Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Гарнитура на глава


Skodasuperb

Recommended Posts

Шкодата 1.9, 131 кс, от около месец ми губи антифриз и тази седмица я оставих на сервиз за тестове. Оказа се, че е издухала гарнитура на главата. Масло не е пипала никога, нивото не мърда, колата не пуши и като цяло затова всичко ми изглеждаше много странно. Купил съм си я от магазина 2005г., поддържана е изрядно, на 190 000 реални км е и това е. Такъв ми е късмета. Въпросът ми е кое е по-добрия вариант: Да дам тази глава на шлайф, смяна на комплект ангренаж, гарнитури, ремонтен комплект дюзи + вс. нужно, може да изпускам нещо + труд (офертата е общо 700-800лв.) или да купя втора ръка глава от друга кола на части, да я обслужа и да сложа нея?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодата 1.9, 131 кс, от около месец ми губи антифриз и тази седмица я оставих на сервиз за тестове. Оказа се, че е издухала гарнитура на главата. Масло не е пипала никога, нивото не мърда, колата не пуши и като цяло затова всичко ми изглеждаше много странно. Купил съм си я от магазина 2005г., поддържана е изрядно, на 190 000 реални км е и това е. Такъв ми е късмета. Въпросът ми е кое е по-добрия вариант: Да дам тази глава на шлайф, смяна на комплект ангренаж, гарнитури, ремонтен комплект дюзи + вс. нужно, може да изпускам нещо + труд (офертата е общо 700-800лв.) или да купя втора ръка глава от друга кола на части, да я обслужа и да сложа нея?

По-добре си прави твоята,просто трябва да се направи както трябва.

Успех.

(Какво общо имат дюзите??)

Редактирано от Andro73
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Моето мнение е - сменяйте гарнитурата и продължавайте с километрите.

Защо да търсите глава? След като се свали ще се огледа...?!

Смятам за нормално на 13-15 годишен автомобил да се смени гарнитура, проста вашия трябваше вече да е на 700-800000км.

Спекла се е и е остаряла...

Успех!

Редактирано от stocher
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавай с твоята глава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля, дано само като я отворят да не се окаже, че е мръднала или спукана самата глава, защото тогава ще пусна тема, че подарявам сив Супърб (по блондински) :D. Винаги съм бил на мнение, че не може 1.9 tdi да се слага от Polo до Superb, но това е друга тема, аз съм избрал да си я купя, 2005 изглеждаше извънземна :D.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм на мнение да си продължиш с твоята глава след точно изпълнение на процедурите - шлайф, смяна на гарнитура и т.н. А щом със смяна на ангренаж и сие цената е 7-800, си е супер, то само ангренажа е около 500. А след това си знаеш, че всичко е точно :)

 

Моята кака (Oc I, 1.9TDI AGR с чип от Pepino) около 2 години духаше антифриз, а предпоследната зима взе и да не загрява грам. Оказа се духната гарнитура м/у 2 и 3 цилиндър. Сменихме я и от тогава не само че не пипа и антифриза, ами и вървенето си стана както трябва :)

 

Така че действай си твоята, и - кеф :) Той Superb Mk I и сега си е супер як :)

 

PS: Също съм съгласен, че понякога много се издевателства над това 1.9TDI, пък било и помпа дюза. Според мен за автомобил като Superb двигателите трябва да са от 2.5 нагоре само.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(Какво общо имат дюзите??)

Нямам идея, просто майсторът, който ми прави колите винаги е бил такъв. Сменя всичко и слага само най-доброто “за да не се чудим после от какво се е счупила пак”. И мисля, че достя правилно прави нещата. :) Шкодата в Понеделник влиза в бокса за около седмичен ремонт. Ще споделя как е след като си я взема живот и здраве. Редактирано от Skodasuperb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странен майстор. Да сменя нещо, което работи. Да се купува друга глава, без да се знае състоянието на съществуващата.

Моят съвет е да си ползваш същата глава, НО задължително проба за пукнатина! Не само визуален оглед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Update: След отварянето на двигателя, майсторът ми каза, че духа компресията в трети и четвърти цилиндър. Заяви ми на 100%, че главата не е била затегната достатъчно, но и също така, че е отваряна и преди със сигурност?!? Виждат някакви следи от шлайфане. Ще тества главата за пукнатини, но всъщност проблема е между гарнитурата и блока, а не между гарнитурата и главата. Щял да види дали и блока е крив. Това е засега. Интересна работа.

