Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Wizz - абсурд


Recommended Posts

Здравейте, приятели :)

 

Пиша тук с малко страничен от шкодите проблем, но пък е правен, а и честно казано - доколкото знам има един-двама юристи тук във форума ни. Които съответно моля за съдействие, най-малкото със съвет - къде мога да предприема действия за решаване на следния казус.

 

От над 3 години имам регистрация с познатата на всички, предполагам, Wizzair. Регистрацията в сайта им е стандартна - регистрираш се с e-mail и парола, като на e-mail-а те ти пращат линк за потвърждение на регистрацията - нищо ново под слънцето. Ала веселбата едва сега започва.

 

В момента на регистрация, системата на Wizzair автоматично генерира името ми като първите символи от e-mail-а, който съм посочил по време на регистрирането. Промяна на въпросните имена системата им НЕ ми дава да направя чрез сайта! Съответно, поради използването на e-mail-а ми: pri_valo@yahoo.com, системата на Wizzair създава клиентското ми име като 'Pri Valo', където 'Pri' се явява малкото ми име, а 'Valo'  - фамилия. Нещо, което се разминава с повече от три символа с имената ми по личен документ.

 

Споменавам тази разлика, тъй като при отпечатване на бордна карта, системата изписва на самата бордна карта въпросните имена 'Pri Valo', а не 'Valo Neshev', поради която разлика вчера, на летище Варна, ми бе отказан достъп до самолета, освен ако заплатя промяна на име на самото летище (130лв.) + check-in пак на летищна цена (60лв.) или общо - 190лв.

 

Безплатна промяна на имена ставала максимум до 3 часа преди полет и само чрез call-center-а им. Информация необявена по достъпен начин.

 

Факт, свързан с казуса е, че имам няколко полета с тях и въпросните имена 'Pri Valo', изписани на бордната карта, без това да е отбелязвано като проблем от който и да е техен служител, нито на летище София, нито на летище Варна, нито на летище La Valletta (малтийското летище), съответно до вчерашния ден няма логика да се притеснявам от това.

 

Протеста ми е свързан с това, че като клиент съм поставен в крайно некоректната ситуация да разбера в реално време, че промяна на име става само чрез call-center, и то максимум до 3 часа преди полет. Също така настоявам, че предвид неколкократните ми пътувания с тях (Wizzair) и липса на каквато и да е забележка относно името на бордната карта и името в личния документ, грешката не е моя и не е редно да плащам чужда немърливост. А в добавка на това съм лишен от правото на каквато и да е реакция и съответно - изпуснат полет. Освен това оставам с впечатлението, че съзнателно тази разлика не е коментирана от служителите им, навреме, и в един момент ставам жертва на изнудване да заплатя промяна на име на самото летище и check-in пак на самото летище, което практически елиминира термина Low-cost полет, с който те са известни.

 

Още снощи пуснах формуляра за оплакване в сайта им и в момента следя развитието на събитията, доколкото ми е позволено, като потребител. Лошото е, че имам билет за концерт утре и ако не се усетят навреме и не ми издадат безплатен самолетен билет за днес, вероятно слушането на Justin Timberlake, ще се отложи. Обаче отлагане на търсенето на правата ми и компенсация заради абсурдната ситуация, плод на чужда немърливост, няма да има. Та въпросът ми е следния - към коя правна институция мога да се обърна, за да ми помогне да се защитя. Дали в български съд, или пак с техен правен отдел да се занимавам, и какво друго мога да направя.

 

Предварително благодаря на всеки отзовал се :)

Редактирано от pri_valo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е много странно. Моята регистрация също е с email и той по същия начин е някаква мазаница с части от името ми. Но досега никога не съм имал проблем с това, а имам поне 10 тина полета с тях, включително и вътре в страната. Не съм си гледал задълбочено бордната карта, но там би следвало да фигурира истинското ти име, защото това си е изискване на разните му там международни агенции по въздухоплаване и прочие. Няма начин там да седи никнейма ти. Може да го има в някой ъгъл, ама по ясен начин вътре трябва да има двете ти имена изписани на латиница.

 

Явно наистина е проблем с първоначалната ти регистрация, ама...

 

You can correct mistakes simply by re-typing relevant personal details on your profile. To do that, just sign in and click on My profile. All fields can be edited, except for the name, the title and the e-mail address. After editing, click on Save to finalize corrections. You can also contact the Wizz Air Call Centre for assistance.

