Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнения за Фабия 1 2004-2006г


Eleshaar

Recommended Posts

Здравейте, планирам да си купя първа кола. Спрях се на VAG - основно Golf, Fabia, Ibiza, като клоня към хечбек Fabia.

 

Бюджета ми е 4000-5000лв в района на Варна. По обявите намирам основно коли от 2004 - 2006г, тук таме виждам някоя Fabia 2 от 2007. Още не съм тръгнал по огледи, надявах се първо да се информирам малко. Прочетох няколко стари теми за Фабия, но ми се иска да събера малко актуални мнения.

 

Колата вероятно ще се кара малко в града и повече извънградско, но основно до 200км на посока.

 

Основни приорити са ми надежност и лесна поддръжка. Не държа да е пъргава или да лети по магистралата. Не държа и на разхода на гориво и не смятам да слагам газово.

 

Какви са ви мненията за двигателите (бензин и дизел) ?

На тази възраст кои са надежни и не правят проблеми и с кои има шанс да си докарам беля ?

Какви разходи мога да очаквам по първоначалното обслужване ?

И какви дефекти мога да очаквам по окачването, двигателя, електрониката и т.н. на тази възраст ?

 

Всякакви други съвети са добре дошли :)

 

Благодаря.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет. Двигателите първо 1.9 SDI с обикновенна горивна помпа и обикновенни дюзи не лети по магистралата, но си върши чудесно работата, харчи малко и е здрав като чук, съответно дори и за кола втора употреба няма с какви скрити или скъпи дефекти да се прояви. След това идва 1.9 TDI Tой лети по магистралата с 50 км/ч по-бързо от SDI харчи малко повече и е с по-скъп съединител, също има и турбо за подръжка. Принципно е много надежден, но като се има предвид, че вече е летял доста години по магистралите е способен на неприятни изненади. Има и 1.4TDI, той е три цилиндъра, много е шумен и много вибрира, иначе се води за здрав. След това идват бензиновите. 1.2 са три цилиндрови и като цяло не са за предпочитане особено на голям пробег. 1.4 75кс е добър, надежден, но не е икономичен, иначе става. 1.4 101кс също харчи и бензин и масло, капризен е. Има и 2.0 бензин, но да се попадне на такава фабия е рядкост а и не е нещо което си струва да се търси непременно. Има и 1.4 чешки мотори, те са здрави непретенциозни и евтини да поддръжка, но не знам дали ги има на фейслифта след 2005 г или само преди това. Като цяло ако искаш да е здрав и да не го мислиш взимаш SDI. Също 1.9TDI е добър избор ако се издебне запазен. От бензиновите 1.4 и 75 кс и чешките вършат работа.

Основното слабо място на фабията е електрическата рейка и трябва да се внимава да не е тръгнала, че после е неприятно.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що, какво им е на 3 цилиндровите? Моята я оставих на 300 000 км, от които половината на газ и в момента си я карат. Нови бобини, нова верига и си ти. Едното по принуда, другото беше профилактично.

Само не разбрах извънградското през ден ли са тия 200 км , секи ден ли, как ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...След това идва 1.9 TDI Tой лети по магистралата с 50 км/ч по-бързо от SDI харчи малко повече и е с по-скъп съединител, също има и турбо за подръжка.

 

Някъде тук в друга тема, в дискусия за съединителите на TDI фабия имаше твърдение, че единствено двигателят TDI-PD 130 к.с. е със скъпия двумасов съединител.

Относно турбото - ако е здраво и работи, няма какво да му се поддържа. Вярно, че то си е още един възел, който може да се счупи, но пък ако човек си вземе TDI това не значи непременно, че ще прави ремонт на турбо. Главното е да не се прави компромис с маслото за двигателя.

Редактирано от Peter_CLX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.