Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Помагайте колеги,

В сервиза са счупили бялата пластмасова част от халдекс филтъра. Нов най-рано след седмица. Ако някой има останала такава от предишна смяна да казва да се разберем-0887639976 Илиян

Публикувано

Всичко вече е наред, така че темата може да се заключи.

п.с. Благодаря и на Иво /SCOUTA/  който даде съвет как може да се излезе от ситуацията.

Публикувано

Колега, ако смяташ за удачно, можеш да опишеш решението, с идея да помогнеш и на други колеги изпаднали в подобна ситуация ;)

  • 3 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

Извинявям се, че малко късно отговарям, но по въпроса:

За въпросното обслужване на "халдекса" поради причината, че филтър на Haldex е практически невъзможно да се намери без предварителна заявка/поръчка

си набавих филтъра от Volvo, който между другото излезе и с около 40лв. по-евтино от този на Haldex.

За тези които не знаят - т.н.филтър се състои от три части: метално капаче, адаптор(пластмасова част) и филтърна част. Разликата между двата е във втората част- при "оригиналния" е по-голяма и има две уплътнения в горната и долната си част, а при Volvo е три пъти по-тънка и има само едно уплътнение.

Това което се прави когато се използва филтъра на Volvo е, че се маха филтърната му част и се слага на мястото на старата Ви такава. Затова и всички препоръчват да се внимава много като се маха оригиналния, защото явно с времето пластмасата става трошлива и ако се вади не както трябва много често филтъра се чупи в долната си част където върви уплътнител и ако се сложи обратно маслото може да изтече. Така стана и при мен.

Правя уточнение, че въпросното решение го препоръчвам само когато няма възможност за скорошна доставка/поръчка на нов филтър от Халдекс и автомобила Ви трябва!

Взема се старата пластмасова част и се измерва колко е височината и. Долната и счупена част се изпилява с толкова колкото е частта от volvo филтъра. Накрая височината на изпилената част заедно с тази от volvo филтъра трябва да е равна на първоначалната такава. Сглобява се обратно като най-отвън е частта от volvo филтъра и "системата" претърпява лека трансформация от "3 в 1" в "4 в 1".

Има и вариант за временно закърпване на положението: Нищо не се сменя и се връща обратно, като там където металното капаче контактува с корпуса се маже със съответния силикон за да не изтича маслото и се кара така докато дойде новия филтър.

За тези които не знаят номерата на частите са: филтър алтернативен - Volvo 31325173, и филтър "оригинален" - Haldex.111358

Поздрави,

Редактирано от iceberg

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.