Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на език на меню и др.


rjotto

Recommended Posts

Привет на всички!

 

Наскоро си купих шкода октавия 2 комби фейслифт 1.9 тди 4x4 105 к.с. от  2009 година.

За момента съм доволен, макар че това е първата ми кола и нямам много голяма база за сравнение.

Има някои козметични забележки, но те не са болка за умиране. Обаче има няколко неща, които много ме дразнят.

Едното е езика на менютата на малкия дисплей зад волана. Колата е внесена от швейцария и менюто е на немски. Поинтересувах се и до колкото успях да разбера на конкретния автомобил езика може да се смени само, чрез някакъв OBD кабел и специален софтуер VCDS.

Разпитах за човек с такава екипировка и един колоега каза, че има някакъв китайски кабел (на него пише само KKL) и кракната версия на VCDS lite (доста стара).

Въпроса ми е за този модел дали ще свъши работа? Какъв протокол се използва (canbus, kkl или нещо друго)?

Възможно ли е с тази версия на програмата да се отключат и други функции като aux за радиото и автоматично заключване при движение  над определена скорост и отключване при изваждане на ключа?

Разгледах и в китайските сайтове и намерих подобни кабели, но не ми се рискува без да знам какъв точно кабел и версия на програмата ще ми трябва.

 

И като казах кабели - другия много дразнещ проблем е, че колата е без подлакътник и съответно не е оборудвана с AUX вход за аудио.

Радиото е модел BLUES и поддържжа cd с MP3, но на мен ми се иска да имам възможност да си пусна музика директно от телефона.

Знаете ли дали се продават готови кабели, съвместими с това радио. Видях подобна тема във форума и като цяло ми харесва крайния резултат, но за съжаление не разполагам с инструменти и не съм разглобявал авто радио до сега. Знам че мога да се опитам да си направя сам, както са направили други колеги от форума и сигурно така и ще стане, но ако има готово решение предпочитам да си взема такъв кабел. Видях подобна тема във форума и като цяло ми харесва крайния резултат, но за съжаление не разполагам с инструменти и не съм разглобявал авто радио до сега.

 

И последния проблем е със механизма на стъклото на предна дясна (пътническата) врата. Принципно има възможност с едно натискане на бутона за повдигане и сваляне прозореца да се отвори или затвори (comfort мисля че се казва), но в моя случай не работи. Когато се опитам да затворя въпросният прозорец се вдига до едно ниво след което сам се спуска обратно надолу до изходна позиция. Когато натискам бутона за затваряне на кратки импулси прозореца се затваря на 3 или 4 стъпки. До колкото разбирам (не твърдя, че е така) има и функция за защита от прещипване. Възможно ли е нещо в механизма да се е износило или деформирало и в даден момент да създава по-голямо съпротивление и заради това да се активира защитата и да се прибира стъклото? Ако действително се окаже, че причината е в защитата от прещипване може ли да се деактивира през VCDS?

 

Ще съм благодарен ако някой изкаже мнение по въпросите. Отворен съм и към съвети и препоръки от всякакво естество.

 

Румен

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За стъклото пробвай да държиш копчето натиснато докато стъклото слезе до долу и още 4 - 5 секунди след това. После държиш нагоре докато се затвори... и пак държиш няколко секунди.
После правиш същото и с другите стъкла. Май се казваше обучение на стъклата.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За стъклото пробвай да държиш копчето натиснато докато стъклото слезе до долу и още 4 - 5 секунди след това. После държиш нагоре докато се затвори... и пак държиш няколко секунди.

После правиш същото и с другите стъкла. Май се казваше обучение на стъклата.

 

Благодаря за отговора, но за съжаление е пробвано и не решава проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако дисплея  не е мултифункционален т.е малкия само с кабел може да се смени езика. Трябва ви Hex+Can кабел.Този който е "KKL" е за по-старото поколение VAG автомобили. Функциите за заключванията ще можат да се програмират. Проблема с дясното стъкло е често срещан. Има друга тема във форума там има изказани мнения с решения на проблема. В търсачката "Странно поведение на предна дясна врата", "предно дясно ел. стъкло" и др.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод на проблема със стъклото намерих следното видео -

 

В коментарите по долу човека е дал линк със снимки и обеснява, че при него проблема се явява пластмасово зъбно колело. За съжаление не знам нито как се казва нито номер по който да го търся в магазините. Естетвено това че симптомите са еднакви не означава, че проблема е един и същи. Все пак ако някой знае от къде мога да се сдобия с такова нещо нека да сподели.

 

Разбрах горе долу как стоят нещата със кабела и софтуера и за съжаление май няма да мога да се оправя сам.

