Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Комбиниране на 16" предни и 17" задни гуми


flatmo

Recommended Posts

Някой пробвал ли е или пък дали се е налагало да използва различни размери гуми на О3?

 

Конкретното ми питане е дали системите за сигурност и индикацията за налягане в гумите ще се ошашкат ако колата е с 205/50/17 задни и 205/55/16 предни гуми?

И двата размера фигурират в книжката на колата.

 

100% съм сигурен, че доста хора ще се чудят що за тъпотия е това и искам да изясня, че идеята е това да е конфигурация за зимния период. Като задните гуми ще са всесезонни.

Последните 5 години използвам такива гуми за задни на досегашната кола и не съм имал проблеми със стабилноста през зимата.

Редактирано от flatmo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ще си интересна гледка по улиците на Морската столица.

Направи си проба сега през лятото и ако има проблем (освен естетически), ще имаш време до зимата да си намериш още 2 джанти 16'.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните 5 години използвам такива гуми за задни на досегашната кола и не съм имал проблеми със стабилността през зимата.

 

През последните 5г. кога валя сняг във Варна? И колко.

Аз ще бръмча целогодишно с летните. Или некви всесезонни.

 

:plate_spam: 

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата карах предни 185/65/15 и задни 195/65/15 (за Октавия 1 говоря) Имат малка разлика в диаметър и не ми е светило нищо. Но все пак нямам системи като при теб. А и разликата в твойте диаметри е малко по-голяма. Колата ти не е 4х4, нали ?!

Наистина, не ти пречи една проба да направиш.

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Налага се да се кара и по сняг не става само с летни. ;) Всесезонните не им вярвам достатъчно за да ги ползвам за водещи на сняг и лед. Чудя се дали, ще мина с 6 колелета вместо 8 и без посещения при гумаджиите.

 

Колата е на предно. Разликата в диаметъра между двата размера е 5мм. Тази разлика спокойно може да се появи и при различно износени гуми или различна марка/модел.

Редактирано от flatmo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да си купиш нова кола, а не можеш да си купиш 4бр зимни гуми?  :eusa_think:

Въпросът е риторичен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че имаш уникалната възможност да пробваш, това което сам предлагаш, и да ни кажеш колко умна е О3. 

Според мен нищо няма да светне и измрънка и ще си караш, като пич отпред с тасове, а отзад с яката джанта ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да си купиш нова кола, а не можеш да си купиш 4бр зимни гуми?  :eusa_think:

Въпросът е риторичен. 

Защо смяташ, че всичко е въпрос на пари?

Проблемът не е в покупката на 4 джанти и 4 гуми. Въпроса е в оптимизиране на това, което вече имам, мястото с което разполагам за съхранение и времето изгубено в посещения на гумаджии.

 

16-ските също са алуминиеви няма да е с тасове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът не е в покупката на 4 джанти и 4 гуми. Въпроса е в оптимизиране на това, което вече имам, мястото с което разполагам за съхранение и времето изгубено в посещения на гумаджии.

 

Абсолютно подкрепям мнението! Човек трябва да е практичен и изобретателен. Не виждам нищо лошо. Слагай ги, виж какво е положението и ако всичко е наред - продължаваме напред :)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налага се да се кара и по сняг не става само с летни. ;) Всесезонните не им вярвам достатъчно за да ги ползвам за водещи на сняг и лед.

Само имай предвид, че много по-гадно е да загубиш тракция на задницата на кола с предно. Много от специалистите препоръчват по-добрите гуми да са отзад. И понеже въпроса е спорен, най-добре е ако човек гази редовно сняг да е подкован и на четирите колела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата карах предни 185/65/15 и задни 195/65/15 (за Октавия 1 говоря) Имат малка разлика в диаметър и не ми е светило нищо. Но все пак нямам системи като при теб. А и разликата в твойте диаметри е малко по-голяма. Колата ти не е 4х4, нали ?!

Наистина, не ти пречи една проба да направиш.

Разлика в ДИАМЕТЪР?  Диаметърът се определя от 65/15, а не от 185 или 195. Или са на джанти за 145  :crazy: 

 

Що се отнася до разликата в диаметрите - не мога да съм обективен, но подкрепям Цецо за качеството на задните гуми при кола с предно предаване (от опит).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика в ДИАМЕТЪР? Диаметърът се определя от 65/15, а не от 185 или 195. Или са на джанти за 145 :crazy:

...

Не само, Чаво, всички мерки участват в цялостния диаметър на колелото:

185, 195 - това са милиметри широчина на гумата.

65 - това е височината изразена в проценти от широчината на гумата.

15“ - това са колко инча отвор има / големината на джантата.

 

Общо взето първата е по-ниска с около 14мм.

 

Ето тук е обяснено много добре:

https://www.avtogumi.com/bg/parametri-gumi

 

А, разбира се, както казваш няма разлика в цолаж и пропорционална височина, като показатели, но заради широчината на гумата - цялото колело става по-високо.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих си още 17-ски за да мога да карам целогодишно на 17-ски.

Все пак ще направя експеримента след няколко седмици за да се знае :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.