Редактирано от Skodasuperb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как така притежаваш колата от ден първи и не знаеш, че главата е отваряна. Това е все едно да си оставиш колата за смяна на масло и някой тайно да ти направи основен ремонт докато не гледаш. Не те обвинявам, но явно на предишно оставяне в сервиз, някой е ровил без да ти каже и не е затегнал болтовете като хората. Трябва да се сетиш къде си оставял колата за 2-3 дена без надзор за предишни ремонти по мотора ако искаш да разгадаеш "мистерията". Успех с разследването!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пресича маслото и не пуши бяло отзад, а сте сигурни, че духа гарнитура?!?! Е на къде духа тогава? Тази вода не може да се изпари. Т.е. може, ако системата за охлаждане не е под налягане, но тогава белята изобщо не е в гарнитурата, главата или блока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Update: След отварянето на двигателя, майсторът ми каза, че духа компресията в трети и четвърти цилиндър. Заяви ми на 100%, че главата не е била затегната достатъчно, но и също така, че е отваряна и преди със сигурност?!? Виждат някакви следи от шлайфане. Ще тества главата за пукнатини, но всъщност проблема е между гарнитурата и блока, а не между гарнитурата и главата. Щял да види дали и блока е крив. Това е засега. Интересна работа.

 

Работата наистина е интересна. :)

Главата не била стегната, но проблема е в блока.

За прегоряла гарнитура м/у цилиндрите, майстора знае ли какви са симптомите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт е, че по мои преценки колата не пушеше, както съм споменал в първия пост в темата. НО при студен старт сутрин ако е студено или е валяло дъжд и е влажно, колата изкарваше средно наситена бяла пара, която според мен е била от конденза, но съм грешал. (След това разбрах и че при дизела такава пара няма.) Доста дълго врме само това беше симптома, докато не започна да губи огромни количества антофриз и след като колата загрее, димът ставаше от бял на сиво-син доста наситен. В Петък ми се обадиха от сервиза и ми съобщиха, че резултатите са: Тествали са главата за пукнатини и дефекти и блока за кривини, всичко е изрядно. Гарнитурата е духала между 3 и 4 цилиндър. Факт е, че главата не е била затегната колкото трябва, но и гарнитурата е издухана. Добавиха, че по двигателя всичко останало е перфектно, с минимално нормално износване за годините и ще си взема колата другата седмица. Това е засега. 

Редактирано от Skodasuperb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако гарнитурата е прегоряла м/у два цилиндъра, то колата щеше да я закараш на платформа до майстора. Още по-малко пък да я караш цял месец.

А защо е така - няма значение. Просто бях длъжен да си самоотговоря на въпроса. Толкоз за поставената й диагноза.

 

Важното е, че всичко е наред. Т.е. само смяна на гарнитура.

Успех и щастливи км. след ремонта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако гарнитурата е прегоряла м/у два цилиндъра, то колата щеше да я закараш на платформа до майстора. Още по-малко пък да я караш цял месец.

А защо е така - няма значение. Просто бях длъжен да си самоотговоря на въпроса. Толкоз за поставената й диагноза.

 

Важното е, че всичко е наред. Т.е. само смяна на гарнитура.

Успех и щастливи км. след ремонта.

 

В случая дори и не разбирам смисъла на ехидния ти отговор. Харесвам хора с чувство за хумор и саркастично поведение, дори смея да твърдя че съм един от тях, но във форума е меко казано излишно. По-скоро щеше да е адекватно да изкажеш позиция по въпроса, след като очевидно си несъгласен с поставената “диагноза” от майстора. Това е информацията, с която разполагам аз. Интересувам се от автомобили, но не претендирам да съм толкова грамотен на тема двигатели колкото явно си ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая дори и не разбирам смисъла на ехидния ти отговор.

 

Моля тези, които "разговарят" с мен да се въздържат от квалификации, както се въздържам аз. А поводи до сега съм имал мисля достатъчно.

Аз съм ясен. Поне да беше благодарил на останалите колеги, които показаха желание да ти помогнат.

 

Досещам се, че не разбираш от двигатели. Не си и длъжен. Затова въпроса ми не беше към теб, а чрез теб към майстора. Както и да е отговор не получих. И не толкова аз, колкото отговора на майстора е в твой интерес.

 

В горно мнение сподели, че "духа компресия в трети и четвърти цилиндър". Това означава, че компресията на тези два цилиндъра е 0 /нула/. Тези два цилиндъра няма да запалят.

Според теб, този автомобил ще може ли да се движи.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Според мен ще може, но с намалена мощност. 

Напълно е възможно да е духнал между два цилиндъра и да работи почти нормално. Всичко зависи от това колко е духнал и колко е "читав" мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем със същия мотор.Никакви признаци за пушене само ми губеше антифриз,оказа се гарнитурата на трети цилиндър пропуска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.