Моля ако някой от София разполага с кабел и програмата и има желание да помогне, нека да пише. Аз ще имам грижата да се отблагодаря подобаващо естествено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е Ок 2 от 2008г, но може да опиташ ако не си следното.

Аз моя език го смених от лостчето на чистачките. В книжката го пише как точно се прави. Задържаше се едното после се избира с другото къде да влезнеш и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е Ок 2 от 2008г, но може да опиташ ако не си следното.

Аз моя език го смених от лостчето на чистачките. В книжката го пише как точно се прави. Задържаше се едното после се избира с другото къде да влезнеш и така.

 

Ще  го пробвам довечера. Благодаря за предложението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има в темата “Бял списък” контакти на Петър (Pepino). Чуй се с него относно отключване на екстри и смяна на език. Може да помогне и с другите проблеми. При мен същото става с дясната врата, но е рядко и като го затворя на пресекулки и после задържа копчето за отваряне докато се отвори целия джам - и се оправя за някакво време :)

Ще следя развитието. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има в темата “Бял списък” контакти на Петър (Pepino). Чуй се с него относно отключване на екстри и смяна на език. Може да помогне и с другите проблеми. При мен същото става с дясната врата, но е рядко и като го затворя на пресекулки и после задържа копчето за отваряне докато се отвори целия джам - и се оправя за някакво време :)

Ще следя развитието. Успех!

 

Ще послушам съвета. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Здравейте отново! Успях да сменя езика. За да влезна в съответното меню трябваше да задържа натиснат долния бутон на лостчето за чистачките за няколко секунди. След което беше въпрос на налучкване, за да стигна до подменюто за смяна на езика. От там активирах и заключване при потегляне и отключване при изваждане на ключа. За останалите неща първо ще се опитам сам да поръчкам. Купих си кабел имитация от китайците и го чакам всеки момент да пристигне. Ако на някого му е интересно ще пиша после какво съм открил.

Редактирано от rjotto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай внимателно, какво и къде пипаш! Да не стане нужда да търсиш помощ. Ако не си сигурен - записвай/снимай т’ва, което е настроено преди да променяш по модулите. Дано и кабела да е читав, че понякога има проблем и с него. Успех и да споделяш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново! Вчера си взех кабелчето и се закачих към колата с VCDS. Успях да активирам AUX контролите на радиото, така че да мога да превключвам входовете чрез бутона CD и мога да потвърдя, че работи. Забелязах обаче, че докато е закачен диагностичният кабел имаше паразитен шум независимо дали радиото е пуснато на CD или AUX. Днес ще пробвам с един диск да видя дали ще има шум. Поръчал съм си AUX кабел с женска 3.5 мм букса, но се чудя как и къде да я изведа.

Другото което успях да активирам е Instrument Cluster Staging (абсолютно ненужно, но пък изглежда яко).

 

До тук добре. Но след като сканирах всички контролни модули за грешки се показаха няколко, без да има светнала лампа за индикация на таблото. Едната грешка гласеше, че има проблем с някой от мигачите в огледалата, което не е болка за умиране. Другата грешка обаче ме притесни малко. Пишеше че има отворена верига в три от четирите подгревни свещи. За момента не съм срещнал проблеми при палене.

Поразрових се из нета и в някои от случаите грешката спира да се появява след подмяна на свещите, а в други се твърди че проблема е в някакво реле и в редки случаи се срещат прекъснати кабели и проблеми с контролен модул.

 

Въпроса ми е дали да се притеснявам от грешката, при условие че не свети никаква индикация на таблото и мотора си пали без проблем.

Дайте някакъв съвет какво да правя?

Редактирано от rjotto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем може да имаш зимата при под -5 -10 градуса по трудно палене, ако са ти изгорели свещите. Ако си в гараж може и да не забележиш проблем.

Може да ги провериш като ги извадиш от двигателя/гнездата им и както са вързани към кабела им да подадеш 4-5 пъти на контакт. След което леко доближи ръка до свеща и виж дали е топла/гореща.

Редактирано от CAKA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем може да имаш зимата при под -5 -10 градуса по трудно палене, ако са ти изгорели свещите. Ако си в гараж може и да не забележиш проблем.

Може да ги провериш като ги извадиш от двигателя/гнездата им и както са вързани към кабела им да подадеш 4-5 пъти на контакт. След което леко доближи ръка до свеща и виж дали е топла/гореща.

 

Благодаря за съвета.