 

 

Tъпото на Уиза е че клиентската подръжка е през един импулсен телефон, дето седиш на холд по 15 минути... И общо взето докато получиш някаква "подръжка" си плащаш билета още два - три пъти...

 

Иначе комисията за защита на потребителите е твоя "защитник" в случая, ама те докато се задействат... Но пак казвам, това дето пишеш е много странно и по-скоро е някакъв бъг в тяхната система за първоначална регистрация. Аз като си я правих, не помня как точно си въведох името, ама не съм имал ядове ( и за първи път чувам някой да има точно такива). Но като цяло начина е по скоро да търсиш контакт с компанията, комисията ако въобще се задейства ще е след няколко века.

 

И последно - промяна на името преди полет можеш да правиш, ама само ограничена. Мисля сбъркана буква или нещо от сорта. Да смениш цялото име не ти разрешават, искат такса, често пъти надвишаваща цената на самия билет. Но това си е стандартна практика на всички нискотарифни, да клинчат пари по всевъзможни, често абсурдни начини... Човек трябва да си го знае и према, това е положението.

 

Иначе един уъркараунд за бъдеще е просто да цъкаш че ще лети друг човек, а не ти и да си въвеждаш после твойте данни. Ама това си е тъпо...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите.

 

Цецо75, промяна на името ми чрез сайта им просто не ми дава да направя - дали е проблем на самия сайт, дали на всеки потребител не дава да променя чрез сайта - нямам инфо. Но на мен със сигурност не ми дава. А аз съм достатъчно в час, за да имам желанието да си го оправя. Най-малкото от собствения ми табиетлизъм, държа да съм коректен в предоставената информация на подобен род сайтове.

 

Но при положение, че съм пътувал няколко пъти досега по този начин - с разлика в имената по бордна и лична карта, и никой от Wizz не ми е правил дори забележка, къде е логиката да го правят за моя сметка и то след дъжд качулка.. Имам предвид, няколкото ми полета така.

 

А за КЗК.... опитвах веднъж да ползвам услугите им, но са адски тромави и реално - неефективни.. Ще натискам през сайта на Wizz засега. И ако няма реакция в определеното време - ще се свържа с адвокат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста сайтове, които предлагат услуга с обезщетения за подобни ситуации. Не знам до колко работят и са ефективни, никога не съм ползвал.

Тук има опция с отказан достъп.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, факт, че не можеш да си смениш името. И аз не мога. Аз затова и ти постнах цитат по-горе от техния сайт - наистина пише, че не може да се сменя името и email-а и да се свържеш с кол центъра. Определено е станало някакво мазало при регистрацията, защото сефте някой се оплаква около мен. Нищо чудно някой "програмист" да е подобрил кода на страницата, да са гръмнали няколко човека и после да са го оправили. Ама тия гръмналите ги чакат да изреват да ги оправят... 

 

Та май нямаш полезен ход освен да търсиш връзка с тях. Но задължително трябва да го оправиш, че ако ти се случи пак тая простотия на другия край на Европата...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Milen Dimitrov, благодаря.

 

Аз вече се свързах с кол-центъра им, за да поправят името, но ще се опитам максимално да ме обезщетят. Нека видим какво ще отговорят на подаденото оплакване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ше съм готов, естествено.

 

Няма и аз без бой да плащам чужди мърлявщини.

 

Какъв е тоя сайт, който не ти позволява да си промениш детайли от профила, а това трябва да стане на платения им кол център, WTF?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "pri_valo" - Направи си нова регистрация за да нямаш бъдещи проблеми..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами честно казано се замислям дали изобщо да продължа да пътувам с тях. Вярно е, че дават много добри цени, но дали са достатъчно, за да платят принципите ми? Хаха, че метафорично се изказах :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "pri_valo" - За Цените си, са мнооого добре :) Вози се смело и хич да не ТИ пука за дребните им недоразумения. Между основната тема - миналата седмица и около месец преди това пак, летях с тях, като и двата пъти, краката ми не опираха в предната седалка, като също така не бях на по-широките места. Да не би нещо да са намалили редовете със седалките и в следствие на това да са отпуснали по няколко сантиметра в повече между всеки ред? Направо се бях разширил, при все, че съм 185 сантиметра висок :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега аз малко може да съм на контра, ама при регистрацията на профила, ясно си пише Име и Фамилия... Така ли не ти направи впечатление, че на име стои "При", а фамилия "Вало", че даже и да пътуваш със сгрешени имена, няколко пъти.(говоря още за първия път, когато си пътувал) Звучи ми малко несериозно. Не знам как си минавал между капките. Иначе да, с WizzAir, често се случват проблеми.... ако помните доста хора изгоряха с билети, които бяха дублирани за един и същи полет. Едно място се продава по 2-3 пъти и става мазало. Но за цените си, остават добра алтернатива :eusa_think:

