Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съвет за Шкода Фабия 1 1.4 - 75 или 100 коня


TheSpawnAngel

Recommended Posts

Здравейте, 

 

Наскоро реших, че наново ще се поглезя да имам кола след като около 3-4 години съм без такава. Познат ми препоръча да се насоча към Шкода и по специално към Фабия комби, защото и цитирам "Хубава кола, не е малка, не е голяма, здрава и с добра цена за поддръжка". Колата ще ми е необходима главно градско. Ще се кара и извънградско но рядко. Като двигател съм се насочил към 1.4 100 коня. Не е икономичен доколкото разбирам , а и доста от вас препоръчват дизел, но не съм особено голям фен на дизела, а за малкото километри които ще навъртам градско икономията в гориво не ми е приоритет.  

 

Противно на мнението на много мой познати, комбито на Фабия 1 (по възможност след 2005) много ми хареса. Симпатична количка и като цяло ми допада повече от хечбека.

 

Въроса ми е каква е разликата в двата двигателя (1.4 75кс и 1.4 100кс) като надеждност, подръжка и мощтност? Питам защото на хартия 100те коня звучат супер, но за съжаление са доста по-рядки от 75те, а и не знам на каква цена (по-трошлив ли е двигателя, по-скъп за поддръжка и т.н.) идват допълнителните 25 кончета.

 

Поздрави и благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега преди половин година си взех Фабия 1 комби 1.4 - 100 коня. Наблюденията ми се следните - много приятна кола за шофиране в градски условия, с недостатък при пуснат климатик се усеща доста спъната, отделно при потегляне от светофар или спряло положение е много интересно, все едно няма мощност иска повече газ (това е само с пуснат климатик). Иначе е динамична кола, ако си любител на динамичното каране може да го постигнеш с каране в обороти, лично моята съм я карал с 180км/ч като имаше и още възможност, а по каталог и дават 186км/ч., но имай в предвид че при каране в обороти си нагорява масло. Багажника си е доста приличен, бебешката количка влиза само като я сгъна, не се налага разглобяване, като има и багаж за чанта/и. Моята е 2004 година, но е фейслифтова и има добри екстри като подгрев на седалки, ЕСП и допълнително и сложих автопилот. Аз си я карам на бензин и разхода за около 3500 км. средно може би е от порядъка на 7.5-8 литра на 100км.

Лично аз съжалявам малко, но си имах причина да взема такава понеже е за жената. Иначе бих взел Октавия 1 с 1.8 двигател с турбо - 150 коня и бих сложил газ. Отличен вървеж, по голям багажнин и комфорт.

Успех с покупката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега преди половин година си взех Фабия 1 комби 1.4 - 100 коня. Наблюденията ми се следните - много приятна кола за шофиране в градски условия, с недостатък при пуснат климатик се усеща доста спъната, отделно при потегляне от светофар или спряло положение е много интересно, все едно няма мощност иска повече газ (това е само с пуснат климатик). Иначе е динамична кола, ако си любител на динамичното каране може да го постигнеш с каране в обороти, лично моята съм я карал с 180км/ч като имаше и още възможност, а по каталог и дават 186км/ч., но имай в предвид че при каране в обороти си нагорява масло. Багажника си е доста приличен, бебешката количка влиза само като я сгъна, не се налага разглобяване, като има и багаж за чанта/и. Моята е 2004 година, но е фейслифтова и има добри екстри като подгрев на седалки, ЕСП и допълнително и сложих автопилот. Аз си я карам на бензин и разхода за около 3500 км. средно може би е от порядъка на 7.5-8 литра на 100км.

Лично аз съжалявам малко, но си имах причина да взема такава понеже е за жената. Иначе бих взел Октавия 1 с 1.8 двигател с турбо - 150 коня и бих сложил газ. Отличен вървеж, по голям багажнин и комфорт.

Успех с покупката.

Благодаря много колега. Колата ще я карам главно градско и за това си търся нещо което да е среден вариант като размер. Иначе, съм спокоен шофьор и не търся нещо повече от 100 коня. Преди съм карал Голф 3 1.4 моно с 60кс от 93та година и за градско си ми вършеше чудесна работа. Това което главно не ми харесваше, че на извън градско като се появи баир и беше много тегаво. Свърши ли инерцията след това е мъка. За това и се загледах повече в 100 коня фабия, понеже не искам да се качим 4 човека с багаж и на всяко нанагорнище да съм, да си бях взел 100 коня вместо 75 коня. 

 

 

75 е по-разумния за джоба и не го мислиш.

Благодаря ти много колега. 

Редактирано от TheSpawnAngel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете са 16 вентилови, демек скъпи за поддръжка. Аз бих взел сега 1.4 68 коня, 8 клапана, верига, външна водна помпа, лесна за газифициране и до 3000 оборота върви като 100 коня, след това няма никой. А и 100те и май и 75 коня са толкова на 6000 оборота. Еуратек не предлагаха 75 коня никога. Разликата м/у 1.2 64 коня и 1.4 100 2005 беше под 2000 лева. Така че 75 хич не са масови. Има доста изписано във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стоте коня са на 6000 а 75те на 5000. Проблема поне при 75 е че държи високи обороти поне при голф 5 е 3000 оборота при 100км/ч. Това значи шум и разход на гориво. За 100 коня не знам как е скоростната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.