А за да ги демонтирам какъв инструмент (вид, размер) ще ми трябва ? Има ли нещо за което е хубаво да внимавам (освен да не се изгоря и да не ме тресне тока)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съпротивлението на свещта трябва да е в диапазона от 0.5 до около 5 ома.  Може да ги измериш с мултицет. Ако свещта обаче не е сменяна с години и се е "заварила" има шанс да се отчупи частица при ваденето и да доведе до главоболия после. Внимателно с изваждането. Има доста клипчета в интернет как да се направи безопасно и правилно измерването. Резбата май е М10 по спомен.  В гугъл има доста снимков материал: "Ключ за свещи" или аналогични с удължителчета от универсални комплекти с тресчодка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съпротивлението на свещта трябва да е в диапазона от 0.5 до около 5 ома.  Може да ги измериш с мултицет. Ако свещта обаче не е сменяна с години и се е "заварила" има шанс да се отчупи частица при ваденето и да доведе до главоболия после. Внимателно с изваждането. Има доста клипчета в интернет как да се направи безопасно и правилно измерването. Резбата май е М10 по спомен.  В гугъл има доста снимков материал: "Ключ за свещи" или аналогични с удължителчета от универсални комплекти с тресчодка.

 

Благодаря за съвета! А как мога да разбера дали е заварена или не? И ако е заварена какво трабва да се направи, за да се извади без да се счупи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти едно глухо ключе, но не помня 10 или 13 беше за свещите. Аз си го бях направил от една тръбичка понеже нямах налично с такава дължина, а малко е кофти с нормален ключ да развърташ. Кабелите/Шината за която са закъчени само се дърпа и свеща се освобождава. Малкко като тея тик так копчетата щтраква.

С мултицета също върши работа, но пак се сваля свеща. С него може да измериш и волтажа до самата свещ дали отива, за да видиш кабелите дали са ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти едно глухо ключе, но не помня 10 или 13 беше за свещите. Аз си го бях направил от една тръбичка понеже нямах налично с такава дължина, а малко е кофти с нормален ключ да развърташ. Кабелите/Шината за която са закъчени само се дърпа и свеща се освобождава. Малкко като тея тик так копчетата щтраква.

С мултицета също върши работа, но пак се сваля свеща. С него може да измериш и волтажа до самата свещ дали отива, за да видиш кабелите дали са ОК.

Щом намеря имструменти и свободно време ще пробвам и ще пиша какво съм установил, ако изобщо успея да установя нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

А как мога да разбера дали е заварена или не?

Ако изобщо не развива "много много трудно" т.е свещта отдавна да е приключила технологичния си живот. Върха и става тъмно черен. Ако ситуацията е такава по-добре потърси някой с опит да не вземе да се отчупят метални частици от върха й и да има по-нататъчни главоболия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте отново!

За съжаление се оказа, че акумулаторът е бил за смяна (колата беше с оригиналния акумулатор) и

се наложи миналата събота да го сменя. Естествено след смяната таблото светна като коледна елха и се наложи отново да се закача с кабелчето и да изчистя новопоявилите се грешки, включително и гореспоменатите грешки свързани с левия мигач в огледалото и подгревните свещи. Сега вече няма нови грешки и изглежда, че свещите са си наред. Не съм ги замервал с мултицет и не съм ги вадил да ги гледам, защото нямам подходящ инструмент, но щом не е светнала лампата на таблото предполагам, че няма проблем.

Относно проблема със стъклото в събота ще отскоча до един сервиз да видим какво ще кажат.

 

Имам обаче друг въпрос. След 1вата автомивка се загледах по-отблизо и забелязах доста драскотини и следи от камъчета по предния капак, тавана, точно над стъклото и до капачката на резервоара. Има няколко точици, където мисля, че тръгва ръжда. Та въпроса е мога ли с подръчни материали да замажа положението или е по добре да се закара на автобояджия. Има ли някой от София, който да препоръча конкретно място/човек на когото мога да се доверя, без да ме изпързаля или да ме накра да пребоядисвам цялата кола без да е наложително?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Явно вече прекалявам с тъпите въпроси, щом никой не се смили да отговори :)

Исках само като обобщение да кажа няколко неща:

1. Добре е да се четат упътванията, независимо дали е за кола, за смартфон или за микровълнова.

2. Както споменах и по горе, езика го смених през менюто на бордкомпютъра.

3. За AUX входа си купих готово кабелче от китайците и работи добре. Чува се лек шум, но това може би е по-скоро от радиото.

4. След посещение в сервиз се оказа, че 2 от подгревните свещи са за смяна, макар да нямаше индикация на таблото.

5. По отношение на проблема със стъклото, за момента не съм намерил решение, така че най-вероятно пак ще се наложи посещение в сервиз.

 

Извинявам се още веднъж, но както казах това ми е първа кола и явно прекалено много се вглеждам.

 

Благодаря на всички изказали мнение.

 

Румен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.