Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моля за помощ спешно Не отчита педала на газта


vladkant

Recommended Posts

Здравейте, днес докато пътувах към Сапарева баня шкодито не пожела да отчете натискането на педаля за газ. Бях на темпомат и тръгнах да изпреварвам кола пред мен и автомобила си остана на 120 (на толкова бях пуснал темпомата), натиснах газта за да изпреваря по бързо но колата въобще не пое инфото от педала а си остана на 120. Налож се да чукна спирачките за да изключи темпомата, понеже не отчете и + за повишаване на скоростта от него, след което продължи да не отчита че натискам газта. След няколко км при натискане на газта се форсираше до 3 хил оборота но колата по никакъв начин не ускоряваше. Заредих на шел дизел випаур с надежда евентуално да отпуши но ефекта е нулев. Няма загуба на мощност, колата върви по инерция без да се затруднява (предположих че може и спирачки да са ми блокирали), след престоя на шел колата тръгна като нова но при достигането на 80 км/ч и 3 хиляди оборота заби и остана на 80 и 3 хил оборота.

Възможно ли е темпомата да бърка цялата работа и как най лесно да то изключа- от копчето пробвах, ефект Ц

Моля за помощ понеже след малко тръгвам към София, да знам как да се прибираме

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

на първо време което се сещам,че може да помогне пробвай да разкачиш за няколко минути акумулатора за да се ресетне компютъра. Все пак без диагностика трудно ще разбереш проблема и само ще е гадаене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам темпомат и не знам как стоят нещата, затова от обща култура ще попитам - Темпомата работи ли като отделна система, сиреч, имали отделен предпазител, който да може да се изключва?

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

А в конкретния случай може Темпомата изобщо да не влияе на такова поведение на колата.

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро на авариен режим ми прилича

И аз го мислех, но при авариен режим не би ли трябвало да има индикация на таблото?

При мен нямаше нищо което да дветне по таблото :/

А и аз си мислех че аварийният режим е до 60 км/ч. До момента нито една кола не ми е влизала в авариен режим а и не съм запознат със максимална скорост в този режим.

След откачане на акумулатора колата изкарваше 1-2 километра отново

Благодаря на отзовалите се....

След 4 "рестарта" на акумулатора по път от Сепарева баня до София се прибрах къде на аварийни в аварийната лента, къде по нанадолнището без аварийни....

Благодаря още веднъж....довечера ще бъде "хоспитализирана" в сервиз....да видим чичо доктор какво ще каже....

Ще пиша за диагнозата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също залагам на авариен режим, само че явно работи различно при различните марки. На моето Волво колата влиза на трета (причината за аварийния режим е скоростната кутия, която е автоматик) и се движи само така. Може да спираш, да тръгваш на трета едва едва, може и да даваш газ колкото искаш докато изцедиш третата предавка. Влизането в режима също се случва след като вдигна 80. При мен обаче има индикация и светваше оранжев триъгълник, придружен със съобщение за проблем в кутията.

Редактирано от mirizlivpor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не залагам на нищо без посещение в сервиз. Изключително неприятна случка, особено в ситуация при изпреварване. Преди около месец имах подобен проблем и се оказа скъсан вакуумен маркуч на входа на акутатора. Поведението на автомобила беше подобно - повече от 3 хил оборота и 100 - 110 км/ч не щеше. Отстраняването на проблема беше "елементарно", но аз на пътя не можах да го установя. Видяхме го в сервиза. Лампа или надпис за авариен режим не ми е светвала. Сменихме маркучето и колата си върна живеца - турбото заработи. Споделям само като насока за евентуален проблем към колегата. Входа на вакуума към акутатора е на много завряно място, но с бъркане и напипване се установява.

Успех колега, дано е малка белята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вакумните маркучета съм ги сменил лично преди два месеца, гледах ги и тях да не се е измъкнало някое, поже съм го ял от тях с пасата който имах преди.

Колата я закарах в сервиз днес, като кажат диагнозата ще пиша какво е било

Дано е записала грешка на компа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип имам проблем с една от дюзите, от време на време работи на 3 цилиндъра. Бях писъл в друга тема. Но от доста отдавна не ми е правила този проблем....но явно днес се е изкендзала....утре ще се разбере....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От сервиза казаха че клапана на турбото бил изгнил и паднал и търкал в полуоската :/

Възможно ли е да е от това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От сервиза казаха че клапана на турбото бил изгнил и паднал и търкал в полуоската :/

Възможно ли е да е от това?

Абсолютно възможно. До колкото съм запознат акутатора на турбото е на такова място, че обира много гняз, кал, вода и кво ли още не и е напълно възможно да е изгнил , ръждясал или блокирал и да не може да управлява геометрията. За жалост ако стария наистина не става за нищо, нов акутатор не е най-евтиния чаркалък и замяната му е "трудоемка". Предполагам в сервиза момчетата са читави и си знаят работата, но ако свалят турбото, мисля че едно почистване на геометрията и ревизия на луфтовете няма да е излишно, макар и да оскъпява ремонта. Но в крайна сметка този ремонт няма да е като да сменяш дюза/и и можеш да си спокоен за двигателя. Естествено след това задължително според мен пак трябва да се закачи на компютър за проверка работата на турбото с данни в реално време.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се сваля турбото за смяната му. Не е трудно също. Не е и скъпо. Аз сменях на AHF и с отстъпката беше към 100-120 лева. Единствено трябва да се регулира хода му, но би трябвало да не е проблем за кой да е човек с познания. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех си колата и има коренна промяна в работата на двигателя....

А ей го и убавеца...

038656769-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

От доставчик на уж реномиран производител са около 100-120-150лв. Има и китайски за около 30-50лв.

Може да го намерите в ebay като пишете "GT1749V actuator". Part номера на самия актуатор е 434855-015. Иначе се намира зад мотора на самото турбо, като буталото с мембраната е ориентирано нагоре. Това е и проблема защото влиза вода вътре в отвора, ръждясва, падат люспи и късат мембраната. Резултата е, че променливата геометрия спира да се движи и мотора получава overboost, което кара защитата да включва авариен режим. При мен беше спекъл и така изключи точно на 80км/ч. Не е добре да правите експерименти защото може да гръмнете турбото с много налягане. Аз пръснах с WD40 в отвора и пораздвижи. Сега го чакам като откаже ще го сменя, имам ново купено. Мисля че на канал като свалите кората под двигателя има достъп и лесно се сменя. Номера е да настроите хода да е същия като на старото, да не е по малко че пак ще има високо налягане. Но при всички положения е добре да се направи лог на турбото след като сте сменили за да сте по-спокойни. 

Високо налягане с резултат авариен режим може да има и по други причини. Например ако клапана, който управлява/пуска/ вакуума към актуатора е прецакан. Ако геометрията е спекла. Ако вакуум помпата е заминала и тн.
При всички случаи трябва да е записана грешка, при мен беше това - 

 

1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control

            P1557 - 35-00 - Positive Deviation

 

Дано да е от полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.