 

P.S
Също името ти Вало или Вальо е ? Защото правилната транслитерация на българските имена от кирилица на латиница е Valyo(Вальо), Valo(Вало). (*виж в личната карта). Внимавай като правиш корекциите, да не ти направят спънка и за това.

Редактирано от marinpetroff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам те - зс регистрацията. Не се прктеснявай, няма проблем - мненията са си мнения :)

 

Но държа да подчертая, че право да си избера името нямах по време на регистрацията си, и доста се чудих на решението на сайта им. Освен това редовно пазарувам в интернет, ползвам онлайн банкиране и не съм срещал досега сайт, в който дори след редистрация, да не ти позволява системата да си променяш името в профила.

 

Относно пътуването ми с гореспоменатата особеност - след като няколко пхти се случи, напълно логично е да сметна, че проблем няма. Още повече, че в бордната карта фигурира и номер на личен документ, който няма как да се различава. И е смешно на фона на това обстоятелство, да чпродължават да ме изнудват, тогава желанието за едни 190лв. отгоре е очевидно. И е кокошкарско.

 

Що се отнася до правописа на имената ми - бъди спокоен - все още съм ви Въло, не Вальо или друго приличащо, и по личен документ е изписано с 'А', тъй като в англ. език няма 'Ъ'.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка, какво стана с твоят казус?

Ползвали друг полет, свързали се с адвокат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О да - купих си билет за следв. ден и даже се прибрах. Просто не ми се губеше якия концерт заради кокошкарщина.

 

Засега само един отг. получих от някаква представителка на wizz air, която се опитва да изкара нещата така, сякаш аз сам съм се написал 'pri valo' ей така - за смешката, и после се чудя и мая що така. Но аз и казах, че не убеждава точния човек и сега очаквам нов отговор. Успоредно с това се свързах и с КЗП, но ако и от тях не се чуе скоро вест или види кост - ще се свържа с адвокат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не виждам що си правиш сам битки....

 

Просто се свържи с тях и им кажи, че искаш да си смениш името и толкова. Съдии, омбудсмани, комисии...

 

Проблема е чисто технически, кой го е допуснал е много сложно за доказване. Не е проблем с тяхна услуга или практика като цяло, а някаква тъпа техническа грешка. Още повече, че ти си изолиран случай, вероятността да ти прехвърлят вината е сериознаа, доказване на евентуални вреди и пропуснати ползи е доста сложно юридически. Има вероятност да спечелиш такава битка, но въпроса е какво ще жертваш, най-вече като време и нерви.

 

Имай предвид, че този сорт компанни всекидневно имат проблеми с клиенти (поради спецификата на услугата) по един или друг въпрос и са се специализирали в тупкането на топката. Да ги плашиш с КЗП е малко смешно, те сигурно имат на ден по 10 сигнала входирани в КЗП по техен адрес и то за доста по сериозни проблеми. Нещо като мобилните оператори... :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя не лети с нискотарифни авиокомпании :)

 

Обръщал съм се към нея два пъти и двата пъти имах положително развитие на ситуациите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха, спокобве пичове :)

 

Ще направя толкова, колкото сметна за нужно. Едва ли ще жертвам живота си, за да докажа колко са долни.

 

Ще ви държа в течение какво става, но нека не прекаляваме със сериозността на ситуацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Привет на всинца ви :) И дано си изкарвате хубаво лято :)

 

Аз само да споделя тук кратък update на събитията по темата с wizz абсурда.

 

Получих писмо от КЗП, че жалбата ми е предадена на директора на Главна Дирекция 'Гражданска Въздухоплавателна Администрация'

 

Засега това. Силно се надявам човека да обърне реално и ефективно внимание на казуса. Най-малкото, защото би могло чрез това да се улесни ситуацията за много пътници в бъдеще :)

 

Успех желая на всички ви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.