Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моля за мнение


Guest

Recommended Posts

Здравейте,

 

От две седмици съм собственик на Шкода Октавия - 2010 г., 1.6 TDI, DSG - 7скорости и две неща ми правят впечатление. Като запаля колата и карам нормално, на празен ход (на светофар или на място) колата държи около 800 оборота, което е напълно нормално, обаче карам ли я малко по-агресивно в същото положение (на светофар или на място) държи 1000 оборота. Това нормално ли е или не? И другото, което ми прави воечатление, като изгася мотора перката на двигателя работи още няколко секунди преди да изгасне напълно. Това също не знам дали трбва да бъде така при условие, че на вън все още не са летните температури от по 40 градуса.

 

Ще съм много благодарен за всяко мнение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ти се включва системата за почистване на ДПФ. Моята също вдига на 1000 оборотите. Излез и виж ако духа много топло от ауспуха - това е почистване!

На 1000 вдига също, докато загрее двигателя зимата при температури по ниски от 5 градуса, би трябвало да вдига също и при голяма консумация на ток, но това не съм го усещал още.

 

Да добавя и още нещо, пробвай да смениш бензиностанцията. Аз откак зарязах Еко и зареждам на Ромпетрол двигателя се почиства много рядко.

Редактирано от stocher
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен не съм усетил да работи след като загася, единствено в големи жеги с ползване на климатика.

Но, това да не те притеснява. Различни инженерни решения са. Твоя двигател е предполагам 105к.с., моят е 90.

Всичко е нормално, важно е на таблото да не свети лампа и да гасне перката след няколко минути.

Старай се да караш повече извънградско.

Не знам автоматика как сменя предавките, аз съм с ръчни скорости, при мен най добре работи на обороти от 1500 до 2500, по точно около 1700-1800. На по ниски и високи от това за кратко време също се включва почистване на ДПФ. Предполагам набързо нахвърля саждите и системата реагира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При екстремно каране колата се адаптира, кутията започва да сменя при по-високи обороти, на празен ход също държи по-високи обороти. Това е отговора на първата част от въпроса.

На втората - това е нормалната работа. Иначе ако перката се включи на много висока скорост и работи поне минута, това означава, че колата е била в регенерация.

По въпроса за чистенето: Екстремното каране чисти DPF от самосебе си. Нормалното каране с около 2000 rpm го задръства и следва принудителна регенерация. Освен това по-скапаното гориво също води до по-често регенерации. Последния път заредих на Ромпетрол. Няма такава помия. Треперене в ниски обороти, по-рано сваляне на предавка при натоварване, три регенерации за един резервоар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, много ви благодаря. Обаче, много странно нещо ми се случи преди малко. Запалих колата на километър разтояние и като спрях, колата нещо почна да мени обороти 800-1000-1200, после се оправи. Какво може да е това? А за прочистването на дпф-а, аз как го разбирам, че се случва тази прицедура? Дали това с оборотите има общо пак с този филтър? Странно!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регенерациите по възможност не трябва да се прекъсват. Ако при спряло положение оборотите са 800/1000 и перката работи е добре да се покара малко за да спре процеса.
Прекъсванията водят до задръстване (макар и да не би трябвало да се вкарва толкова тъпо инженерно решение)
Дизелът си е за извънградско.
А за принудително прочистване на ДПФ, доколкото съм чел, се кара десетина минути на 3-та или 4-та скорост над 2500 оборота.
Регенерация може да се пусне и през VAG-COM.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регенерациите по възможност не трябва да се прекъсват. Ако при спряло положение оборотите са 800/1000 и перката работи е добре да се покара малко за да спре процеса.

Прекъсванията водят до задръстване (макар и да не би трябвало да се вкарва толкова тъпо инженерно решение)

Дизелът си е за извънградско.

А за принудително прочистване на ДПФ, доколкото съм чел, се кара десетина минути на 3-та или 4-та скорост над 2500 оборота.

Регенерация може да се пусне и през VAG-COM.

Колега,

Благодаря ти за изчерпателния отговор и отделеното време. Информацията ми е полезна.

Поздрави и безаварийно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

регенерацията се изпънява на всеки 3-400 километра (ако колата е миналата дизелгейт ъпдейт, или 5-6-700 ако не е). и да я прекъснеш после може да си продължи сама

регенерацията се познава най-вече в градски условия по:

- колата работи на 1000 оборота на място

- моментния разход е малко завишен 0.6-0.7 без други консуматори (иначе е 0.3 - 0.4)

- старт стоп системата на колата е деактивирана (задраскано А на борда)

- може и миризма на сяра да усетиш (ако си в подземен гараж примерно).

отделно ако изгасиш колата докато е в такава регенерация, се включват за кратко силни перки 

 

Има три степени на регенерация:

- тази, която си е планирана и е стандартна, няма какво да те притеснява.

- частично запушен ДПФ (жълта лампа), при която се прави принудителна регенерация с каране по магистрала с поне 2500 оборота, докато лампата изгасне (за около 15 мин). 3-4-5 предавка няма значение, зависи от скоростта, важни са оборотите, защото изходящите газове трябва да вдигнат поне 600 градуса температура, за да изгорят саждите. Обикновено това се постига и с нормално магистрално каране от 130 км/ч. Затова се казва че дизела не е за града, а си е за междуградско, когато филтъра се самопочиства сам.

- почти или изцяло запушен ДПФ (ако жълтата лампа не изгасне), това се оправя вече само с почистване или смяна на ДПФ-а. ДПФ-а може и да се премахне изцяло, ако е чак толкова запушен, но тогава ако въведат някога контрол за врдените емисии, колата няма да си отговаря на евро стандарта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.