Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Неоткриваем проблем с Октавия II 2009 фейслифт, 2.0 TDI 6DSG


georgi_sirakov

Recommended Posts

Здравейте,

 

Кръщавам така темата защото проблема се появи на 10.03.2018 г и все още не се знае от какво е :(

 

По време на движение светна първо ESP лампата, след нея светна лампата за подгряване на свещите (намотката) понякога не мига, през повечето време мига, след нея check engine. (запалена преди около 10 мин по нанадолнище навръщане от Пампорово, т.е. не загрял двигател)

 

Колегата Пепи (Pepino) се мъчи с месеци да оправи проблема, но не може да го открие. Непостоянен е ту го има ту изчесва и много трудно да се установи. Надявам се някой да даде идей къде още да проверяваме.

 

Почти постоянно светят 3те лампи, но понякога изчезват всичките (при палене), всичко работи перфектно и ESP се включва при пробуксуване и всичко останало изброено по-долу работи перфектно.

 

През повечето време обаче при палене всички лампи светват пищи 2 или 3 пъти и изкарва на екрана ESP error.

Накратко като жена и то в месечен цикъл съвсем не знае какво иска и какво ѝ е.

Надълго:
По време на движение понякога на влиза в авариен режим и не може да се подава газ, натискайки и пускайки педала поема за съвсем малко и след няколко опита (3-4) обикновенно излиза от авариен и може да се подава газ, може да влезе пак в авариен пак да излезе, някой път го прави единично, някой път на серии, някой път за продължително време и при гасене излиза от авариен, но пак не винаги. Понякога спира да мига намотката на свещите, понякога изчезва само тя при движение.

 

Наскоро ми я върна Пепи и от няколко дена(2-3) всичко беше изгаснало, всичко работеше перфектно. Карах я 2 седмици всичко перфектно и на 15тия ден пак взеха да се появяват грешките и аварийния режим.

 

Другуги симптоми, проявяващи се само при наличие на грешките:

- Радиото само се увеличава за секунда и намаля с 1-2 през няколко минути (3-4-5) на няколко серии. Това беше и първото, което забелязах преди да се появи проблема за ПЪРВИ път! Сега отново се появи 1во след 2 седмици работа без проблем. Радиото прескачаше преди да се появят грешките, след тях спира да играе.

- Трудно пали, върти няколко секунди и като, че ли и е малко трудно да запали (Акумолатора е сменен в началото на зимата с нов Бош)

- Липса на мощност осезаемо при 1ва и 2ра, след това е по-добре от 3та нагоре, може да няма разлика при тях или не се забелязва

- Бавно сменя скоростите и на по високи обороти особено на 1ва и 2ра, от 3та нагоре пак е по-добре

- Не работи климатика (лампата светва, но не работи въобще компресора и не духа студено), като изчезне проблема работи

- Не работи автопилота

 

 

Последен ремонт:

Януари месец заради накриво затворен капак на горивния филтър хвърляло дизел, разял пистовия ремък, които се скъса и хвърлил парчета при ангренажа, той прескочил. Пепи почисти и смени ангренажа с всички консумативи около него + датчик на разпределителен вал поръчан от ЕУРАТЕК, огледал за поражения, но каза, че всичко било ок. Колата работеше без проблем до март месец.

 

 

Колата няма ДПФ, ЕГР е изключен софтуерно преди повече от година след ремап.

 

Сега е проверявал много неща, но не успява да установи проблема.

- Изключена софтуерно и механично дроселова клапа (имаше друго име при дизел, но не го помня)

- Проверен МАП с такъв от друга кола

- Сменя бодр компютър с друг втора употреба и пак не се промени

- Проверен педал на газта

- По кабелите беше гледал, но не помня точно какво

- Още неща е проверявал, но не си ги спомням, ако види темата може да ме допълни.

 

 

Ще прикача снимки, закачихме я да ги изчистим, защото взе да влиза в авариен много често, чистенето не помогна, отново на няколко пъти влиза в авариен и всичко свети. Влизането в авариен не е само при топъл нито само при студен двигател, но обикновено след като покарам малко.

 

От една от грешките 01314 (в ABS) намерих клипче, за реле 109 не знам дали е проверявано и дали от него дава всичките проблеми.

 

https://prnt.sc/k9wpkf

https://prnt.sc/k9wp2y

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много съм чел по форумите, а и в ДЕКРА, че на фейслифтовете е много калпава ел. инсталацията.
Проверете отново всички кабелни снопове и букси.
Смешно е да давам мнение след като  Пепи (Pepino) не я е излекувал, но може да е от полза, по метода на изключването.
Ще ми е интересно да споделите развитието на проблемите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е от сноп кабели. Пепи може да ти каже моя проблем с ел инсталацията как се оправи. Смених цялата кутия с предпазителите с нова. От тогава всичко е ток и жица.

