С моя пенсионерски автомобил не мисля да се състезавам на сняг. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също заложих на тоя Ханкуук Кинерджи 4С, но 15". Брутално шумни са, на моменти не си чувам двигателя от тях.

Дано като се поолегнат да поутихнат, иначе напролет ги засилвам към ОЛХ

Редактирано от pepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да те разочаровам, но гуми утихват, само когато станат сликове ...  Дано греша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, PRR написа:

Не искам да те разочаровам, но гуми утихват, само когато станат сликове ...  Дано греша.

 

Няма как да грешиш. Шума го генерира шарката :) Колкото са по-снежни (заострени напред и с дебели ламели), толкоз по-шумни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тествах на Златните мостове, оказа се и че спират на лед и сняг. За шума въобще не ми е направило впечатление, защото колата е доста добре обезшумена. Или другият вариант, при мен да няма шум. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В събота вечер след 10 часа вечерта когато снегорините бяха се загубили и вчера и днес (в Красно село голям лед - едвам се върви) никакви ядове със спирането, потеглянето или стабилността. Даже в събота вечерта подведен от стабилността на гумите се увлекох със скоростта и дистанцията и за малко да отнеса едни рязко аварирали, но успях да мина на зигзаг между тях без да ударя никой. С една дума - доволен. Относно шума - заслушах се при намалена музика - явно е прав колегата, но при мен не е фатално. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като прочета как спирали гуми без шипове на лед ми става ясно че или леда не е бил лед или автора е силно предубеден...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, silent написа:

Като прочета как спирали гуми без шипове на лед ми става ясно че или леда не е бил лед или автора е силно предубеден...

Има лед и лед. Ако е от типа "black ice", т.е. гладък - нищо друго освен шип и/или верига не помага. Но, както се "наслаждавах" днес сутринта, грапав лед, т.е. лед с шарки от преминалите вчера, преди да паднат температурите, автомобили - ами лятната гума си е пътник, всесезонката ще се опита да направи нещо, но истинската зимна гума ги отнася, като куцо пиле домат. Но пък такъв тип лед в града надали ще има, а и да има надали ще е в комбинация с наклон. Т.е. всесезонката може и да е не-лош вариант. И пак - всичко е до условия в които ще се ползва автомобила и кой какви компромиси може/иска да си позволи. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, silent написа:

Като прочета как спирали гуми без шипове на лед ми става ясно че или леда не е бил лед или автора е силно предубеден...

Зависи кой какво очаква от спиране на сняг и лед. Ако очакваш спиране като на 35 гардуса няма как да стане, а и аз не го очаквам. Но все пак за това ни е даден мозък, за да можем адекватно да реагираме на случващото се около нас. Като има снеговалеж или лед караш много по-бавно отколкото при идеални условия. Даже не знам защо трябва да се обясняват тези неща, които би следвало да се подразбират. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.