 

P.S е 50 лв ми струваше кутията и 2 часа посред нощ от 00,00 до 02,00 часа пред блока с фенерче в устата, ама пална.

Редактирано от CAKA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, отделните модули са отделни контролери. И така както го описваш проблемът е в ЕКУ-то. Казвайки това, радиото на по-старите Фабии, Октавии и Супер( )Б-та :P  има функция за автоматично увеличаване и намаляване на звука през отделен кабел от ЕКУ-то според скоростта - т.н. гала Функция. Не си спомням дали при О2 и използването на куадра конектора, дали не четат цялата инфо по кан-а или запазиха и отделния кабел.

ESP, всъщност е електронния мозък на ABS + възможност за двустранна комуникация и налага на ЕКУто. Оттук загуба на връзка с ЕКУто, то спира да работи.

Подобно е и положението с подгрева. При дизелите означава влизане в авариен режим на двигателя или инструменталния панел губи връзка с ЕКУто.

 

Може да са само двата проводника за кан-а, може в ЕКУ-то изводите за кан-а да прекъсват. Може вътрешно окъсняване на захранването да има или пад на напрежение на самия захранващ проводник. Газта обаче е директно свързана и щом и тя бавно реагира си мисля за хардуерен проблем с еку-то.

Редактирано от ID A
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предположенията Ви ме навеждат на това, което и аз предполагам, последствие от предходния проблем - пръскането на дизел от горивния филтър.

Може би някъде е останало мазно или разяло, или окислило някъде (може да е почистено място). Беше оцапано горе долу до средата на двигателя отпред и отстрани. Но не чак до кутията с предпазители, там не е нито мазано нито чистено.

Проблема се появи около 2 месеца след почистването на дизела и ремонта. Дизел е пръскало в продължение на около 15-20 дена.

 

Цитат:

Газта обаче е директно свързана и щом и тя бавно реагира си мисля за хардуерен проблем с еку-то.

 

Не реагира бавно педала, реагира си съвсем нормално като скорост. В авариен режим не реагира, пускам педала натискам го пак, някой път реагира от първото натискане, някой път от 3-4 или повече, някой път подаде газ за съвсем малко и пак отнема газта, не е обвъзано със сила на натискане, а с това дали борд компютъра приема сигнала от педала.

Когато светят лампите и не е в авариен режим педала отново си реагира нормално, липсва мощност няма значение колко го натискам всичко е плавно без прекъсвания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С такива симптоми, логичното обяснение е в нещо, което свързва тези модули, които не работят. Ще повторя колега от по-горе, но и според мен, проблема е някъде по кан шината/кабелите. Може у ЕКУ-то да е.

Много ми е странно т’ва дето пишеш, че влиза в авариен режим и сама излиза (без гасене на двигателя). Такова нещо, поне аз, за първи път чувам. Обикновено трябва да загасиш колата, за да излезе от аварийния режим. Грешката си остава записана, но отново си е в нормалния работен режим. Скоро и аз имах проблем с “реотана” и аварийния режим. Правилната диагностика се оказа от решаващо значение за бързото отстраняване на проблема. Само като инфо - при мен беше “0299 - ниско налягане в турбото”. Потенциални места с такива проблеми - тамън няколко броя. Важното е, че проблема беше открит и отстранен - актуатор.

Ако намериш време - запиши си час в Трансексперт! До сега само положителни отзиви от там има (включително и аз). Вярвам, че там е мястото, където ще открият проблема и ще го решат. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли и в Трансексперт ще могат да му помогнат. Нещо ту работи, ту не... Доколкото разбирам Пепино и с друго ЕКУ е пробвал. Прозвънете цялата инсталация на двигателя. Този който е мил двигателя, може да не е бил в час и с високо налягане да пръскал от 1 см и да е повредил инсталацията или някой модул. Пак е проба грешка. Другото е да пробваш и модулите, да не би някой да плува във вода и при определени условия да блокира кана с безсмислени сигнали. Защото грешките са ти от прекъсната или липса на комуникация, а явно според вътрешната си диагностика модулите си работят нормално. Остава самия изход на някой модул да дава на късо, но грешката не го хваща. Опитай със сваляне на бушони за отделни системи, като абс, дали отнякъде няма да изскочи зайчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно не изгасва защото е автоматик.

Авариен режим казвам когато писне с check engine и отнема газта, не може да се подава.

След малко и няколко опита с педала обикновено излиза от авариен, проблем има изброените по горе, но може да се подава газ и колата върви.

 

Всички лампи са изчезвали след гасене. Тогава няма грешки и всичко работи перфектно, и след обикновено по време на движение (и при старт се е случвало) се появяват пак придружени с авариен режим за малко или повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.